Honda Integra scooter-motor

Donnie, ik woon in Italie. Toen ik mijn 750 Integra nieuw kocht stelde de Honda dealer voor het achter-kettingwiel te vervangen voor een van twee tanden meer(. =41 ipv 39)
Als je het forum terugleest zie je mijn verhalen. In Italie is dit de methode om betere accelleratie en dus een levendiger motor te krijgen. Het is eenvoudig zelf te doen, kost niet veel en de standaard ketting kan gewoon gebruikt blijven omdat het wiel maar een centimeter naar voren gaat.
Ik ben erg blij die modificatie gedaan te hebben. Sossa brengt steeds het idee naar voren om voor een kleiner voor kettingwieltje te gaan. Ik heb nooit zijn reden voor die voorkeur begrepen. En jouw argument is naar mijn mening correct.
 
Een nadeel van het veranderen van de tandwielverhouding is dat de snelheidsmeter zal gaan afwijken.
De snelheidsensor zit namelijk op de uitgaande as van het blok. Deze sensor meet via de kettingoverbrenging de snelheid van het achterwiel.
 
Kijk maar op mijn bericht van 27 october. Je snelheidmet het 41 tands kettingwiel is precies 10% lager dan de teller aangeeft. Ik heb de echte snelheid met een tom tom gemeten. Je hebt natuurlijk met een auto precies hetzelfde. De teller geeft meer aan dan de GPS snelheid. Echter bij mijn auto is dat maar 5 %. Ik zie die 5% noch de 10% als een nadeel. Het voorkomt bekeuringen. De attractie bij de Integra is de betere accelleratie. Daar wordt ik elke keer weer vrolijk van.
 
nee ik geef ook juist de achtertandwiel aan.
alleen voor mij eigen gp800 geef ik de voortandwiel aan.
voor de honda juist de achtertandwiel.
omdat die gewoon die van de 700 is
 
vandaag de integra opgehaald en gelijk ff paar kilometers gereden. vind het een heerlijke motor op het moment als die in de s staat. Vind hem in de d stand zo laag in toeren en dat rijd gewoon niet fijn. maar dit word groten deels verholpen met tandwiel vervangen achter ??
 
Gefeliciteerd. Al zijn er veel mensen die niet weten of het een scooter of een motor is, ook ik ben er erg blij mee. En ja, het klopt. Met een 41 tands achterkettingwiel draait de motor een paar honderd toeren meer bij dezelfde snelheid. Kijk maar terug op dit forum dan vind je de berichten over mijn ervaring. Succes.
 
Ik heb een Integra 750 van 2015. Dat wil zeggen nog met 1 D en 1 S. Ingaaande model 2017 heeft de Integra 1 D en 3 S standen.
Welke Donnie gekocht heeft weet ik niet. Mij bevalt de ene D en ene S prima. Als ik wat meer kracht nodig hebt om in te halen even een drukje op de - knop links op het stuur en hij schakelt terug, dus meer toeren, meer koppel en meer vermogen. Lijkt mij prettiger dan vooruit een S1, 2, of 3 kiezen.
 
Ik heb horen vliegen dat de X ADV hier in Belgie 10900€ gaat kosten ...ik denk wel een aanvaardbare prijs tussen al de concurrenten !
 
Lijkt mij wel. Ten slotte is het Honda kwaliteit. Ik denk ook dat de ( duurdere) spaakwielen standaard zijn. En het is natuurlijk een uniek ding. Echter nu zijn er al mensen die vinden dat een Integra geen echte motor is maar ook geen echte scooter. Dat zal je denk ik ook krijgen met de x adv. Maar hulde aan Honda die toch een nieuw sector probeert te maken.
 
Nee, de adv is een motorscooter.
Beenhouding, ruimte onder buddy, bescherming, automaat.

Wel n hele bijzondere met DCT 6 versnellingen natuurlijk :)
 
De reacties die ik krijg met mijn Integra: er zit een ketting op dus het is geen scooter. Dan leg ik uit: ja, maar hij heeft voetenplanken. Dus het is een scooter met een ketting.

Ruimte onder de buddy en bescherming vind je ook bij sommige motoren.
Handschakeling zie je bij mij nog volop bij de oude Vespas.
 
Dit is dus het resultaat van het frontaal parkeren tegen een 4x4 ( Nissan Patrol) aan 50 km/u.

_271_zpstbhko2ma.jpg


cid_part2_9A8AFD00_B6E25822gmail_zpstvtdktmk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind t ook n enorm gedoe om n foto te plaatsen, vooral vanwege de beperkte grootte vd foto.

Ik gebruik photobucket.com
Gratis
Fotos uploaden
Bij de foto onderste regel kopieren plakken im je bericht (begint eindigt met IMG
 
Bedankt voor de tip Ferry34.
Zoals je ziet, geen klein ongeluk...

De scooter zelf is total loss, ik zelf kom er beter vanaf.... rechter pols gebroken en de rest is zwaar gekneust. Gebeurd op Kerst avond jongstleden.
 
Voor mij was het dezelfde keuze, ofwel een nieuwe integra (helaas staan de kleurtjes mij niet aan), of een X adv, het is de laatste geworden. 2 de hands was ook een oplossing, maar ons model en kleur Integra rijd niet zoveel rond en komt nog minder te koop op 2dehands sites of dealers.

Even mijn mening over de integra plaatsen:

Ik zelf was heel te vreden over de scooter, stuurt goed met andere banden om de velgen wel is waar, verbruik was één van de grootste troeven van deze motor, vermogen heb ik nooit te weinig gevonden. Zit positie is wel wat wennen, onderrug kan pijn doen na verloop van tijd.
Het vermogen mag misschien wat meer zijn, maar de nm maken veel goed, een echte grote klappen snel thuis gevoel motor/scooter, traag is deze eigenlijk niet te noemen.

0 tot 1000 km: inrijden volgens het boekje, geen problemen ondervonden.
1ste onderhoud: vloeistoffen vervangen en oliefilters, prijs 120 euro (min of meer)

1000 tot 6000 km: de motor is nogal hard afgeveerd, in een latere fase versoepelt deze aanzienlijk zonder iets te doen.
2de onderhoud 6000km: olie en filters vervangen.

6000 tot 12000 km: geen grote problemen gevonden, dagteller springt op nul zonder deze te resetten, de voorste remblokken zijn vervangen op 9000 km, verder vond ik het benzine verbruik laag voor een 750, rond de 4 L/100 met een vrij sportieve rijstijl.
3de onderhoud: groot onderhoud: prijs 170 euro

12000 tot 18000 km: geen problemen gehad, behalve de dagteller die op nul springt, op 17800 km originele achterband vervangen (bridgestone) door continental sport attack 2: prijs 180 euro.
Schuiver gezet, prijs 300 euro voettrede rechts volledig vervangen, anders geen schade.
Vanaf 12000km merkte ik dat de vering een heel stuk soepeler ging dan voordien, zonder iets te laten veranderen.
4de onderhoud: olie en oliefilter vervangen, prijs 110 euro

18000 tot 24000 km: geen problemen ondervonden, De scooter gaat zeer stroef de bok op (dubbele standaart) dashbord teller word vervangen (terugroepactie, word wel niet te veel lucht aan gegeven, want heb geen brief gehad). Wel een brief gekregen voor een relais die vervangen dient te worden omdat er een fout in zit en deze uw scooter, in het slechtste geval kan doen afbranden. Kettingset vervangen op 17800 km, zelf gedaan (kostprijs 170 euro bij RAD)
Op 19000km originele voorband (bridgestone) vervangen door Continental sport attack 2. Lichte aanrijding gehad, achteraan aangereden, schade rechter voorzijde,
5de onderhoud: groot onderhoud plus vervangen van de rechter voorkant prijs 2004 euro (slik)
770 euro voor het stellen van de kleppen, vloeistoffen, olie, oliefilters en luchtfilter vervangen en de bok losmaken en smeren. tellerunit vervangen.

24000 tot 28851 km: geen problemen ondervonden, voorrem voelt sponzig aan.

Zo dat was de stand van de scooter tot op het moment van het ongeluk.
 
Laatst bewerkt:
Thx voor het leuke verslag misterbuell...

Hopelijk rijdt jou Xadv even goed, al denk ik dat er misschien wat minder grip zal zijn aan de achterkant door het kleine wiel.
 
Ook van mijn kant dank. Ik heb met mijn eerste Integra 12000 km gereden. Toen een klap tegen een auto, omgeruild voor een nieuwe en nu 10000 km op de teller. Het relais vervangen herinner ik mij het tellerproblerm ken ik niet. Alles werkt goed maar zal het wel ter sprake brengen bij de aanstaande service beurt. Dank voor de info. Mijn banden heb ik al bij 2000 km vervangen door Michelins. Het kantelgevoel is daarmee totaal verdwenen. De vering is bij mij nog steeds hard en hoewel ik geen motorervaring heb naar mijn mening vrij spartaans. Maar het stoort mij niet. De grote attractie van een Integra is voor mij zijn
all-roundheid. Ik rijd er in motorkleding 2000 km mee naar de 24 uur races van Le Mans en daarna in mijn schone kleren om de hoek boodschappen doen. En altijd snel van het stoplicht weg gevolgd door in Harley stijl 50 te rijden. Ik begrijp niet echt waarom al die motorrijders niet meer voor een Integra gaan.
Ik zie de Xadv ( nog niet in het echt gezien) meer als scooter dan de Integra. Daarmee bedoel ik minder gemaakt om wat langere ritten te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan