Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na, niet echt een blunder (meer een stomme fout :)), maar heb laatst toch echt voor het eerst een voorvork oliekeerring verkeerd om gemonteerd.

Was me oliekeerring lek. Vervangen door een ander, maar 3 dagen later weer lek. :/ Nog een paar weken mee rond gereden. Gisteren eindelijk de vork weer eens losgehaald. En ja hoor, verkeerd om. Tsk.
 
Laatst bewerkt:
Na, niet echt een blunder (meer een stomme fout :)), maar heb laatst toch echt voor het eerst een voorvork oliekeerring verkeerd om gemonteerd.

Was me oliekeerring lek. Vervangen door een ander, maar 3 dagen later weer lek. :/ Nog een paar weken mee rond gereden. Gisteren eindelijk de vork weer eens losgehaald. En ja hoor, verkeerd om. Tsk.

Is er dan een verschil tussen een blunder en een stomme fout.
Buiten dat de woordkeuze het mss minder schandelijk maakt. ;)
 
Ik vind het vooral een tweede keer wel een blunder hoor :P

Neeeee, de eerste keer zat hij goed (ook zelf gedaan)! Maar om de één of andere reden was hij lek gegaan. Geen idee waarom, maar er zal wel wat zand tussen gekomen zijn. De betreffende poot heeft ook wat verticale slijtagestrepen, dus hij zal sowieso wel gevoelig voor lekken zijn.

De tweede keer zat hij dus verkeerd om. Waarna de hele boel gewoon binnen een paar dagen weer smerig was. Alleen ben ik er een paar weken mee doorgereden omdat ik er echt geen zin meer in had om het te repareren.

Nu de derde keer zit hij weer goed. En hij zit ook nog dicht. ;)
 
Ook weer een leuke gehad gisteren. Wilde een aantal dingen doen, maar de dingen relevant voor dit verhaaltje zijn bougiekabels wisselen en de carburateurs wat verder afstellen. Dit heb ik tegelijk gedaan en toen alles weer in elkaar zat wilde ik de motor starten... wel draaien, niet aanslaan :( Ja, alles zat aangesloten, tank er op, op prime gezet... Goeie grap, zowel aan de ontsteking als de carburatie gezeten dus kon niet zo 1, 2, 3 zeggen waar het mis was gegaan, hij is fijn :+ Toch er maar van uit gegaan dat aan de carburatie niet veel mis kon zijn, had alleen de hoofdsproeiers gewisseld en daarvoor liep ie uitstekend. Daarnaast was er letterlijk niet 1 plofje, en je zou toch zeggen dat zelfs met gebrekkige carburatie er wel een beetje benzine de cilinders bereikt. Voor de zekerheid even een vlotterbakje afgetapt en daar kwam gewoon benzine uit, dus dat was geen probleem. Dan begint het geneuzel, multimeter erbij, waardes opzoeken en meten maar! Voor de bougiekabels had ik gewoon een extra set bobines gebruikt, had ik nog liggen. Kon zijn dat die niet goed meer waren... Doorgemeten, alle waarden dik in orde. Bougiekabels gemeten, geen probleem, doppen, niks aan de hand... Bougie er uit, naast blok houden: mooi geen vonk. Hmm.... Enige wat verder gespecificeerd stond was de weerstand van de pulsgeneratorcoils, 135-200 Ohm. Stekkertje opgezocht en doormeten: 0.03 Ohm :+

Ik had om bij de vlotterbakken te komen de dynamo even verwijderd (had achteraf beter carbs er af kunnen halen), bij het terugplaatsen was de kabel van de pulsgenerator er onder klem komen te zitten, waardoor de draadjes via de dynamo kortsloten... Geen puls = geen ontsteking natuurlijk, handige harrie :+ Dynamo er weer afgehaald en draden waren inderdaad wat gehavend... netjes weer doorverbonden, 166 Ohm gemeten en hij startte weer *O* 2 uur mee zoet geweest, ik haaaaaat elektrische problemen :+
 
Laatst bewerkt:
Effe olie verversen en filter vervangen, simpel en makkelijk....
Ik heb voor het gemak zo'n 'ecotainer' gekocht bij de Lidl, dit is een jerrycan met een opvangbakje in de zijkant met een schroefdop erin, je legt 'm onder het blok, tapt olie af, dopje erin terug en klaar. Dus ik lig languit op de grond, draai de aftap plug los en schuif de ecotainer eronder net als ik de plug wil pakken valt tie precies en dan ook precies in het gaatje van de vull opening :( ( . Ondertussen stroomt de olie eruit en kan niet in de container...., ik m'n duim in het aftapgat om overstoming te voorkomen. Lig ik daar, in de garage lang uit 'vast' onder m'n blok, vrouw onder de douche en niemand in de buurt.
Duurde een 20 minuten tot ze kwam, of ik koffie wou!! Ik zeg ' nou' doe mij eerst maar een teiltje' , heeft 't nog langer geduurd want ze moest eerst bijkomen.... |( |(
 
Effe olie verversen en filter vervangen, simpel en makkelijk....
Ik heb voor het gemak zo'n 'ecotainer' gekocht bij de Lidl, dit is een jerrycan met een opvangbakje in de zijkant met een schroefdop erin, je legt 'm onder het blok, tapt olie af, dopje erin terug en klaar. Dus ik lig languit op de grond, draai de aftap plug los en schuif de ecotainer eronder net als ik de plug wil pakken valt tie precies en dan ook precies in het gaatje van de vull opening :( ( . Ondertussen stroomt de olie eruit en kan niet in de container...., ik m'n duim in het aftapgat om overstoming te voorkomen. Lig ik daar, in de garage lang uit 'vast' onder m'n blok, vrouw onder de douche en niemand in de buurt.
Duurde een 20 minuten tot ze kwam, of ik koffie wou!! Ik zeg ' nou' doe mij eerst maar een teiltje' , heeft 't nog langer geduurd want ze moest eerst bijkomen.... |( |(


_O-

Mooi verhaal.. :D
 
Ik was wilde m'n olie pijlen, maar er zat geen stokje aan het dopje?!?! Ik het hele handboek doorgelezen, bleek ik naar het kijkglaasje te moeten kijken. :+ :')

start the engine, and let it reach the operating themperature. shut off the engine. and wait a minute, so the oil can setle down.
Look at het oil window/glass and the level should be between max. and minimum.
 
Effe olie verversen en filter vervangen, simpel en makkelijk....
Ik heb voor het gemak zo'n 'ecotainer' gekocht bij de Lidl, dit is een jerrycan met een opvangbakje in de zijkant met een schroefdop erin, je legt 'm onder het blok, tapt olie af, dopje erin terug en klaar. Dus ik lig languit op de grond, draai de aftap plug los en schuif de ecotainer eronder net als ik de plug wil pakken valt tie precies en dan ook precies in het gaatje van de vull opening :( ( . Ondertussen stroomt de olie eruit en kan niet in de container...., ik m'n duim in het aftapgat om overstoming te voorkomen. Lig ik daar, in de garage lang uit 'vast' onder m'n blok, vrouw onder de douche en niemand in de buurt.
Duurde een 20 minuten tot ze kwam, of ik koffie wou!! Ik zeg ' nou' doe mij eerst maar een teiltje' , heeft 't nog langer geduurd want ze moest eerst bijkomen.... |( |(


Ik zie je daar al liggen, en maar dingen bedenken haha.
 
Achjaa beter dat dan dat de auto (interieur) in de fik vliegt als je er aan het lassen bent. Ook wel eens zien gebeuren ;)

Whahahaha! heb ik wel eens gehad ja. maar ik wist dat het ging gebeuren. eigenaar zou het schoon maken en niet gedaan. Als de auto maar weer door de apk kwam. Dus ik flink aant braaien gegaan in de wielkassen.
Hele auto stond wit van de rook! Maar bitumen en bekleding fikt altijd. Alleen een kwestie van waneer :+ Het beste kan je het goed nat houden. of gewoon weghalen.
 
Effe olie verversen en filter vervangen, simpel en makkelijk....
Ik heb voor het gemak zo'n 'ecotainer' gekocht bij de Lidl, dit is een jerrycan met een opvangbakje in de zijkant met een schroefdop erin, je legt 'm onder het blok, tapt olie af, dopje erin terug en klaar. Dus ik lig languit op de grond, draai de aftap plug los en schuif de ecotainer eronder net als ik de plug wil pakken valt tie precies en dan ook precies in het gaatje van de vull opening :( ( . Ondertussen stroomt de olie eruit en kan niet in de container...., ik m'n duim in het aftapgat om overstoming te voorkomen. Lig ik daar, in de garage lang uit 'vast' onder m'n blok, vrouw onder de douche en niemand in de buurt.
Duurde een 20 minuten tot ze kwam, of ik koffie wou!! Ik zeg ' nou' doe mij eerst maar een teiltje' , heeft 't nog langer geduurd want ze moest eerst bijkomen.... |( |(

die heb ik nog nooit gehoord _O- _O- Das echt lullig!
 
Laatst bewerkt:
Toch wat meer het sleutelblunder topic in de gaten houden. Hebben er al meer gehad. :P

Bijvoorbeeld hier:
Oetelmik in "post hier je grootste sleutelblunder !"

en hier:
Buikschuiver oet Dre in "post hier je grootste sleutelblunder !"

Ik blijf het leuk vinden, vriendin kwam al vragen waarom ik zo hard zat te lachen.
Zoiets zou mij dus ook kunnen overkomen. :+


Heb m al in m'n favorite staan :P
Internet op m'n werk is niet zo snel, en tussendoor moek ook een beetje werken. O-)
 
2 jaar terug:

Remklauw-zuigertje ontroesten, omdat hij bleef hangen, en wiel liep aan.


Had me laten vertellen dat het gewoon vuil/roest was op het zuigertje van de remklauw.
Dus ike de boel uit elkaar slopen om erbij te kunnen. Daarna pomp ik met de voetrem een beetje om te kijken of er echt roest op het zuigertje zat.

Ik wilde de zuiger er toen eigenlijk niet helemaal uit hebben, maar hij floepte er bijna uit na wat pompen. Dus ik snel terug willen duwen; kantelt ie! Een hele spriets remolie in m'n bakkes! Was de eerste keer dat ik zoiets loshaalde. wist toen niet hoe het zat. :+
Das echt smerig joh!

Het was inderdaad zand, water en roest. Maar ik heb de hele dag met een vieze smaak in m'n bakkus rondgelopen. elke keer toch weer proberen te spoelen.. .
 
Laatst bewerkt:
Gadver!

Ik mag afkloppen.. nog altijd niks gedaan van wat hier langs komt...
Afgezien van natuurlijk wat stomme dingen, tank eraf, kraantje dicht, wat sleutelen.... tank terug, denken "oja! kraantje!" en vervolgens vrolijk de tank weer terugzetten en gaan rijden en na een km (kan je nagaan hoeveel er in de carbs en et slangetje zat!) pruttel pruttel, "wat nou weer...." denken oja, en ik dacht nog wel aan het kraantje...
Het mooie was dat ik vlak daarvoor nog had gedacht dat dat best wel eens fout zou kunnen gaan en ik dus een imbussleutel in de buddy had gestopt waar de tank mee los kon, daar was ik wel ff blij mee :Y
En... in een gesloten ruimte met spuitbussen gaan kutten en 's avonds denken wat voel ik me benauwd... en dan witte verf uit je neus snuiten.... :X :X
Of, in de zomer nieuwe electra (220v) aanleggen, en het alleen nog moeten aansluiten op de bestaande bekabeling en denken "wel erg ver lopen die stoppenkast.. ik hoef alleen maar de kabels in de plugjes te prikken, dat kan niet misgaan" met een ijsje in de mond op een ladder met zweethandjes... Auw!
 
Gadver!

Ik mag afkloppen.. nog altijd niks gedaan van wat hier langs komt...
Afgezien van natuurlijk wat stomme dingen, tank eraf, kraantje dicht, wat sleutelen.... tank terug, denken "oja! kraantje!" en vervolgens vrolijk de tank weer terugzetten en gaan rijden en na een km (kan je nagaan hoeveel er in de carbs en et slangetje zat!) pruttel pruttel, "wat nou weer...." denken oja, en ik dacht nog wel aan het kraantje...
Het mooie was dat ik vlak daarvoor nog had gedacht dat dat best wel eens fout zou kunnen gaan en ik dus een imbussleutel in de buddy had gestopt waar de tank mee los kon, daar was ik wel ff blij mee :Y
En... in een gesloten ruimte met spuitbussen gaan kutten en 's avonds denken wat voel ik me benauwd... en dan witte verf uit je neus snuiten.... :X :X
Of, in de zomer nieuwe electra (220v) aanleggen, en het alleen nog moeten aansluiten op de bestaande bekabeling en denken "wel erg ver lopen die stoppenkast.. ik hoef alleen maar de kabels in de plugjes te prikken, dat kan niet misgaan" met een ijsje in de mond op een ladder met zweethandjes... Auw!
Whahah! Dat gaat ook allemaal niet tegelijk he. _O-
Ik heb toevallig vorrige week ook nog een nieuw stopcontact aangelegd, vanaf een verdeeldoosje waar spanning op moest blijven, anders zou ik niks zien omdat de lamp daar dan ook uit ging. Ging allemaal goed. had schaaps leren tig handschoentjes aan, en geisoleerd gereedschap.

Maar ik kreeg 4 weken terug ook weer een optater omdat opnieuw de spanning er niet afkon, vanwegen een lamp. Moest een 2e lampje ophangen onder het aanrecht, die ik had afgetakt van het stopcontact daar. SOW dat voel je wel ff als je misgrijpt! |( :P
 
Laatst bewerkt:
Het ging prima tegelijk hoor, alleen de zweethandjes zijn niet zo'n goed idee... :X
Weet eigenlijk niet meer of ik uiteindelijk de stoppen er af heb gehaald of door de pijn heb heen gebeten en de draadjes erin heb geduwd... zal wel door die stroomstoot zijn gekomen dat geheugenverlies...
 
Het ging prima tegelijk hoor, alleen de zweethandjes zijn niet zo'n goed idee... :X
Weet eigenlijk niet meer of ik uiteindelijk de stoppen er af heb gehaald of door de pijn heb heen gebeten en de draadjes erin heb geduwd... zal wel door die stroomstoot zijn gekomen dat geheugenverlies...

whahaha! geniaal.

Ik heb ooit een stopcontact-schakelaar combi vervangen bij m'n oma in de blokhut.
Toen had ik de stoppen er ook uit geschroeft. Dus ike schroeven, en op een gegeven moment pak ik het ijzer van de schroevendraaier vast. PATSSSS!!! :? B| heb ongeveer 20 minuten trillende handjes gehad. Kwas toen 12 jaar oud.
Ik liet me niet kennen en heb het al trillend afgemaakt.

De vloer was vochtig, en schoenmaat 32 bezit niet z'n dikke zolen :+
220V~ ging naar mijn idee toch echt hard op dat moment.

Bleek mijn pa het zekeringen kastje, dat zich ook in de blokhut bevond, niet gebruikt te hebben, maar rechtstreeks aangesloten!. Er zaten wel 2 kabels in, maar die waren dus voor de schuur die erachter stond. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan