Triumph Speed Triple topic part 22

Status
Niet open voor verdere reacties.
*O*
Nog 2 dagen hep ik dr ook 1 :]

Zat 1st te twijfelen of ut een KTM SM of duc hypermotard werd..

Vind deez tog mooier, de speed 3


:P
 
*KUCH!!!* :(


















:P :)

Kan ik het helpen dat ik 40+ ben en eh.... volslank? :X O-)

Ik heb mijn Triple ook uit Nijkerk en werd er afgelopen zaterdag op gewezen dat mijn achterband niet het standaard formaat is. Er hoort een 190/55 op te zitten en bij zit er een 190/50 op. :N Misschien is het bij jou wel goed gegaan maar het zou mij niet verbazen dat jou Triple ook de 190/50 mee heeft gekregen. :? Misschien dat je hem nog kan laten wisselen bij John. :/
 
Ik heb mijn Triple ook uit Nijkerk en werd er afgelopen zaterdag op gewezen dat mijn achterband niet het standaard formaat is. Er hoort een 190/55 op te zitten en bij zit er een 190/50 op. :N Misschien is het bij jou wel goed gegaan maar het zou mij niet verbazen dat jou Triple ook de 190/50 mee heeft gekregen. :? Misschien dat je hem nog kan laten wisselen bij John. :/

Sterker nog; bij mij ligt er een 180/55 op.... Ik zal er eens achteraan gaan!
 
Trouwens; weet iemand waar je zonder gezeur een Owner's Manual en een Workshop Manual voor de 2011 kan downloaden?
 
Ik heb mijn Triple ook uit Nijkerk en werd er afgelopen zaterdag op gewezen dat mijn achterband niet het standaard formaat is. Er hoort een 190/55 op te zitten en bij zit er een 190/50 op. :N Misschien is het bij jou wel goed gegaan maar het zou mij niet verbazen dat jou Triple ook de 190/50 mee heeft gekregen. :? Misschien dat je hem nog kan laten wisselen bij John. :/

on that subject, iemand met een 05-10 model ervaring met een 190/55? dealer wilde ze me de laatste x 'aansmeren', maar vraag me af of het negatieve invloed heeft op t stuurgedrag vergeleken met een 180/55 :?

Vandaag zijn mijn korte hendels binnengekomen uit Hong Kong. Uiterlijk hetzelfde als de Pazzo hendels van Mandy. De pasvorm was perfect in orde.


[afbeelding]

[afbeelding]

ook gelijk een vers adaptertje laten komen voor de pazzo van mandyO :?

ziet r goed uit btw, nu nog een ander stuurtje drop 8-)
 
on that subject, iemand met een 05-10 model ervaring met een 190/55? dealer wilde ze me de laatste x 'aansmeren', maar vraag me af of het negatieve invloed heeft op t stuurgedrag vergeleken met een 180/55 :?ook gelijk een vers adaptertje laten komen voor de pazzo van mandyO :?

ziet r goed uit btw, nu nog een ander stuurtje drop 8-)
de velg van de ,11 is wat breder dan van onze. dus zal de band wat hoger boller worden.
denk niet dat het stuurgedrag er beter van word :/ mar het staat wel vet natuurlijk 8-)
 
Mijn speed komt ook bij jvdb vandaan en daar liggen wel de goede banden onder! (K3 racetec 190/55) maar die hebben met de introductie van de speed flinke klappen gehad! En nu nog steeds!

Ik weet dat de modellen bij jvdb demo's zijn en dat er nieuwe banden onder gaan bij levering! Nu vind ik ook, de prijs van die speed is zeker niet te duur en na vele KMS rijgenot komt iemand erachter dat er bij de levering van een nieuwe motor andere banden op zouden kunnen zitten..
Tja, je koopt uiteindelijk toch wat je ziet en is toch in prima technische staat?

Ow ja, bij mij was het een bewuste keuze om de banden te laten zitten, kocht de motor met 1600 km en staat nu 4700 km op, dus toch lekker nog ruim 3 k gereden met circuit banden! Lekker hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
on that subject, iemand met een 05-10 model ervaring met een 190/55? dealer wilde ze me de laatste x 'aansmeren', maar vraag me af of het negatieve invloed heeft op t stuurgedrag vergeleken met een 180/55 :?

Een 190/50 wel omdat die lager staat, zodoende gaat je brummert trager insturen. Een 190/55 is even hoog, dus dan valt dat nadeel weg. Omdat ie breder is, geeft ie een groter contactoppervlak dewelke resulteert in meer grip en het kunnen nemen grotere hellingshoeken als de brummert dat toelaat. Ten laatste heb je natuurlijk een stoerdere look.

Nadeel is dat de band natuurlijk duurder is en dat je al een zeer goede circuitrijder op ONK-niveau moet zijn om het gripverschil effectief positief in de praktijk te kunnen omzetten. En dan nog. Als je een circuitband qua dikte vergelijkt, zul je zien dat een 190 daar vaak even breed is als een 180 straatband...

Dus eigenlijk betaal je meer pecunia voor een stoerdere look. Aan jou om uit te maken of het je dat waard is ;)
 
Achterband blijkt toch lek -O- Zondag op spanning (2,9) gebracht, nu nog maar 2,4. Daar zal binnenkort een nieuwe op moeten.
 
Mijn speed komt ook bij jvdb vandaan en daar liggen wel de goede banden onder! (K3 racetec 190/55) maar die hebben met de introductie van de speed flinke klappen gehad! En nu nog steeds!

Ik weet dat de modellen bij jvdb demo's zijn en dat er nieuwe banden onder gaan bij levering! Nu vind ik ook, de prijs van die speed is zeker niet te duur en na vele KMS rijgenot komt iemand erachter dat er bij de levering van een nieuwe motor andere banden op zouden kunnen zitten..
Tja, je koopt uiteindelijk toch wat je ziet en is toch in prima technische staat?

Ow ja, bij mij was het een bewuste keuze om de banden te laten zitten, kocht de motor met 1600 km en staat nu 4700 km op, dus toch lekker nog ruim 3 k gereden met circuit banden! Lekker hoor ;)

Maar wanneer ik een mailtje richting John doe en hij weet niet eens dat 190/55 de maat is voor de nieuwe Triple? Dat ik het had kunnen controleren klopt maar ik mag ervan uitgaan dat een motorhandelaar beter op de hoogte zou kunnen zijn. Daarnaast is de zwarte Triple op 180/55 geleverd. 3 motoren met een andere maat band?
Ik heb overigens niet om vervanging van de band gevraagd. Ik vindt het wel een gemiste kans voor John. Zo moeilijk is het niet om de juiste band onder de juiste motor te leveren. Je kunt zo wie zo de maat vergelijken met de "oude" band.
 
Laatst bewerkt:
on that subject, iemand met een 05-10 model ervaring met een 190/55? dealer wilde ze me de laatste x 'aansmeren', maar vraag me af of het negatieve invloed heeft op t stuurgedrag vergeleken met een 180/55 :?

Een 190/55 stuurt zwaarder dan een 180/55. Dit is de reden dat bij de Speed '11 de geometrie en gewichtverdeling tussen voor en achter is veranderd.
 
Ik heb mijn Triple ook uit Nijkerk en werd er afgelopen zaterdag op gewezen dat mijn achterband niet het standaard formaat is. Er hoort een 190/55 op te zitten en bij zit er een 190/50 op. :N Misschien is het bij jou wel goed gegaan maar het zou mij niet verbazen dat jou Triple ook de 190/50 mee heeft gekregen. :? Misschien dat je hem nog kan laten wisselen bij John. :/

Een 190/50 is volgens mij anders kwa wielomtrek het zou dus kunnen dat daardoor de snelheidsmeting niet correct is. Zie afbeelding.

146-0302-tire5-01-zoom.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een 190/55 stuurt zwaarder dan een 180/55. Dit is de reden dat bij de Speed '11 de geometrie en gewichtverdeling tussen voor en achter is veranderd.
Ze hebben geometrie en gewichtverdeling veranderd omdat ze überhaupt een lichter sturende fiets wilden hebben. De 190/55 ligt erop voor een stoerdere look. Omdat ie even hoog is als de 180 gaat die niet veel zwaarder sturen. Je gelooft trouwens toch zelf niet dat ze een hele fiets gaan ombouwen omdat er een bredere band op ligt :?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan