Yamaha Tricker Deel II

Brian heeft nog veel meer leerzame video's gemaakt, vol zelfspot ook, bekijk vooral de rest ook. Eén van de beste (zo de niet de beste) motorrijder in zijn groepje is een vrouw, trouwens, Melissa Bruce, die meedoet aan b.v. de Romaniacs enduro. Ook leuk voor de verandering.
 
Leuke filmpjes inderdaad! Ik ben rustig aan wat aan het klommelen op gras en zandpaadjes hier in de buurt. Afgelipen weekend heb ik klunzigeheid naar een nieuw niveau getild door in het zand te happen met een stilstaande motor: het helpt als ik de zijstandaard Fatsoenlijk uitklap voordat ik afstap, hahaha.

Erg leuk trouwens, die miniweggetjes. Beter dan de gewone weg: een hoop verkeerslichten reageren niet op mijn motor. Maar goed, hij lijkt in het donker op een brommer, en de lichten op de fietspaden reageren wel ;)

Een paar weken geleden heb ik een leuke motoropfrisles gehad bij vizier motoropleidingen in Weert. Met losse handen sturen en over kleine opstakels rijden. Een hoop uitleg. Steile hellinkjes, slalom, etc etc. Leerzame middag!

Inmiddels heb ik ook een extra tankje bemachtigd, en waterdichte tassen voor op reis. Binnenkort wordt een rekje gelast voor tankje en tassen. Als ik uit weet te vissen hoe ik een foto kan plaatsen, dan volgen die binnenkort.

Groetjes,
Daphne
 
Tassen. Ze lijken ENORM maar het zwarte stuk van de zijtassen is 'slechts' 40cm breed :)
full
 
Laatst bewerkt:
Het zijn toch serieuze tassen. Goede handkappen! Het stuurtje is behoorlijk slap. Misschien kun je nog een renthal scoren voor je vertrekt. En zie ik daar een roadbookroller!? Rallyplannen?
 
Het stuurtje is behoorlijk slap. Misschien kun je nog een renthal scoren voor je vertrekt.
Bij een serieuze val buigt je stuur idd zo om. Voor nood kan je het dan nog wel iets terugbuigen, maar dan moet je wel zeer voorzichtig de reis voortzetten naar de eerste de beste plaats waar je een ander stuur kunt scoren.

Neem een aluminium stuur wat 28mm in het midden is, veel sterker. Daar hoef je niet meteen ook andere stuurklemmen voor te nemen, een adapter is genoeg.
 
Bedankt voor de tips. Dat stuur ga ik vervangen voor iets stevigers. Zou een beetje jammer zijn als dat ding het begeeft als ik (weer) eens val.

Routeroller is voor de kaart (I am a sucker for paper maps). Een kaart op de tank vind ik niet fijn, omdat je bij het kijken geen zicht meer hebt op de weg. En de tank is ook best wel klein.
Er moet ook navigatie op, ik weet alleen nog niet welke. Ik heb nu een wandelgarmin met stafkaarten van de benelux. Erg handig om de onverharde paadjes hier in de ongeving te vinden én om een klein beetje te weten waar ik me bevind ten opzichte van thuis: ik heb echt NUL richtingsgevoel.
In Tunesie (met de Transalp) had ik deze garmin met alleen de hoofdwegen (dan wist ik globaal waar ik zat) in combinatie met een kaart op de tank. Maarja, daar waren ook niet echt veel wegen. Dat is in Scandinavie wellicht anders ;)
 
Oh, en ik ga dus iets doen aan de minitank. Ik heb een soort jerrycanachtig ding voor aan de voorvork gekocht, maar die ga ik daar niet bevestigen. Die komt links achter (waar geen knalpijp zit) aan de binnenkant van het kofferrek.

Aangezien hij lager hangt dan de echte tank, zou de benzine weglopen via de onluchting van de jerrycan. Dus het idee is om een terugslagklep in de benzineleiding van de jerrycan te zetten. Dat lost het probleem van de communicerende vaten op.

Maar de benzineaanvoer van de Tricker werkt op zwaartekracht, en dat werkt niet bij een lager liggende tank. Dus er komt een benzinepomp tussen.

Nu had ik de eis dat ik de externe jerrycantank wel leeg wil kunnen rijden voordat ik bijvoorbeeld op het veer naar Finland ga. Ik weet niet of mensen gecharmeerd zijn van een externe tank. Maar leeg lijkt het me geen kwaad te kunnen, toch? Er komt dus een benzinekraan op de leiding van de externe tank, zodat ik eventueel ook alleen op de hoofdtank kan rijden. (Of alleen op de externe tank, of op allebei)

Zijn er hier mensen met ervaring met externe tanks?
 
Oh, en ik ga dus iets doen aan de minitank. Ik heb een soort jerrycanachtig ding voor aan de voorvork gekocht, maar die ga ik daar niet bevestigen. Die komt links achter (waar geen knalpijp zit) aan de binnenkant van het kofferrek.

Aangezien hij lager hangt dan de echte tank, zou de benzine weglopen via de onluchting van de jerrycan. Dus het idee is om een terugslagklep in de benzineleiding van de jerrycan te zetten. Dat lost het probleem van de communicerende vaten op.

Maar de benzineaanvoer van de Tricker werkt op zwaartekracht, en dat werkt niet bij een lager liggende tank. Dus er komt een benzinepomp tussen.

Nu had ik de eis dat ik de externe jerrycantank wel leeg wil kunnen rijden voordat ik bijvoorbeeld op het veer naar Finland ga. Ik weet niet of mensen gecharmeerd zijn van een externe tank. Maar leeg lijkt het me geen kwaad te kunnen, toch? Er komt dus een benzinekraan op de leiding van de externe tank, zodat ik eventueel ook alleen op de hoofdtank kan rijden. (Of alleen op de externe tank, of op allebei)

Zijn er hier mensen met ervaring met externe tanks?
Wil je niet met een extra jerrytank de originele tank vullen als ie leeg is? Simpele oplossing.
 
Extra jerrycan is een optie waar ik wel over heb gedacht. Die zou ik zelfs voor "woon-werk" verkeer kunnen gebruiken (in de praktijk tank ik ergens halverwege op de terugweg naar huis).

Thuis heb ik 2x 10 liter staan, en tank ik na kortere ritjes gewoon thuis af.

Maar ik wil eigenlijk gewoon wat meer luxe op vakantie en voor woon-werk tourritjes (ja, ik ben op dit vlak nogal lui, hahaha)
 
Rotopax had ik gezien op de motorbeurs. Leuk zo'n kliksysteem, maar ik vond het toch nogal prijzig. En het blijft een handmatige vulactie (ik=lui). Bovendien zag het er nogal groot uit voor op de Tricker.
Aangezien ik toch een aangepast frame moet laten maken, maakt de soort jerrycan niet zoveel uit, en heb ik voor een "ouderwetse" acerbis gekozen. Ik denk dat ik hem in de praktijk toch nooit meer er vanaf haal (ik=lui).
 
bespaar jezelf een hele hoop gezeik .. als je zegt dat je lui bent .. dan wil je toch nie lopen prutsen met extra pomp, leidingen enz .. en als je dan eens valt en de boel loopt stuk enz ..
half minutje tankje afhalen en vullen

zo deed ik het

WP_20170108_15_35_10_Pro_zpshfc3idff.jpg



idd rotopax .. heb ik een leuke 8 liter extra!
heb ze gewoon op de crashbeugels bevestigd

simpel, val je eens om is heel het frame ni direct ruk
als je op doortocht bent is simpel beter! tenzij je een redbull enduro race doet dan kan ik best begrijpen dat je wilt dat je automatisch overschakeld naar je externe tank.. :/
 
Laatst bewerkt:
Op mijn Transalp had ik ook gewoon een kleine jerrycan extra bij me, maar daar was de actieradius zo groot dat ik de extra brandstof nooit nodig had. Er kon 19 liter benzine in de tank, ten opzichte van 6 liter in de Tricker.

Wat bedoel je met je opmerking over het vallen, dat je frame niet direct ruk is? Bedoel je vanwege de valbeugels? Die heb ik niet op de Tricker, al zullen de kofferrekken (voor en achter) wel het een en ander op kunnen vangen als de motor valt.

Ik snap dat er minder stuk kan gaan als er minder op de motor zit. Ik ga er uiteraard eerst mee testrijden. Mocht de benzinepomp stuk gaan tijdens mijn vakantie, dan sluit ik de boel wel weer gewoon 'origineel' aan. (En dan vul ik (tandenknarsend hahaha) de originele tank met de hand bij vanuit de jerrycan)
 
Hoppa, even een schopje :)
Minivalbeugels op de Tricker, waar minikoffers aan komen (beetje gereedschap voor onderweg komt aan de voorkant)

full
 
Tijd niet op het forum geweest omdat dit topic compleet kapot
geouwehoerd werd door figuren die meestal niet eens een Tricker meer hadden.

Zit in het oosten van het land, heb een oranje Tricker met een ander
uitlaatje eronder en 16-tands voor. Gekocht met 2500 op de klok, inmiddels
23.000km. Heb ooit een serietje 16 tands voorkettingwielen laten maken voor
de Tricker, weet niet of deze inmiddels via andere kanalen beschikbaar zijn.
En ben nu bezig met een nieuwe achteras met geintergreerde bobbins voor de
paddock stand.
 
Laatst bewerkt:
Paar plaatjes

full

full


Ze zijn hier de N18 aan het vernieuwen, dus al maandenlang een ideale speelplaats.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Mee eens, tzider. Als dat gezeik weer begint ben ik weg.

Mooie foto's. Trickertje ziet er strak uit voor de kilometers die je er mee hebt gemaakt!

En Ronnie: goed doordachte valbeugels. Klasse.
 
Tijd niet op het forum geweest omdat dit topic compleet kapot
geouwehoerd werd door figuren die meestal niet eens een Tricker meer hadden.

Zit in het oosten van het land, heb een oranje Tricker met een ander
uitlaatje eronder en 16-tands voor. Gekocht met 2500 op de klok, inmiddels
23.000km. Heb ooit een serietje 16 tands voorkettingwielen laten maken voor
de Tricker, weet niet of deze inmiddels via andere kanalen beschikbaar zijn.
En ben nu bezig met een nieuwe achteras met geintergreerde bobbins voor de
paddock stand.

Ja, vreselijke figuren waren dat. Gelukkig zijn ze weg.
 
:} Nee, zo gemakkelijk gaat het nooit *D

Dessalniettemin. :Y

De laatste bui trekt over. Ga zo een stukkie rijden.
 
Laatst bewerkt:
bespaar jezelf een hele hoop gezeik .. als je zegt dat je lui bent .. dan wil je toch nie lopen prutsen met extra pomp, leidingen enz .. en als je dan eens valt en de boel loopt stuk enz ..
half minutje tankje afhalen en vullen

zo deed ik het

[afbeelding]


idd rotopax .. heb ik een leuke 8 liter extra!
heb ze gewoon op de crashbeugels bevestigd

simpel, val je eens om is heel het frame ni direct ruk
als je op doortocht bent is simpel beter! tenzij je een redbull enduro race doet dan kan ik best begrijpen dat je wilt dat je automatisch overschakeld naar je externe tank.. :/
Ik zie noppenbanden!
Een paar jaar geleden heb ik van een of ander vaag merk noppen gekocht maar dat rubber wordt wat hard. Vorige week ging ik op de oprijlaan al bijna plat.
Ik ben benieuwd naar jouw merk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan