Mijn ervaring met MotoWebShop.com

eNdEmiOn

MF'er
25 okt 2008
74
0
Iedereen die denkt te moeten klagen over mijn toon, zucht. Daar gaat het niet eens om. Bedenk ook dat de toon hier pas is gekomen door frustratie na veel gewoon beschaafde correspondentie waar niet of nauwelijks op gereageerd werd.

En als men denkt iets in dit topic te moeten plaatsen, lees dan ook eerst het gehele topic. Nu zie ik tig keer dezelfde non-argumenten waar ik ook al tig keer op gereageerd heb.


Voor wie online motor zaken koopt wil ik graag een waarschuwing uitbrengen over motowebshop.com waar ik tot mijn spijt al honderden euro's aan besteed heb.

Hier kun je dus niet rustig met een goed gevoel online iets kopen met in je achterhoofd als het niet blijkt te bevallen kan ik het gewoon retourneren, tenminste niet op de manier waarop het hoort.

Ik was opzoek naar een pinlock vizier of pinlock kit voor mijn helm. Erg weinig van te vinden. Kwam uiteindelijk bij de aanbiedingen/restanten waar een helm bij stond met vergelijkbare features als m'n huidige helm + pinlock voor een zacht prijsje. Leek ook in mijn maat te zijn dus besteld ipv nog langer door te zoeken naar pinlock mogelijkheden voor huidige helm. Maar dat bleek een fluthelm te zijn en paste ook niet (maat mislabeling zou me niks verbazen, veel te klein). Dat ding kraakte al aan alle kanten bij het uit de doos nemen, echt zo'n goedkoop krakend plastic geluid. Het schuifje voor het zonnevizier was erg stroef en voelde aan alsof het elk moment kon afbreken. Het ging trouwens over een systeemhelm waarbij het opklapmechanisme me ook niet al te veilig over kwam.
Overigens heb ik ook nog geprobeerd om voor het bestellen op de Engelse SHARP site te kijken hoe goed of slecht de helm was echter was die site down op dat moment en ben ik er maar even vanuit gegaan dat dat wel goed zat wat later een behoorlijk slechte aanname was.

Dus genoeg reden om terug sturen je hebt toch die 7 dagen (of is dat al naar 14 dagen verhoogd?) wederroepingsrecht in NL (en Europa for that matter). Niet echt duidelijk hoe dat proces bij hun in elkaar steekt. Nergens een RMA formuliertje te vinden. Blijkt na navraag dat je dat via een brief/email moet regelen (niks RMA nummer trouwens).

Terugsturen ok gedaan maar zoals die shops zo vaak flikken ho maar je volledige aankoopsom terug te betalen. Ook hier willen ze hun deel vd transportkosten (ieder de helft, art 46d) niet betalen. Je behoort je volledige aankoopbedrag terug te krijgen. Dus dat bedrag dat van jou bankrekening verdwijnt en bij hun bijgeschreven wordt als je iets koopt. Dat is dus inclusief bezorgkosten. Terugsturen naar zo'n shop is voor eigen rekening, die kosten moet je dus maken als je de gok neemt iets op afstand te kopen.

Nu zullen misschien wat mensen roepen ach die paar euro maar dat zou niet uit moeten maken of het nu 1 of 1000€ bedraagt. Het komt er gewoon op neer dat men diefstal pleegt op deze manier.

Voor die lui die nu denken oei wat een zware taal, hier de definitie (op wiki) van diefstal "Het zich onrechtmatig toe-eigenen van goederen of andere bezittingen die aan een ander toebehoren." Oh wacht, het word "flikken" kan natuurlijk ook echt niet (sarcasme).

Ook de manier waarop je behandelt wordt. Na dit aangekaart te hebben kreeg ik een lullige reactie terug van je hebt ingestemd met de algemene voorwaarden bla bla. Onzin argument want dat mag helemaal niet in de algemene voorwaarden staan wat de algemene voorwaarden ongeldig maakt (of iig dat deel ervan). Daarnaast gaat het om een ontbinding van de overeenkomst dus als het een contract met handtekening op papier was geweest was die ondertussen door de papierversnipperaar gehaald. Die instemming met de algemene voorwaarden is dus ook van tafel. Daarna bleef het stil van hun kant, geen piep meer van ze gehoord. Met gewoon beschaafde correspondentie ook geen stap verder gekomen. Ze zijn ook verder bij geen enkel keurmerk oid aangesloten. Past door te "dreigen" met rigoureuze stappen zijn ze uiteindelijk toch nog over stag gegaan.

Het blijft belachelijk dat je voor zoiets zoveel moeite moet doen. Als dat al zo gaat bij kleine zaken laat staan hoe dat gaat als er grotere belangen op het spel staan. Zie ook (hoewel gedateerd lijkt het me niet dat iedereen de moeite neemt om erover te schrijven) dat verhaal van die dure helm en het weigeren van garantie verlenen.

Dus mocht je bij die shop uitkomen zou ik zeker ff verder kijken want dit zijn echt rotzakken daar.

Over het woord rotzakken struikelt men blijkbaar ook al terwijl dit juist een genuanceerd alternatief is voor klootzakken en andere zware termen. En ik denk dat menigeen wel voor minder deze termen gebruikt heeft. Dus "get of your high horses".
 
Laatst bewerkt:
Een helm of kleding koop je toch gewoon in de winkel want dan kan je hem gelijk passen

En beter bekijken
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het wel enigszins begrijpen van de zaak.

Je besteld een helm, zonder dat je van te voren weet hoe hij zit en of het een goede helm is, en bent er niet tevreden over. Dan beroep je je op je koop op afstand recht, prima, zo is het geregeld maar als je het vanuit de ogen van de zaak zelf bekijkt dan maken ze er dus gewoon die 7 euro verzendkosten verlies op omdat je zelf niet de moeite hebt genomen om even op te zoeken of het wel een goede helm is en hem bij voorkeur uiteraard te passen. Ik zou voor een helm altijd gewoon even naar een zaak toe gaan, betaal je misschien wat meer maar dan heb je niet dit soort dingen. Ik vind het dan ook een beetje overdreven door dit met een waarschuwing af te doen en het diefstal te noemen, ze kunnen het uiteraard op de nete manier oplossen maar ik geef ze eigenlijk groot gelijk.
 
Dus begrijp ik nu goed dat je mensen (shop) gaat uitmaken voor rotzakken. Terwijl je zelf zo slim bent geweest een verkeerde maat helm te bestellen, tevens de voorwaarden niet heb door genomen (weer je eigen fout).

Als een winkel(webshop) handelingen hebben verricht mogen zij daar kosten voor rekenen.

Ook kom je met een vergelijking van een contract tekenen en een koop-overeenkomst. Is hetzelfde als appels en peren vergelijken..

Kortom je bent de dupe van je eigen stommiteiten.. Durf dan ook de vinger naar jezelf te wijzen

:+
 
Volgens mij wordt het je op hun eigen site afgeraden om een helm te bestellen/kopen. M.a.w. jouw waarschuwing is overbodig, dat doen zij toch zelf al.

Wij beschikken niet over een winkel of showroom waar je de artikelen kunt passen en vergelijken. Door deze beperkingen wordt een behoorlijke kostenbesparing gerealiseerd waarvan de koper met aangepaste prijzen kan profiteren. De pasvorm van een product is erg persoonlijk en het is dan ook niet verstandig om iets te bestellen zonder dat je bekend bent met het product. Daarom adviseren wij om je van te voren goed te oriënteren en eventueel ergens te passen zodat je goed weet wat je wilt. Dit om onnodige tijd, moeite en kosten te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon rechtsbijstand inschakelen, dan weten ze meestal niet half hoe snel ze het geld weer moeten terugstorten 8-)

En ja de transportkosten risico van het ondernemen hé ( net als mensen die helmen beschadigen in de winkel niks aan te doen is risico)
 
Het is inderdaad verstandiger gewoon te gaan passen. Toch vind ik het niet meer van deze tijd om de verzendkosten niet te vergoeden. Tegenwoordig wordt er zeer veel besteld via het internet en kan je alles gewoon kopen en vervolgens terugsturen (thuis passen). Dit wordt toch redelijk mainstream.
Het premium bedrag dat je dan in de offline-winkel betaalt, betaal je dan puur voor service/kennis etc. Niet zo'n gekke gedacht vind ik.
 
Ik kan ook niet anders dan het met al het bovenstaande eens te zijn, en dus ook met de motorzaak.
 
Het is inderdaad verstandiger gewoon te gaan passen. Toch vind ik het niet meer van deze tijd om de verzendkosten niet te vergoeden. Tegenwoordig wordt er zeer veel besteld via het internet en kan je alles gewoon kopen en vervolgens terugsturen (thuis passen). Dit wordt toch redelijk mainstream.
Het premium bedrag dat je dan in de offline-winkel betaalt, betaal je dan puur voor service/kennis etc. Niet zo'n gekke gedacht vind ik.

Zo werkt het inderdaad bij de H&M en dergelijke, maar die hebben een omzet waar je u tegen zegt. Ook het terugsturen van een klein pakketje (meestal enkel een shirtje) staat niet in verhouding met een (grote) doos voor bijvoorbeeld een helm/laarzen/pak.

Ik snap het wel: de concurentie is hevig en dus moeten ze elke winst proberen te pakken. Maar als er een afspraak niet nagekomen wordt en het vervolgens ook nog eens doodstil blijft zou ik ook wel mijn kookpunt bereiken..
 
Nooit via internet vooruit betalen, gewoon winkel zoeken waarbij je achteraf mag betalen heb je ook geen gezeik
 
Ik vind dat de consument hier iets teveel beschermd wordt door de wet; Ik koop alleen iets als ik er zeker van ben dat ik het wil en zo goed als zeker van ben dat het past. Ik heb dan ook nog nooit iets terug hoeven sturen onder het mom van de wet "kopen op afstand", vind het wel zo fair tegenover de winkelier.

Je mag nu, volgens de wet, een helm bestellen in een winkel, er 13 dagen mee rondtouren en hem dan weer terugsturen naar de winkel in onbeschadigde staat en je geld terug krijgen, je leent een artikel dus gewoon 2 weken zonder er verder kosten aan te hebben; Vrij absurd. Producten worden duurder en marges worden groter door dit soort wetgevingen en de mensen die daar gebruik van maken terwijl het vrij overbodig is imho.
 
Dus begrijp ik nu goed dat je mensen (shop) gaat uitmaken voor rotzakken. Terwijl je zelf zo slim bent geweest een verkeerde maat helm te bestellen, tevens de voorwaarden niet heb door genomen (weer je eigen fout).

Dit gaat natuurlijk wel een stap te ver, ik kan alles wel in mijn algemene voorwaarden zetten.

1.1 Ik ben god alles wat ik zeg is waar
1.2 Als ik onwaarheden verkoop, zie 1.1.

Is natuurlijk gelul, maar dat een webshop algemen voorwaarden heeft in strijd met de geldende wetten en regels is onzinnig en misleidend. Dat had ik ook niet geaccepteerd.

Verder heeft de shop een punt en de koper ook, dus ergens een middenweg vinden moet toch te doen zijn. Bijvoorbeeld TS vergoed het terugsturen, webshop boekt volledige aankoopbedrag terug. Jammer voor beide, maar dan is de schade aan beide kanten nog wel te overzien.
 
Ik heb 2 jaar geleden ook een helm daar gekocht (Van tevoren gekocht) Maar ik had er verder geen problemen mee, ze hebben ook keurig een mailtje gestuurd dat de helm een weekje later geleverd zou worden. Van mij geen klachten, maar ik had niet zeer veel vertrouwen in de site.
 
Hm....

Of ik lees verkeerd, of ik snap het niet :')

"Artikel 46d
1
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

[..]."

Lid 1 heb je gedaan.....

Lid 2:

"In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen."

Zoals ik het lees mag de verkoper maximaal kosten in rekening brengen die ten hoogste het bedrag zijn van de kosten van terugzending....
 
Laatst bewerkt:
Motowebshop.com/nl is in mijn ( en mensen om mij heen ) ogen een zeer goede zaak.

Verstand van zaken, altijd netjes een mailtje terug etc etc.

Tijd terug wat spulletjes nodig voor een koprevisie, had hij niet op voorraad.
Heeft hij de fabrikant gebeld met de mededeling of hij het direct door naar mij wou sturen.
( hij had net een bestelling binnen, anders zou het nog even duren )

Top zaak wat mij betreft!

@Endemion... neem een paar slokjes van dit, en post morgen weer een berichtje, misschien voel je je wat beter dan...

zoom.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dus begrijp ik nu goed dat je mensen (shop) gaat uitmaken voor rotzakken. Terwijl je zelf zo slim bent geweest een verkeerde maat helm te bestellen, tevens de voorwaarden niet heb door genomen (weer je eigen fout).

Als een winkel(webshop) handelingen hebben verricht mogen zij daar kosten voor rekenen.

Ook kom je met een vergelijking van een contract tekenen en een koop-overeenkomst. Is hetzelfde als appels en peren vergelijken..

Kortom je bent de dupe van je eigen stommiteiten.. Durf dan ook de vinger naar jezelf te wijzen

:+

:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan