Goeie Groupon actie Rijschool First?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bsmpower

Die hard MF'er
11 okt 2010
360
128
Utrecht
Hi allen,

Ik zag weer een mooie actie via Groupon. €299 voor acht motorrijlessen inclusief AVB en AVD examen bij een Bovag Rijschool.



Iemand ervaring met deze rijschool? Het lijkt me een mooie prijs voor 8 lessen en 2 examens. Ongetwijfeld komen er nog wat lessen bij, maar dan is het nog steeds goedkoop?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zow das echt niet duur idd. Als er geen addertje onder het gras zit is dit een zeer sterke deal, alleen die 2 examens kosten je al zo 300 euro.
 
bij groupon zijn ze verplicht minstens 50% korting te geven dus de prijs lijkt me "normaal".
Ken de rijschool verder niet dus daar kan ik niks over zeggen.
 
Ziet er uit als een goede actie, maar hou er rekening mee dat ze hier aardig verlies op maken en dat ze je waarschijnlijk nog van alles gaan proberen aan te smeren aangezien ze natuurlijk niet helemaal gek zijn.

Je moet het zo zien, je betaald 299 aan Groupon, Groupon pakt daar de helft van en geeft de andere helft pas na max. 60 dagen aan de rijschool (ja, goede business :P). De rijschool houd er dus 150 euro aan over. Een AVB examen kost een rijschool 46 euro, AVD 108, dus alleen inkoopkosten van de examens al zijn duurder als wat ze er voor krijgen, dan heb ik het nog niet eens over de eigenverklaring en de 8 lessen van een uur die er bij zitten.

Natuurlijk zijn die 8 lessen niet genoeg om beide examens te halen, meestal wordt er in 2 blokken gereden (weet niet of dat hier ook het geval is) maar het "standaard" pakket bij mijn rijschool is 8 blokken voor AVB, 6 voor AVD. = 28 lessen. Reken er maar op dat daar dus nog een les of 20 a 42,50 bij komt (=850 euro). Al met al lijkt me deze groupon zelf geen slechte deal, let alleen wel op dat er nog wel wat bij komt kijken om het af te maken en dat je die examens alleen kan doen als je het bij die rijschool afmaakt, je moet je er dus wel een beetje op je gemak voelen.

Helaas zijn er ook bedrijven die bijna ten onder zijn en groupon gebruiken om snel nog even een berg geld binnen te halen waarmee ze weer een maandje of 2 vooruit kunnen voor ze kopje onder gaan, ik denk echter dat dit hier niet het geval zal zijn aangezien ze al een lange tijd actief zijn als rijschool, wees echter op je hoede ;)
 
Laatst bewerkt:
Vriend van me lest daar nav een eerdere Groupon deal. Het verbaast me dat ze nu alweer zoiets doen, want ze hebben het behoorlijk druk door die eerdere deal. Reken dus wel op drukte, maar je bespaart een hoop geld.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie berichten. Ik ben me bewust van het feit dat je meer lessen nodig hebt. Hopelijk blijven ze eerlijk en praten ze niet meer lessen aan dan nodig, alleen om geld binnen te halen. Het blijft inderdaad een gok, maar met dit soort dagaanbiedingen is er geen tijd om even langs te gaan. Ik ga zo denk ik maar even bellen met wat vragen (extra lessen, lessen in het weekend, etc.).
 
Dank voor jullie berichten. Ik ben me bewust van het feit dat je meer lessen nodig hebt. Hopelijk blijven ze eerlijk en praten ze niet meer lessen aan dan nodig, alleen om geld binnen te halen.
Dat probleem geldt bij elke rijschool. Hoe meer lessen, hoe meer zij verdienen en hoe groter de kans dat jij in 1x slaagt, wat ook weer goed is voor hun slagingspercentage.
 
Niet heel hoog nee, maar het ligt ook aan jezelf of je het gaat halen of niet. Veel vrienden zijn bij mij na de 2e keer geslaagd bij dezelfde rijschool waar ik in 1x slaagde. Je moet ook een beetje geluk hebben met de examinator etc..

Verder wat meer info. Je krijg 2 gratis lessen (4 uur) voor de AVB en 2 gratis lessen (4 uur) voor de AVD. Afhankelijk hoe je het doet moet je inderdaad meer lessen volgen of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan