'k Ben om, Bender!

Ach ja, nu lees ik het ook. Text verdwijnt voor mij als er plaatjes staan. Plaatjes kijken gaat zoveel sneller...

Dan begrijp ik nu wel een stuk beter wat de bedoeling is. Ik kon me al niet voorstellen dat een sterk esthetisch ingesteld persoon als Ting-Ting een platgeslagen stuk draadeind zichtbaar zou laten.
 
PCW%2520schermsteunen%2520small.jpg


Ja dat draadeind is een compromis maar wel een goede. En als het scherm in zijn geheel klaar is dan zijn de steunen nog maar een detail en daarbij heb ik al een idee hoe ik de schermsteunen naast hun dragende functie secundair kan benutten om het zeildoek zijdelings optimaal te bevestigen. Daarmee kan ik het zicht erop al grotendeels wegnemen.
Maar de platgeslagen delen, het gedreven materiaal mag best in het zicht blijven als een persoonlijke afdruk van mijn arbeid. Ook dat is een vorm van esthetiek in mijn beleving. Mooi is tenslotte subjectief.

Daarbij komt dat het maken van die ogenschijnlijke steuntje best nog wel inspanning en aandacht vraagt. Steun, ook wel staan is de basis en dus kennen deze steunen een knik en een verdraaing. De knik volgt de boog van de onderkant van het scherm, de verdraaing bepaalt de hoek waaronder het scherm komt te staan. En als dat eenmaal is gerealiseerd dan maakt het niets meer uit of het draadeind is, dan ben ik eenvoudig blij met het resultaat.

;)
 
De tekst die Hellracer schijnbaar begreep was voor mij toch wat lastiger te snappen, maar dat heb ik wel vaker met jou posts ;) :+

Waarom neem je dan niet een stuk rond 6 of 8 daarvoor? Daar tap je gemakkelijk draad op.
Dat is wel het verschil met een kant en klaar scherm natuurlijk. Ik zeg vervangen dat spul ;)
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, met een beetje dit en nog wat van dat had ik zus en zo, maar de feiten liggen zoals zij nu liggen en het zal mij verder een bomzorg zijn. Het komt prima voor elkaar met die stukjes draadeind en vervangen, no way. Ik ga nog eerder voor het Brikker's stijlkenmerk van ductape er omheen. Gisteren tussen de bedrijven door nog de verbinding gemaakt tussen de twee steuntjes en zwevend als het is, is het ook solide.

Verder nog wel wat anders aan mijn hoofd, logische ontwikkelingen, nieuwe ligplaats voor mijn bootje met lidmaatschap van een watersportvereniging en dat in mooi Zeeland. Volgend jaar mooie zijspanritjes naar de de boot. Kijk dat stemt tot vreugde, dat opent weer perspectieven. Eenieder die ooit met mij de legendarische Zobbt _O- reed weet waarover ik het heb. Ik lig nu in de haven van de plaats waar wij ooit lunchten. :W

Waar BOT ZOT kan worden wil ik gaan! *D
 
Laatst bewerkt:
Mijn ouders hadden vroeger ook een zeilbootje. Deze lag ook in diezelfde haven.

Onmetelijk veel krabben heb ik daar, in mijn jeugd, samen met mijn broer gevangen ;)
 
Mijn ouders hadden vroeger ook een zeilbootje. Deze lag ook in diezelfde haven.

Onmetelijk veel krabben heb ik daar, in mijn jeugd, samen met mijn broer gevangen ;)

Machtig mooi man, 'k ben er echt blij mee om op deze manier toch weer terug te kunnen keren naar Zeeland. Dat begrijp jij. Mooi sfeervol clubhuis hebben zij ook, waar gisteren de eerste meet van de nieuwe leden was. Zowel over de dammen als over de zuid of noordflank van Schouwen erheen is mooi rijden. Verder ben je in de haven al op vakantie, hoef ik niet eens voor te varen. Ik was ook krek op tijd met mijn aanmelding, vijfentwintig gegadigden gisteren voor de vrije ligplaatsen.

Visboer, haring onder handbereik vanaf mijnligplaats, om maar te zwijgen over het resterende zeebanket. BBQ met een visje erop is nog altijd mijn favo maaltje.

Voor de echte kenner en liefhebber, zodalijk VPRO vrije geluiden met Guido Belcanto. Mooie van de watersport daar is ook dat ik veel contact met Belgen heb en ja, ik heb er een zwak voor, zo schoon volkje met hun zalige tongval.
 
Ach ja, met een beetje dit en nog wat van dat had ik zus en zo, maar de feiten liggen zoals zij nu liggen en het zal mij verder een bomzorg zijn. Het komt prima voor elkaar met die stukjes draadeind en vervangen, no way. Ik ga nog eerder voor het Brikker's stijlkenmerk van ductape er omheen. Gisteren tussen de bedrijven door nog de verbinding gemaakt tussen de twee steuntjes en zwevend als het is, is het ook solide.

Tingting,
Je snapt het helemaal.
Ducttape moet je niet doen, dat wordt zo'n smeerboel na een tijdje.
Jij kunt er vast wel, ooit als alles op zijn plek zit en je hebt niks meer te doen, een mooi vet lederen hoesje omheen maken of zo.
Maar inderdaad, zo is het ook prima.
Als jij naar die steuntjes kijkt rijd je in gedachten langs de Vesuvius. Geweldig toch!
 
Tingting,
Je snapt het helemaal.
Ducttape moet je niet doen, dat wordt zo'n smeerboel na een tijdje.
Jij kunt er vast wel, ooit als alles op zijn plek zit en je hebt niks meer te doen, een mooi vet lederen hoesje omheen maken of zo.
Maar inderdaad, zo is het ook prima.
Als jij naar die steuntjes kijkt rijd je in gedachten langs de Vesuvius. Geweldig toch!

Wij begrijpen elkaar en zo zijn hier nog wel wat gabbers die niet meteen gaan lopen raddraaien maar een proces kunnen volgen, hoe onbeholpen het er aanvankelijk ook uitziet. Echte meesters geven hun leerling een kans op ontwikkeling in meer dan alleen een schroefdraad tappen. Echte meesters leren hun leerlingen een houding aan van zelf ideeën ontwikkelen, uitvoeren etc. Echte meesters zijn dun gezaaid. :}

Ik werk die steunen weg in een hoesje dat weer met het zeildoek is verbonden. Kortom zij krijgen daarmee ook nog een de functie erbij, die van 'zeillatten' of 'baleinen'

Nu heb ik al proef gezeten achter de ruit ,maar zal hem toch iets meer naar voren gaan verplaatsen. Nu heb ik bestaande gaatjes gebruikt en dat werkt niet. Neen nog geen plaatjes, camera's ff niet voorhanden. :W
 
Ik snap het niet zo goed maar dat is blijkbaar mijn gebrek ;)
Hoe jij met bezieling kan praten over "drijven met toorts" en weet ik allemaal, maar vervolgens is het resultaat je een zorg _O- Geeft niks ting, jou ding ;)
 
Ik snap het niet zo goed maar dat is blijkbaar mijn gebrek ;)
Hoe jij met bezieling kan praten over "drijven met toorts" en weet ik allemaal, maar vervolgens is het resultaat je een zorg _O- Geeft niks ting, jou ding ;)

Neen, natuurlijk snap jij het niet, jij zou die stukken draadeind in de kliko flikkeren waar ik mijn arbeid koester en in stand houd. Dat is toch consequent gezien mijn beschrijving over de bevlogen wijze waarop ik dat metaal heb bewerkt.

Recept hier is gewoon kijken en niet meteen een oordeel vellen. Wat mij een bomzorg is wat anderen van die stukken draadeind vinden. Die blijven gewoon, komen uiteindelijk niet in het zicht, dus wat bomt het?

Resultaat is prima, zo uit de losse pols geklopt, twee identieke steunen met draagvlak tweemaal onder de juiste hoek gebogen en waarop de alustrip nu volop rust. Dat telt in mijn ogen.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er keurig uit Jack............... :}

Maar........... wie zit er eigenlijk in het span, als jij rijdt :?

Gr Wim.
 
Dat ziet er keurig uit Jack............... :}

Maar........... wie zit er eigenlijk in het span, als jij rijdt :?

Gr Wim.

Ha, leuk Wim, tot nu toe de hond, .....maar Ting Ting is niet alleen hoor, houdt daar alleen wel zijn kwek over hier. Hobby die wij samen doen is het zeilen, maar in het span plaats nemen voor een keer komt wel. Verder zal mijn dochter er wel een keer in gaan zitten als wij het ding inzetten voor poppenkastactiviteiten op het punt van publiciteit. :+
 
Het gaat wat worden. :}
Ik zou twee dingen veranderen.
1. De ruit niet breder maken als de neus, beide zijden een centimeter of 4 smaller (en dan misschien ook wat lager).
2. ik zou de draadeinden sealen met krimpkous. Misschien wel in het blauw.
Maar ik wacht nog even af hoe het water/wind keerringetje er uit gaat zien.
 
IK heb ook geen problemen met de draadeinden. Wel even iets aan doen te het roesten. Dat kan met zinkspray en leer erom. het kan ook prima met krimpkous. Wat ik me wel afvraag is of die twee draadeinden dat scherm overeind houden. Bij 130 km zal dat niet nodig zijn, maar bij 80 moet het toch wel blijven staan. Of maak je nog een verbinding midden onder de ruit?
 
Het gaat wat worden. :}
Ik zou twee dingen veranderen.
1. De ruit niet breder maken als de neus, beide zijden een centimeter of 4 smaller (en dan misschien ook wat lager).
2. ik zou de draadeinden sealen met krimpkous. Misschien wel in het blauw.
Maar ik wacht nog even af hoe het water/wind keerringetje er uit gaat zien.

Ja, dat snijdt hout, de uiteindelijk vorm is het nog niet. Maar ik laat de dingen altijd even staan zodat ik mij er een idee van kan vormen waar het heen moet. Als er wat in het zicht staat is het ook gemakkelijker mij een idee te vormen over hoe ik met zeildoek kan gaan werken. Ik wil geen gefrommeld lapje maar een pasvormmodelletje en dat is werken op de paspop, ...eh... het span *O* Nu komt het er echt op aan daar iets leuks van te maken. Overigens zou het smaller maken van de ruit kunnen betekenen dat ik toch weer met de steunen in de weer moet omdat anders de alustrip, de brug aan weerskanten uitsteekt. Dat vind ik niet mooi en als ik de juiste maat heb uitgevogeld ga ik misschien wel over tot naar binnen buigen van de steunen en dan natuurlijk weer het aanpassen van de hoek van de montagevlakken.

En ook niet verkeerd, dat sealen en met de slijptol heb ik al draad verwijderd waar nodig. Maar zij krijgen nog een functie waarbij zij niet meer te zien zijn en dan is al dat slijpwerk ook weer onzin. Er zijn zoveel wegen naar Rome. :W
 
IK heb ook geen problemen met de draadeinden. Wel even iets aan doen te het roesten. Dat kan met zinkspray en leer erom. het kan ook prima met krimpkous. Wat ik me wel afvraag is of die twee draadeinden dat scherm overeind houden. Bij 130 km zal dat niet nodig zijn, maar bij 80 moet het toch wel blijven staan. Of maak je nog een verbinding midden onder de ruit?

Het moet wel spannend blijven uiteraard. Maar het punt is dat het afdekzeil, origineel onder het windscherm door moet kunnen lopen om vast gemaakt te worden op de neus. dat laat niet toe dat ik met een derde steun in het midden werk. Heb ik wel overwogen, maar kan dus niet en dan is het dus de uitdaging en zoeken van hoe dan en dat is en blijft leuk. Een demontabel derde steuntje zou kunnen.

Dus bij 130 km en daar boven komen de zijruiten uit de koffer, vervolgens het homemade cabriodak! _O-
 
Laatst bewerkt:
Niet meteen een oordeel vellen?.. Jou recept kende ik nog niet ;) Ik noem dat mee discusseren. Als dat niet in je straatje past is een ander verhaal. Excuses daarvoor. Dat je die draadstangen laat zitten moet je helemaal zelf weten, maar gooi dan geen foto's op een forum, dan kan je dat verwachten.

Ik ben ook nieuwsgierig wat de verdere steun zal zijn tegen de wind.
Op deze manier krijg je een enorme kracht op die blokjes tijdens het rijden.
 
Laatst bewerkt:
Niet meteen een oordeel vellen?.. Jou recept kende ik nog niet ;) Ik noem dat mee discusseren. Als dat niet in je straatje past is een ander verhaal. Excuses daarvoor. Dat je die draadstangen laat zitten moet je helemaal zelf weten, maar gooi dan geen foto's op een forum, dan kan je dat verwachten.

Ik ben ook nieuwsgierig wat de verdere steun zal zijn tegen de wind.
Op deze manier krijg je een enorme kracht op die blokjes tijdens het rijden.

Blijven kijken dus! 'Verdere steun' is niet het plan, wel zullen er mogelijkerwijs met het construeren en spannen van het zeildoek nog krachten opgevangen kunnen worden. Blokjes zijn hier niet het meest kritische punt, die kunnen nog met een derde boutje via zijwand span worden gezekerd.
 
Nee, JFJ, niet direct een oordeel vellen. :N
Als je vraagt hoe Ting het op gaat lossen omdat het jou niet mooi lijkt, dat draadeind, kom je een stuk sympathieker over. Aan de inhoud veranderd het niets.

Het is de toon die de muziek maakt, dat zou jij moeten weten.
 
Ja weet ik ook wel, maar hier leest het soms ook onsympahtiek hoor, zo bedoel ik het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan