BMW Concept E

present_1957

Die hard MF'er
28 apr 2007
458
0
moerbeke - waas
Dit vond ik op Scooter Station, een sensatie dacht ik inzake technique en styling
full
 
'k Vind het vooral lelijk, in't bijzonder de achterkant, al is het wel supergoed dat ze met elektrische scooters experimenteren, ik zou een elektrische 125 alleszins zien zitten als hij even veel (of even weinig) zou kosten dan een benzine-exemplaar.
 
Ik denk dat als BMW dit op de markt gaat zetten je niet meer kan spreken van een experiment. Lelijk......ik vind het eerder opvallend dat een elektrische scooter net als bij auto's nog zoveel op het origineel lijkt. Met dit laatste doel ik dan op de styling, van alle specials die waarschijnlijk in de techniek zitten heb ik te weinig kennis om over te oordelen.
 
Ik vind 'm wel mooi!

150km actieradius en de prestaties van een 400cc en het maakt me geen drol uit hoe die eruit ziet...

En als'ie dergelijke specs kan waarmaken begint het electrische concept wel ergens op te lijken :Y
 
Als deze scooter een acceptabele top en actieradius heeft zie ik hem helemaal zitten.
Hij ziet er ook best leuk uit, modern in ieder geval.

Eindelijk een echt interessante motor, dit is waar ik al jaren naar uitkijk. Laat maar komen, ik ben heel benieuwd.
 
En je kan ook nog eens gratis stroom bijladen op je werk. Dus je rijdt nog gratis ook.
 
Als er dan in de toekomst ook nog een oplossing komt om de laadtijd te verkorten is het af. Een ruilsysteem zoals met bv gasflessen en veel stations waar je een accupack tegen redelijke prijs en in korte tijd kan wisselen of zo. Dan wordt het ook mogelijk om langere afstanden te rijden. Dat zou toch een mooie investering in de toekomst kunnen zijn van de overheid
 
Als deze scooter een acceptabele top en actieradius heeft zie ik hem helemaal zitten.
De Concept e, die rechtstreeks kan worden opgeladen aan elk ordinair stopcontact en in minder dan drie uur volledig opgeladen is, heeft een boordspanning van 60 volt wat zorgt voor een acceleratie die gelijke tred houdt met een conventionele maxiscooter en een realistisch rijbereik van 100 km mogelijk maakt. De precieze topsnelheid wordt niet meegedeeld, wel dat deze hoog genoeg zal zijn om - zelfs met een passagier achterop - veilige inhaalmanoeuvres uit te voeren op stedelijke ringwegen. Een 12 volt-aansluiting is tevens aanwezig om bijvoorbeeld een GPS-toestel van stroom te voorzien of onderweg een mobiele telefoon op te laden.

Bron: demotorsite.be

Zie hier en http://www.demotorsite.be/content/bmw-concept-e-gaat-lancering-maxiscooters-vooraf (hier)
 
Laatst bewerkt:
Zolang de oplaadtijden nog zo (reltief) lang zijn zal het naar mijn idee geen succes worden zowel bij auto's niet als bij motoren...

Ik denk dat men bij een auto gewoon een klein dieselmotortje bij moet plaatsen om de accu's op te laden tijdens het rijden, niet voor de aandrijving dus zuiver om accu op te laden, denk dat het succes dan meteen groter word...

Thuis opladen als het kan en ben je een lang stuk onderweg de diesel erbij schakelen om op te laden!!!

Zal bij een motor veel veel moeilijker gaan daar zal ds iets anders op bedacht moeten worden zodat de actieradius minimaal 300KM word met een mogelijkheid deze zeer snel op te laden...
 
De Concept e, die rechtstreeks kan worden opgeladen aan elk ordinair stopcontact en in minder dan drie uur volledig opgeladen is, heeft een boordspanning van 60 volt wat zorgt voor een acceleratie die gelijke tred houdt met een conventionele maxiscooter en een realistisch rijbereik van 100 km mogelijk maakt. De precieze topsnelheid wordt niet meegedeeld, wel dat deze hoog genoeg zal zijn om - zelfs met een passagier achterop - veilige inhaalmanoeuvres uit te voeren op stedelijke ringwegen. Een 12 volt-aansluiting is tevens aanwezig om bijvoorbeeld een GPS-toestel van stroom te voorzien of onderweg een mobiele telefoon op te laden.

Bron: demotorsite.be

Zie hier en http://www.demotorsite.be/content/bmw-concept-e-gaat-lancering-maxiscooters-vooraf (hier)

dat is dus net 50km te weinig en 40km/u te zacht ;(

edit: ik vraag me af hoe werkgevers er tegenover staan om de mogelijkheid te bieden om je vervoer op werk op te laden, behalve dat het bij sommige gebouwen (kantoorgebouwen met meerdere bedrijven/organisaties) simpelweg lastig is...als ik de mogelijkheid zou krijgen is actieradius geen issue meer, maar de snelheid (ik ga uit van zo'n 100km/u, gezien het bovenstaande vergedrukte stukje tekst)
 
Laatst bewerkt:
Zolang de oplaadtijden nog zo (reltief) lang zijn zal het naar mijn idee geen succes worden zowel bij auto's niet als bij motoren...
Lees dit eens Paul. Ik kan toch echt niet meer zeggen dat dat te lang duurt. Hier zie je duidelijk aan dat het volop in beweging is. Even boodschappen doen en je accu is weer voor 80% vol.

snellader Nissan
 
Laatst bewerkt:
Had ik gelezen Vox, 30 minuten is natuurlijk al een hele verbetering maar toch maar slechts voor 80% opgeladen, nu is het wel zo dat de laatste 20% altijd het langst duurt trouwens...

Toch vind ik, denk ik dat dit te lang duurt, als ik even naar Groningen op en neer wil (voor mij 180KM) wil ik onderweg geen half uur wachten tot mijn accu vol is en ik door kan, dan is een klein dieselmotortje, agregaat eigenlijk, naar mijn idee een veel betere oplossing tot er iets anders op de markt komt zoals een auto op water bijvoorbeeld of de auto die op lucht rijd en wel snel geladen kan worden in grotere getale en meer uitontwikkeld op de markt komt...
 
De meeste mensen rijden bijna nooit zo ver op één dag, die zouden prima met een elektrische auto of -motor uit de voeten kunnen. Kijk eens wat je overhoudt....

Bij sommige Li-Ion batterijen wordt geschermd met 12 minuten om ze weer voor 80% vol te krijgen.
Dat is dus vanaf helemaal leeg... Hoe vaak komt dat voor ?

Bij de vorige motor hoopte ik al dat het mijn laatste benzine scooter zou zijn; het wordt echt tijd vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Had ik gelezen Vox, 30 minuten is natuurlijk al een hele verbetering maar toch maar slechts voor 80% opgeladen, nu is het wel zo dat de laatste 20% altijd het langst duurt trouwens...

Toch vind ik, denk ik dat dit te lang duurt, als ik even naar Groningen op en neer wil (voor mij 180KM) wil ik onderweg geen half uur wachten tot mijn accu vol is en ik door kan, dan is een klein dieselmotortje, agregaat eigenlijk, naar mijn idee een veel betere oplossing tot er iets anders op de markt komt zoals een auto op water bijvoorbeeld of de auto die op lucht rijd en wel snel geladen kan worden in grotere getale en meer uitontwikkeld op de markt komt...

Deze techniek staat nog in de kinderschoenen Paul. Nog 10 jaar en dan zullen vele praktische problemen opgelost zijn, afgezien van dat vind ik het BMW ontwerp geniaal. Ik ben benieuwd wat Yamaha en Honda hier tegenover kunnen plaatsen.
 
Ontwerp is ook prachtig in mijn ogen, misschien de wielen nog iets groter!!!
 
ontwerp is onrealistisch. Geen koffer mogelijk, geen spiegels

tis natuurlijk ook een concept, maar het vorige concept is weliswaar wel in productie genomen, en daar zaten dezelfde "features" op...ik hoop dat mijn volgende scooter een electrische gaat worden, maar acht die kans erg klein...
 
Rij 2.5 jaar met elektrisch snorscoot actieradius van 40 km met 28 km/h
De eerste 20% gaat snel en de laatste 10% gaat super snel.
Daar tussen heb je veel ruimte. Als hij op 40% staat en met 30 - 45 minuten laden staat hij alweer op 80%. Als echt helemaal leeg is en 1.5 uur laden, dan staat hij op 50% dat is genoeg voor 15km.

Ben het eens dat het niet als benzinemotor is, hop tank vol en gaan.

Zodra er elektrische motorscoot komt van 1 vd grote merken, ga ik dat zeker overwegen.

Bijna geruisloos stil, snel en comfortabel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan