Kawa LTD 750 sjoppert start moeilijk

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.356
3.315
Ridderkerk (ZH)
Nou heb ik sinds kort een Kawasaki LTD 750 custom/chopper in de schuur staan die gespoten moet worden, maar dat ding start nogal kudt.

Het ding heeft al maanden buiten gestaan onder een zeiltje maar al jaren is hij niet aan de gang te branden. Accu is vol zat, ding draait prima op de startmotor, maar aanslaan ho maar.

Volgens de eigenaar moet je van het gas afblijven anders verzuipt hij direct, en alleen maar met de choke pielen. Kan kloppen want tijdens het starten begint hij naar benzine te ruften niet normaal meer. Zo af en toe komen er een paar gigantische teringklappen uit de uitlaat, maar aanslaan ho maar. Vreemd genoeg is een klein stukje aanduwen voldoende om hem te laten lopen....?

Hoe oud dat hondehok is weet ik niet maar volgens mij hadden de Batavieren dat ding al bij zich toen ze de Rijn af kwamen zakken. Ziet er allemaal vrij antiek uit dus, er zitten nog net geen houten spaakwielen in. B|

Iemand een idee waar ik moet gaan beginnen want dat kreng zou toch wel wat vlotter mogen aanslaan denk ik, als hij eenmaal loopt draait hij best aardig.

Thanks alvast.
 
Laatst bewerkt:
als de motor met aanduwen wel makkelijk start, hoef je het in de carburateur afstelling niet te zoeken.
controleer eens of de bougies nog wel voldoende vonken tijdens het starten.
kijk eens of de startmotor niet versleten is.
 
Hij schrijft toch dat de motor goed rondgaat op de startmotor?
Ik zou het in de carburateurs zoeken, alle Willem1940 dingen. Maar als de ontsteking niet goed staat verzuipt hij ook.
 
Nouja, ik weet eigenlijk alleen maar wat "eenvoudige" dingen, ooit zelf meegemaakt en/of verziekt en meest aan bromfietsjes, maar die worden misschien juist door hun simpelheid verrekte vaak over het hoofd gezien.

:$
 
Laatst bewerkt:
Even een oud topic omhoog knallen :)

Ik heb dus hier ook een LTD750 staan, ding had een lekke koppakking (liep verder -redelijk- goed)
starte wel snel in ieder geval.

Dus ik ding uit elkaar trekken, alles ff mooi schoonmaken/ontkolen , nieuwe pakkings monteren en weer in elkaar.

Nu wil dat gekke ding niet starten?
Draait rond, krijgt vonk en zelfs op remreiniger in de bougiegaten/luchtfilter wil hij nog niet lopen, niet eens een kickje :/ ?

heb nu de accu al leeggetrokken zolang ben ik bezig geweest met starten.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Vind het maar wat vaag allemaal, vooral gezien hij eerst wel gewoon goed liep.
 
Even een oud topic omhoog knallen :)

Ik heb dus hier ook een LTD750 staan, ding had een lekke koppakking (liep verder -redelijk- goed)
starte wel snel in ieder geval.

Dus ik ding uit elkaar trekken, alles ff mooi schoonmaken/ontkolen , nieuwe pakkings monteren en weer in elkaar.

Nu wil dat gekke ding niet starten?
Draait rond, krijgt vonk en zelfs op remreiniger in de bougiegaten/luchtfilter wil hij nog niet lopen, niet eens een kickje :/ ?

heb nu de accu al leeggetrokken zolang ben ik bezig geweest met starten.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Vind het maar wat vaag allemaal, vooral gezien hij eerst wel gewoon goed liep.
Krijgt ie ook vonk op het juiste moment?
 
Laatst bewerkt:
offtopic...

hoest met de xs?

Hee Bas,

Uhhm XS heb ik verkocht, vriendin wou een GS500tje :)
*heb zelf nu ook een VFR750F*

Bougies zijn nat en stinken naar peut?

3 bougie's wel, meest linkse niet dus de carbs moeten er weer achterweg *O* mooi putje om m'n handen aan de luchtfilterbak open te halen.

Ik neem aan dat je wel brandbare remmenreiniger gebruikt? Anders nog even met deo proberen.
Als hij op deo niet start ligt het toch echt aan de vonken.

Ik hoop dat het brandbaar is :p lijkt me wel, gewoon action remreiniger.. binnenkort maar weer eens een tree bij de Fabory halen (motip)

--Brand trouwens wel--
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan