Honda Integra scooter-motor

Zo n klap is mij eind 2015 ook overkomen.

Mij ook volgens de zelfde methode, scheen vaker zo voor te komen volgens de politie.
Ze noemde het een klassieker, maar je bent er maar mooi klaar mee met zo'n knakker die recht op je af komt vanaf de tegenovergestelde baan

Kreeg trouwens een hele goede vergoeding voor alle schade, en daarnaast ook letselschade/smartegeld,
terwijl ik niets had gebroken wel een paar wonden op mijn rechter pols.
Er zat nog een meid bij me achterop ook die had ook weinig tot niks en kreeg ook nog een fooi van 1000 euro

Kregen jullie ook nog letsel schade vergoeding?
Misschien in het geval Misterbuell nog iets te vroeg omdat al te weten?
 
Tot nu toe heb ik nog niks ontvangen voor de letsels, rechter pols zal blijvend zijn denk ik, maar ik hou jullie op de hoogte. Ik moet zeggen dat ze mij dit niet teveel moeten lappen zo een klapper, het kost enorm veel geld om eerst zelf je kosten te betalen zoals takeldienst, ambulance, ziekenhuis kosten enz... de motor zelf is vrij snel uitbetaald door de verzekering. Helaas voor een motor van 2,5 jaar oud ben je reeds iets minder dan de helft van je aankoop prijs kwijt. (9300-3600=5700). Blijkbaar klopt dit met de formule die ze gebruiken in België.
Gelukkig zat er niemand op achteraan.

Nog even iets over de tellerunit, deze is enkel voor de integra's van de eerste serie, vanaf 2014 tot 2015 dacht ik, maar via uw serienr weten ze dit ook.

Mvg Bruno
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik ben sinds kort ook de bezitter van een Integra 750 uit 2014. Ik ben erg geïnteresseerd in de achtertandwiel optie waar jullie het over hebben. echter het vinden van dat tandwiel is me nog niet gelukt. van 39 gaat hij naar 42 ipv 41? Waar zou ik die kunnen krijgen? En daarnaast blijft mijn zadel niet open staan, iemand enig idee? Dank
 
Laatst bewerkt:
Mogelijke kandidaat :?

OEM nr. 41201-MGZ-D00
Honda SPROCKET, FINAL DRIVEN (41T)

Wordt normaliter gebruikt op de volgende 500cc motors:

Honda 41201-MGZ-D00 - SPROCKET, FINAL DRIVEN (41T) - Partzilla.com


In NL webshop 77 ballen, ex. verzendkosten
41201MGZD00: Sprocket, Final Driv Honda - buy the 41201-MGZ-D00 at CMSNL

Zelf even uitzoeken of hij ook echt wel past op jou Integra 750, en anders bij jou Honda garagist een visje uitgooien of dit CB/CBR500 2012 t/m. 2015 tandwiel ook op die van jou past, en of hij hem dan ook goedkoper dan 77 euro kan leveren.

Volgens mijn vergelijking van beide "Onderdelen catalogussen" zijn ze het zelfde maar daar mag je nooit zo maar eventjes vanuit gaan, want zo'n tekening vergelijking is niet altijd leading!
Wat wel al heel veel belovend is is dat beide motors gebruikmaken van het zelfde tandwiel bevestigings-tapeind(5x) + tapeind maat en ook beide met het zelfde tapeind OEM nr. 90102-MAS-000 BOLT, STUD (12X25)
Enige twijfel is dan nog de steekmaat diameter overblijft.
 
Laatst bewerkt:
Heb het nog even door gegoogeld, het kan nu haast niet meer missen, en ondersteund mijn vorige bericht.

Tapeind (5x)
Tapeind ø 12,25mm.
Afstand Bevestigingspunten ø 138mm.
Binnendiameter ø 112mm

image.php


passend voor de volgende modellen:

600cc
Honda CB 600 F 7,8,9,A,(HORNET) (2007-2010) HORNET
Honda CB 600 F W,X,Y,1,2,3,4,5,6,(HORNET PC34) (1998-2006) HORNET PC34
Honda CB 600 FA 8,9,A,(HORNET) (2008-2010) HORNET
Honda CBF 600 N 4,5,6,7 (2004-2007)
Honda CBF 600 N 8,9,A (2008-2010)
Honda CBF 600 NA 8,9,A,(ABS) (2008-2010) ABS
Honda CBF 600 S 4,5,6,7 (2004-2007)
Honda CBF 600 S 8,9 (2008-2009)
Honda CBF 600 SA 4,5,6,7,(ABS) (2004-2007) ABS
Honda CBF 600 SA 8,9,A,(ABS) (2008-2010) ABS
Honda CBR 600 F V,W (1997-1998)
Honda CBR 600 F X,Y (1999-2000)
750cc
Honda VT 750 C2 1,2,3,(BLACK WIDOW) (2001-2003) BLACK WIDOW
Honda VT 750 C2/CD V,W,X,Y,1,2,(SHADOW) (1997-2002) SHADOW
Honda VT 750 C2 Y,(BLACK WIDOW) (2000) BLACK WIDOW
900cc
Honda CBR 900 RR T,V,W,X,(SC33) (1996-1999) SC33
1000cc
Honda XL 1000 V X,Y,1,2,3,4,5,6,7,8,(VARADERO) (1999-2008) VARADERO
Honda XL 1000 VA 8,9,A,(VARADERO) (2008-2010) VARADERO



Mijn "NON OEM" vergelijkings-bron:
Afam Achtertandwiel 41T Type 10613 #525 Staal - TandwielenKoning.nl



Je kunt nu met deze maat gegevens mogelijk ook door google op andere "NON OEM" 41 tands aftermarket producten, soms is dat goedkoper en niet eens slechter als OEM.
En anders die OEM 41T van 77 ballen voor de CB500 uit mijn vorige bericht gebruiken.
OEM Honda Integra 750, 39 of 42 tandwiel kost trouwens ook 80 euro online


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Prima,
maar let wel nog even op mijn laatste edit die je mogelijk niet hebt mee gekregen?


Je kunt nu met deze maat gegevens mogelijk ook door google op "NON OEM" 41 tands aftermarket product, soms is dat goedkoper en niet eens slechter als OEM.
En anders die OEM 41T van 77 ballen voor de CB500 uit mijn vorige bericht gebruiken.
OEM Honda Integra 750, 39 of 42 tandwiel kost trouwens ook 80 euro online

AFAM stalen tandwiel is minimaal net zo goed als OEM, misschien wel beter?

Afam's stalen tandwielen zijn meer dan enkel een vervangproduct.
Naast een breed gamma aan alternatieve vertandingen, overstijgt de kwaliteit
van een AFAM stalen tandwiel deze van het OEM tandwiel.


Het was even doorbijten om de juiste AFAM en dan ook nog los te vinden, maar denk dat ik hem nu heb gevonden voor een mooie prijs.

Afam Achtertandwiel 41T Type 10613 #525 Staal - TandwielenKoning.nl

NON OEM bestellen op eigen verantwoording en niet op die van mij!
 
Laatst bewerkt:
Belgisch bedrijf,
AFAM tandwiel/kettingsets staan zeer goed aangeschreven :9

wacht nog even met bestellen s.v.p.
Er zit een klein addertje onder het gras:
tap eind maat moet ø 12,5mm. zijn en is hier via deze url 12.25mm



Even controlle gedaan via OEM tap eind van de Honda Integra en die is
OEM nr. 90102-MAS-000 BOLT, STUD (12X25)

Dus dat moet uiteindelijk toch goed gaan :]

Verwarring kwam door het plaatje wat ik eerder had gebruikt met ø 12,5mm.
Plaatje hieronder en url uit andere bericht voldoet dus 100% aan alle afmetingen.

Eigen na controlle op Integra Op Afstand Bevestigingspunten ø 138mm en Binnen diameter ø 112mm. is natuurlijk wel altijd zo slim ;)


image.php
 
Laatst bewerkt:
En als laatste,

omdat het een niet officieel door tandwielen fabrikanten erkent trucje is.
Kun je volgens 'Tandwielenkoning' ook contact met hun opnemen.

Ik ga er dus vanuit dat als je de 3 belangrijke Integra tandwiel diameter gegevens zoals op voorbeeld plaatje opmeet en dan ook als laatste het aantal tanden wat je wil hebben doorgeeft zij je ook het juiste tandwiel zullen aanwijzen.

Niet gevonden wat je zocht?
Neem dan contact op!
Grote kans dat wij het wel kunnen leveren!
Klantenservice - TandwielenKoning.nl

mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe heb ik nog niks ontvangen voor de letsels, rechter pols zal blijvend zijn denk ik, maar ik hou jullie op de hoogte. Ik moet zeggen dat ze mij dit niet teveel moeten lappen zo een klapper, het kost enorm veel geld om eerst zelf je kosten te betalen zoals takeldienst, ambulance, ziekenhuis kosten enz... de motor zelf is vrij snel uitbetaald door de verzekering. Helaas voor een motor van 2,5 jaar oud ben je reeds iets minder dan de helft van je aankoop prijs kwijt. (9300-3600=5700). Blijkbaar klopt dit met de formule die ze gebruiken in België.

Heb je ook een letselschade advocaat ingeschakeld?

Mij is vijf jaar geleden iets soortgelijks overkomen, een tegemoetkomende auto die op een kruising afsloeg en niet goed oplette. Scooter total loss en ik een gecompliceerde polsbreuk. De tegenpartij lag een beetje dwars met zijn tegenstrijdige verklaring. De scooter was bijna drie jaar oud en ik heb de nieuwwaarde vergoed gekregen, Via de letselschade advocaat ook nog EUR 5.000,- smartegeld vergoed gekregen.
 
Zo zeg, wat een super uitgebreid antwoord. Dank je. Ik ga morgen even meten en kijken welke ik zal bestellen. Die van 25 euro is wel een hele mooie prijs.
 
Laatst bewerkt:
Mee eens, ik zit wat te slapen want daar gaan die tapeinden van jou Honda met OEM nr. 90102-MAS-000 BOLT, STUD (12X25) niet in passen omdat die tapeinde de zelfde diameter als de gaten in het tandwiele hebben.
Dus je moet idd. 12,5mm.tandwiel hebben wil tapeinde 12X25mm. passen.

Ik had eerder een foto uit de volgende url hier onder neer gezet, en die is dus wel netjes 12,5mm en de rest klopte ook alleen dan 43 tands uitvoering
AFAM Part number: 10627-43
Afam Rear Steel Sprocket #520 CB400X/ NC 700X / NC750X 10627-43


Dus als je eventueel een AFAM 41T wil hebben dan zou je dus aan
Tandwielkoning kunnen vragen of ze de AFAM Part number: 10627-43
ook in 41 tands kunnen leveren.
Klantenservice - TandwielenKoning.nl

JTR kom ik in NL niet zo snel tegen misschien jij wel?
Ja en anders blijft er nog die dure OEM Honda over uit mijn eerste bericht
 
Laatst bewerkt:
Marco, ik rijd practisch vanaf het begin met een niet origineel 41 ( ipv 39) kettingwiel en ben elke minuut blij dat ik het gedaan heb. In feite was het mijn officiele Honda dealer die het voorstelde. Ik woon in Italie heb aan de dealer 70 euro betaald all in. Dus het probleem van een kettingwiel zoeken had ik niet.
 
Hallo,
Ik ben geïnteresseerd geraakt in de Integra op zoek naar een benzine efficiënte motor of scooter met voldoende windbescherming. Mijn huidige Honda Innova is weliswaar nog véél zuiniger dan de Integra maar het gebrek aan vermogen doet mij oriënteren naar iets anders. Daarom heb ik me ingelezen in dit topic en kwam tot de ontdekking dat er een aantal rijders hun draai niet kunnen vinden met de zitpositie. Zelf heb ik proef gezeten in de showroom en de inactieve zithouding viel me op. Zo kwam ik een post tegen van Bertocello met een paar extra voetsteunen voor de bestuurder zodat je wat actiever kan gaan zitten:
bertocello in "Honda Integra scooter-motor"
DRl0ryY.jpg

Weet iemand wat met merk hiervan is en/of waar deze te koop zijn?

groeten,
Harry
 
Terug
Bovenaan Onderaan