ZX7R topic part 7

mag ik even jullie aandacht !!!!
IK WIL ELKE ZX7r RIJDER , om zich aan te melden bij dutch super 7 !!!!op facebook , daar hebben
we hebben een mooie site waar je alles kan zien en vragen , zelfs ZX7R rijders over de hele wereld hebben we hier bij DUTCH SUPER 7 onthoud die naam goed. ik hoor van jullie SUPER 7 RIJDERS !!! kawa groeten alex ofwel limemen .
 
denk niet dat het een massa probleem is, denk eerder dat die stationair te langzaam draait dus ga er niet van uit dat jou xenon daaronder geen problemen gaat ondervinden (anders stationair iets harder laten draaien of carburateur eens laten afstellen bij de garage of zelf doen)

massa probleem is zoals ik hem ken kapotte lampen omdat de spanning niet weg kan, en of knipperlichten die ineens sneller gaan knipperen.

en (ijs)koude start met het olielampje is in mijn ogen ook normaal. als je start bouw je oliedruk op stop je met starten dan valt de oliedruk ook weer weg

Thanks!

stationair loopt 1500rpm. als je een knipper aanzit bij stationair dan zie je de andere lichten ook heel iets dimmen op dat ritme.

carbs kan ik wel eens gaan doen ja, heb het spul toch liggen :) even de buren plagen :P
 
...verkooptopic overgebracht naar gezocht&gevonden: ZX7R poly kuip, velgen etc. voor bijv. circuitfiets, t.e.a.b.

Dan op deze plaats maar een plaatje voor in de OP, nu er nog een kuip op de 7 zit :] :
full
 
Laatst bewerkt:
toch maar weer stof er vanaf blazen, vind het zonde om deze mooie topic verloren te zien gaan ook al heb ik er niet altijd tijd voor :/
 
Ik heb de van pkawa overgenomen set bobines, nieuwe bougiekabels en iridium bougies geplaatst. Terwijl ik daarmee bezig was besloot ik de kleen air te verwijderen. Dit was gezien de nieuwe plaats van de bobines ook wel wenselijk. Voordat ik hieraan begon: mijn motor was afgesteld met een dyno kit (5000 km geleden) en heeft een full race akra systeem. De motor liep op de ontsteking na prima. Op internet allerlei beschrijvingen mbt verwijderen van de kleen air gevonden. (http://www.jonesisland.com/7r/motor/)


Ik heb:

1) alles mbt kleen air verwijderd
2) de vacuumpoortjes onder de carbs afgedopt
3) de slang voor de beluchting van de floatbowls op de airbox aangesloten
4) het overgebleven gat in de airbox afgedopt
5) de floatbowl hoogte van 13 mm (standaard) naar 15 mmm gebracht (lager benzinepijl)
6) ik heb niet aan de mengsel afstelschroeven gezeten.

Stap 5 was eigenlijk een gok en ik ben er niet zeker van of dit ook noodzakelijk was. Ik dacht dat dit mogelijk moest omdat de beluchting van de floatbowls nu direct op de airbox zit (in de link wordt de hoogte ook aangepast). Na de conversie heb ik de carabarateurs synchroon gesteld. Het blok loopt stattionair en daarboven super mooi. Wel heb ik bij vol gas het idee dat er boven de 7 a 8 duizend toeren net iets minder power lijkt te zijn (richting top speed in 6e versnelling)

Mijn vragen zijn:

A) moet de floatbowl hoogte ook worden bijgesteld wanneer de beluchting direct op de airbox is geplaatst (of hoeft dit niet omdat met kleen air dit via een klep ook al zo was)?
B) heeft de flotbowl hoogte ook invloed boven de 7000 toeren?
C) kan het zijn dat mijn motor nu hoger in de toeren te arm loopt?

Uiteraard kan ik de floatbowl hoogte weer terugbrengen naar 13mm en dan kijken hoe en wat. Het was echter niets meer dan een gevoel en dus geen vaststelling met een meetbank. Voordat ik verder maar aanklooi hoop ik via jullie wat meer kennis van de materie te krijgen :)
 
iemand een website waar je aftermarket vijzen/inbussen kan kopen voor de zx7?

Ik mis enkele vijzen aan mijn kuipen en als ik alles origineel van kawasaki moet kopen ben ik veel geld kwijt...
 
Ik heb een paar jaar geleden complete set van eBay (uit Azië) gehaald..voor als ik me niet vergis een euro of 30-40.
 
Zo gelijk maar een kikje.

Ik heb zelf nog veel gelezen en kom tot de conclusie dat:

A) onduidelijk of dit echt moet
B) ja het vlotterniveau heeft ook invloed boven de 7000 toeren, alleen minder dan bij lagere toeren.
C) ja het zou kunnen dat hij nu te arm loopt aangezien de initiële afstelling gemaakt was bij 13 mm

Ik ga het vlotterniveau dus weer terugbrengen, naar 13 mm.
 
dutch super 7 goes too doel!!! het was te gek ;) ;) al die super 7vens bij me kaar kom ook kijken op de site voor hele mooie foto,s van onze zx7r rijders!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
ik heb me zonet ingeschreven voor vrijdag 31 juli op het circuit van zolder voor cursus niveau 1+ :P , indien er nog zijn die op die dag komen rijden laat het dan effe weten.
 
Ik heb ook nog een groene undertail liggen. Is ook zo in te bouwen. Helaas krijg ik op deze site geen foto's geplaatst door die vooroorlogse bestandsgrootte beperking.
 
Heb ook nog een setje zwarte wielen met banden, schijven en tandwieldrager en tandwiel. Eventueel voor op het circuit ideaal als 2e set erbij met regenbanden oid.
Doe maar een goed bod bij interesse. Velgen zijn 100% recht
 
Terug
Bovenaan Onderaan