Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 3 alweer!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij m'n Kawa Z 1000/1200 dragbike ( die al zo'n 8 jaar stil staat :$ :$ ) wat onderdelen verwijderd ( zadel, tank, zijdeksels )

Foto-7YABSASZ-G.jpg


om de Mikuni's te demonteren zodat die gereinigd kunnen worden.

Niet dat dat echt nodig is hoor :o

Foto-W8HFOWJV-G.jpg


Vlotter # 2 zat vast op z'n scharnierpennetje en de vlotternaald zit vast in z'n zitting.

Verder alle sproeiers al gedemonteerd, van de week ff mee naar m'n werk nemen en kijken of de naald los komt in de ultrasoon maar als dat niet lukt heb ik al een adres waar ik zitting en naald los kan kopen.

Carbs al gereinigd met remmenreiniger en in de ontvetterbak gehad dus de ultrasoon en wasmachine ( 90 °C ) zullen er niet zoveel moeite mee hebben om dit weer een mooi glimmend setje te maken ;)

FireBlade vork die ik al half ingebouwd heb gaat er weer uit en de originele vork gaat er weer in, FireBladevork is veel te kort en verlengen gaat niet eenvoudig ivm het stelmechanisme boven in de poten ( in UK setje te koop voor ruim € 300,- :o )

Verder wat cosmetisch poetswerk, vorige eigenaar ( Andy Hall van voorheen MotoTechnique in Almere ) heeft alles goed gepolijst dus er is weinig voor nodig om het weer te laten glimmen ;)
 
Ik weet het is suf, maar omdat er zoveel XJ600's zijn, je zou in plaats van je vork reviseren gewoon een andere poot insteken. (tot je de originele reviseert)

Rem op de CB500F. Ja dat lek is niet verrassend. Als je de remcilinder uit pompt, kan je die netjes met fijn, 2000 waterproof schuurpapier weer netjes maken. Dezelfde geldt voor de binnen kant van de remklauw. Daarna de rubber ringen in de klauw vervangen en jij bent klaar met remklauw revisie.

Succes, dat is een super cadeau!
dank je :) ik krijg gelukkig wel hulp van mn schoonvader, alleen zou k nooit allemaal voor elkaar krijgen ;)
voor mn div: hij hoeft niet gereviceerd te worden, alleen die keerringen vervangen. laat ik deze week wel even bij de garage doen, ik heb er ook het gereedschap niet voor en geen zin om t nog langer te laten wachten.

en voor die rem:
met 'remcilinder' bedoel je de zuiger(dat cilindertje dat het remblok naar buiten duwt)? die hebben we er niet uit gehad, maar daar wás ook geen probleem mee. we hebben wel het remblok eruit gehad en ook weer netjes geschuurd zodat ie niet meer bleef hangen (zoals eerst) en ook de binnenkant van de remklauw zelf, maar nu blijkt dus de zuiger(remcilinder) moeilijk te doen.
toch die er ook maar eens uithalen, en eens kijken hoe dat zit met de ringetjes aan de binnenkant, want achter het remblok zit ook een ringetje dat ik op onderdelen- tekeningen niet kan terug vinden, en het kan best dat het ringetje dat achter de zuiger hoort te zitten vergaan is(of de zuiger zelf)... inderdaad maar eens doen.

bedankt voor de tips anyway!
 
Sorry, ik bedoelde inderdaad remzuiger.
En ja er zitten waarschijnlijk twee rubber ringen in de klauw, die zichtbaar zijn wanneer je de zuiger eruit pompt.
 
Bij m'n Kawa Z 1000/1200 dragbike ( die al zo'n 8 jaar stil staat :$ :$ ) wat onderdelen verwijderd ( zadel, tank, zijdeksels )

[afbeelding]

om de Mikuni's te demonteren zodat die gereinigd kunnen worden.

Niet dat dat echt nodig is hoor :o

[afbeelding]

Vlotter # 2 zat vast op z'n scharnierpennetje en de vlotternaald zit vast in z'n zitting.

Verder alle sproeiers al gedemonteerd, van de week ff mee naar m'n werk nemen en kijken of de naald los komt in de ultrasoon maar als dat niet lukt heb ik al een adres waar ik zitting en naald los kan kopen.

Carbs al gereinigd met remmenreiniger en in de ontvetterbak gehad dus de ultrasoon en wasmachine ( 90 °C ) zullen er niet zoveel moeite mee hebben om dit weer een mooi glimmend setje te maken ;)

FireBlade vork die ik al half ingebouwd heb gaat er weer uit en de originele vork gaat er weer in, FireBladevork is veel te kort en verlengen gaat niet eenvoudig ivm het stelmechanisme boven in de poten ( in UK setje te koop voor ruim € 300,- :o )

Verder wat cosmetisch poetswerk, vorige eigenaar ( Andy Hall van voorheen MotoTechnique in Almere ) heeft alles goed gepolijst dus er is weinig voor nodig om het weer te laten glimmen ;)
wat een blok zeg!
 
Vandaag nieuwe uitlaat er op laten zetten bij Pajic. Was al van plan eens te gaan doen maar dacht dat zal wel volgend voorjaar worden. Maar wat een weertje vandaag! Ideaal voor een tourtje richting oosten des lands. Ziehier het resultaat, 't is een Leovince Titanium geworden:
[afbeelding]
(Mooie service bij Pajic. Veel keuze, nieuw, tweedehands en alles kan ter plekke passend worden gemaakt)

Lees veel goeds over Pajic, houd ook al een tijdje zijn site in de gaten tot er wat leuks langs komt :Y
 
mannen, deel 4 moest op slot omdat die echt de 2500 moet hebben, wie heeft er op deze oudjaarsdag nog een paar mooi dingen te laten zien?!??!?
 
Stationair toerental van mn DT125X even gedaan 8-)

Hij liep zo rustig dat hij steeds uitviel.

Moest alleen even opzoeken welke schroef van het stationair toerental was.
 
Laatst bewerkt:
De MV warm gedraaid en voor de Triumph wat beugels (proberen te) maken........alleen heb ik ietwat verkeerd gemeten: de hartaftstand is 65mm ipv de 55mm die ik in m'n hoofd had tijdens het boren, vijlen etc.....dus toen ding klaar was, paste het dus niet. Ik word oud, zelfs met leesbril
 
stof er af gehaald en de hoes er over.

Dom, heb de hoes al een tijd, wonen nu ruim 1 1/2 jaar hier met de motor in de garage, en tot nu toe moest ik na elke keer zage/schuren etc de motor schoonmaken! |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan