Honda Integra scooter-motor

nee, hij reed op een drukke baan en kwam vanuit de tegenovergestelde richting, had sowieso geen andere demper. denk dat hij erg stil is zoals de meeste brave standaard scooters en moto's tegenwoordig.
ga hem nu ook wel eens gaan testen (zonder aankoopwens, heb al 2 moto's, maarja als ik er goed over paat is het voor honda ook de moeite zeker?)

toch gek, hij staat nog niet op de van honda in belgie, ook niet bij de motoren. wel als banner mja
 
Laatst bewerkt:
bij ons in nederland ien iedergeval bij arie molenaar komt hij pas in mei juni.
alleen met heel veel mazzel komt hij april mei.

de bmw die komt 14 april aan.
 
hallo allemaal
heb een testrit gemaakt vandaag via honda zaventem, met een zwarte met bordeaux zadel. hij had 70 km op de teller en ik heb er 80 bijgezet. er stond ook een witte maar die was helemaal niet zo mooi.

erg fijne moto, best snel ook. het geluid bij stilstand is heel sportief maar tijdens het rijden meer een gepruttel wat niet zo sportief overkomt (Echt scootergeluid).

bij 120 rijdt hij een 3750 toeren, als je hem in automaat laat en je rijd gewone snelheden dan zit hij altijd rond de 2200 ongeveer, erg aangenaam. Schakelen gaat snel en nooit storend, maar je voelt en hoort het wel een beetje, zelf schakelen kan ook als hij in automaat stand staat, dat is wel leuk, hij blijft dan even in de versnelling die je zelf koos maar word dan weer automatisch een automaat. In handbak doet hij dit niet natuurlijk.

remmen zijn formidabel (weet er iemand hoe dat de combinatie werkt, van achter remmen is enkel vanachter en van voor remmen van voor en vanachter, klopt dit?).

heb er heel wat autostrade mee gedaan, hij is erg stabiel, heb even doorgetrokken en reed toen 181, waarschijnlijk kon hij nog wel 5-10 km per uur meer.

introductieprijs met abs is 8360 hier, verwarmde handgrepen + 300. koffer is wel echt veel te klein, er kan zelfs geen helm in geloof ik. zonde. ook de ketting natuurlijk, maja ze moeten ergens besparen eh, de prijs is immers erg interessant.

als er nog vragen zijn, shoot, maar ik ben geen scooterexpert (rijd mt-01 nu).
 
die 181 is neem ik aan op de teller?
hij kan mog sneller +dat hij nog niet is ingereden.
je zegt dat hij lekker rijd heb je ooit op een andere motorscooter gereden kun je ons dan het verschil of overeenkomsten melden.
of rijd hij zoals de pers zegt meer als een motor fiets dus als je mt-01?
 
ik zou niet zeggen dat hij rijdt zoals mijn mt-01 haha, helemaal niet.
het is en blijft een scooter, je zitpositie en het uitzicht doen veel aan die beleving als ook het ontbreken van het schakelwerk.

door de grote wielen heeft hij wel de stabiliteit en het bochtengedrag van een moto, dat klopt. hij stuurt heel licht, maarja dat is in vgl met mijn moto. en dat is toch een zwaar ding. dat de integra meer dan 200 kg weegt merk je zeker niet, tenzij bij het straatje keren.

ik heb er zelfs een km of 2/3 'offroad' mee gedaan (serieuze wegenwerken maar wist geen andere route, mocht er eigenlijk niet door), dat ging goed maar je voelt dat de vering ook relatief stevig is, zoals een tmax.

ik heb wel ooit een test gemaakt met de tmax, maar dat is alweer 2,5 jaar geleden dus het is moeilijk om nog te vergelijken. mij beviel het CVT gevoel wel meer denk ik, maar toch is deze dual clutch transmissie ook erg goed.

sorry voor de vage vergelijking, zoals ik al zei.. ben geen textexpert. 181 was inderdaad op de teller, en hij kon zeker nog doorgaan dan, maar niet zoveel meer. ik wist de flitspalen niet staan dus durfde niet.
 
geeft niet en je moet niets doen wat je rijbewijs in gevaar kan brengen.
kan je wat over de soepelheid van het blok vertellen.
gaat hij soepel naar de 150 en verder bijv of voel je bij een bepaalde snelheid dat het blok het zwaar heeft.

ik heb bijv de majesty 400 gehad en die ging soepel naar de 150 en vanaf daar was het kruipen naar de 160, met gedult ging je ook naar 175 op de teller(154 gps)maar dan kon je aan het motorblok voelen dat het hem pijn deed. 160 was nog de comfort zonne ook met 2 personen.
alles daarboven was hem eigenlijk martellen.
heb jij zoiets ervaren?

mijn burg 650 gaat moeiteloos naar de 175.
afhankelijk van het weer is zijn top tussen de 185 en de 192.(173 gps)
aleen heb je bij deze motor nooit het idee dat het blok de snelheid niet aan zou kunnen,

met die hoge snelheid vang je trouwens ook meer wind hoe is de windgevoeligheid?
 
beste

windgevoeligheid is prima, niet meer dan een gewone moto. je merkt het wel soms als je achter een truck uitkomt maar hij bleef heel stabiel bij hoge snelheden. vermoedelijk zit er een erg goede vering onder want ook bochtengedrag was vrij goed.

tot 160 trekt hij volle bak, daarna rustiger, vanaf eind de 170 werd het langzaam, eerder kruipend, maar hij bleef wel nog trekken. cruisen aan 150 is prima te doen.

ik had niet het gevoel dat het blok echter aan het einde van zijn force zat, eerder dat de wind gewoon teveel weerstand bood. 700 cc is natuurlijk ook veel, je voelt dat, het is geen kleine motor waar veel vermogen uit geperst word. vandaar ook de lage toerentallen die mij altijd vertrouwenwekkend overkomen, (zoals bij mij mt-01) omdat het blok niet maximaal word uitgeperst. het lijkt mij dus erg soepel

je krijgt wel HEEL veel wind in het gezicht, dus een ander scherm is zeker nodig, ik ben 1,83 meter. hij zit comfortabel overigens. voor de rest zit je goed beschut achter de kuip.
 
In het begin was ik niet zo laaiend enthousiast over deze integra maar hoe langer ik ernaar kijk hoe meer hij mij aanstaat. Dat er een ketting opstaat. Wel, dat stoort me allerminst. Straffer nog. Liever een ketting dan een riem zoals je op de nieuwe Tmax kan vinden. Als er per ongeluk een steentje tussen riem en poelie komt dan kost je dat een veelvoud van een ketting/tandwielenset.
Met mijn VFR heb ik de allereerste kettingset vervangen op 48.000km's en dit heb ik maar gedaan omdat ik het eigenlijk heel raar vond dat ze nog niet op was. Preventief heb ik ze dus vervangen niet omdat ze echt op was, integendeel.
Voor 700cc "maar" 53pk's is helemaal niet veel maar zoals hierboven gezegd geeft dat wel een rustige motorloop. Wellicht is de compressie ook naar de lage kant en dit alles geeft een niet gepushed motorblok. Met de levensduur van het blok zit het dus volgens mij wel goed. De crossover zegt me ook heel veel maar wel op voorwaarde dat er ook de DCT op terug te vinden is en hij net zo rijdt als de Integra. Wil hem binnenkort heel graag eens gaan testen.
Wat ik wel raar vind is dat de crossover zelfs met DCT nog 1000euro goedkoper is dan de Integra.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat ik me nog steeds en nog en nog afvraag (en waar ik alleen maar kan achter komen door te gaan testrijden) is hoe doet hij het tov bijv een Aprilia Mana.
Ik denk dat deze Honda kopen (één van deze 700) reeks geen slechte zaak kan zijn en een wederverkoop is makkelijker. Ik zie maanden en maanden dan er een Mana te koop staat en ze gaan precies slecht van de hand.
 
De "Motorscooterfietsen" Intergra 700 en de Mana 850 zijn bedoeld voor de liefhebbers, veelal motorscooter rijders. De "echte" Motorrijder zal (nog) niet zo snel op een Motorfiets (Semi)Automaat stappen. Tot die tijd koop je een DCT of CVT voor jezelf om er relaxed en sportief mee te toeren :]
 
Gisteren ben ik hem gaan halen. Daarna binnendoor van Caset in Torhout tot Antwerpen om geen te hoge toerentallen en wisselende toeren te hebben. Ik ben nog iemand die mijn machine inrijd en spaar. Dus geen topsnelheden getest. De zitpositie is duidelijk de hoogte van een motorfiets. aan de lichten sta ik bijna met mijn benen gestrekt (ben 1.81m) op de grond. Terwijl dit met de scooter gebogen benen zijn. Het scherm is van het type dat de wind van je bovenlichaam houd maar uw helm zit in de wind. als het regent vond ik het hoge scherm van mijn scooter soms gevaarlijk doordat de regendruppels op het scherm blijven hangen en het zicht er niet beter van wordt. Op mijn rt1100 kon ik het scherm regelen en dat is natuurlijk het ideaal. Of ik een hoger neem weet ik dus nog niet. De opbergruimte is ook weer een motorfiets,ze zeggen dat er een helm in kan. Dan moeten uw papieren,het meegeleverde gereedschap enz er toch uit. En een open helmpje maat 50 vrees ik. Een topkoffer is dus nodig als je het praktisch wil houden. De mooie honda koffer is ook voor slechts één helm. Het zal dus een honda draagstel met een givi 50l worden.De zijkoffers weet ik nog niet,gezien ik het honda draagstel heb besteld kunnen die er nog altijd bij. De volledige set top en zijkoffers met alle bevestiging er bij komt op 1100euro.... De motor gromt prachtig,ook duidelijk een honda motor.En dit als hij in N staat en ik gas geef. Bij het rijden hoor ik hem amper. Een scooter geluid kan niet want daar is het toerental veel te laag voor. Bij 170 hoor je hem waarschijnlijk wel. Ik hoor meer windgeruis met mijn helm in de wind dan dat ik de motor hoor. Het koppel is zeer aangenaam,zonder hoge toeren schiet hij vooruit.De versnellingsbak schakelt prachtig,zelf zou ik het niet beter doen. Bij 120 rijd hij zoals het hoort. Ik vermoed dat dit perfect schakelen op het juiste toerental in het verbruik zal te zien zijn. Op het stuur staan er wel heel wat meer knopjes dat is dus wennen. Samengevat het is een motor met de zit van een scooter,ik bedoel de tredes zodat uw benen beschermd zijn. Het comfort van een automaat,die technisch niets met de vct te maken heeft en dus veel stiller rijd. De motor is 700cc zijn we ook niet gewoon voor een scooter,ik heb een 500 gehad hiervoor.Dus zeer relax rijden en toch power achter de hand. In de stad is hij zo wendbaar als een scooter door zijn laag zwaartepunt. Ik heb niet het gevoel dat hij 240kg weegt. Ik zocht het comfort en wendbaarheid van een scooter met de techniek en kracht van mijn bmw en vind dat deze er mooi tussenin zit. Ik had nog nooit een motor gekocht zonder proefrijden en het is me dus zeker niet tegengevallen. Ik heb er slechts 150km op staan bedoel ik. Nu ben ik mijn gps aan het monteren.
Wordt vervolgd !
 
Iets leesbaarder zo!!!


Gisteren ben ik hem gaan halen. Daarna binnendoor van Caset in Torhout tot Antwerpen om geen te hoge toerentallen en wisselende toeren te hebben.
Ik ben nog iemand die mijn machine inrijd en spaar. Dus geen topsnelheden getest.

De zitpositie is duidelijk de hoogte van een motorfiets. aan de lichten sta ik bijna met mijn benen gestrekt (ben 1.81m) op de grond. Terwijl dit met de scooter gebogen benen zijn.
Het scherm is van het type dat de wind van je bovenlichaam houd maar uw helm zit in de wind. als het regent vond ik het hoge scherm van mijn scooter soms gevaarlijk doordat de regendruppels op het scherm blijven hangen en het zicht er niet beter van wordt.
Op mijn rt1100 kon ik het scherm regelen en dat is natuurlijk het ideaal. Of ik een hoger scherm neem weet ik dus nog niet.
De opbergruimte is ook weer een motorfiets,ze zeggen dat er een helm in kan. Dan moeten uw papieren,het meegeleverde gereedschap enz er toch uit. En een open helmpje maat 50 vrees ik.
Een topkoffer is dus nodig als je het praktisch wil houden. De mooie honda koffer is ook voor slechts één helm. Het zal dus een honda draagstel met een givi 50l worden.De zijkoffers weet ik nog niet,gezien ik het honda draagstel heb besteld kunnen die er nog altijd bij.
De volledige set top en zijkoffers met alle bevestiging er bij komt op 1100euro....

De motor gromt prachtig, ook duidelijk een honda motor. En dit als hij in N staat en ik gas geef. Bij het rijden hoor ik hem amper. Een scooter geluid kan niet want daar is het toerental veel te laag voor. Bij 170 hoor je hem waarschijnlijk wel. Ik hoor meer windgeruis met mijn helm in de wind dan dat ik de motor hoor.
Het koppel is zeer aangenaam,zonder hoge toeren schiet hij vooruit. De versnellingsbak schakelt prachtig, zelf zou ik het niet beter doen.
Bij 120 rijd hij zoals het hoort. Ik vermoed dat dit perfect schakelen op het juiste toerental in het verbruik zal te zien zijn.

Op het stuur staan er wel heel wat meer knopjes dat is dus wennen.

Samengevat het is een motor met de zit van een scooter,ik bedoel de tredes zodat uw benen beschermd zijn. Het comfort van een automaat, die technisch niets met de vct te maken heeft en dus veel stiller rijd.
De motor is 700cc zijn we ook niet gewoon voor een scooter, ik heb een 500 gehad hiervoor. Dus zeer relax rijden en toch power achter de hand. In de stad is hij zo wendbaar als een scooter door zijn laag zwaartepunt.
Ik heb niet het gevoel dat hij 240kg weegt. Ik zocht het comfort en wendbaarheid van een scooter met de techniek en kracht van mijn bmw en vind dat deze er mooi tussenin zit.

Ik had nog nooit een motor gekocht zonder proefrijden en het is me dus zeker niet tegengevallen. Ik heb er slechts 150km op staan bedoel ik. Nu ben ik mijn gps aan het monteren.
Wordt vervolgd
 
Gisteren ben ik hem gaan halen. Daarna binnendoor van Caset in Torhout tot Antwerpen om geen te hoge toerentallen en wisselende toeren te hebben. Ik ben nog iemand die mijn machine inrijd en spaar. Dus geen topsnelheden getest. De zitpositie is duidelijk de hoogte van een motorfiets. aan de lichten sta ik bijna met mijn benen gestrekt (ben 1.81m) op de grond. Terwijl dit met de scooter gebogen benen zijn. Het scherm is van het type dat de wind van je bovenlichaam houd maar uw helm zit in de wind. als het regent vond ik het hoge scherm van mijn scooter soms gevaarlijk doordat de regendruppels op het scherm blijven hangen en het zicht er niet beter van wordt. Op mijn rt1100 kon ik het scherm regelen en dat is natuurlijk het ideaal. Of ik een hoger neem weet ik dus nog niet. De opbergruimte is ook weer een motorfiets,ze zeggen dat er een helm in kan. Dan moeten uw papieren,het meegeleverde gereedschap enz er toch uit. En een open helmpje maat 50 vrees ik. Een topkoffer is dus nodig als je het praktisch wil houden. De mooie honda koffer is ook voor slechts één helm. Het zal dus een honda draagstel met een givi 50l worden.De zijkoffers weet ik nog niet,gezien ik het honda draagstel heb besteld kunnen die er nog altijd bij. De volledige set top en zijkoffers met alle bevestiging er bij komt op 1100euro.... De motor gromt prachtig,ook duidelijk een honda motor.En dit als hij in N staat en ik gas geef. Bij het rijden hoor ik hem amper. Een scooter geluid kan niet want daar is het toerental veel te laag voor. Bij 170 hoor je hem waarschijnlijk wel. Ik hoor meer windgeruis met mijn helm in de wind dan dat ik de motor hoor. Het koppel is zeer aangenaam,zonder hoge toeren schiet hij vooruit.De versnellingsbak schakelt prachtig,zelf zou ik het niet beter doen. Bij 120 rijd hij zoals het hoort. Ik vermoed dat dit perfect schakelen op het juiste toerental in het verbruik zal te zien zijn. Op het stuur staan er wel heel wat meer knopjes dat is dus wennen. Samengevat het is een motor met de zit van een scooter,ik bedoel de tredes zodat uw benen beschermd zijn. Het comfort van een automaat,die technisch niets met de vct te maken heeft en dus veel stiller rijd. De motor is 700cc zijn we ook niet gewoon voor een scooter,ik heb een 500 gehad hiervoor.Dus zeer relax rijden en toch power achter de hand. In de stad is hij zo wendbaar als een scooter door zijn laag zwaartepunt. Ik heb niet het gevoel dat hij 240kg weegt. Ik zocht het comfort en wendbaarheid van een scooter met de techniek en kracht van mijn bmw en vind dat deze er mooi tussenin zit. Ik had nog nooit een motor gekocht zonder proefrijden en het is me dus zeker niet tegengevallen. Ik heb er slechts 150km op staan bedoel ik. Nu ben ik mijn gps aan het monteren.
Wordt vervolgd !

Ik ben gisteren namiddag naar Caset geweest en inderdaad deze in bordeaux was weg.
Enkel nog in wit en zwart.

Proficiat en veel plezier er mee.
 
Iets leesbaarder zo!!!

knip/plak, het is zeker rustig op de zaak

Wordt vervolgd

Je hebt een tekst van Belgisch Nederlands naar Nederland Nederlands "vertaald"? :')

@scooterantwerpen: veel plezier ermee!
 
Laatst bewerkt:
....remmen zijn formidabel (weet er iemand hoe dat de combinatie werkt, van achter remmen is enkel vanachter en van voor remmen van voor en vanachter, klopt dit?)....
Honda heeft verschillende versies van zijn Dual Combined Brake System (DCBS), van heel eenvoudig zoals op mijn FES tot heel luxe zoals op de ST1300.

Voor zover ik weet zit voor een driezuiger remklauw waarvan twee zuigers bediend worden door het voorremhendel, de middelste wordt tegelijk met de achterrem bediend door het rempedaal.


Maar boven een mooi verslag over deze motor, de aandrijving spreekt me erg aan.
 
Laatst bewerkt:
Ben erg benieuwd naar het praktijkverbruik van deze, eh.."fiets"

Dat is altijd het knappe aan Honda vind ik. Als ze het nodig vinden om, voor mijn part, oud concept aan te boren, doen ze dat. Bijvoorbeeld een 2 kleppenmotor(bij een auto) of zoals bij deze motor(scooter): een meer dan gemiddelde cilinderinhoud en dan heel laagtoerig houden.

Ze durven soms echt tegen de massa in te roeien.
 
Laatst bewerkt:
Honda heeft verschillende versies van zijn Dual Combined Brake System (DCBS), van heel eenvoudig zoals op mijn FES tot heel luxe zoals op de ST1300.

Voor zover ik weet zit voor een driezuiger remklauw waarvan twee zuigers bediend worden door het voorremhendel, de middelste wordt tegelijk met de achterrem bediend door het rempedaal.

Zo exact werkt het CBS op mijn CBF600SA uit '10.

:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan