Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er 1, vers van de pers. Opzich ook wel geestig dat ik als eerste gelijk aan dit topic dacht... 8-)

Ben lekker in de tuin, in het zonnetje bezig een alu spatbord voor m'n caferacer op maat te zagen/vijlen/schuren. Wordt toch een soort warm, zweet op het voorhoofd en ik word de HELE BLIKSEMSE TIJD GESTALKT DOOR EEN FREAKIN' WESP!!!!! :( :( |( |(
Op een gegeven moment ben ik het zat, ik volg dat beest en haal met al m'n kracht uit naar het loeder. En toen...
full

Was nog wel mijn favo vijl '(
 
OK zeg , lachen dit topic.

Laat ik dus maar af en toe wat van mij ook toevoegen.
Van oud naar recent.

Als 15 jarige sleutelde ik aan een brommertje die ik als crossbrommer gebruikte op een doodlopend landweggetje bij mij in de buurt.
Een "Magneet" met een Sachs tweevernellings blokje eronder. (voor 50 gulden gekocht)
Once upon a time had ik een lekke voorband , dus wiel eruit en plakken (pré tubeless tijdperk)
Na het oppompen naar het bekende weggetje en het gas erop.
bij het eerste gat bleek dat ik vergeten was de wielmoeren weer aan te draaien en daar ging dus m'n voorwiel.
Ik met een mooie salto erachteraan.
Na de landing het wiel er wer ingezet en rustig naar huis gereden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDFS
Hmmm, toen ik mn eerste brommer kado kreeg zat er ook een fles bij, "Jaha, daar loopt een 2 takt op" zeiden ze - dus: Tank d'r mee gevuld, vond het nog zo overzichtelijk dat het rood was, dan kon je het mooi van benzine onderscheiden...


Ja.... Dus de tank, carburateur enz. vol 2t olie!

Haha!
 
Na het terug monteren van de koplampen starte de motor niet meer :( .
Natuurlijk geen idee wat de oorzaak was en de motor op een gehuurde motoraanhanger geladen en naar de dealer gereden. Die had natuurlijk niet meteen tijd om er naar te kijken, maar naar een weekje toch een telefoontje dat de motor het weer deed.......omvalsensor verkeerd om terug gemonteerd |( |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
2 sleutelblunders en 1 "gewone" stommiteit

Gisteren nieuwe banden op de NiX gelegd en blijkbaar was ik tegen het eind niet meer helemaal lekker. daardoor begon vandaag de dag al goed en het werd niet veel beter.
Ik rol de Nix vanochtend uit de tuin en denk "volgens mij heb ik gisteren de klemboutjes van de vooras niet meer vastgedraaid
Nou, dat klopte dus en dat wil dan dus zeggen dat de as alleen maar in de linker poot vast zit, en in de rechtse vrij heen en weer kan bewegen. :$ :X
Deze heb ik dus maar even vastgedraaid. 8-)
Na iets meer als halverwege m'n rit moet ik (zoals ik wist) tanken, sta je bij de tango, voelt in je binnenzak.................. QUD!!!! portemonnee vergeten en nog ca. 1 liter in de tank (van de 9). Terug naar huis haal ik zeker niet meer, naar m'n werk misschien nog net wel (32 tegen 27 kilometer). Nou, net NIET dus, daar sta je dan, nog 5 km te gaan :( :(
Gelukkig rijdt een collega ook over dit stuk van m'n route en een telefoontje en 5 minuten later kan ik in de auto stappen 8-)
In de lunchpauze hebben we ff 5 liter benzine gehaald en in de Nix gekieperd, dus ik kon weer rijden. so far, so good
Maarrrrrrrrrrrr, op de terugweg naar huis zien ik dat de ene vorkpoot een stuk hoger boven de kroonplaat uitsteekt als de andere, tot tegen het stuur aan, dathoortechtniezonie . Van de 8 bouten waarmee de 2 poten in de kroonplaten vast zitten, zat er 1 vastgedraaid :$ :$ :$ :X :X |( |(
Toch maar ff gestopt en de rest ook vastgedraaid.
Verder ging de dag wel ok gelukkig.
 
Oke, een sleutel blundertje uit de oude doos:

Toen ik 14 was nam ik een puch macho rider over van mijn zus om op te crossen.

Dat ding heeft in die periode nogal wat te lijden gehad. Om te beginnen trok de achterbrug altijd wel krom, de oplossing was simpel, leg hem op z'n rechterkant, ga op de linkerkant van de brug staan en ik kon weer een uurtje vooruit.

Op het trommelremmetje voor zitten twee uitsteeksels die de buitenkabel op z'n plek houden. Op een bepaalde dag was was 1 van die twee uitsteeksels afgebroken. Geen probleem echter want met een beetjes ijzerdraad kun je de buitenkabel wel op z'n plek houden en remmen en dat werkt inderdaad.

Een tijdje later ben ik het tonnetje van de achterrem kwijtgeraakt.

Ach, ik haal morgen wel een nieuw tonnetje, nu is het mooi weer en rijden. :]

Jammer genoeg schoot de buitenkabel van de voorrem die middag ook los. Ik kwam er achter op het moment dat ik toch echt wel moest remmen. Ik had op dat moment een keuze, proberen die haakse bocht te halen, of kijken wat het remmend vermogen is van een composthoop van een meter hoog....

Het wiel is toen ongeveer 25 cm in de compost geramd en in dat stukje ben ik van 30 km\u naar 0 gegaan.

Ik heb nooit gemerkt dat de voorvork krom(er) is geworden door dat tikje, wel heb ik de toch maar even dat tonnetje gehaald om de achterrem te fixen en heb ik toch maar even voor elke volgende rit gecontroleerd of de buitenkabel voor goed vast zat. :)

Andere manko's die dat ding vaak had:

Het ding had een bananenzadel, de achterste bevestiging zit vast op de bagagedrager, die heb ik wel een keer of 10 moeten lassen omdat die maar bleef breken.

Het voorspatbord was niet opgewassen tegen de klei die vast kwam zitten tussen wiel en spatbord, dus is die op een gegeven moment afgebroken. Geen probleem, ik kan hem wel missen.

Hierdoor kwam wel al die klei tegen de cilinderkop terecht. Uiteindelijk was het hele blok dus een grote hard klei bal. Niet al te best voor de koeling.

Een plank die tussen wiel en het blok hing verhielp dit wel.

Gelukkig had ik nog een flesje olie voor het blok, want die ene keer dat ik het heb afgetapt was het niet goud, zoals nieuwe olie, ook niet zwart als gebruikte olie, nee deze olie was zilver metallic :)

Uiteindelijk toen ik een brommer kocht voor op de weg moest de puch weg, ik kan me niet voorstellen dat er nog 1 onderdeel opzat die bruikbaar was.

Heel veel plezier gehad met dat ding maar uiteindelijk was het een compleet wrak.

mvg

db
 
Mijn eerste motor was een CB 500 , waarom weet ik niet meer maar op zekere dag besloot ik om hem compleet te reviseren. ;)
Dus blok eruit , cylinders eraf , op z'n kop en carterhelften gedeeld.
Op die manier kan je de versnellingsassen eruit tillen en de glijlagers vervangen.
Ik had dus een goed geoliede versnellingsbakas met alle tandwielen en vulringen/busjes in mijn twee handen.
Helaas glipte hij uit mijn linkerhand en pppprrrrtttt daar gingen alle tandwielen ed. '(
Het heeft heel lang geduurd voordat ik met behulp van de plaatjes in het werkplaatshandboek alles weer ongeveer op de goede volgorde op de as gehad.
Goed schakelen heeft hij nooit meer gedaan.
 
de koplamp van me thundercat scheen veel te hoog.
even het lampje eruit gehaalt en dat beugeltje valt eraf....

en natuurlijk kreeg ik hem niet meer zoals hij moest...

dus ik ga meer ruimte maken gezien ik er all zo kut bij kwam....
15min later heb ik de hele neus van me motor eraf en zit ik met de voorkap op schoot binnen te kijken hoe dat ding nou zat.

duurde ongeveer 30min voordat ik zag hoe het moest en ik alles terug kon monteren...

en nu me screw up... ik heb 1 schroefje over!!! MAAR WAARVAN?
 
Ah joh... da's geen sleutelblunder... dat hoort...
Ik hou er altijd minstens een stuk of 3 over... waar ik ook aan sleutel, of het nou een motor, een auto, een fiets of zelfs een computer is.

Wordt ie lichter van :Y
 
Laatst bewerkt:
mijn eerste motor cb 500 had ik standaard gekocht.vond dat er wat aan moest gebeuren.
maar ja net begonnen met werken en weinig geld op naar de kwantumhallen 4 spuitbussen matzwart halen door naar mijn maatje kawa kontje opgehaalt. naar huis zagen knutselen passen meten zelf budy maken spuiten was echt gaaf geworden daar ging die dan. rijden met die hap net zo beroerd wij zijn echt weken bezig geweest om het uit te docteren budy er af kijken zoeken goed lopen budy er op naar een poosje beroerd lopen en ja daar begonnen we weer van voor af aan en in 1 keer begon het lampje te branden .onder de budy hing een flap leer los aan het zelf gemaakte budy en die zoog vast aan mijn lucht filter dus te weinig lucht.heeft echt weken geduurt voor ik erachter was. 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan