Honda Vision 110 (2011)

Die heeft het al snel bekeken. Daalt trouwens lekker snel in waarde!


Hier ook nog enige mazzel gehad (ff off-topic). Net een Sym Mio bromscoot aangeschaft van een maat die er snel vanaf moest (en dus nieuw gekocht heeft). Nog geen 5mnd oud met 1370 kms. Aanschaf incl. alles €1800. Ik voor 750 *D . Nog anderhalf jaar garantie ook.
Begrenzer eruit, dus loopt tegen de 60.

Komt misschien nog operatie aan voet aan, dus ik kan (blijven) rijden. Meteen ff kijken of het bevalt en misschien inruilen tzt tegen motoscoot 8-)
 
Hier ook nog enige mazzel gehad (ff off-topic). Net een Sym Mio bromscoot aangeschaft van een maat die er snel vanaf moest (en dus nieuw gekocht heeft). Nog geen 5mnd oud met 1370 kms. Aanschaf incl. alles €1800. Ik voor 750 *D . Nog anderhalf jaar garantie ook.
Begrenzer eruit, dus loopt tegen de 60.

Komt misschien nog operatie aan voet aan, dus ik kan (blijven) rijden. Meteen ff kijken of het bevalt en misschien inruilen tzt tegen motoscoot 8-)

Die maat van is dan wel een héle goeie maat van je en moest er dan wel héél snel vanaf voor die 750 ;) Kan je het resterende bedrag vast opzij leggen voor de boetes die je gaat krijgen als je 60 rijdt op een snorder en de fietsers daarmee de stuipen op het lijf jaagt en in gevaar brengt...op het fietspad })
Of..ben je zo verstandig om hem inderdaad in te ruilen voor een motorscooter en zo ook het voordeel van die "snorderskorting" goed toe te passen :Y
 
Die maat van is dan wel een héle goeie maat van je en moest er dan wel héél snel vanaf voor die 750 ;) Kan je het resterende bedrag vast opzij leggen voor de boetes die je gaat krijgen als je 60 rijdt op een snorder en de fietsers daarmee de stuipen op het lijf jaagt en in gevaar brengt...op het fietspad })
Of..ben je zo verstandig om hem inderdaad in te ruilen voor een motorscooter en zo ook het voordeel van die "snorderskorting" goed toe te passen :Y

Klopt, hij moest door omstandigheden snel een auto hebben. Tis trouwens een brommert, en geen snordert :P . Kon wel eens uitlopen op een motorscootert ja, maar hier staat ook nog een motor in de gedaante van een Guzzi. *O*
 
Laatst bewerkt:
Liepen vanmiddag bij Goedhart Bodegraven even een rondje en zagen deze scooter staan, viel ons op dat het eigelijk best wel veel waar voor je geld is. Hebben nu een bromscooter om stadsverkeer mee te doen maar het is inderdaad altijd lastig of je niet op de rollenbank moet (ding loopt 80 teller zoiets) ondanks we beiden een motorrijbewijs (en 600f en 900rr) hebben.

Hoe staat het met de veel besproken vision van rhodi op het moment, ding doet nog netjes zijn ding, of in de winter weinig mee gereden?

Enige minpunt wat ik las op de motorfreaks review was de 80 niet halen met wind tegen maar volgens mij heb je daar zonder dat windscherm veel minder last van. Anders eventueel kijken of je een lichte upgrade uit kunt voeren (inlaat/ecu zoiets want het is niet meer zo makkelijk als 2takt tuning) misschien?
 
Als je iets meer pit(pk) zoekt kan je beter voor de PCX gaan.
Tunning op de vision brengt een beetje en kost in totaal meer als de PCX.
Maar als je al twijfels over het vermogen cq topsnelheid koop dan meteen een 250/350 cc scoot.
 
een 250 etc gaat meteen weer te hard (om zonder motorpak op te zitten). Vind zo'n 110 eigenlijk prima maar het moet eigenlijk wel altijd de 80 halen voor de B-wegen vind ik. Ben benieuwd of het in de motorfreaks test dus echt aan het vindscherm lag dat ze bij stevige tegenwind op 75 teller bleven hangen.
 
Heb op de Vision ook een scherm en moet zeggen dat het vwb de snelheid volgens mijn niets uit maakt. Het lijkt er eerder op dat wind mee de snelheid hoger ligt met scherm dan zonder. Vanaf windkracht 5-6 ofzo komt hij niet meer boven de 80. (windkracht is gokje, ben geen weerman).
Rij dagelijks op 80 km wegen en heb nog niet 1 keer meegemaakt dat ik van de weg gedrukt wordt door automobilisten. Dit in tegenstelling van wat ik vaak lees op het forum. Gewoon links van het midden en lekker rijden!!! Hij heeft ongeveer 5 weken stil gestaan (vond het te koud) , maar na 1 tikje op de starter gelijk weer lopen. Staan nu 3500 probleemloze kilometers op de teller en rij door weer en wind (behalve extreme kou) met veel plezier!!!
 
Zo, nu ook maar even reageren. Heb sinds een week ook een vision 110 in het zwart.
Gebruik hem puur voor woon/werk verkeer, dagelijks zo 20 km. Voornamelijk 50 km ( dorp) en gedeeltelijk 80km gebied. Werkelijk een openbaring. Mijn ST1100 ( pan european ) voor het toerwerk is hier minder geschikt voor. Veel lol. :)
 
Welkom zwartescoot. Eindelijk nog iemand met een Vision. Ik hoop dat je je bevindingen hier wilt melden. Zowel de positieve als de negatieve, als die er zijn!!!!!
 
Het beste was 1 op 45 en het slechtste 1 op 34.
Het is heel gevoelig. Iets minder vaak volgas en je verbruik verbetert aanzienlijk.
 
Het beste was 1 op 45 en het slechtste 1 op 34.
Het is heel gevoelig. Iets minder vaak volgas en je verbruik verbetert aanzienlijk.
ja, volgas rijden gaat het verbruik erg omhoog bij alle scooters, dus als je altijd op de snelweg zit kan je beter een scooter kopen die de snelheid makkelijk aankan die je altijd rijdt.
 
Dus de opgegeven 1:52 is simpelweg niet haalbaar.
Geen idee hoe ze dat denken te behalen.

Bergaf
Windkracht 5 in de rug.
Bestuurder Japannertje van 35 kg ???
 
misschien als je alleen maar constant 60 rijdt dat hij 1 op 50 rijdt.
bij constant 90 moet dat motortje veel te hard werken om nog zuinig te zijn.
het zelfde geld voor de pcx bij 110 km/u
en bij 120km/u voor de sh 150.
de sh 300 is bij 100 km/u constant al een stuk zuiniger dan de sh 150
 
Laatst bewerkt:
Hoi, mijn verbruik ligt zo rond de 1 op 40. Maar ben nog aan het inrijden. Rond de 50 zit er een kleine trilling in het blok, daarboven loopt hij mooier. Even kort de top aangetikt, 95 KM. De 80 is geen probleem. Stuurt erg licht. Tot nu toe, zeer tevreden. Nog 100 km en dan is hij ingereden. (500km). Daarna kan ik en wil ik hem pas maximaal belasten. Er wordt zowaar nog naar mijn gezwaaid door motorrijders. Komt waarschijnlijk doordat ik in volle outfit op de scoot zit. Goed je plek afdwingen op de weg, en tot nu toe geen vervelende situatie meegemaakt. Hou jullie op de hoogte.
 
Zelf heb ik ook een Vision 110 antraciet.
Staat nu 1500km op de teller.
Mijn verbruik ligt op 1:35
Dit komt voornamelijk omdat ik 10km per rit rij waar 90% van 80 a 85km/h is. Gebruik hem dus puur voor woon/werk verkeer.
Voor de rest heb ik er een setje handkappen opgezet zodat ik minder last van de kou heb tijdens de winterse ritten.

De eerste actie met onze blauwe helden heb ik ook gehad. Ze dachten dat ik een 45km/h scooter was die niet op het fietspad reed.
 
Er staat een filmpje op YouTube en daar gaat de vision 85kmpu wel met windscherm maar heeft daar zijn handjes aan vol.
Ik ben wel benieuwd hoe hard hij gaat als het blokje lekkkkurrr los is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan