Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Andere beesten (zonder eigenaar) kunnen er ook aan komen. Beetje sneu vind ik dat.

Ik vond laatst een vergeten emmer met afgewerkte olie in de schuur van mijn moeder..oeps. Er lagen 3 dooie muizen op de bodem. Ben benieuwd hoe lang die er al lagen. De emmer in ieder geval minstens 3 jaar. :$
 
Toen ik nog automonteur in spé was eens tijdens een grote beurt van een Subaru (weet zo niet meer welk type) in de veronderstelling dat ik de motorolie eruit had laten lopen, vervolgens motorolie bijgevuld, deze was na een liter al boven maximum snapte er destijds geen zak van maar naïef als ik was dacht ik "het zal wel".

Klant neemt auto weer mee en komt na een aantal dagen terug omdat hij slecht schakelt, bleek dat ik de versnellingsbak leeg had laten lopen i.p.v. de motorolie.
Moet erbij zeggen dat de carters van de motor en de versnellingsbak zo goed als identiek waren :+

Dat was geheid een Leone
 
Zojuist tussen twee werkdagen weer de motor uit elkaar getrokken. Na het wisselen van de dynamo afgelopen zondag was 1 storing opgelost, en kreeg ik er twee voor terug: slecht schakelen (wat zichzelf lijkt te hebben ipgelost), en alle elektra die uitviel bij het bedienen van de startmotor. Kuipwerk weg, oliefilter weg (ding zit voorop), startmotor er afgebeukt en verdronken in poetsdoeken en remmenreiniger. Hup, er weer op, alles in elkaar, kuipwerk er op, olie aangevuld, starten..... Niets.
...toen ging er een lampje branden en heb ik de minpool van de accu maar goed vastgezet.
 
ideecartoon.png
 
Welk lampje gaat nou branden met een losse accupool :+
Alle lampjes zolang de aansluitingen maar tegen de polen aanliggen.
Starten is een ander verhaal, dat trekt zoveel amps welke het kleine contactgedeelte niet aankan dus alles valt uit....
Daarom altijd de boel vastzetten...
Zelfde geldt voor een slecht massacontact aan het chassis/frame door roest...contact erop en verlichting doet het perfect....als je start dimt de hele boel....hoeft dus niet altijd aan een slechte accu te liggen ;)
 
Laatst bewerkt:
Alle lampjes zolang de aansluitingen maar tegen de polen aanliggen.
Starten is een ander verhaal, dat trekt zoveel amps welke het kleine contactgedeelte niet aankan dus alles valt uit....
Daarom altijd de boel vastzetten...
Zelfde geldt voor een slecht massacontact aan het chassis/frame door roest...contact erop en verlichting doet het perfect....als je start dimt de hele boel....hoeft dus niet altijd aan een slechte accu te liggen ;)

ja maar als je het uit gaat leggen is het niet grappig meer :P. het ging me om de laatste zin van Part66 :)
 
Shockwave legt hem inderdaad goed uit. De minpool zat wel gemonteerd maar zaten nét niet vast genoeg. Het had nog geen kwartslag nodig.

Het schoonmaken van de startmotor had wel het plezante gevolg dat ik m'n "slecht werkende startknop" ook kwijt ben! Deze werkte soms pas na een seconde. Hoe dat werkt kan ik met m'n hoofd ook niet bij.
 
Godverd... ik ben bezig om een benzinemeter in m'n tank te bouwen, gat gemaakt, meter derin, met boutjes vastgezet... wil de te lange boutjes afzagen... hak ik met m'n zaag, gloeiende gloeiende, in de draadjes van de meter |( |( |( :( aarrghh..lompe hork! ik voel zo dom dat ik twee dagen niet meer in spiegel durf te kijken

niks ni meer te solderen of wat natuurlijk :X

Metertje was een goeie gebruikte van een tientje, net een nieuwe besteld....41,50 euro -O-

full


Groet "dumb ass" Rucarodi...
 
Wielmoeren loshalen (winterbanden erop) van een Citroën Xsara van m'n vader , links gaat wel.
Maar ding is bij de garage in Budel geweest.
Dus dop - met verlengstuk - handgreep met kniegewricht - en een stalen pijp van 1,5 meter erover:
Toen zij het verlengstuk knak...., moet je ook niet vergeten weg te halen ... sukke
En welke lompe boer trekt die dingen aan met 500 Nm
 
Godverd... ik ben bezig om een benzinemeter in m'n tank te bouwen, gat gemaakt, meter derin, met boutjes vastgezet... wil de te lange boutjes afzagen... hak ik met m'n zaag, gloeiende gloeiende, in de draadjes van de meter |( |( |( :( aarrghh..lompe hork! ik voel zo dom dat ik twee dagen niet meer in spiegel durf te kijken

niks ni meer te solderen of wat natuurlijk :X

Metertje was een goeie gebruikte van een tientje, net een nieuwe besteld....41,50 euro -O-

[afbeelding]

Groet "dumb ass" Rucarodi...

Dan gelijk maar (en in het vervolg ook) de boutjes van te voren op lengte maken? :Z
 
Vandaag weer een mooie blunder gemaakt. Was bezig met m'n jawa blokje in elkaar te zetten. Heb ik net de laatste bout aangedraaid zie ik de koppelingsstift in een bakje liggen. :') Gaat echt niet functioneren zonder, dus weer de boel open gemaakt. :P Je leert zo'n blokje wel kennen op die manier.
 
We gaan lekker de afgelopen tijd! Nadat ik na een sprintje in ene in de oliemist stond vandaag, heb ik de boel weer opengehaald, en ben ik er achter waarom m'n VFR niet meer wilde schakelen.. Bij het blokkeren van de uitgaande as (ivm verwijderen dynamo) heb ik het gepresteerd om het blokkeergereedschap tegen het carterdeksel te laten duwen, hier is een stuk van afgebroken, wat (via het schakelmechanisme) naar beneden is geflikkerd.

Godzijdank een los dekseltje en nog leverbaar, dus portemonnee trekken en weer door :/
full
 
Laatst bewerkt:
Heb een keer het voorwiel verkeerd om gemonteerd waardoor het ABS lampje ging branden. Ik nog naar de dealer toe en zeggen dat ze de band verkeerd om gemonteerd hebben :+

Dat heb ik ook een keer gehad met een klant met een 1200GS. Vent ging helemaal los over hedendaagse electronica en dat het alleen maar stuk ging en hoe vroeger alles beter was. Nadat ik hem wees op het feit dat hij bij het vervangen van zijn remschijven de sensorring aan de verkeerde kant had gemonteerd heb ik hem nooit meer gezien. _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan