Voor de Bakker's

...dat Castrol was nog uit mijn 'sticker-tuning-tijd'... ;)



...tegenwoordig durf ik zonder dat stickertje de weg op... :/
 
Ik had vandaag een vrije dag en dacht dat het wel leuk zou zijn om met mijn nico bakker eens op bezoek te gaan bij...nico bakker, ik had een paar vraagjes over een usd vork, remmen enzo. Zo gezegd, zo gedaan, uurtje snelweg was wel te doen. Dan kom je aan bij een half museum en een werkplaats om jaloers op te worden. Heel aardige mensen die ivan en nico. Na het nodige advies, koffie en een rondleiding weer terug gereden.
Volgens mij was hij wel wat verbaasd toen ik zei dat het mijn woon-werk fiets is. Rijden jullie met de bakkers ook gewone ritten, of ben ik de enige en horen ze alleen op het circuit?
Rij met m'n Moto Martin ook gewone ritten hoor.

Heppie eigenlijk al foto's van je Bakker GSX750 op het forum gezet?

Greetz, Q
 
Rij met m'n Moto Martin ook gewone ritten hoor.

Heppie eigenlijk al foto's van je Bakker GSX750 op het forum gezet?

Greetz, Q

Mooizo, een motor is ook een gebruiksvoorwerp he?
Natuurlijk heb ik jullie al gespamd met foto's maar ik laat geen kans ongebruikt om hem weer te showen ;) :
full

Meneer bakker vond het een heel mooi frame, logisch eigenlijk, want hij heeft hem zelf gemaakt...
Het grote plan is om de bakker uit elkaar te halen in de winterperiode, het frame te polijsten, kappen en tank te spuiten en een usd voorvork te monteren, dat wordt er dan een van een gsxr1100.
Verder wat klein werk zoals de rode baksteen aan de achterkant te vervangen voor een iets subtielere achterlamp enzo.
Hebben jullie nog ideeen?
 
Mooizo, een motor is ook een gebruiksvoorwerp he?
Natuurlijk heb ik jullie al gespamd met foto's maar ik laat geen kans ongebruikt om hem weer te showen ;) :
[afbeelding]
Meneer bakker vond het een heel mooi frame, logisch eigenlijk, want hij heeft hem zelf gemaakt...
Het grote plan is om de bakker uit elkaar te halen in de winterperiode, het frame te polijsten, kappen en tank te spuiten en een usd voorvork te monteren, dat wordt er dan een van een gsxr1100.
Verder wat klein werk zoals de rode baksteen aan de achterkant te vervangen voor een iets subtielere achterlamp enzo.
Hebben jullie nog ideeen?

Het woord kappen vervangen voor kuipen :+ (das gelijk al oldskool)

Ik zou de uitlaat vervangen en een paar andere wieltjes... wat voor voorvork heb je er nu in zitten dan? en wat ga je erna mee doen O-)
 

...ik zou in ieder geval never nooit niet weer de kleuren rood en oranje combineren...






...zoals nu wel het geval is (oranje 'kappen', en die rode remklauwen)



...enne..., kan die Nico Bakker niet een old-skool uitlaatdempertje fabrieken...?
...gematteerd alu, en dan met zo'n fraai NicoBakker embleempje erop...

...somsing laikah dis...

600x450-2009063000359.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hmm uitlaat vervangen was nog niet in me opgekomen, er zit nu een akra custom bochtenset op, die zou ik wel willen houden, maar daar past de oldskool demper weer niet op denk ik. Is wel erg mooi trouwens dat oldskool.
Oranje gaat zeer zeker verdwijnen,het is ook niet echt mooi gespoten(kleurverschil) en door de kleursetting lijkt de tank nog breder dan hij al is.
Die wielen blijven, want ik vind ze niet lelijk tenzij ik echt iets moois tegen kom en de portemonee(lees: vrouw) het goed vindt.
De reden waarom ik een usd vork wil is omdat er nu een cbr1000 vork op zit en aan het cuppen van de voorband was te zien dat hij niet de grip biedt die ik van de motor wil hebben en daar geef ik de voorvork de schuld van.
 
Witte met blauwe belettering "Nico Bakker Framebouw"-aanhanger vandaag om 17:00 gespot op de E25/A2 bij Luik richting Maastricht... Iemand in België een nieuw framepje gekregen of iemand op Spa aan het rijden toevallig???
 
Laatst bewerkt:
Even oma schoppen:
Ik heb een probleempje met de bakker, hij lust een flinke slok olie, liter op 700km, geen rook uit de uitlaten.
Ik bel dus een dealer om te vragen wat dat gaat kosten: blokrevisie is de oplossing, geen verrassing opzich. Kosten minimaal 1500 euro, dat gaat dus over budget en dat is zelfs de bakker niet waard, denk ik.
Ik heb dus 4 opties:
-Bakker verkopen(geen voorkeur)
-blokrevisie laten doen(geen budget voor)
-donor fiets, of ander blok kopen(risico dat het een tijdelijke oplossing is)
-revisie zelf doen(geen ruimte en kennis voor in huis)
Ik denk dat ik een donor ga zoeken, blok vervangen kan ik nog wel, tenzij jullie andere suggesties hebben of goedkopere adressen voor revisie weten.
 
5e optie
Doorrijden en af en toe olie bijvullen en ondertussen sparen voor een blokrevisie
 
Laatst bewerkt:
Heb wel interesse in de Bakker zoals hij er nu bij staat. Stuur mij een mailtje...

Even oma schoppen:
Ik heb een probleempje met de bakker, hij lust een flinke slok olie, liter op 700km, geen rook uit de uitlaten.
Ik bel dus een dealer om te vragen wat dat gaat kosten: blokrevisie is de oplossing, geen verrassing opzich. Kosten minimaal 1500 euro, dat gaat dus over budget en dat is zelfs de bakker niet waard, denk ik.
Ik heb dus 4 opties:
-Bakker verkopen(geen voorkeur)
-blokrevisie laten doen(geen budget voor)
-donor fiets, of ander blok kopen(risico dat het een tijdelijke oplossing is)
-revisie zelf doen(geen ruimte en kennis voor in huis)
Ik denk dat ik een donor ga zoeken, blok vervangen kan ik nog wel, tenzij jullie andere suggesties hebben of goedkopere adressen voor revisie weten.
 
Even oma schoppen:
Ik heb een probleempje met de bakker, hij lust een flinke slok olie, liter op 700km, geen rook uit de uitlaten.

Géén rook ..... 1/700 en geen rook?
Je kan ff 'n compressie- en lektest laten doen.
Dan weet je iig hoe het daar mee zit en waar ie dan die olie eruitgooit/verbruikt.
 
Géén rook ..... 1/700 en geen rook?
Je kan ff 'n compressie- en lektest laten doen.
Dan weet je iig hoe het daar mee zit en waar ie dan die olie eruitgooit/verbruikt.
Nee, geen rook, maar mijn achterbrug zit onder de zwarte spetters en je ziet het zelfs op de grond(lekt een beetje bij het einde van de bocht). Die dealer zei dat het nutteloos was om zo'n test te laten doen toen ik erom vroeg. Begin een beetje het idee te krijgen dat hij er eigenlijk niet zo'n zin in had of juist een revisie los probeerde te krijgen.
 
Ok, als jij er nog 1je weet hoor ik het graag.......los Bakker frame mag ook.
Ik weet er een: maar die staat in nebraska, gaat een duur grapje worden om hierheen te halen denk ik. De eerste eigenaar van mijn bakker heeft zijn 2e bakker meegenomen en staat daar nu te verpieteren in een schuurtje, ik mocht hem op komen halen voor een zacht prijsje.
 
Je kunt toch wel een GSX750 blokje scoren met weinig Km's.
Dat is de goedkoopste manier om hem weer top te maken, zoek een schadefietsje.
8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan