CRT 21 Juli, en nu verder...

Freez

Die hard MF'er
6 sep 2004
648
3
Deinum
Een select gezelschap op het forum heeft meegekregen dat mijn vriendin een stevige uitstap heeft gemaakt afgelopen donderdag 21 juli bij de CRT dag.

In de tweede sessie van de beginners, Veenslang (waar het hard gaat) en aanremmen Ruskenhoek ging het mis met het volgende resultaat;

ARM.jpg


FOOT.jpg


Cruqed.jpg


Resultaat is een bovenarmbreuk, voetbreuk, duim uit de kom en een motor afgeschreven.
Het goede nieuws; mentaal is alles goed, fysiek komt alles ook weer in orde. We zijn als het ware ook nog niet klaar met het circuit van Assen. Mede omdat de we de eerste sessie echt heel erg lekker ging. De dame kon het tempo ook prima volgen.

Het soort foto's dat we graag wilden hebben;

Before.jpg

20110606-mettet-4441.jpg


Waar ik een beetje hulp mee kan hebben;

Het was een vakkundige crash. Het voorspatbordje leek nog onbeschadigd, maar voor de rest heb ik geen deel kunnen ontdekken dat niet is beschadigd -O- . Daarnaast is pak, helm, handschoenen, laarzen ook allemaal naar zijn grootje, hetgeen ook betekend dat dat allemaal hun werk heeft gedaan!

Als je echter om de motor heen loopt en goed kijkt lijkt de voorvork onbeschadigd, lijkt frame, achterbrug, motorblok e.d. nog wel OK. Geen scheurtjes in de lasnaden gevonden e.d.

We kunnen;

1. Er een streetfighter projectje van maken.
2. Bij een motorsloperij aanbieden, uithuilen en opnieuw beginnen
3. Een http://www.motor-forum.nl/forum/lis...gingkuipen-via-Idealherecom-Ervaringen-1.html vervangingskuipset in China laten aanrukken.
4. Op het motor-forum aanbieden voor iemand anders die 'm tot streetfighter wil converteren. Mag zich melden via PM.

Iemand ervaring met de kosten van ombouw naar een streetfighter?
Wat is een mooi streetfighter kuipje dat aerondynamisch ook nog een beetje werkt?

Verder.
Bij de foto's van Ad Kiviet hebben we onszelf niet terug kunnen vinden. Ik heb wél tijdens de eerste sessies een fotograaf zien staan ongeveer ter hoogte van Mandeveen. Mocht iemand daar meer van weten, houden wij ons aanbevolen.

Nog even een bedankje voor Ronald van het CRT team voor de ondersteuning in het ziekenhuis. De beste opmerking van die dag was zijn vraag;"En, wat wordt je volgende motor? _O- ."

Groeten Freez
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je er het beste een circuit motor van kan gaan maken, wil je terug naar een straatmotor dan kom je dingen tegen die je wel moet vervangen om dat het eenmaal een straatmotor is.
een circuit motor kan je een race kuipset opzetten en een tellerset kan je weglaten en evt een losse toerenteller monteren.
Of gewoon afscheid nemen en gaan voor een andere bike.
Succes en beterschap.
 
maarum, aanremmen ruskenhoek, onderuit geremd of gewoon de bocht overgeslagen en toen paniek stand?

klote van de breuken,...
 
Lelijk breukje die bovenarm, is de arm een halve slag gedraaid of lijkt dat zo?
Is ze waarschijnlijk wel ff zoet mee.

Sterkte met herstel.
 
Oef, da's minder ,maar ook dat kan gebeuren met circuitrijden/racen. ;)
suc6 met herstel voor vriendin.

heeft Roel Hoekstra jullie zo gek gekregen om crt te gaan doen ;) :+

over de kwak,of zoals gesuggereerd een imitatiekuipset erop en puur circuitfiets van maken of verkopen en een andere motor kopen ,vooral als er op straat mee gereden moet worden.
 
Laatst bewerkt:
@ NapO

Toedracht is niet helemaal helder. Ik heb zelf de beelden niet gezien, maar ik heb begrepen dat men op de video de rook van de voorband zag komen. Vermoedelijk heeft ze te laat gezien dat de motor voor haar hard remde en is ze daar van geschrokken en toen te hard in de remmen gedoken.

Circuit fiets heeft als nadeel dat je dan steeds met een trailer naar het circuit moet. Nu doen we dat gewoon rijdend op de motor zelf. Ik laat het kenteken nog even bestaan. Komende week al het overgebleven plastic maar eens demonteren.

@Raymond W, dat met dat halve slag gedraaid valt mee, eenmaal in positie vallen de puzzelstukjes voor/achter toch weer in elkaar. Er is verder ook niets gezet o.i.d.

Freez
 
Sterkte met het herstel van je vriendin.

Betreft schadeherstel:

Ik was vorig jaar onderuit gegaan en heb er ook een kuipenset uit China opzitten. Pasvorm is minder als origineel, moet soms ook ff wat eraf gevijld worden(bij mij waren bijvoorbeeld die pinnen te dik die je in de rubbers duwt, zijkuipen achter) maar als het eenmaal zit, ziet het er wel goed uit, zullen hier en daar wel wat grotere naden zitten, maar het is de goedkoopste oplossing als je veel kuipschade hebt). Ik heb er in elk geval een goede ervaring mee.

Maar het is natuurlijk de vraag wat er mechanisch verder beschadigd is en hoeveel je er voor over hebt om het te repareren. Succes in elk geval ;)
 
Korte update;

Motor net thuis binnengekomen. Met wat prutsen in zijn vrij gekregen.

Kon het niet laten om het te proberen; Hij start en loopt normaal! Tellers lijken te werken, krijg een normale needle sweep. Tellerbehuizing is beschadigd, maar glaasjes zijn nog heel.

Vriendin zelf in "auto repair modus" en gaat de goede kant op. Vind in de historie van haar computer al een heleboel gezochte motoren. Ze is wel van mening dat haar kawa er zielig bij staat.

We zijn er nog niet uit wat we er mee gaan doen.

Freez
 
@ NapO

Toedracht is niet helemaal helder. Ik heb zelf de beelden niet gezien, maar ik heb begrepen dat men op de video de rook van de voorband zag komen. Vermoedelijk heeft ze te laat gezien dat de motor voor haar hard remde en is ze daar van geschrokken en toen te hard in de remmen gedoken.

Circuit fiets heeft als nadeel dat je dan steeds met een trailer naar het circuit moet. Nu doen we dat gewoon rijdend op de motor zelf. Ik laat het kenteken nog even bestaan. Komende week al het overgebleven plastic maar eens demonteren.

@Raymond W, dat met dat halve slag gedraaid valt mee, eenmaal in positie vallen de puzzelstukjes voor/achter toch weer in elkaar. Er is verder ook niets gezet o.i.d.

Freez
sja das puur minder, is dus onervarenheid zeg maar....wel klote dat ze het met deze fysieke schade moet bekopen.

ik zeggen na herstel zo snel mogelijk weer op de motor, beetje training volgen. want die zal de eerste paar keren de schrik er wel in hebben.
 
Beterschap gewenst!

Ik weet hoe het voelt, ik zit nu al 6 weken thuis met een gebroken voet.

Ik zou er alleen ook een circuitfiets van maken, zeker omdat je aangeeft dat er nog vaker op het circuit gereden gaat worden.
Een aanhanger hoeft ook niet al te duur te zijn, en dan kan je ontspannen met de auto naar het circuit toe. Koelbox mee en je bent van alle gemakken voorzien. En bij een lullige val waar bijvoorbeeld je koppelingshendel afbreekt kan je de motor opladen en naar huis toe, als je weer op diezelfde motor naar huis moet heb je een hoop gedoe.
 
Laatst bewerkt:
sja das puur minder, is dus onervarenheid zeg maar....wel klote dat ze het met deze fysieke schade moet bekopen.

ik zeggen na herstel zo snel mogelijk weer op de motor, beetje training volgen. want die zal de eerste paar keren de schrik er wel in hebben.

Wel onervaren qua circuitrijden, maar ze heeft haar motorpapiertje al 20 jaar. Ze weet wat er fout is gegaan en is niet bang om weer op de motor te kruipen. Wel denk ik dat het met name in de beginnersgroep verstandig is een beetje afstand tot de rijder voor je te houden. Ze was zich aan het concentreren op de ruskenhoek en zag te laat dat de persoon voor haar al in de remmen was gedoken.

Freez
 
Sterkte en beterschap aan je vriending!

Verder zou ik er wrs. een circuitbrik voor jou en je vriendin samen van maken, en een ander motortje voor straat voor haar regelen. :)
 
Update,

Vriendin gaat prima vooruit. Bovenarm blijft een vraagtekentje, daarover weten we morgen meer.

Motor heb ik nu ontdaan van alles wat kapot is. Onderdelen nodig om 'm in de basis weer rijdend te krijgen; beugel voor voetsteun/schakelpedaal, clip-on rechts, handrempomp en gashendel.

Dan kan ik een blokje om met een übernaked, om te kijken of hij nog rijdt en stuurt zoals ik verwacht. Dan verder spulletjes verzamelen. Aftermarket kuip bestellen en weer opbouwen. Tank is op te lappen.

Freez
 
Je ziet nu dat het sowieso handig is om met een aanhanger naar het circuit te gaan, een ongelukje zit in een klein hoekje ( of in dit geval net voor een bochtje)
 
:) Als ik de garage genoeg heb opgeruimd om ruimte voor een "foldy car" te creëren is dat nog wel een optie.

Freez
 
Goed nieuws en slecht nieuws,

Slechte nieuws eerst, de arm wil niet in de juiste positie komen op natuurlijke wijze, chirurg verwacht dat er een spier tussen zit. Volgende week een operatie, en er komt dus een pin in de bovenarm, de MotoGP oplossing dus. Voordeel, de arm mag daarna meteen in beweging komen. Als we dit drie weken geleden hadden gedaan was het bijna klaar geweest. '(

Goede nieuws, Tweedehands clipon, rempomp, gashandle geplaatst. Alleen de beugel voor de schetsplaat was er niet, die heb ik dus nieuw besteld bij de dealer. Een tijdelijk beugeltje geplaatst, een uitlaatbeugel geleend van de standaard uitlaten van de V11 en jawel het groene beest rijdt! *O*

Ik moet nog wel even een langer blok om, om te zien of alle versnellingen functioneren. Ketting doet wat vreemd, maar die stond toch al op de nominatie.

Nu dus op zoek naar alle overigen onderdelen. Mocht iemand nog delen voor ZX-6R 2000-2002 hebben liggen, ik heb vanalles nodig;

Behuizing voor de teller (Electronica leeft nog)
Kuipsteun
Handvaten passagier
Koplampunit

Heeft iemand ook ervaring met het oplappen van een tank?

Groeten Freez
 
Heeft iemand ook ervaring met het oplappen van een tank?

Groeten Freez


goede avond,

als eerste sterkte/succes met het herstel van je vriendin.
Ik heb van`t voorjaar een glijertje gemaakt en had een schaafplek op de tank.
Ik heb hem gedemonteerd en alle brandstof eruit laten lopen en ben naar een plaatselijke schade hersteller gegaan(auto) die heeft hem geplamuurd en opnieuw gespoten en nu ziet hij er weer super strak eruit
 
Even een soort "happy end" toevoeging aan een vervlogen topic.

De berijdster van de motor is eigenlijk al weer 99% hersteld. Heeft ook al weer motor gereden. De Kawa heeft vandaag eindelijk als zijn nieuwe tank mogen ontvangen en daarom ziet de motor er op dit moment als volgt uit;

MONSTR1.jpg


MONSTR3.jpg


Het er op prutsen van een imitatiekuip was geen makkie, en er moeten nog wat kleine puntjes op de i waaronder;

Knipperlichtjes achter plaatsen (heb ik wel al liggen)
Stickers op de tank
Nieuwe dynamocover, die een heel klein beetje lekt.

Gedaan en vernieuwd;

Kuipsteun,
Kuip,
buddy,
Rempomp,
Gashandle,
Clip-on rechts,
Voetsteun rechts,
Schetsplaatbeugel links,
Schakelaarunit links,
Knipperlichtjes rondom,
tank,
Koplampunit,
kentekenplaathouder,
Handvaten achter,
Uitlaat (Nu termignoni i.p.v Leovince)

Nogwatvergetenzaken....

Met nog wat bloed,zweet en tranen en af en toe flink gemopper.


Maar voor de rest is het geheel weer toonbaar.

Voor volgend jaar gaan we voor een herkansing bij een CRT dag in Assen.

Freez
 
Het belangrijkste is dat je vriendin weer helemaal oke is en dat we elkaar in het nieuwe jaar weer gaan zien.
Ik ben bijna elke CRT dag daar ook aanwezig met de motor, en die dag was ik er ook bij.
Maar ziet er weer mooi uit, maar valt toch wel erg tegen he die imitatie kuipdelen.
Mijn ervaring is dat ze niet lekker passen.
gr. Ruud
 
Ik lees het topic nu pas, mooi dat ze zo goed hersteld is. Een verkeerde breuk kan je je leven lang last van blijven houden.
En de motor is ook weer mooi opgeknapt!
Ziet er goed uit.
 
Goed te horen dat het alsnog allemaal goed gekomen is!

De kwaak ziet er ook weer uit als nieuw gelukkig :D het blijft dus bij de optie: straat/circuit fiets? Succes met de volgende keer op het circuit!
 
Het belangrijkste is dat je vriendin weer helemaal oke is en dat we elkaar in het nieuwe jaar weer gaan zien.
Ik ben bijna elke CRT dag daar ook aanwezig met de motor, en die dag was ik er ook bij.
Maar ziet er weer mooi uit, maar valt toch wel erg tegen he die imitatie kuipdelen.
Mijn ervaring is dat ze niet lekker passen.
gr. Ruud

Ik heb mij achteraf wel afgevraagd, komen dit soort klappers vaker voor bij CRT dagen, of was ze echt een uitzondering. :?

Freez
 
Ik heb mij achteraf wel afgevraagd, komen dit soort klappers vaker voor bij CRT dagen, of was ze echt een uitzondering. :?

Freez


CRT staat er zelfs om bekend dat er de minste klappers zijn en het zijn maar enkele en zo,n grote als die van je vriendin is geukkig een hele grote uitzondering, ze had gewoon vreselijk veel pure pech.
Ze was toch met de voet tussen de spaken van een wiel gekomen??
 
CRT staat er zelfs om bekend dat er de minste klappers zijn en het zijn maar enkele en zo,n grote als die van je vriendin is geukkig een hele grote uitzondering, ze had gewoon vreselijk veel pure pech.
Ze was toch met de voet tussen de spaken van een wiel gekomen??

Da's in ieder geval een bemoedigende gedachte. De kans op nóg zo'n klapper wordt dan wel heeeeeel klein :+

Of ze haar voet in een wiel heeft gehad weten wij zelf niets van, ze had wel een breuk in de linker voet, maar dat was niet het grootste probleem. De rechterbovenarm heeft de meeste sores gegeven. :/

Freez
 
Terug
Bovenaan Onderaan