Honda Integra scooter-motor

Pirelli ... Brrrrh!

Hoi allen. Zo weinig tijd voor deze hobby. Net even ingelezen. Allemaal blije reacties! Mooi man. Ik heb mijn bandjes bij een Michelin dealer in het oosten van het land laten monteren. Anbergen Motoren. altijd rond de 300 euries. (Maar kom er ook al zo'n beetje mijn hele motor verleden. Te ver voor het westen des lands.

Nog even dit naar rvandereem. Top keuze bandjes, maar daar was je zelf ook al achter!
Tip:
Zie ik dat je nog met de orginele demper rijdt! Heb deze zelf vervangen door een IXIL Hyperlow. Mijn witte Integra heeft de metaal variant maar er is ook een zwarte uitvoering. Super mooie afwerking en geen plastic pot op het eind. 2 DB killers, die er 1 of beiden uit kunnen voor verschillende tonen. Tevens verschillende tonen bij 'D' en 'S'. Overweeg dit eens, want dan rij je ineens een echte sportmachine !!! 229, Euries goed besteed. Maakt je rijbeleving echt af ... ^_^
 
Ik vind eerlijk gezegd die grote originele pot wel mooi. Staat natuurlijk ook wat bedaagd. Maar geeft toch het motor idee. Ik denk dan ook dat dat weggewerkte ding op het 2016 model de bedoeling heeft om hem meer op een scooter te laten lijken. Dit om op te boxen tegen de T Max ( erg populair in Italie).
ECHTER ....... je beschrijving van het IXIL effect maakt me wel nieuwsgierig. Ik zie dat wel zitten. Mijn zwarte Integra met een zwarte pot met het betere geluid. En ik hou van veranderen de goede kant op. En .. 229 euro. Lees ik dat goed? Is toch weinig geld voor iets met zoveel effect. Ik ga er meteen aan werken. Ik ga dinsdag terugrijden naar Italie. Waar heb je de IXIL Pot gekocht? Internet? Zo er op te schroeven of nog tussenstuk nodig.?
Jetbike, Alweer fijne tip. Blijf doorgaan.
Ik kan mij niet herinneren dat er een witte Integra was (is). Lijkt mij wel gaaf. Kan je misschien een fototje laten zien en dan natuurlijk de IXIL kant. Wil ik graag zien.
Ciao
 
Da's dus niet zo. De man die mijn motor heeft gekocht heeft dus geen motorrijbewijs. Wel al 30 jaar vd auto. Ik ging daar dus mee in discussie maar hij heeft gewoon de verzekering gekregen.
Raar maar waar. :?
Boeide mij ook niet of het wel of niet kan. Verkocht is verkocht

Hier in NL is het zo dat iedereen van 18 jaar en ouder een zo ' n (motorrijtuigen) verzekering kan afsluiten. Uitzondering hierop is bv iemand >18 die niet handelingsbekwaam is.
Het is wel zo dat een verzekeraar iemand (zonder reden) mag weigeren. Dat heeft meestal te maken dat de aanvrager al veel claims heeft gedaan of geroyeerd is wegens fraude.
Dus in principe kan iemand zonder een enkel rijbewijs een motor verzekering afsluiten.
 
full


Witte Integra met IXIL uitlaat en grotere toerruit van Puig. In de zomer heb ik er het zwarte sportschermpje van Puig op zitten voor wat meer rijwind verkoeling. ^_^
Givi Maxia 52 met remlichtset en binnenvoering. Eigen striping ontwerp en uitvoering.
 
Mooie scooter. Hoop alleen dat je IXIL beugel heel blijft.
Bij mij al 2 keer de ophang beugel gescheurd destijds. Op een scooter 150cc dat wel maar toch.
 
s1377.photobucket.com/user/SanSolo1968/media/DSC_0006%20-%2050%20procent_zpsx6xox03z.jpg.html?o=9

Hier de link naar de laatste updates aan mijn Integra.
De beugel zit op exact de goede plaats voor deze motorfiets.
Je dient de IXIL te bestellen voor je type motor, dan past alles precies.
Je hebt geen verloopstuk nodig. Ik gebruikt altijd wel wat uitzet pasta.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er gelikt uit jetbike!
Hoe klinkt ie met de ixil potjes. Is er normaal door een woonwijk mee te rijden? Heeft hij nog iets over van het ( mooie) zware geluid van de originele pot ( ik heb een 750)
Waar heb je ze gekocht? Winkel of internet?

Ik heb net een steun voor een navigator gekocht en gemonteerd ( shad). Dus moest een stroomkabeltje vanaf de stekker onder het zadel naar voren leggen. Was even zoeken maar is prima gelukt. Een ieder dit dit ook wil doen laat maar horen dan geef ik wel de procedure. De steun voor de gps zit onder de spiegelmoer geklemt.
Het Shad setje komt met een hoesje met vinyl raampje en klik systeem. Ik heb echter een tom tom 6100 deze is te groot voor het hoesje en heb dus zelf iets moeten maken. Na de zomer laat ik in de tom tom hoes een vinyl raampje naaien, zet de klem over en alles weer zoals het hoort.
 
Ruim 1 week geleden ben ik erachter gekomen dat wegrijden met je slot op je remschijf niet echt handig is. Gelukkig ben ik allrisk verzekerd dus valt de uiteindelijke schade nogal mee.

Ik heb de mogelijkheid om de scooter weer netjes te laten repareren waarbij ik zelf de keuze heb om alles mee te nemen of om eventuele kleine beschadigingen te laten zoals ze zijn. In dat laatste geval hou ik dan wat geld in mijn zak.

Het alternatief is voor mij een NC 750X DCT.
Ik ben - na 5 maxi-scooters - namelijk wel erg gehecht aan het niet-schakelen en de NC 750X zou dus een mooi alternatief zijn.

Aangezien ik zelden op een' echte' motor rij ben ik benieuwd of ik de extra 'bescherming' van de scooter in de winter zal gaan missen; met name dan bij mijn benen....

Wat is jullie mening?

Is het een goed alternatief of niet?

Een klein jaar geleden heb heb ik bovenstaand bericht gepost. Kort daarna heb ik de NC 750X DCT gekocht en nu - na een klein jaar - ben ik tot de conclusie gekomen dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.... Oftewel: IK WIL MIJN INTEGRA TERUG.....

De wind- en regengevoeligheid van de 750X weegt niet op tegen het extra rijplezier.
Ik heb - ondanks mijn oordoppen (die ik niet lekker vind zitten) - met winderig weer geregeld hoofdpijn en met regen ben ik ECHT kliedernat. '(

Dus aan iedereen die me toen gewaarschuwd heeft: "Jullie hadden helemaal gelijk!!!"

Nu dus maar op zoek naar een 2e hands Integra en dan maar hopen dat ik er niet teveel op toe hoef te leggen...
 
Copy/paste doen. Krijg geen foto meer op deze site.

Klik bij photobucket op je foto uit je pagina met al je fotos.
Vervolgens zie je de foto groot met rechts daarvan 3 regels.
De onderste moet je klikken die begint met ~

Waarschijnlijk staat er meteen "copied"
Die regel plak je in je bericht :)

En wauw, dat is de mooiste integra die ik ooit heb gezien
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik de laatste tijd wat lange reizen op mijn 750 Integra gemaakt heb heb ik ook wel eens gedacht dat het misschien prettiger is een tank tussen je benen te hebben. Ik heb het idee echter laten vallen om een paar redenen:
De voetplanken in plaats van motor voetsteunen geven mij de prettige mogelijkheid om af en toe met mijn benen vooruit te zitten. Ik vind dat heel relaxed
Bij een motor heb ik het gevoel dat ik mij er speciaal voor moet kleden. Omdat ik heel vaak boodschappen doe
( supermarkt) en dan ook maar 5 km ver ga waardeer ik het scootergevoel van de Integra erg bewust. Ik doe mijn helm op en ga.
En ja de regenbescherming. Helemaal mee eens. Niet voor niks hebben vele motoren een ombouw. En die van de Integra werkt erg goed. Dus noodzaak voor speciale schoenen is gewoon niet aanwezig.
Door het stijve motorframe van de Integra zie ik deze motor/scooter als het beste van twee werelden. Voor mij geen vraag meer.
 
Een klein jaar geleden heb heb ik bovenstaand bericht gepost. Kort daarna heb ik de NC 750X DCT gekocht en nu - na een klein jaar - ben ik tot de conclusie gekomen dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.... Oftewel: IK WIL MIJN INTEGRA TERUG.....

De wind- en regengevoeligheid van de 750X weegt niet op tegen het extra rijplezier.
Ik heb - ondanks mijn oordoppen (die ik niet lekker vind zitten) - met winderig weer geregeld hoofdpijn en met regen ben ik ECHT kliedernat. '(

Dus aan iedereen die me toen gewaarschuwd heeft: "Jullie hadden helemaal gelijk!!!"

Nu dus maar op zoek naar een 2e hands Integra en dan maar hopen dat ik er niet teveel op toe hoef te leggen...
Mijn Integra staat nog bij de dealer waar ik mijn Kymco kocht. Ik ben er een week niet meer geweest vanwege vakantie, maandag morgen weet ik zeker of hij er nog staat. Vraagprijs was dacht ik 5750€. pm maar voor zijn telefoonnummer of extra info.
 
De bomma maar eens wakker maken.

vandaag een tutoro kettingsmeermachine geinstalleerd op de Integra.
Afgelopen maandagavond besteld en gisteren ontvangen vanuit de UK.
Ik heb de meest complete set van 99£ gekocht, incl verzendkosten ca net geen 130€.
Deze middag een uurtje geklust met onderstaande resultaat.





Detail van de montage op het givi kofferrek





Detail van de nozzle





Voor de poetsers onder ons: ik rij met de Integra alle dagen in weer en wind en al de rest wat moeder natuur op ons loslaat. :] :]
Hij was proper verleden weekend maar ondertussen toch al weer enkele stevige buien over me gekregen.

Ik ben de meegeleverde olie aan het gebruiken, voor het afstellen van de juiste hoeveelheid olie heb ik het achterwiel maar eens gepoetst. *D
Als er spetters opkomen wordt er teveel olie afgeleverd en kan het kraantje een kwart slag toe. Dit staat nu 1 en driekwart slag open gedraaid.
 
Leuk weer een post op het forum te zien. Ik dacht dat iedereen in slaap gevallen was.
WmD
Zie ik het goed dat het hele systeem bestaat uit een reservoir, kraantje en slangetje gevorkt naar beide zijden van het kettingwiel ? Dus staat hij altijd te druppelen? Ook wanneer het niet nodig is ? Of zit er nog een elektrische (op het contact) aansluiting of mechanisme op om olie toe te voeren wanneer je rijd. ?
 
In het reservoir zit een naald welk een het kraantje afsluit.
Bovenop deze naald zit een gewichtje wat door rijden/schokken de naald omhoog trekt en dus olie doorlaat.
Dus als ie stilstaat druppelt het niet.
Dus geen electro aansluiting, geen gedoe met drukken op knoppen, geen olie op de vloer.
 
Simpel en slim.
Misschien wel een kwestie van het mechanisme schoonhouden.
En denk ik de doorloop van de slangetjes. Maar jij rijdt dus regelmatig dat houdt de zaak in beweging.
Ik rijdt veel minder en ga gewoon door elke 500 km het spuitbusje op de ketting.
Toch leuke informatie.
 
Mooi man.. Jammer dat je de Cobrra 2 niet gekocht hebt!!!!!!
Is veel makkelijker/ en hoef je niet an te sluiten op je vacuum!!
De druk draai je door de bovenste dop een kart slag te draaien!! Kost even duur.
Maar,, als dit ook werkt. prima. groet.
 
Terug bandenwissel gedaan na 17500km met Michelin Pilot Roads; eerste indruk van DUNLOP RoadSmart III is zeer positief ; band is ongevoelig voor vakwisselingen middenin 2vaks-betonbaan (was bij Bridgestone BattleAx wél anders!) en de banden sturen zeer precies in (scherper nog dan de Michelin MPR die ik voordien had). Prijzen vallen best mee (140€ voorband; 190€ achter) maar hierop geeft MOTOTECH nog wel 20% karting! Nu nog uittesten bij verzopen nat maar ook in die omstandigheden zou de RS III de referentie zijn...
 
Een hele tijd geleden is het onderwerp ter sprake geweest. Maar omdat ik nu een Tom Tom op mijn 750 Integra kan zetten weet ik het nu precies.
Vanaf het begin heb ik het achterkettingwiel veranderd. In plaats van de standaard 39 tands heb ik er een 41 tands opzitten. De motor accellereert merkbaar sneller en komt nog steeds niet bij het maximum toerental bij vol gas in de zesde versnelling. Dat Honda dat niet als standaard gedaan heeft is omdat ze hoogste zuinigheid beoogden. De kritiek daarop heeft ze wel genoodzaakt om met het 2016 model twee tussen S standen in te bouwen. Ik heb dat met mijn oplossing helemaal niet nodig.
Door dat vergrote kettingwiel is mijn GPS snelheid precies 10 % lager dan mijn tellersnelheid. Dus 100 op de teller is precies 90 op mijn Tom Tom.
Veilig gevoel bij de camereras.
 
heb je al een meting uitgevoerd hoeveel je wint? ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het standard 0-100 gaat in 5.6
 
Ik heb het losjes bekeken op mijn horloge en dacht dat ik op 5 zat. Standaard is 5,5. Gevoelsmatig is hij zeker sneller
Ik blijf tot 70 km(teller) voor op mijn buurman met bmw 1200 gs. Elke andere motor heeft namelijk " veel" toeren nodig om koppel te krijgen. Mijn gebruik is stad, landwegen, bochten. Het meest tot 100 km/uur. Ik rijd door die iets kortere overbrenging vrijwel altijd in D. Af en toe met linker vinger terugschakelen bij inhalen en ook vlak voor rotonde. Dit omdat hij dan wat laat zelf terugschakeld. Ik ben erg blij met mijn kleine modificatie.
En ja, ik trek een T max 530 gemakkelijk eruit vanaf stilstand. Erg fijn gevoel.
 
Hallo,

Ik ben nieuw hier en in een gevorderd stadium om een integera aan te schaffen vanuit Duitsland.

Mijn vraag is als de motor op contact staat en ik draai de voorwiel met mijn hand. Komen er dan ook kilometers bij ??

Heeft iemand een website waar ik een rechter zij kap kan bestellen.

Gr Donnie
 
Terug
Bovenaan Onderaan