Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet echt dat ik er wat aan kan doen, maar toch tamelijk ruk.

[me="Burning Rubber"]heeft 5 motoren waarvan 4 staan te wachten op liefde en onderdelen.[/me]

Koper ringetje was ik kwijt geraakt en had ik een nieuwe voor dus aftapbout los met het idee daar zit toch geen olie meer in want die heb ik al afgetapt.
Nou daar kwam dus nog een liter uit. B|

Ding naar buiten geduwd om te checken op lekkages en.....begint ie water te pissen bij de waterpomp. :') Pfffff :z Frappant dat die van stilstaan is gaan lekken.
Dan zit er aardig wat speling bij de aftapbout. Standaard niet.
maar ja de leeftijd he. ;)

En de andere lekkage, pakkingen gaan werken als de motor lang stilstaat en daarna weer gebruikt wordt. Dus rijdend wegzetten is geen enkele garantie. -O-
 
Ook een beetje een non-issue, je bougies vervang je als je kleppen controleert en als je de kleppen een keertje moet doen is de koelvloeistof ook aan de beurt.

Ik snap dat hele bougies-vervangen-omdat-het-kan gebeuren niet helemaal. Waarom zou je wel bougies vervangen en dat ding vervolgens weer dichtschroeven zonder het te doen zoals het hoort?

Volgens werkplaatshandboek ZX10R 2004 bij 12.000 bougies vervangen en bij 24.000 kleppen stellen.En daar wordt je niet vrolijk van.
 
Laatst bewerkt:
Wat is lang? Ding stond misschien 1,5 maand stil. Gelukkig zijn het waarschijnlijk een stel o-ringen. Die kan ik wel ergens vandaan toveren. :)
Ik bedoel de voorgaande periode aan uw bezit natuurlijk. ;)
Pakkingen gaan weer (in)werken na het in gebruik nemen van het rode wegmonster. :9
Bij mijn Triumph had ik ook een O-ring uit een overcomplete voorraad van mijn werk getoverd.
Betere levensduur ook die groene ringen. *O*



 
Laatst bewerkt:
Volgens werkplaatshandboek ZX10R 2004 bij 12.000 bougies vervangen en bij 24.000 kleppen stellen.En daar wordt je niet vrolijk van.

Moet je bij moderne motoren nog wel zo vaak de bougies vervangen?

Vroeger toen auto's nog contactpuntjes hadden moest je ook vaak de bougies vervangen, toen met de modernere ontstekingen werd dat ineens een heel stuk minder, tegenwoordig kunnen ze er zo'n 100.000km inzitten.
Bij motoren is er op dat gebied weinig veranderd?
 
Toen ik nog automonteur in spé was eens tijdens een grote beurt van een Subaru (weet zo niet meer welk type) in de veronderstelling dat ik de motorolie eruit had laten lopen, vervolgens motorolie bijgevuld, deze was na een liter al boven maximum snapte er destijds geen zak van maar naïef als ik was dacht ik "het zal wel".

Klant neemt auto weer mee en komt na een aantal dagen terug omdat hij slecht schakelt, bleek dat ik de versnellingsbak leeg had laten lopen i.p.v. de motorolie.
Moet erbij zeggen dat de carters van de motor en de versnellingsbak zo goed als identiek waren :+
 
Toen ik nog automonteur in spé was eens tijdens een grote beurt van een Subaru (weet zo niet meer welk type) in de veronderstelling dat ik de motorolie eruit had laten lopen, vervolgens motorolie bijgevuld, deze was na een liter al boven maximum snapte er destijds geen zak van maar naïef als ik was dacht ik "het zal wel".

Klant neemt auto weer mee en komt na een aantal dagen terug omdat hij slecht schakelt, bleek dat ik de versnellingsbak leeg had laten lopen i.p.v. de motorolie.
Moet erbij zeggen dat de carters van de motor en de versnellingsbak zo goed als identiek waren :+

Die boxers kunnen een beetje verwarrend zijn. ;)
 
Moet je bij moderne motoren nog wel zo vaak de bougies vervangen?

Vroeger toen auto's nog contactpuntjes hadden moest je ook vaak de bougies vervangen, toen met de modernere ontstekingen werd dat ineens een heel stuk minder, tegenwoordig kunnen ze er zo'n 100.000km inzitten.
Bij motoren is er op dat gebied weinig veranderd?

Volgens het werkplaatshandboek dus wel.
 
Een kat weet beter of iets eetbaar of drinkbaar is dan wijzelf.
Als de buurvrouw twijfelde over de houdbaarheid van kaas dan liet ze eerst de kat proeven. :)

Een vriendin van mij had een kat, en die werd ineens heel erg dik, ze wist niet hoe dat nu zo ineens kwam...
Tot ze op een gegeven moment zag dat dat beest de frituurpan leeg zat te drinken die bij de schuurdeur geparkeert stond...
 
En dat zou dan een mooie stimulans zijn voor je buurman om zijn/haar kat niet in jouw tuin te laten lopen :Y
Naah zo erg ben ik niet. Buren hebben 3 of 4 katten en de andere buren hebben ook katten.

Ik gruwel meer aan honden waarvan de eigenaren het toestaan dat ze recht voor mn deur aan t schijten zijn. Destijds ook bijna iedere dag dat mn voorvelg onder pis zat door zo n klote hond.
 
Een vriendin van mij had een kat, en die werd ineens heel erg dik, ze wist niet hoe dat nu zo ineens kwam...
Tot ze op een gegeven moment zag dat dat beest de frituurpan leeg zat te drinken die bij de schuurdeur geparkeert stond...
_O-

Altijd en alleen Kwekkeboom kroketjes mee gebakken. :')
Vis.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan