Ouwe Brikken Land Mark rally 2012 de voorronde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nohome

Geduldstester
Donateur
10 dec 2002
2.384
107
Noordkop
Zoals al aangekondigd, de nieuwe voorronde voor de OBLM 2012.
Dit keer met een thema. De voorronde van deze Oude Brikken Landmark Rally loopt 30 november 2011, daarna zal de jury een beslissing nemen, en de 12 landmarken per 1 januari 2012 bekendmaken, waarna de "strijd" kan beginnen.

Per bezochte plek zijn 10 punten te verdienen. Voor de ouderdom van het getoonde ‘brik’ worden extra punten per keer toegekend. Per keer een andere motor gebruiken is uiteraard toegestaan. Puntentoekenning gaat dan uiteraard over de op de foto getoonde motor. De drie topscoorders moeten bereid zijn tegenover elkaar en de jury, in een beslissend stadium van de rally, documentatie te tonen, behorend bij de motor waarop de punten zijn geclaimd.

Bouwjaren 2000, 1999, 1998, 1997, 1996 geven 1 punt
Bouwjaren 1995, 1994, 1993, 1992, 1991 geven 2 punten
Bouwjaren 1990, 1989, 1988, 1987, 1986 geven 3 punten
Bouwjaren 1985, 1984, 1983, 1982, 1981 geven 4 punten
Bouwjaren 1980, 1979, 1978, 1977, 1976 geven 5 punten
Bouwjaren 1975, 1974, 1973, 1972, 1971 geven 6 punten
Bouwjaren 1970, 1969, 1968, 1967, 1966 geven 7 punten
Bouwjaren 1965, 1964, 1963, 1962, 1961 geven 8 punten
Bouwjaren 1960, 1959, 1958, 1957, 1956 geven 9 punten
Bouwjaren 1955, 1954, 1953, 1952, 1951 geven 10 punten
etc.etc.

Een voorronde en goed voor punten bij uitverkiezing! en met het thema:

Vliegend Nederland

De voorronde is het inbrengen van markante plekken die dus iets te maken moeten hebben met de luchtvaart geschiedenis in Nederland. Weet je iets, kan je een voorstel doen met zelf gemaakte foto. Zet uit jouw provincie of één van je keuze een markante plek op de foto, inclusief jouw motor en post hem hier. Zorg ervoor dat de plek en de motor goed herkenbaar in beeld komen. Aan de hand van de foto moet het bouwjaar van de motor bepaald kunnen worden. Doe dit voor 1 december van dit jaar.
Probeer de plek zo te kiezen dat er een herkenbaar object te zien is en er een mogelijkheid is om een motorfiets op de voorgrond van de foto te plaatsen.
Bij plaatsing hier op het topic vermeld je uitsluitend de naam van de provincie en de gegevens over je motor, vooral het bouwjaar. Dus schrijf geen naam van de plaats, plek, object, gebouw op. Hou wat geheimpjes, laat ze raden, zoeken en een beetje moeite doen!
Zorg er wel voor dat de plek goed herkenbaar is, zodat deelnemers die via de media op kunnen sporen. Let op, dit is een belangrijk punt! Dus kies voor een openbare plek met bijvoorbeeld een herkenbaar monument, standbeeld etc. Als de plek niet is op te sporen is de moeite voor niets geweest en dat is jammer.
Er wordt geen verheldering gevraagd, foto en het noemen van de provincie moeten voor zich spreken. Vanuit de inzendingen zal de jury een collectie maken aan de hand van bovenstaande omschrijving. De gekozen inzendingen, 12 stuks vormen de uiteindelijke landmarks die voldoen aan de gestelde criteria en zullen per 1 januari 2012 in de openingspost worden opgenomen.
Bij uitverkiezing van hun inzending worden de inzenders beloond volgens het puntensysteem. De jury houd zich het recht voor te kiezen en over het uiteindelijke jury besluit kan helaas geen discussie zijn. Natuurlijk staat het eenieder vrij zijn hart te luchten als er vermeend onrecht wordt gedaan. Per PB aan Nohome, die het in de jury zal inbrengen en dan wordt er een besluit genomen. Besluiten van de Jury zijn bindend.
Gaandeweg zal over 2012 zullen de genomineerden in de openingspost en dus voor iedereen zichtbaar en te controleren worden bijgehouden.

Bonusmarks:
De invulling van de bonusmarks dit jaar wordt in de loop van de rally bekendgemaakt.

Dus verras de jury met originele plekken en inzendingen. En gaarne na plaatsing van de foto een PB aan mij met de gegevens en eventuele achtergrond van de ingezonden landmark

Succes
Namens de 2012 OBLM jury

Nohome
 
Laatst bewerkt:
Voorstel voor landmark Brabant. Vandaag bezocht met de CBR600 uit 1988.
Verder zal ik geen extra info verstrekken. :X

full
 
Laatst bewerkt:
sdA.JPG


Hierboven een 'weggevertje', in de serie van......! Ik claim hier niks, weet het jaartal van die Soes niet eens meer. Ik overweeg wel in te zenden maar wil dan toch iets 'schieten' van de civiele luchtvaart en ondervind dat het niet zo eenvoudig is, wil het een beetje fotogeniek zijn. Ook heb ik vooralsnog ff wat werk aan het voorbereiden van de OBT 4/9 (ff spammen :X ). Het blijft hier een uitdaging en hulde, respect van mijn kant voor de inzenders tot nu toe.

Overigens heb ik véél moeite gedaan om de reeds ingezonden foto's te plaatsen en neem hier de vrijheid op te merken dat het mij bij dat stuk graniet tot nu toe niet is gelukt, erger nog, ik heb het opgegeven. O-)
 
Laatst bewerkt:
Vorige rally was er een inzending uit Friesland met een kip op een stok. Dat ding heeft mij een hoofdbrekens gekost en nooit gevonden! Waarschijnlijk heeft de afbeelding ooit in het één of andere lokale suffertje gestaan met uitsluitend aandacht ervoor in de Friese taal. Zo ook met deze steen (des aanstoots)! Wat is geschiedenis van de luchtvaart in het Fries? :P
 
Vorige rally was er een inzending uit Friesland met een kip op een stok. Dat ding heeft mij een hoofdbrekens gekost en nooit gevonden! Waarschijnlijk heeft de afbeelding ooit in het één of andere lokale suffertje gestaan met uitsluitend aandacht ervoor in de Friese taal. Zo ook met deze steen (des aanstoots)! Wat is geschiedenis van de luchtvaart in het Fries? :P

Zoekt en gij zult vinden

En laat dat stuk graniet nu op eenzelfde manier te vinden zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan