Te koop: Aprilia Tuono 2003

Toek

Die hard MF'er
1 aug 2005
336
6
Utrecht
Omdat het tijd wordt voor iets anders bied ik mijn Aprilia Tuono te koop aan.

Bouwjaar: 2003
Kleur: Magnet Grey

In 2007 heb ik de motor gekocht bij Solo Moto te Tiel met 10.000 km op de teller, de km stand staat nu op iets minder dan 34500. In de tussentijd heb ik de standaard uitlaat vervangen voor een Akrapovic met bijhorende eprom en sportluchtfilter. De motor is goed onderhouden, boekjes en bonnen zijn aanwezig. Ik rij regelmatig op nieuwe motoren en steeds als ik terugstap op de Tuono ben ik zo blij als een kind. Kortom, het is gewoon een superfiets. De aanpassingen (uitlaat, eprom en tandwiel) zorgen ervoor dat de Tuono minder bokkig is en zich iets vriendelijker gedraagt, maar toch krachtiger aanvoelt. Het hoge stuur in combinatie met de fijne V-Twin maakt het een super stuurfiets waar je lange afstanden mee kan rijden en mee kan knallen. De motor is schadevrij.

Recent onderhoud:

- 28.000 km grote beurt
- 30.000 km ketting + tandwielen vervangen, tandwiel voor 1 tandje minder= 16 tanden, achter origneel + 42 tanden
- 33.000 remschijven voor + remblokken + alle vloeistoffen

Specs

- Akrapovic met bijhorende eprom + sport luchtfilter (originele uitlaat aanwezig)
- bar end mirrors
- stomp grips
- hyperpro progressieve voorvering (niet gemonteerd, gratis bijgeleverd)
- motorbok (zie foto, gratis bijgeleverd)

Wat valt tegen?

- Na een CRT dag heb ik mijn rijnummers verwijderd en er kwam helaas een gedeelte van de sticker op de topkuip mee. Onder deze sticker zit lak en die is 100%, maar wil het toch vermelden.
- De stickers op het kontje zijn verweerd. Van een afstandje zie je hier niks van, maar als je goed kijkt zie je dat het er niet meer uitziet als in de showroom.

Ben graag eerlijk over deze puntjes, maar de algehele staat van de motor is gewoon goed. Het is nog steeds een cool ding om te zien (en te horen :Y )

Prijs: €4300,- €4050,-

Foto's:



full
 
Laatst bewerkt:
laatste. Wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat de banden redelijk op zijn, maar nog niet versleten. Schatting: er zit nog zo'n 1000 km op.
full
 
Die staat wel op mijn lijst ja. En dan het liefst de factory uitvoering. Maar ik ben ook erg gecharmeerd van de nieuwe Triumph Daytona R, maar dan moet ik nog even sparen. Nieuwe motor komt sowieso pas in het volgende seizoen. In de tussentijd (als het nodig is) lijkt het me wel lachen om op een oude supermotard te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan