Honda Integra scooter-motor

@ Scoot 020:

Toegegeven: uiterlijk is een kwestie van smaak maar....

ik heb vandaag getankt met de SW: 196 km op 9,3 liter = 1:21. Ik heb 2 cilinders te voeden, dat kost iets meer, maar op een toeristisch ritje kom ik hooguit op 1:23 a 24. En dan laat ik hem niet minuten lang warm draaien, maar ga meteen (heel rustig) warmrijden, geef daarna hooguit af en toe vol gas en rijd meestal langere afstanden. Het is geen Majesty hè.

Daarnaast: een 30 kg lichtere motor met 17 inchers stuurt waarschijnlijk beter en met 60 Nm trekt hij beter dan de SW.

Op basis van de cijfers en de prijs kies ik voor de NC700x.
 
Laatst bewerkt:
@GT,
Jammer, ik had even de hoop dat je tekst ervaring was.
Dat een SW iets duurder is in gebruik is algemeen bekend en logisch.
Ik snap alleen niet waarnaar je verwijst met je tekst "het is geen Majesty he". Heb je het dan over de kosten, rijden of bedoel je dat een Majesty geen lange afstand aankan?

V.w.b. de Honda, eerst maar kijken waar en wanneer ermee gereden kan worden. (geldt ook voor de andere nieuwe 500+ modellen)
 
@ Scoot 020

Dat proefrijden staat hoog op mijn verlanglijstje. Ben net als jij zeer benieuwd waar dat mogelijk is.

Ik ging ervan uit dat je die 1:28 op jouw Majesty realiseert. Een efficiënte rijder haalt op een SW 1:24. Daarover ging mijn opmerking.
 
ok leuke test wat kort maar wel positief.
nu graag snel vergelijkings testen met de concurenten en ook die uit eigen huis.
 
Je zou zo toch denken dat de Honda Integra een motorscooter is :]

2wo9e8i.jpg
 
grappig las van de week moto73 daar vonden ze het het meer een scooter dan een motor.
ze refereren ook naar een scooter blad die aangaf het juist meer een motor te vinden dan een scooter.
ik dacht gelijk dat moet scooterexpres zijn haha.
ik moet zeggen dat ik de tmax en de bmw erg scherp in de gaten houd,
toch blijf ik ook steeds naar de honda kijken want qua uiterlijk vind ik hem echt heel gelikt.
ik ben benieuwd hoe al deze modellen er in het echt uitzien.
overigens vandaag ook de scooterexpres gekocht maar ik moet hem nog lezen.
 
Laatst bewerkt:
grappig las van de week moto73 daar vonden ze het het meer een scooter dan een motor.
ze refereren ook naar een scooter blad die aangaf het juist meer een motor te vinden dan een scooter.
ik dacht gelijk dat moet scooterexpres zijn haha.
ik moet zeggen dat ik de tmax en de bmw erg scherp in de gaten houd,
toch blijf ik ook steeds naar de honda kijken want qua uiterlijk vind ik hem echt heel gelikt.
ik ben benieuwd hoe al deze modellen er in het echt uitzien.
overigens vandaag ook de scooterexpres gekocht maar ik moet hem nog lezen.

Ja, dat was wel leuk. Bij de eerste stop vroegen de mensen van Honda wat we er van vonden, mijn twee Hollandse collega's vonden het idd meer scooter dan motorfiets terwijl ik het meer een motorfiets vind. Tja, de plaats van de krachtbron is anders dan bij een scooter. Je voelt dat het meer voorin zit en dat merk je. Heb inmiddels ook op de T-Max 530 gereden en met de Integra vers in het geheugen merk je duidelijk het verschil. Ik vind het zoals ze het bij Honda zeggen, een scootin motorcycle. Volgende maand zullen we zien waar de BMW staat.
 
Ja, dat was wel leuk. Bij de eerste stop vroegen de mensen van Honda wat we er van vonden, mijn twee Hollandse collega's vonden het idd meer scooter dan motorfiets terwijl ik het meer een motorfiets vind. Tja, de plaats van de krachtbron is anders dan bij een scooter. Je voelt dat het meer voorin zit en dat merk je. Heb inmiddels ook op de T-Max 530 gereden en met de Integra vers in het geheugen merk je duidelijk het verschil. Ik vind het zoals ze het bij Honda zeggen, een scootin motorcycle. Volgende maand zullen we zien waar de BMW staat.


en is het een beetje te vergelijken dan de max en de hon.
al heeft die honda wel 17inch wielen ?
of ligt het nu mijlen ver van elkaar af zoals de silverwing en de max niet met elkaar te vergelijken zijn.
wat is de vergelijking van de honda en de silverwing is dat duidelijk andere koek of maakt het qua rijgedrag niet uit welke van de 2?
ik ben vooral nieuwsgierig naar de kracht ontplooing omdat hij hetzelfde pk heeft als de silverwing 600 op papier.
 
Laatst bewerkt:
en is het een beetje te vergelijken dan de max en de hon.
al heeft die honda wel 17inch wielen ?
of ligt het nu mijlen ver van elkaar af zoals de silverwing en de max niet met elkaar te vergelijken zijn.
wat is de vergelijking van de honda en de silverwing is dat duidelijk andere koek of maakt het qua rijgedrag niet uit welke van de 2?
ik ben vooral nieuwsgierig naar de kracht ontplooing omdat hij hetzelfde pk heeft als de silverwing 600 op papier.

Nee, de Yamaha en de Honda zijn niet met elkaar te vergelijken.

Ook de SW is duidelijk andere koek, als ik met de SW daar in Barcelona over de bergweggetjes moest rijden had ik me zeker beter op mijn gemak gevoeld de eerste kilometers. Misschien rij ik al te lang scooter maar ik moest eerst wel even wennen aan het rijgedrag. Eenmaal uit de bergen en met warmere (lees drogere en geen gladde wegen) temperaturen is het puur genieten op de Integra.

Hij rijdt gewoon anders dan een scooter, de krachtontplooiing ook anders dan bij de SW. De SW bouwt het mooier op maar bij de Integra komt het meer intenser vrij. Mede ook door zijn motor. Twee totaal andere concepten.

Ik zal proberen om hem bij de volgende Scooterxpress erbij te hebben dan kan je ermee rijden als je dat tegen die tijd nog niet gedaan hebt.
 
is goed daar hou ik je aan.
zodra het weer toe laat ga ik proberen om uiteraart alle niewe modellen te testen zoals gewoonlijk en zal ik mijn mening hier uiteraart ook weer posten.
maar nu is het natuurlijk ook weer zo dat ik wel ergens de tijd moet halen tegenwoordig niet zo makelijk meer als vroeger met een kleintje van 14 maanden thuis haha.
bedankt voor je antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net de Integra gezien in een kleine showroom in Delft (samen met de NC700X). Ze zien er goed uit. De toekomst van een Honda rijder ziet niet verkeerd uit.
Als student blijf ik nog even door dagdromen. :z
 
Deze middag ook de Integra gezien bij Caset in Lichtervelde.

Staat er in het rood , zwart en wit.

De zwarte heeft mijn voorkeur. Zadel is in wijnrood en ook hier en daar een rood accent.

Ze zijn zeeer mooi gemaakt.

Door de hogere opstap heeft het toch iets meer van een motor.

Zeer mooi afgewerkt. Er zit zeker toekomst in en de prijs valt goed mee.

Wel jammer van de ketting.
 
Ik heb net de Integra gezien in een kleine showroom in Delft (samen met de NC700X). Ze zien er goed uit. De toekomst van een Honda rijder ziet niet verkeerd uit.
Als student blijf ik nog even door dagdromen. :z
Tja die nc700 x laat mijn motorscooter hart ook sneller kloppen, dan wel die met automaat.
Is het een dwaling van mijn gevoel of zijn er meer mensen met een motorscooter hart die dat hebben???

Ja ik weet het bijna vloeken in de kerk. :X
 
Laatst bewerkt:
inderdaad die nc 700 x en die naked zijn allebij erg mooi, er stonden er meerdere in Utrecht op de beurs en er was zeer veel belangstelling voor.
en ruimte op de plaats van de tank met ruimte voor een helm of wat zware sloten. Ideaal.
schakelen of automaat allebei mooi. alleen de radiateur dop steekt er bij de naked wel erg eruit, hij zal er maar afgepikt worden, sta je mooi en kan je niet verder.
 
....Is het een dwaling van mijn gevoel of zijn er meer mensen met een motorscooter hart die dat hebben???....
Wil je erover praten ? Misschien is er een praatgroep voor of een therapie ?
Moeten we een subforum beginnen voor motorscooter afgedwaalden ? ;)

Je bent niet de enige, ik vind die NC700X ook heel interessant. Automaat, bergruimte, lange veerwegen, zuinig; komt aardig in de buurt van wat ik zoek.
 
Op de motorbeurs ook de Integra mogen bewonderen. Was er wel erg van gecharmeerd, alleen die ketting hè.... -O-
En zo high tech de voorkant van de motor is, zo lo-tech is de brug met ketting. Als ze dat nu ook nog af hadden kunnen maken...

Merkte ook dat de wat langere mensen (ben zelf 1.84) met hun knieen tegen het dashboard aankwamen.

Had gevraagd om de baggageruimte te tonen maar was zo druk dat ik na 5 a 10 minuten wachten het maar opgegeven heb.

NC700 trok inderdaad erg veel bekijks :j
 
Laatst bewerkt:
Ja Supertip je moet echt op therapie, misschien in het voorjaar bij een opendag van een motorzaak waar honda aanwezig is met wat demo modellen waar je een half uur op kan rijden in een groep.
wie weet kan je ze allemaal proberen de NC schakel automaat en de integra.
dan ga ik ook , is altijd leuk, en gratis.
 
Ik heb de rode bij Caset besteld,eind deze week kan ik rijden hebben ze beloofd. Kymco xciting500 staat te koop.

Gefeliciteerd.
Volgens mij ben je de eerste hier. Ben benieuwd naar je ervaringen straks. Laat het ons weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan