Honda Integra scooter-motor

Honda integra zou verkocht worden aan 8500 euro.

Franse prijs, denk ik. Daar koste de SW-T 400 € 6500. Dan zal de Integra bij ons ongeveer € 10.500 gaan kosten. Dat lijkt me een scherpe prijs t.o.v. de vrij dure SW-T 600 (alleen 200 cc extra kost € 1800!).

Wel jammer dat ze de naam van die saaie auto weer uit de kast hebben gehaald voor deze vooruitstrevende motorfiets.

Hij draait, net als de meeste CVT's, vrij veel toeren: 6000 tpm bij 140 km/u. De top van 160 lijkt me begrensd. Prima overigens, want waar zou je 180 willen rijden. De CVT's in auto's zijn wat dat betreft nog meer op zuinigheid afgesteld. Optrekken met 5000 tpm en 120 met 2500 tpm. Dat moet met motoren toch ook kunnen?

Ben zeer benieuwd hoe het uiteindelijk rijdt. Het toermotor uiterlijk vind ik veel fraaier. Dat resulteert hopelijk in dito rijgedrag. Nu nog een stoere kleur (bijv. zwart met goud accentje op wielen, dempers, remklauwen) en hij is helemaal af.
 
http://www.emoto.com/actualites/machine/honda-integra-2012-un-hybride-moto-et-scooter-7487.php (Honda Integra 2012, un hybride moto et scooter)
 
51.8pk/6250 toeren is wel zeer laagtoerig voor een 700.
zal dan wel lange onderhoudsintervallen hebben... mss deze overnemen van de civic?

edit; staat in de tekst; 12000km en om de 48000 bougies
 
Laatst bewerkt:
http://blog.motorcycle.com/2011/10/25/manufacturers/honda/eicma-2011-preview-2012-honda-integra-specs-released/ (EICMA 2011 Preview: 2012 Honda Integra Specs Released - Motorcycle.com News)
 
51.8pk/6250 toeren is wel zeer laagtoerig voor een 700.
zal dan wel lange onderhoudsintervallen hebben... mss deze overnemen van de civic?

edit; staat in de tekst; 12000km en om de 48000 bougies
Perfect toch?. Icm met de automatische versnellingsbak, zal deze waarschijnlijk heel zuinig zijn en daarnaast is zo'n blok(en versnellingsbak) bijna onverwoestbaar met dit soort cijfers.

Dat is iets waar de meeste woon-werkers en toerders(of dagelijkse kilometervreters) op zitten te wachten lijkt me. De tijden van de high power machine's komt tot een einde, heb je tegenwoordig helemaal niets meer aan.
 
Perfect toch?. Icm met de automatische versnellingsbak, zal deze waarschijnlijk heel zuinig zijn en daarnaast is zo'n blok(en versnellingsbak) bijna onverwoestbaar met dit soort cijfers.

Dat is iets waar de meeste woon-werkers en toerders(of dagelijkse kilometervreters) op zitten te wachten lijkt me. De tijden van de high power machine's komt tot een einde, heb je tegenwoordig helemaal niets meer aan.

Dit is een logica waar ik al jaren zit te wachten... minder luxe/power ten voordele van betrouwbaarheid en duurzaamheid. ook in de multimedia-sector kan deze logica dienst doen.
grtz
tom
 
Maakt de remhendel links plaats voor de koppeling als je niet kiest voor de dual clutch??
En hoe wordt er dan geschakeld??
 
Dat is iets waar de meeste woon-werkers en toerders(of dagelijkse kilometervreters) op zitten te wachten lijkt me. De tijden van de high power machine's komt tot een einde, heb je tegenwoordig helemaal niets meer aan.

:Y Inderdaad, dit zou nog wel eens een winnaar kunnen worden voor mij! Zit al langer te kijken naar een leuke scoot, maar dit ziet er uit naar iets dat ik zou willen hebben. Alleen de prijs.... 6 tot 7k zou een mooi bedrag zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan