Honda Integra scooter-motor

Voor de tweede keer getankt, verbruik 3,4 l/100km. Dit waren rustige inrijsnelheden,zonder topkoffer enz. Er staan nu 350km op.
 
Heel netjes. Voor een 700cc, supernetjes.

Ik schat dat je dadelijk zo rond de 1 op 26 gemiddeld gaat uitkomen, als je gewoon gaat rijden met de scooter.
 
aan de andere kant.. hij reed nu rustig, dus dat is positief, maar bij het inrijden verbruikt hij normaal ook nog meer hoor ik altijd.. dus misschien als je vlotter gaat rijden maar hij ook ingereden geraakt blijft het verbruik toch op dat niveau, m.a.w. rond de 1 op 28, 1 op 30. zou heel mooi zijn trouwens..

laatste keer dat ik tankte met de mt-01 zat ik op 7,5 liter (wel veel grootstad)
 
Dat is inderdaad niet veel ...mijn tmax zal wel het dubbele verbruiken.
Is goed om de staatskas te spijsen....het is nodig....haha...

Succes nog er mee. Heb hem gezien en is inderdaad een zeer mooie afgewerkte motorscooter maar niet mijn ding.

Het ligt aan mij hoor...niet mee inzitten.

Toy toy toy.
 
Laatst bewerkt:
spijtig dat het zo ene nieuw model is, heb een f650cs als tweede moto (naast een mt-01) en wil eigelijk als tweede moto nu de bmw serieus versleten geraakt en onderhoud te duur dreigt te gaan worden, een nog praktischere moto hebben, of scooter, en waarom geen automaat.

maar voor de integraal ga ik zeker 6000 moeten bijleggen, en daar heb je al ene bijna nieuwe versys/transalp/f650gs etc voor, of zelfs de nc 700 ook met automaat toch
 
626 km erop, terug getankt kom op 3,62l/100km. Meestal stad. Helft met passagier en vlot gereden,niet voluit gegaan in toerentallen (inrij). Ziet er naar uit dat hij beneden de 4l/100km zal blijven.
De prijs voor de integra vind ik zeker niet overdreven het is een nc700 dus de prijs komt overeen uit met de andere uitvoeringen als je de optie automaat meerekent. Heb hem al eens in de S stand gezet,dan voel je duidelijk dat 700cc verschil maakt met een 500cc scooter.
full
 
Laatst bewerkt:
.... wil eigelijk als tweede moto .... een .... praktischere moto hebben, of scooter, en waarom geen automaat.

maar voor de integraal ga ik zeker 6000 moeten bijleggen, en daar heb je al .... nc 700 ook met automaat toch

Precies mijn punt. De NC700s en x zijn met € 6500 resp 7000 zeer goed geprijsd. Voor € 1200 meer heb je hem met automaat. Dat is nog steeds een stuk goedkoper dan de € 9500 van de Integra, die technisch vrijwel identiek is.

Daarmee prijst de SW-T600, hoewel minder vergelijkbaar, zich met € 10.000 en een verbruik van 5,5 l/ 100 km wat mij betreft uit de markt.
 
Laatst bewerkt:
626 km erop, terug getankt kom op 3,62l/100km. Meestal stad. Helft met passagier en vlot gereden,niet voluit gegaan in toerentallen (inrij). Ziet er naar uit dat hij beneden de 4l/100km zal blijven.
De prijs voor de integra vind ik zeker niet overdreven het is een nc700 dus de prijs komt overeen uit met de andere uitvoeringen als je de optie automaat meerekent. Heb hem al eens in de S stand gezet,dan voel je duidelijk dat 700cc verschil maakt met een 500cc scooter.
[afbeelding]

:} :} :} :} :}
Ik ben precies een paar jaar te vroeg uit roulatie geraakt -O-
 
Daarmee prijst de SW-T600, hoewel minder vergelijkbaar, zich met € 10.000 en een verbruik van 5,5 l/ 100 km wat mij betreft uit de markt.

Hoe kan het dan dat ik gisteren met 2 personen op mijn SW-T600 tijdens een toerrit van een kleine 200km met kanonnen als je FJR1300 een verbruik van 4,4 l/100 noteer? En denk maar niet dat ik het gas niet open draai, want het is maar al te leuk om na elke rotonde bij zo'n FJR weg te trekken, zelfs met 2 personen op de SW :]
 
Hoe kan het dan dat ik gisteren met 2 personen op mijn SW-T600 tijdens een toerrit van een kleine 200km met kanonnen als je FJR1300 een verbruik van 4,4 l/100 noteer? En denk maar niet dat ik het gas niet open draai, want het is maar al te leuk om na elke rotonde bij zo'n FJR weg te trekken, zelfs met 2 personen op de SW :]

Prima score van je. Er zijn ook mensen die met een SW600 6,5 l/100 km rijden, dus mijn inschatting is een redelijk gemiddelde.

Op een toerritje haalt mij SW400 4,0, maar in de normale praktijk (bijv. kort woon-werk verkeer, of een lange snelwegrit) daalt het al snel naar 4,8.

Waarschijnlijk zal die FJR1300 piloot hebben gedacht: bij serieuze concurrentie was ik de strijd wel aangegaan.
 
was ik van de week bij ar ie en hadden ze hem daar staan.
heeft die net de demo verkocht voor mij neus voordat ik erop kon rijden.
gisteren weer een nieuwe binnen gekomen.
dus aankomende week ga ik er alsnog op rijden natuurlijk.
 
Ik had op de beurs al op een Integra gezeten en vond 'm te "klein". Smalle treeplank en te weinig ruimte voor voeten en benen (ik ben ong.1.85m).

Omdat ik niet wil schakelen maar het mij wel fijn lijkt om met minder toeren te rijden heb ik de belangstelling verlegt naar de NC700X DCT. Die staat nog nergens dus vandaag naar Motoport Uithoorn om een rondje te rijden met de Integra (technisch 100% gelijk).

Ben vriendelijk uitgelachen door degene die mij zagen wegrijden, de verhoudingen kloppen echt niet. :) Maar goed, het ging om het rijwerk, en dan vooral de DCT.

Met de automaat in D vertrokken en hij schakelt erg snel door. Voldoende trekkracht maar ik was niet onder indruk van het vermogen. Verschil tussen D en S (sport) vond ik niet groot. Als het schakelen wat snel omhoog en terug moet voelt het toch wat geforceerd aan. Eenmaal terug even gezocht naar de manual mode en weg voor de tweede ronde. Met de "flipper" schakelen voelde beter aan. Ook als je vroeg opschakelt of snel terug. Als ik voor een DCT model zou gaan denk ik dat ik zelden in automaat stand zou rijden.
V.w.b. het gewone rijden viel erg op dat de Integra erg zwaar stuurt en geen liefhebber is van korte bochten. Even rap minirotonde's nemen zal best kunnen, maar dat zal je niet ongemerkt overkomen, het is gewoon werken en goed opletten.
Een andere apirant koper noemde dat ook en roemde de NC700X (schakelversie) die zich wel een stuk soepeler liet sturen. (niet zelf mee gereden, dus van horen zeggen)

Sleutel ingeleverd, koffie erbij tijdens overleg met echtgenote. Even staan gluren naar de T-max die er ook staat en toch maar naar binnen om daar de sleutel van te vragen.
WOW, zit goed, voelt goed en wat een power. Nu kan ik alleen maar vergelijken met mijn Majesty 400 2008 maar toch. Soepel sturen in korte en lange bochten en onder indruk van de power in alle sprintvormen.

Wat het nu gaat worden? Geen idee, we blijven zoeken en voorlopig rij ik 100% tevreden rond met mijn Majesty.
 
Maarja de Noren verdienen ook 2x zoveel :+

Pakweg 30-40% is ook wel voldoende, maar daar staat dan weer tegenover dat de huizenprijzen in verhouding van hun inkomen zeer laag is. Hun auto's zijn ook zo immens duur, maar doordat er daar geen zout (of toch zo goed als geen) wordt gebruikt, ziet je wagen er na 20jaar nog altijd als nieuw uit. De mechaniek ziet ook niet af omdat verkeerslichten ook niet populair zijn... en de snelheidsboete's zijn extreem hoog! Ze betalen wat meer voor hun benzine (diesel), maar door het lagere verbruik dat je daar algemeen behaalt, compenseer je dit weer... En dan die uitzichten :o ... Die zijn ook wel een paar duizendjes extra waard :}
 
Heb inmiddels een proefritje mogen maken en had maar een paar pijnpuntjes bij deze geweldige motor. Als je in de d-stand rijdt met zo'n 50 km p/u schakelde hij automatisch naar de hoogste (6e) versnelling, hierdoor gaat de motor (bij nauwelijks gas) soms een beetje bokken. Terugschakelen hielp niet, want ging automatisch binnen de kortste keren weer terug naar de 6e versnelling. Het enige wat ik kon doen is de Integra op manueel zetten zodat hij in z'n 3 of 4 moest blijven staan. Andere pijnpuntje is de opbergruimte onder het zadel. Bij lange na niet voldoende voor een jethelm. Bij aankoop bestaat de optie om een 35 of 40-literige topbox te bestellen. Die keuze wordt dan vrij makkelijk.
 
Bij mij schakelt hij pas bij weinig gas geven op 70km/h naar 6é. Bij meer gas nog hogere snelheden. er klopt dus iets niet. ik heb een verbruik tussen 3,25 liter en 3,8 liter. heb ook een klein schermpje op gezet en een topkoffer 55l van givi,foto's volgen.
 
Andere pijnpuntje is de opbergruimte onder het zadel. Bij lange na niet voldoende voor een jethelm. Bij aankoop bestaat de optie om een 35 of 40-literige topbox te bestellen. Die keuze wordt dan vrij makkelijk.

Over een Pijnpuntje, met een grote P, gesproken '(
Ben vandaag ook even naar de Integra wezen kijken.
Ik ben iemand die op details let en vind de kuip niet mooi :N
Die kuip vind ik een beetje aan de grote kant, lijkt wel een kuipbox waar je helm zo in zou kunnen passen })
Voor het mooie hadden ze die kuip iets gestroomlijnder en slanker kunnen uitvoeren :Y
Ook het achterwiel oogt wat magertjes en had best een maatje dikker gemogen en hem wat meer kont te geven om de Intergra zo af en toe is tegen de krib te gooien :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag naar motorport Amsterdam gereden om eens op wat demo honda's te rijden.
eerst op de nc700x { ik rij zelf een scarabeo 300} deze schakel motor reed heel lekker , de koppeling gaat heel licht en de versnellingsbak schakelt uiterst makkelijk, echt een perfect werkende koppeling en versnellingsbak, heel soepel en snel ga je door alle versnellingen, zonder harde klik.
de windbescherming viel wat tegen , ik dacht daar zou ik gelijk een wat groter scherm op zetten.

toen wilde ik toch ook de nc700s naked proberen, en toen ik wegreed vond ik die nog veel lekkerder rijden,{ ik ben 1.80cm} echt een heerlijk gooi en smijt fiets waar je veel rij en stuur plezier aan kan beleven. maar toen ik de snelweg opreed en met 130 km/u tegenwind reed, kreeg ik toch wel erg veel druk op mijn armen en borst wat niet erg lang plezierig volgehouden kan worden. op de terugweg voor de wind ging het prima, wat een heerlijk rijdende motor, bij terugkomst nog even gekeken of de intergale helm in de tank paste, en dat ging perfect, echt geweldig die ruimte .

daarna wilde ik ook graag nog even de Integra proberen.
ik reed rustig weg en gelijk viel me op dat hij erg snel opschakelt, voordat je 70 rijdt zit je al in z'n 6e versnelling dus bijna elke 11 km weer een ander versnelling.
toen de snelweg op tegenwind lekker met je benen uit de koude wind met 130 km/u
het scherm vond ik voor mijn 1.80 meter te laag , erg veel windgeruis {zonder oordoppen}
als ik iets bukte dan werd het wel ineens erg stil.
toen ook nog een paar keer opgetrokken in de S stand, wat beduidend sneller ging.
ook handmatig schakelen is leuk om een keer als een motor flink door te trekken.
af en toe dacht ik dat de versnelling een beetje de kluts kwijt was.
als ik in D stand rustig wegreed dan schakelt hij heel snel op, maar als je in D bij het stoplicht met veelgas optrekt dan schakelt hij veel later op, en als je dan als hij in z'n 4 rijdt het gas wat loslaat, dan schakelt hij niet gelijk door naar z'n 6, maar blijft hij in z'n 4 rijden terwijl je eigenlijk wil dat hij als je snel bent opgetrokken ,daarna snel naar z'n 6 gaat als je 80 rijdt.
is even wennen allemaal, en hij schakelt wel een stuk minder soepel dan een normale scooter automaat met riem en variateur.
dus ik vroeg aan de verkoper wat dan het nut is van doble clutch systeem.
hij zei minder onderhoud pas bij 50.000 km groot onderhoud, en zuiniger , 1 op 27 , en sommige mensen halen 1 op 30, zei de verkoper.
toen dacht ik , ja als de t-max 1 op 20 loopt en de integra 1 op 27 , dan begrijp ik het verhaal achter deze scooter.
echt een scooter voor de woonwerk kilometer vreter.

zaterdag 31 maart kan het nog om bij motoport amsterdam op alles proef te rijden.
 
Laatst bewerkt:
't is gewoon zo zonde dat je zonder topcase niets met de integra bent, zelf de nc 700s hebben meer bagageruimte.. doodzonde, want ik wil net naast mijn gewone moto een dikke scooter waar ik uit de wind zet en niet moet schakelen, veel bagageruimte moet niet.. maar 1 helm wil ik toch echt wel kwijt kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan