slopen

addijos

MF veteraan
24 jun 2006
4.695
9
Hengelo o
Ik heb een vraag,
Ik heb een motor die ik voor onderdelen wil slopen,echter hij heeft nog een kompleet kenteken,hier wil ik van af ,kan ik deze gewoon inleveren bij de RDW ?
Wie heeft er ervaring mee?
Groet
jos
 
Ik heb een vraag,
Ik heb een motor die ik voor onderdelen wil slopen,echter hij heeft nog een kompleet kenteken,hier wil ik van af ,kan ik deze gewoon inleveren bij de RDW ?
Wie heeft er ervaring mee?
Groet
jos
Volgens mij heeft oa een motorsloperij die bevoegdheid.
 
Laatst bewerkt:
:N :N

Heb 2 frame's staan, waar geen papieren meer bij zijn. die zijn echt niet doorgeslepen, simpel de papieren opsturen aan de RDW is voldoende.
Anders geformuleerd; ik kocht eens een sloper bij de motorsloper voor het motorblok. Het frame was meerdere malen doorgeslepen. Dit had de motorsloper gedaan.
 
Stelt echt geen drol voor. Zoals Kneeslider hierboven al schreef. Al meerdere malen gedaan (ook per ongeluk de verkeerde papieren opgestuurd, die van mijn goede motor.... :X ) en ging altijd erg gemakkelijk.
 
grootste "probleem" was voor mij dat ik vergeten was de verzekering stop te zetten. Kwam er pas achter toen de accept voor verlenging kwam. Had me dus 12 euro kunnen schelen.....
 
hartelijk voor de info ga het proberen,
groet
jos
Zij hadden gelukkig ook een fout gemaakt: het juiste kenteken van de te slopen motor stond in de brief en die hadden zij overgenomen. Ze hadden niet het kenteken gestopt van de motor waarvan ik het kentekenbewijs had meegestuurd. Waren beide wel dezelfde motoren met een telefoontje en een fax was het opgelost.
 
hartelijk voor de info ga het proberen,
groet
jos

Hé Jos,
hou je er wel rekening mee dat je dan deze motor NIET meer zomaar ergens anders weer kan inzetten / invoeren? slopen (dus kenteken inleveren) is definitief!

Mocht je de motor later evt. weer willen gebruiken in binnen- of buitenland, kan je hem beter exporteren, daar krijg je dan papieren bij waarmee je hem weer kan invoeren


gr. Jos :W :W

ps. ik heb hierbij rekening gehouden met de wetenschap dat TS in het oosten net over de grens woont ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb wel eens 2 Hondaatjes (dat zal ze leren B| ) zo ook gesloopt, kentekenpapieren opgestuurd aan RDW + een briefje.

Ik had de motortjes verkocht aan iemand uit Duitsland, die wel de motors (voor onderdelen) wilde, maar niet de kentekens.
Ik heb toen wel (just in case) de slijptol even op de frame-nummers gezet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ducati gekocht,waarbij ik een oude suzuki gs 550 moest meenemen,echter er blijkt nog een kompleet kenteken bij te zitten.
Eigenlijk is het niet de moeite waard deze op te knappen,slopen brengt ook niks op,maar dan staat hij tenminste niet in de weg,dus dacht ik kenteken inleveren,ik hoorde dat het moeilijk was ,dus vandaar deze vraag.
Nu het toch niet moeilijk is ga ik het overwegen,maar misschien eerst aan de praat maken ,als dat lukt,kan ik er ook een boodschappenfiets van maken,maar ik heb ruimte gebrek,daarom heb ik ook de vf1000R te koop staan,maar momenteel komkommertijd!onbegrijpelijk.!
De ducati staat bij mijn zoon,dus staat niet in de weg.
Groet
jos
!
 
Ik heb een ducati gekocht,waarbij ik een oude suzuki gs 550 moest meenemen,echter er blijkt nog een kompleet kenteken bij te zitten.
Eigenlijk is het niet de moeite waard deze op te knappen,slopen brengt ook niks op,maar dan staat hij tenminste niet in de weg,dus dacht ik kenteken inleveren,ik hoorde dat het moeilijk was ,dus vandaar deze vraag.

!


Hier aanbieden; Het Grote Suzuki GS topic deel 5, op naar deel 6 voor 2 kratten bier en een appeltaart, ben je hem zo kwijt :Y.
 
Even een heel oud topic omhoog skuppen:

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb een RF ingeruild op een Blade die ik te koop had. Wat ik na 3 maanden niet verkocht heb gaat naar de oud-ijzerboer. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te bedenken dat het frame dan nog niet verkocht is. Tenaamstellen en schorsen kost dik 3 tientjes dus mijn plan is ook om het kenteken in te sturen. Is het kenteken alleen voldoende of moet de plaat ook nog mee?
 
15 seconden zoeken op de rdw site gaf dit als resultaat
Link is te lang voor MF dus even kopieren en plakken in je browsert

404 | RDW van de registratie van een voertuig

En dus niet vertellen dat je eerst alle onderdelen die verkocht kunnen worden en pas daarna het restant als gesloopt wil melden maar gewoon kul verhaal over dat je de motor als donor wilt gebruiken .
 
Laatst bewerkt:
Anders geformuleerd; ik kocht eens een sloper bij de motorsloper voor het motorblok. Het frame was meerdere malen doorgeslepen. Dit had de motorsloper gedaan.


Ik werkte een poosje bij een motorzaak die ook weleens motoren af liet voeren naar de sloop. Die zette ook altijd even de zaag in het frame. Hij vertelde dat hij absoluut niet wilde hebben dat het frame later nog eens op de weg kwam, en dat hij dan verantwoordelijk kon worden gehouden. Hij had hem immers af laten melden en volgens hem was dit wel degelijk traceerbaar.

Just my 2 cents :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan