ZX7R topic part 7

Ja mooie zx7

Ik heb voor de liefhebbers hier nog een Race manual voor een zx7r.
Dus geen workshop manual maar een Originele Manual om een zx7r in race afstellingen te krijgen.

Digitaal op cd.
 
Mijne mag naar een nieuwe eigenaar
full
 
Laatst bewerkt:
Heren kenners,

sinds het begin van dit jaar ben ik in het bezit van een zx7 voor op het circuit. Heb er een 4 tal dagen mee gedaan en me enorm geamuseerd. Met een oud kanon nieuwe fietsen buitenom gaan geeft veel voldoening!!!!

Nu de winter eraankomt, vraag ik me af of ik de benzine moet aflaten? ik zou hem elke maand eens goed warmdraaien, of is dit niet voldoende?

alvast bedankt
 
Heren kenners,

sinds het begin van dit jaar ben ik in het bezit van een zx7 voor op het circuit. Heb er een 4 tal dagen mee gedaan en me enorm geamuseerd. Met een oud kanon nieuwe fietsen buitenom gaan geeft veel voldoening!!!!

Nu de winter eraankomt, vraag ik me af of ik de benzine moet aflaten? ik zou hem elke maand eens goed warmdraaien, of is dit niet voldoende?

alvast bedankt


maandelijks eens goed warm laten draaien is zeker niet slecht , en de tank goed gevuld houden , ik rijd trouwens ook op het circuit met een zx7rr
 
mijne is geen RR, maar wel voor circuit opgebouwd.
std brug, vork en wielen.
poly kuipwerk, brembo rempomp, snelgas domino, ontst vervroeger, alternator eraf, tehnoflex achterveer, binnenwerk voorvork ook aangepast, volledige uitlaat: voorbochten akra en termignoni demper.

weegt 191 kg rijklaar met halve tank, zou ongeveer 130 pk hebben volgens vorige eigenaar...
full
 
Hebben ze een aluminium plaat op maat gemaakt om de dynamo aansluiting te dichten op je motorblok?

Ik ben in de war met de startmotor, denk ik. Die zit er nog wel op, begrijp ik.



mijne is geen RR, maar wel voor circuit opgebouwd.
std brug, vork en wielen.
poly kuipwerk, brembo rempomp, snelgas domino, ontst vervroeger, alternator eraf, tehnoflex achterveer, binnenwerk voorvork ook aangepast, volledige uitlaat: voorbochten akra en termignoni demper.

weegt 191 kg rijklaar met halve tank, zou ongeveer 130 pk hebben volgens vorige eigenaar...
[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
maandelijks eens goed warm laten draaien is zeker niet slecht , en de tank goed gevuld houden , ik rijd trouwens ook op het circuit met een zx7rr
Tank aftoppen met Competition102 benzine? (verouderd niet vlug en heeft geen schadelijke toevoegingen zoals ethanol enz)

Warmdraaien is oke, maar vergeet niet dat de meeste motordynamo's pas vanaf 4500/5000rpm gaan bijladen dus stationair laten draaien trekt in principe je accu leeg op termijn.

Blijft mooi spul zo'n 7R! 8-)

Grtz,fRank
 
Dat de batterij niet wordt bijgeladen is geen probleem. Om de twee weken eens aan de druppellader...
En aangezien er geen dynamo meer opzit, maakt het toerental niet uit....

Het gat van de dynamo is idd afgedekt met een alu plaatje, dat met een custom beugeltje vast zit.
Voorlopig mis ik de dynamo niet tijdens trackdays.... ik kan zonder problemen 3 sessie rijden zonder bij te laden.... miss wel meer. Tijdens de middagpauze even aan de lader en weer gaan.
 
Nee dan heeft het weinig zin inderdaad...

Maar vind je het dat gedoe met laden enz waard tov die paar gram die een dynamo weegt?

Grtz,fRank
 
Nee dan heeft het weinig zin inderdaad...

Maar vind je het dat gedoe met laden enz waard tov die paar gram die een dynamo weegt?

Grtz,fRank

Zeker nooit een dynamo van een ZX-7R in handen gehad.
Ding weegt 3.4kg. :+
Lood accu weegt ook ruim 3.4kg.

Als je dit alles vervangt voor een LiFePO4 accuutje van 640g dat zet wel zoden aan de dijk. :t
 
dat plus het feit van xtra vermogen, blijkbaar scheelt dit wel een paar paardjes....

maakt dat het voor mij niet noodzakelijk is dat ik er opnieuw een dynamo opzet.
 
Net even gezocht naar 102 octaan benzine... blijkbaar in belgie niet zo makkelijk te vinden...

Zal gewone 98 worden, en maandelijks warmdraaien en telkens bijvullen....

Hoe lang houd benzine tegenwoordig? of moet ik na een paar maand de boel leeghalen en opnieuw vullen?

grtz
 
Weet niet van waar je bent maar in Terneuzen (nabij Zelzate) is een verkooppunt. Kwestie van een x met enkele jerrycans gaan winkelen...

Huidige gewone benzine verouderd serieus op een paar maanden tijd.

Wist trouwens niet dat een dynamo zo veel woog inderdaad, snap dat je daar afscheid van hebt genomen voor trackgebruik.

Grtz,fRank
 
idd, dat is ze...

jullie bekend?

Rick heeft er een mooie dame van gemaakt, en ze voldoet voor mijn capaciteiten prima!!!!!

Enkel het zitje heb ik moeten verstevigen, want dat scheurde door aan de tank.
Opvangpotje van het koelwater ( rechtstreeks van de radiator) dat achter de kuip zit, heb ik moeten aanpassen, want het water werd door een soort van venturi effect eruit gezogen.... heb er een tweede naast gezet, met een piepklein ontluchtingsbuisje...

Wou enkel eventueel lichtere wielen steken, maar blijkbaar een heel gedoe om lichtere wielen pas te maken.

Voor het vrij rijden wat ik ermee doe, laat ik het maar zo..... er is geen goedkope oplossing voor blijkbaar. ( lees, plug en play met eenvoudige aanpassingen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan