Honda Integra scooter-motor

Dat is idd afwachten, veel bladen zullen het in ieder geval niet zijn. Moto73 en Scooterxpress waren aanwezig, zij vonden het meer een scooter en ik meer een motorfiets. Leuk ding!

grappig want ik keek vorige week op de website van motoplus en daar stond in bij volgende nummer dat is dus nu onder tussen de huidige nummer.
dat daar de reportage/test van de integra zouden hebben.
nu het blad uit is hebben hem dus helemaal niet geplaatst.
hopelijk dat dit in de volgende nummer wel is of zou het dan toch des intressen zijn van het blad?
hopelijk staat hij volgende nummer ook in de motor73
 
grappig want ik keek vorige week op de website van motoplus en daar stond in bij volgende nummer dat is dus nu onder tussen de huidige nummer.
dat daar de reportage/test van de integra zouden hebben.
nu het blad uit is hebben hem dus helemaal niet geplaatst.
hopelijk dat dit in de volgende nummer wel is of zou het dan toch des intressen zijn van het blad?
hopelijk staat hij volgende nummer ook in de motor73

Desinteresse? Denk het niet, als de introductie om wat voor een reden niet door gaat heb je geen verhaal. Als je dan bij de volgende introductie niet aanwezig bent heb je weinig stof voor een artikel. Dus als je het alsnog wilt plaatsen zal je het ergens anders vandaan moeten halen.

Moto73 zal het zeker plaatsen!
 
Het is niet omdat hij beter reed (gp 800) ,dat hij dan beter is. Dit is iets wat voor ieder individueel is. Tuurlijk gaat de gp800 meer vermogen hebben en mss een snediger weggedrag, maar dit is iets dat de dn-01 niet ambieert. De dn-01 wil binnen 20 jaar nog betrouwbaar zijn en blinken, en ik twijfel eraan dat de gp 800 hierin gaat voldoen. De integra gaat binnen 20 jaar ook niet meer blinken door het gebruik van de iets goedkopere onderdelen. Daarom dus de dure prijs van de dn-01.
+ vind ik niet dat je mag vergelijken in concept= de gp800 is een race-scoot en de dn-01 wil vanalles zijn, behalve een race scoot. Je kan een racer toch ook niet gaan vergelijken met een shopper...

Grtz
tom

In zake afwerking zal de Aprilia SRV 850 beslist niet moeten onderdoen voor de DN-01 en het Piaggio blok is ook boven iedere twijfel verheven, of men er 20 jaar mee rijden kan hangt ook af van hoe je er mee omgaat. Ik rijd met de Moto versie ( Mana) en onderhoud hem heel goed en deze bevat geen roestende of mogelijk roestende onderdelen.Ik geloof niet dat er merken zijn die motoren bouwen om er 20 jaar mee te rijden, zo blijft hun winkel niet draaien he, maar je ziet vele oude Goldwings die soms ouder zijn maar met liefde verzorgt worden zo dat deze zelfs levenslang mee gaan, anderzijds zie je dan weer motoren die er na 3 jaar als een wrak uitzien, ook al gaat het hier om goede gereputeerde merken en machines,De GP 800, nu onder de Aprilia vlag zoals in den beginne vermeld is geen race scoot en de Mana geen race moto ( zelfde Piaggio blok). In het beste geval kan men ze pittig noemen en ik ben best tevreden met het vermogen, als 54 jarige hoeft het ook niet te snel meer,maar hen race noemen is er wel wat over. :]
 
In zake afwerking zal de Aprilia SRV 850 beslist niet moeten onderdoen voor de DN-01 en het Piaggio blok is ook boven iedere twijfel verheven, of men er 20 jaar mee rijden kan hangt ook af van hoe je er mee omgaat. Ik rijd met de Moto versie ( Mana) en onderhoud hem heel goed en deze bevat geen roestende of mogelijk roestende onderdelen.Ik geloof niet dat er merken zijn die motoren bouwen om er 20 jaar mee te rijden, zo blijft hun winkel niet draaien he, maar je ziet vele oude Goldwings die soms ouder zijn maar met liefde verzorgt worden zo dat deze zelfs levenslang mee gaan, anderzijds zie je dan weer motoren die er na 3 jaar als een wrak uitzien, ook al gaat het hier om goede gereputeerde merken en machines,De GP 800, nu onder de Aprilia vlag zoals in den beginne vermeld is geen race scoot en de Mana geen race moto ( zelfde Piaggio blok). In het beste geval kan men ze pittig noemen en ik ben best tevreden met het vermogen, als 54 jarige hoeft het ook niet te snel meer,maar hen race noemen is er wel wat over. :]

Dit kan mss een eeuwig durende discutie zijn, maar;

Zelfde manier van behandelen of onderhoud en de dn-01 zal de tand des tijds beter doorstaan. Maar ook dit hoeft geen probleem te zijn... Je koopt toch hetgeen waar jij je goed bij voelt, daar hoeft niemand geen afbreuk aan te doen.

In vergelijking met een Yamaha r6, honda cbr is elke scoot een slak als het op pure prestaties aankomt. De gp800 is het snelste op het gebied van scooters en wordt ook zo geprofileerd. De dn-01 werd anders voorgesteld. De gp800 is mss dan niet zo neig als een cbr, maar is vééél fanatieker dan een silverwing ofzo.
Om nog even bij honda te blijven; De cbf tegenover de hornet en dezelfde manier van onderhoud? De hornet haalt het hier dan weer zeer makkelijk als het op levensjaren neerkomt. Net hetzelfde met de bandit tov de gsr, diversion tov de fazer.

Grtz
tom
 
Denk niet dat je een scoot met een motor moet gaan vergelijken, zijn 2 heel andere machiene's wat mij betreft...
 
Op de Honda website de prijs vermelding 9499 euro van de Honda Integra bij tour/supertour en niet bij motorscooter > 250cc Honda beschouwt het dus niet als scooter !http://www.honda.nl/motorfietsen/modellen_nc700d_integra_abs_technische_gegevens.php iets goedkoper dus dan de SW600 maar wel veel goedkoper dan de Tmax 530 en waarschijnlijk de BMW 600's.
Als je als scooterrijder alleen voor het gemak van de automaat gaat zijn de NC700X ABS met 8199 euro of de NC700S voor 7699 euro een stuk goedkoper. Op deze manier prijst honda deze Integra wel vrij hoog, alleen maar vanwege het extra kuipwerk en iets plek onder het zadel betaal je een hoop meer....
 
Laatst bewerkt:
Als je als scooterrijder alleen voor het gemak van de automaat gaat zijn de NC700X ABS met 8199 euro of de NC700S voor 7699 euro een stuk goedkoper. Op deze manier prijst honda deze Integra wel vrij hoog, alleen maar vanwege het extra kuipwerk en iets plek onder het zadel betaal je een hoop meer....

Niet vergeten dat de 2 andere nc's bergruimte heeft op de plaats van waar normaal de tank staat...
 
Vanop het auto en motosalon te Brussel met 21% BTW inclusief
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Niet vergeten dat de 2 andere nc's bergruimte heeft op de plaats van waar normaal de tank staat...


Daarmee prijst Honda de Integra alleen maar meer uit de markt in zijn eigen modellenprogramma. We worden als Nederlanders ook nog een keer opgelicht omdat we 1100 euro meer moeten betalen voor de Integra dan onze zuiderburen lang leve de BPM
 
Daarmee prijst Honda de Integra alleen maar meer uit de markt in zijn eigen modellenprogramma. We worden als Nederlanders ook nog een keer opgelicht omdat we 1100 euro meer moeten betalen voor de Integra dan onze zuiderburen lang leve de BPM
Hoe zo..., dit doen alle motor(scooter) fabrikanten, een naked versie (Geopolis, Xcity, SC, Beverly) en een GT versie (Satiles, Xmax, Atlantic, X9/X10) en de laatstgenoemde uitvoering is altijd duurder.
(Nou ja, met uitzondering van de DT300i, die als GT uitvoering voordeliger in aanschaf is dan de People GTi 300.)
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk zijn er op dit forum enkele kopers zodat we kunnen volgen of de contra's en de pro's die nu worden opgenoemd standhouden.
Persoonlijk vind ik het een mooie verschijning en maakt honda er een serieuze kanshebber meer bij.
Hoe groter de concurentie hoe beter voor de prijs.
En als de kwaliteit goed is zullen de klanten wel binnestromen.
 
Heb de Integra gezien op het salon in Brussel. Maar vind hem niet bepaald mooi, zeker de voorkant niet. Niet echt iets om van te gaan dromen.
Heb even met een verkoper staan praten. De Integra is vooral bedoeld om niet motorrijders over de streep te trekken. Een voertuig met een lage instapdrempel waar iedereen meteen mee kan en wil wegrijden.
Ook voor Die-hard motorrijders die nog steeds de stap niet hebben kunnen zetten naar een scooter. Om welke reden dan ook.
Voor wie al met een degelijke scooter rijd heeft de Integra volgens mij niks nieuws of beters te bieden.
Het beste van 2 werelden? Dan is dat bij een T-max toch beter gelukt vind ik. Al is die wel duurder.
De Integra zou wel nog geen 3,5l/100km gaan verbruiken en heeft hierdoor een autonomie van meer dan 400km met zijn 12l tank. Is wel een pluspunt maar eerst zien en dan geloven?
 
De Integra zou wel nog geen 3,5l/100km gaan verbruiken en heeft hierdoor een autonomie van meer dan 400km met zijn 12l tank. Is wel een pluspunt maar eerst zien en dan geloven?

Geloof het maar, ik heb er in Barcelona een 115 kilometer mee gereden en kwam aardig in de buurt van dat verbruik. Dus met een vaste route en niet spelen met MT naar AT en D en S gaat dat best goed komen ;)
 
De Integra zou wel nog geen 3,5l/100km gaan verbruiken en heeft hierdoor een autonomie van meer dan 400km met zijn 12l tank. Is wel een pluspunt maar eerst zien en dan geloven?

Als je de pure logica ziet dat je met een moderne auto rond de 5liter/100km kan gaan, verbruikt een motorfiets(scooter) altijd te veel. Als je dan ipv op het vermogen gaat werken, naar soepelheid en zuinigheid... Dan is er volgens mij nog veel mogelijk... Binnenkort directe injectie en turbo's }) ... Die dan ook stuk kunnen gaan, natuurlijk |(

Grtz
Tom
 
Heb 'em ook gezien op het autosalon en hij viel mij tegen

De BMW C 650 GT daarentegen viel mij dan weer heel hard mee, maar die is dan wel zo'n 40% duurder !

Desalniettemin, als ik een scooter koop, zal het NIET de Integra zijn hoezeer ik ook Honda-minded ben (en ook wel BMW-minded ;) )
 
Bij Honda is dus een automatisceh geschakelde motor met bergruimte en 700 cc (NC700s of x) ongeveer hetzelfde geprijsd als een scooter met 400 cc (SW-T400). Tel daarbij op dat de 700 cc beter rijdt, er beter uitziet en zuiniger is. Nou, mocht ik voor de keuze staan dan vond ik hem niet zo moeilijk.
 
Bij Honda is dus een automatisceh geschakelde motor met bergruimte en 700 cc (NC700s of x) ongeveer hetzelfde geprijsd als een scooter met 400 cc (SW-T400).
Tel daarbij op dat de 700 cc beter rijdt, Heb je er al op gereden dan?
er beter uitziet Dat zal vast niet voor iedereen opgaan. :N
en zuiniger is. 1:28 is voor de meeste 400cc gewoon haalbaar
Nou, mocht ik voor de keuze staan dan vond ik hem niet zo moeilijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan