Voor de Bakker's

Nee, geen rook, maar mijn achterbrug zit onder de zwarte spetters en je ziet het zelfs op de grond(lekt een beetje bij het einde van de bocht).
Eindigt daar de slang van je carterontluchting misschien dan? Anders ff goed schoonmaken met bijv. remmenreiniger en kijken hoe- en waar ie lekt.
 
Gewoon een sloper erbij kopen blok overhangen en klaar,hoeft niet veel te kosten laat je niet gek maken door die dealerverhalen met revisie en dergekijke.
Voor een paar honderd koop je zó'n Suzuki kun je de rest nog los verkopen op mp en als je geluk hebt verdien je er nog aan ook.haha doe ik ook gaat prima. :)
 
slopers :9~

;)

full
 
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

De eerste kansen doen zich al voor :)
18.000kms, en van een oud dametje geweest :Y

...FF uitkijken met deze / zo'n fiets...

...vlgs. de cockpit is dit een Japanse uitvoering (km.teller tot 180 km/h), inclusief het lampje met de Japanse kriebels erboven (lampje ging aan boven de 80 km/h)... :r

...de kleurstelling is echter van een NIET Japanse uitvoering...



...want die dingen die toen in Nederland leverbaar waren (eind 84, en begin 85) met deze cockpit waren zonder uitzondering metallic zwart, met bordeaux rood...

...in Japan ook nog een wit/rode uitvoering, maar hier in de NL dus alleen de zwart/rode...
...en dat waren dan weer fietsen uit het modeljaar 83... :/
...blijkbaar was er een partij opgekocht, en die gingen hier voor minder geld over de toonbank...

...want de fiets kostte destijd 9500 gulden, terwijl de niet Japanse uitvoering op bijna 11.000 zat...



...maar het belangrijkste is, dat de Japanse uitvoeringen een stuk minder vermogen hadden dan de 'Europeesche' fietsen...

...waar 'onze' fietsen op 90 PK zatten te blaffen (voor die tijd -1985- heel behoorlijk), zaten de Japanse fietsen op een magere 72 PeeKaa !...



...wist ik ook niet..., tot dat ik in 1985 zo'n fiets nieuw kocht, en mij erover verwonderde dat het ding eigenlijk nul-nix vlotter was dan de met liefde gekoesterde en ingeruilde 8-kleps GS750... :$



...heb later nog wel een paar PeeKaa kunnen winnen door een ander uitlaatsysteem, want in het originele systeem zaten ringen gelast waarin weer een gaatje zat met een diameter van amper 10 mm...



...op bijgaand plaatje een plaatje uit een boekje van toentertijd...
...en deze zwart/rode kleurstelling dus, hoort bij de cockpit die op de fiets zit van het Marktplaatsplaatje...


full
 
Laatst bewerkt:
...de mijne destijds...

...met zelfgemaakte blauw-formaat nummerplaat (ipv de gele joekel uit die tijd), Marshall Endurance 4 in 1, wit zadeltje, en nog een paar kleine dingen anders...

...oh..., en in het Japans het woord 'Suzuki' op de tank...
...wat heel eigenlijk Susuki is !...

...dus met een s, ipv een z... :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Zo he, van MF-oma naar bakken info in no-time, thx.
Nu heb ik er geen pindakaas van gegeten, maar ik weet wel dat de bakker weer gaat rijden en als ik 1000 euro kan besparen zal ik dat zeker doen. Blok omhangen kan ik zelfs wel.
@Hydroleo, thx voor de link, ik heb mailcontact met hem. Ik koop liever een complete fiets, dan kan ik het blok goed testen.
@RoLoo, nuttige info, thx. Zijn er behalve de cockpit nog andere kenmerken waaruit ik op kan maken dat het een japanse uitvoering is? Het kan natuurlijk ook een europeesche zijn met een japanse cockpit, want de eigenaar geeft aan dat hij niet kan garanderen dat de tellerstand klopt. Maar, ik ben gewaarschuwd dus.
@jozef58, mijn carterontluchting eindigd boven de carbs en daar is alles schoon.
 
pindakaas...:

@RoLoo, nuttige info, thx.

Zijn er behalve de cockpit nog andere kenmerken waaruit ik op kan maken dat het een japanse uitvoering is?

Het kan natuurlijk ook een europeesche zijn met een japanse cockpit, want de eigenaar geeft aan dat hij niet kan garanderen dat de tellerstand klopt.

Maar, ik ben gewaarschuwd dus.

...op zich valt dat waarschuwen wel mee, want er zijn destijds in Nederland maar een handje vol van die '83-er Japanse modellen geleverd, simpelweg omdat er maar een 'handje vol' waren...

...maar ook typisch was, dat de Japanse modellen een iets donkerder getint ruitje hadden, dan de gewone...

...bij de Japanse uitoering (modeljaar 1983 dus) was het blok voorzien van gepolijste (en met blanke lak ingesmeerde...) blokdelen...

...maar..., omdat die fietsen eigenlijk alleen maar in 1985 geleverd zijn, is het makkelijk te herkennen, want heb je een 'gewone' ES uit '85 dan zijn de diverse blokdelen zwart gecoat...

...tip van Jip : wil je zo'n blok, ga voor het laatste type (vanaf '87), herkenbaar aan de donkergrijze/rode kleur, een passagiersbeugel, en een zadel met een glad dek...

...die fietsen hebben in ieder geval de 90 PK variant tussen de framebuizen hangen...
...als er tenminste niet mee gerommeld is... ;)

...en die brommers zijn ook makkelijk te vinden...

...een linkje : http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX750ES-EF.shtml

1987_GSX750ES_redwhblk_730.jpg

...het laatst geleverde type...
 
De plannen beginnen astronomische vormen aan te nemen die al bijna een eigen topic waard zijn: Ik begin me af te vragen of ik niet gelijk gewoon even een gsx1100f blok in kan leggen? Ik weet dat een andere hoeveelheid cc's een herkeuring betekent. Ik heb contact gehad met de eerste eigenaar en die heeft aangegeven dat hij dit frame heeft laten ontwerpen met deze mogelijkheid in gedachten. En als ik dan toch een donorfiets zoek, waarom dan niet gelijk een 1100 fiets, dat blok lijkt ook nog op mijn blok. dus dat zou moeten kunnen.
tot zover de planning en voorbereiding voor mijn winterproject.
 
De plannen beginnen astronomische vormen aan te nemen die al bijna een eigen topic waard zijn: Ik begin me af te vragen of ik niet gelijk gewoon even een gsx1100f blok in kan leggen? Ik weet dat een andere hoeveelheid cc's een herkeuring betekent. Ik heb contact gehad met de eerste eigenaar en die heeft aangegeven dat hij dit frame heeft laten ontwerpen met deze mogelijkheid in gedachten. En als ik dan toch een donorfiets zoek, waarom dan niet gelijk een 1100 fiets, dat blok lijkt ook nog op mijn blok. dus dat zou moeten kunnen.
tot zover de planning en voorbereiding voor mijn winterproject.

Ik zeg doen! :}
In mijn bakker zat een honda blok en nu een kawa , dus dit moet zeker kunnen.
 
heeft er al vaker op gestaan...vorige keer was het een: Endurance racer.... zonder licht... :z
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee bakkers op autoscout gezien link en link2
Ik zou niet weten hoelang ze er al staan, of dat deze bekend zijn bij jullie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan