Chopper en lichaamslengte

Meindert

Rookie
6 feb 2002
2
0
Culemborg
Ik ga binnenkort op jacht om een leuke motor te kopen. Met mijn lengte van 1.93m ben ik alleen bang dat ik een motor kies die te klein is om fatsoenlijk op te zitten. Ik heb al een aantal motoren die ik eigenlijk heel leuk vond afgeschreven om die reden. Welke chopper-modellen zijn naar jullie idee geschikt voor lange mensen?

Bedankt voor jullie reactie,

Meindert
 
Zoals het voor iedereen geldt. Ga naar een motorzaak en bezit ze gewoon. Dat is de meest handige manier om erachter te komen. Ze adviseren je dan ook gelijk.
Ik zit met hetzelfde maar dan richting klein: 1.59 mtr.
Ik zag het treurig in voor mezelf, een andere fiets dan verlaagde CB?, maar het valt reuze mee. Er blijft genoeg anders over.

Succes!!
 
De Intruder Volusia heeft de langste wielbasis in z\'n klasse. Als je voor een nieuwe wilt gaan best wel iets om naar uit te kijken.

Ik zit zelf met 1,85 heel erg goed op een Intruder 800 met Forward Controls, ik denk dat je daar ook wel op past.
 
pak zo\'n honda V6 custom, moet groot genoeg zijn ;)

sereneus: gewoon een zaak instappen met veul shoppers en customs, en passen. (Bijvoorbeeld Jansen in Waalwijk bij Piet Clercx, die hebben veel verschillende modellen staan)

Suuk6 met uitzoeken!
 
Ik ga binnenkort op jacht om een leuke motor te kopen. Met mijn lengte van 1.93m ben ik alleen bang dat ik een motor kies die te klein is om fatsoenlijk op te zitten. Ik heb al een aantal motoren die ik eigenlijk heel leuk vond afgeschreven om die reden. Welke chopper-modellen zijn naar jullie idee geschikt voor lange mensen?

Bedankt voor jullie reactie,

Meindert

Wrom een chopper? Neem een R1, daar pas je ook op })
 
Sorry maar customs zitten nooit fijn. Pure ergonomie: met een holle rug kun je het langer zonder rugklachten volhouden dan met een bolle rug. Kan er niks aan doen, maar het is zo.
 
Sorry maar customs zitten nooit fijn. Pure ergonomie: met een holle rug kun je het langer zonder rugklachten volhouden dan met een bolle rug. Kan er niks aan doen, maar het is zo.

Precies andersom.

Op een sportmotor zit je met een bolle rug. En inderdaad dat houd je langer uit. Ik heb wel eens gehoord dat mensen die een hernia hebben gehad alleen nog maar op een supersport kunnen rijden.

Op een chopper zit je met een rechte rug. Dat hou je minder lang vol dan op een sportmotor. Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
 
voor rugpatienten is een supersport idd de beste keus... vooral om dat een groot gedeelte van het gewicht door de armen wordt opgevangen...
 
Precies andersom.

Op een sportmotor zit je met een bolle rug. En inderdaad dat houd je langer uit. Ik heb wel eens gehoord dat mensen die een hernia hebben gehad alleen nog maar op een supersport kunnen rijden.

Dacht toch dat ik er niet zoveel naast zat. Idd het bovenste gedeelte van je rug staat bol op een supersport. Maar het onderste gedeelte is toch wel hol? En dat is net het gedeelte dat het meeste gewicht draagt.

Op een custom zit je onderuit gezakt, dus met het onderste gedeelte van de rug bol.
 
Jongens, er zijn ook mensen die NIET van
supersports houden....vreemd maar waar.

;)

Dat snap ik, maar er zijn ook mensen die een custom kopen omdat ze het relaxed vinden. Die vlieger gaat dus niet op. Ze denken dat een supersport bij voorbaat oncomfortabel is. Een supersport is vooral oncomfortabel bij lage snelheden (teveel druk op de polsen) en bij lange ritten moeten de benen wat vaker strekken. Dus als je echt relaxed wilt rijden moet je gewoon een (sportieve) toermotor aanschaffen. En dat hoeft echt geen ouwelullenbak te zijn.
 
sereneus: gewoon een zaak instappen met veul shoppers en customs, en passen. (Bijvoorbeeld Jansen in Waalwijk bij Piet Clercx, die hebben veel verschillende modellen staan)

Suuk6 met uitzoeken!
Daar komt mijn 1400 ook vandaan.
Leuke zaak aardige mensen en altijd verse koffie.
 
Natuurlijk moet je een motor proberen en een testrit maken voordat je er een aanschaft, maar het wordt mijn eerste motor en ik ben nog in het stadium dat ik aan het kijken ben wat er in het budget past en of het een tourmotor, een chopper of een allroad moet worden. Persoonlijk vind ik choppers het mooiste, maar niet het meest praktische voor woon-/werkverkeer.
Ik heb op een aantal motoren gezeten, waarvan de verkoper zij dat het prima was voor mijn lengte, maar persoonlijk vond ik het wat krapjes. Daarom ben ik geinteresseerd in de ervaringen van anderen.
Als ik hier lees dat bepaalde modellen te klein zijn, hoef ik daar alvast niet meer naar te kijken dan wordt het lijstje wat overzichtelijker.

Meindert
 
Beetje late reactie misschien, maar misschien toch een nuttige tip: je kunt altijd een ander stuur op de chopper van je dromen zetten. Mijn vriend is 2.03 m. en dacht in 1e instantie ook dat het erg lastig was een chopper te vinden waar hij op past, maar nadat hij op een Vulcan met iets rechter stuur heeft gezeten, heeft hij toch weer hoop gekregen.
 
Na al dat geneuzel :) hierboven weer een antwoord op je vraag. Ben ook 1.93 en reed een Shadow VT1100 1995. Prima te doen. Weet dat ze bij Goedhart in bodegraven er hebben staat. Prima zaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan