Hij kwam niet meer omhoog :oP (brandstofmtr)

Maestro

MF veteraan
20 jul 2002
4.098
11
Zuid Holland
En op een gegeven moment ging die niet meer omlaag.

Ik had getankt omdat ik al op reserve reed. Vervolgens na betalen contact aan, dagteller op nul en rijden maar. Constateerde vrijwel direct dat alleen onderste streepje brandde?? Na een uurtje sturen brandde ze weer bijna allemaal (inmiddels nodige sappen verbrandt uiteraard). Echter volgens dagteller 90 kilometer gereden en de meter geeft aan dat ik nog een ¾ brandstof heb. Ik kom normaal gesproken niet verder dan 180 kilometer met een tank dus ik vertrouw de meter even niet.

Wat zou het kunnen zijn? Lang leve de electronica en kijk het even twee a drie tankbeurten aan of zal er een sensor kapot zijn en kan ik het beste gelijk naar dealer.
 
Stofje/vuiltje/ rubbering in de vlotter. Dit duidt vaak op meer tank-vuiligheid en kan ook brandstof-filters/zeefjes en carburateur-doorgangen frustreren. Treedt het meest op door lang stilstaande oude brandstof. Doffe ellende om alles te reinigen. Stilstand is achteruitgang.
 
Ik zou terug gaan naar de dealer, het is toch een nieuwe fiets


Gisteren dus even naar de dealer geweest. Mede ivm aanschaf nieuw art4 slot (dat niet om mijn remschijf past, :( dus straks maar ff terug. De demo Z1000 heeft hetzelfde probleem. Zij hebben de importeur geraadpleegd en wachten op antwoord. Gelukkig zit er een dagteller op mijn motor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan