Wanneer motor kleding kopen?

MindCtrller

MF'er
12 sep 2011
95
2
Eindhoven
Vorige week heb ik mijn roze pasje mogen ophalen. Nu ben ik een beetje voor motorkleding aan het kijken. Het heeft geen haast omdat ik pas volgend jaar een motor ga halen. Maar wanneer is het nu de beste tijd om kleding te kopen? Zijn er ook uitverkopen in het najaar? Heb ook gehoord dat er op de beurs in februari met kortingen wordt gesmeten... Ik heb opzich genoeg te besteden maar wil het ook weer niet al te gek maken. Laat ik zeggen ongeveer 1200,-

Kwa helmen spreekt shoei mij het meeste aan en dan type XR-1100. Moet wel zeggen dat ik nog geen helm heb gepast dus weet ook niet of shoei mij past of juist arai. Verder ga ik voor een leren combi-pak. Berik vind ik wel mooie pakken hebben maar ook hier geld dat ik nog geen pakken heb gepast. Ik ga zometeen ook even naar de motor outlet store in woensel om wat te passen. Laarzen heb ik al A* S-MX 5. Handschoenen zit ik te kijken naar de A* GP pro of iets in die richting.

Ik ben ongeveer 1.88 lang en weeg +- 93 kilo. Weet niet of iemand op voorhand kan zeggen welke maat ik ongeveer nodig zal hebben? Het is niet zo dat ik een vette pens heb (niet dat ik echt droog ben) maar ik doe aan krachttraining dus is ook wat gewicht aan spieren. Zit namelijk ook met het punt of dat ze mijn maat wel hebben op de beurs..
 
Uitverkoop rond februari inderdaad. Heb toen ook mijn pak (büse) gehaald van 499 voor 225. De meeste dingen gaan tegen die tijd in de verkoop om plaats te maken voor de nieuwe collectie. *D

Edit:/ grapje heb de mijne gekocht eind december. :+ Maar punt blijft hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft geen haast omdat ik pas volgend jaar een motor ga halen.

Kun je zo lang wachten? Ik kon dat niet hoor, vanaf het stadhuis (waar ik rijbewijs op had gehaald) direkt op mijn al klaar staande motor, lekker rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Misschien pas je wel helemaal geen Shoei of Arai. Misschien past HJC of Shark je juist beter. Het beste loop je gewoon een winkel in en ga je zoveel mogelijk helmen passen. :Y
 
net voordat je het nodig heb voordat je onderuit gaat :P

ik kwam laatst iemand tegen die had eerste keer motorkleding aan en die ging meteen onderuit
 
Nieuws

kijk je dan helemaal niet naar de reclame banners?

iig, ten kate, grote aanrader
ruime collectie, met alle (bekende) merken
tevens een outlet, met de restanten collectie van vorig jaar, nog als nieuw
je wordt altijd vriendelijk geholpen, door mensen met verstand van zaken
 
Gewoon naar de beurs gaan. En ja je maat hebben ze bij de beurs. Ongeveer elke motorkledingwinkel uit Nederland is die dan op die beurs aanwezig.

Als je echt niet kan wachten. Ter Maat. Die hebben ook erg veel op voorraad. Daar slaag je eigenlijk ook wel.
 
Maat? begin met 1 maat groter dan je normale confectiemaat.
Verder: passen passen passen. Vooral helmen; staar je niet blind op 1 of 2 merken, de pasvorm moet gewoon bij je hoofd passen.
Verder idd outlet of motorbeurs! Koop leer niet te ruim (n.b. het wordt wel wijder maar niet langer!!) en ga vooral even proefzitten op de motor. Dan weet je zeker of de protectoren op de goede plek komen. Liefst met je laarzen aan zodat je weet dat je pijpen voldoende lang zijn en diep genoeg in je laarzen komen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet motorkleding gaan kopen als je het nodig hebt.
Motorbeurs is goede optie maar je kan ook gewoon een zaak inlopen en een dealtje sluiten.
Gefeliciteerd met je rijbewijs iig!

Ouwe meuk kun je nog wel leuk kopen op de beurs maar nieuw spul krijg
je daar gewoon voor de hoofdprijs hoor.
Wil je iets recents dan kun je idd beter een dealtje sluiten bij een zaak,
als je daar alles in 1x koopt kan er altijd wel wat vanaf.
Bij Termaat in Nijmegen bijvoorbeeld, voorraad is heel groot daar!
Of iets leuks zoeken op Mp maar dan moet je wel het geluk hebben dat het goed zit.
 
Nou ben zojuist even bij de outlet geweest. De verkoper vertelde mij dat Berik meer voor wat bredere mensen is en dan A* meer voor smallere mensen is. Heb dus een berik combi gepast maat 52. De broek had ik zo aan maar toen ik de jas aan deed dacht ik dat gaat nooit lukken. Er zat heel veel ruimte tussen de jas en broek. Toen de verkoper terug kwam heeft hij geholpen om het geheel aan elkaar te ritsen. Toen moest de jas nog dicht geritst worden. Was wel even wennen maar na een paar minuten voelde het al beter. Hij zat overal strak zoals het hoort behalve bij het achterwerk daar zat hij een klein beetje los. Heb hem nog niet gekocht omdat ik nog een beetje verder wil rond kijken voor verschillende modellen maar mijn eerste ervaring met berik (hoe die mij zit) is goed. Miss binnenkort maar eens bij termaat langs gaan die is wat meer in de buurt dan ten kate (kom uit Eindhoven)

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.
 
Nou ben zojuist even bij de outlet geweest. De verkoper vertelde mij dat Berik meer voor wat bredere mensen is en dan A* meer voor smallere mensen is. Heb dus een berik combi gepast maat 52. De broek had ik zo aan maar toen ik de jas aan deed dacht ik dat gaat nooit lukken. Er zat heel veel ruimte tussen de jas en broek. Toen de verkoper terug kwam heeft hij geholpen om het geheel aan elkaar te ritsen. Toen moest de jas nog dicht geritst worden. Was wel even wennen maar na een paar minuten voelde het al beter. Hij zat overal strak zoals het hoort behalve bij het achterwerk daar zat hij een klein beetje los. Heb hem nog niet gekocht omdat ik nog een beetje verder wil rond kijken voor verschillende modellen maar mijn eerste ervaring met berik (hoe die mij zit) is goed. Miss binnenkort maar eens bij termaat langs gaan die is wat meer in de buurt dan ten kate (kom uit Eindhoven)

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

1 delig pak zit vaak beter dan een 2 delig pak maar het is maar net
wat je wilt en makkelijk vindt natuurlijk.
Klein stukje voor je naar Termaat, neem de tijd en denk dat je daar wel slaagt.
 
Nou ben zojuist even bij de outlet geweest. De verkoper vertelde mij dat Berik meer voor wat bredere mensen is en dan A* meer voor smallere mensen is. Heb dus een berik combi gepast maat 52. De broek had ik zo aan maar toen ik de jas aan deed dacht ik dat gaat nooit lukken. Er zat heel veel ruimte tussen de jas en broek. Toen de verkoper terug kwam heeft hij geholpen om het geheel aan elkaar te ritsen. Toen moest de jas nog dicht geritst worden. Was wel even wennen maar na een paar minuten voelde het al beter. Hij zat overal strak zoals het hoort behalve bij het achterwerk daar zat hij een klein beetje los. Heb hem nog niet gekocht omdat ik nog een beetje verder wil rond kijken voor verschillende modellen maar mijn eerste ervaring met berik (hoe die mij zit) is goed. Miss binnenkort maar eens bij termaat langs gaan die is wat meer in de buurt dan ten kate (kom uit Eindhoven)

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

En effe als je aan het passen bent, even op een motor gaan zitten
 
nadat je een flinke schuiver hebt gemaakt.
dan koop je iets waarvan je zeker weet dat het zijn geld waard is!
 
Ow is Berik dan niet zo goed? Miss dat ik trouwens toch volgende week naar die jaarmarkt ga van ten kate, is hun service ook zo goed als bij termaat? anders ga ik gewoon naar termaat..
 
Ow is Berik dan niet zo goed? Miss dat ik trouwens toch volgende week naar die jaarmarkt ga van ten kate, is hun service ook zo goed als bij termaat? anders ga ik gewoon naar termaat..
ja.
(al kan ik niet oordelen over termaat)


Service bij ten kate is top, ooit eens vergeten het bonnetje mee te nemen, na het afrekenen

die stuurden ze me per post na
en dat, terwijl al mijn gegevens inclusief koop-geschiedenis ook gewoon in de computer staat.

helm, afgelopen eind augustus opgestuurd naar importeur, via ten kate
had de helm in februari 2010 gekocht... no questions asked...
je hebt een probleem, en dat hoort niet, dus we gaan het oplossen

verder hebben ze gewoon veel, heel veel
dus mocht de ene broek niet lekker zitten, heb je nog 50andere om te vergelijken
van zowel a*, als berik, rev'it, puma, sidi, spidi, en alle andere merken die je maar kan bedenken?

nah zonder gekheid, ze hebben echt veel, heel veel
en het is gewoon geen probleem om net zolang te passen totdat jij datgene hebt gevonden dat lekker zit

(nee, verder geen aandelen ;)
wel een zeer tevreden klant, met inmiddels meerdere kleding aankopen bij ten kate
 
Gefeliciteerd met je A-tje

Ik heb de Shoei XR1100, echt een top helm.
Maar zoals eerder al gezegd: meerdere merken passen want ze hebben allemaal een andere vorm.

Ik heb al mijn spullen bij Ten Kate in de outlet gehaald en de service is er echt super.

Motorbeurs Utrecht is idd ook een optie maar is wel erg druk en je moet zin hebben door alle stapels oude zooi te snuffelen.

Bij termaat heb ik mijn eerste pak gehaald (A*), hebben ook best veel keus!

Mijn huidige pak Arlen Ness heb ik voor €450 bij ten Kate gekocht (50% korting in de outlet), pasvorm is vergelijkbaar met A*!

Ten kate is echt een aanrader en hebben vrijwel alle merken op de plank liggen, succes!!
 
Je woont in Eindhoven zie ik. In Helmond gooit v/d Pol motoren elk jaar op nieuwjaarsdag de oude collectie in de uitverkoop. Ik heb daar al een paar jaar achter elkaar kleding gekocht met kortingen tussen de 20 en 40% en het is niet zo dat ik met 1.85 m en 85 kilo in een uitzonderlijke maatvoering zit.
 
het genot van een lage prijs duurt korter dan de ellende van een niet goed passend iets.

Ga eens bij termaat langs, die hebben zoveel keus dat er altijd iets passends is. Dit betekend dat je eerlijk advies krijgt. Als je bij een zaak komt met maar enkele merken, moeten ze je dat merk verkopen, gechikt voor jou of niet.

Marc
 
Terug
Bovenaan Onderaan