Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen sleutelblunder maar toch, in 1978 een nieuwe suzuki gt550 gekocht.
Ik was nog niet thuis en de kenteken was ik al kwijt( uit mijn jaszak gewaaid), kon ik meteen de eerste dag een vervangend kenteken aanvragen.
 
Eergisteren de schijven en blokken van eeb auto vervangen door nieuw(natuurlijk) van Bosch.

30 km later is dit de schijf rechtsvoor.

2016-03-09%2012.28.55.jpg


Bij montage liep de schijf ietsje stroef en ik had al de tjilptplaatjes er uit gehouden en de verf van het staal af gehaald. De zuiger was prima terug te drukken tot het uiterste. Echter liep het geheel toch ietsje zuur, na een test ritje zou dit wel over zijn.

Tja, jammer dan. Gisteren de nieuwe remblokken op de bandschuurmachine gehouden en de beste van de oude schijven terug gezet. Meteen ook een nieuwe set schijven en blokken besteld waarvan de blokken net ietsje dunner zijn dan die van Bosch.

Nieuw setje schijven en blokken naar de kl0ten.

db
 
Laatst bewerkt:
Sleuteblunder award van het jaar een idee mogelijk??
Kom er waarschijnlijk voor in aanmerking. :X

Had van m'n vorige RSV4 nog een Rapidbike EVO liggen en aangezien dat een behoorlijke verbetering gaf, vooral qua "loopcultuur/gasreactie" maar eens aan de klus begonnen. Mooi, beter plekje gezocht voor de unit, schetsplaatje gemaakt zodat hij beter in/achter de kuip wegviel dan voorheen.
Helaas geen manual en geen online te vinden, registreren bij Dimsport met dit serienummer bleek ook niet te werken, Ruud Fredriks helaas paar dagen in Cartagena. '(
Daarom maar de volgorde/telling van de servicemanual aangehouden wat betreft nummering van de 8 injectoren, goede gok leek me. :o
Na 8 van die goed bereikbare en minder makkelijk te delen B| B| B| connectoren eindelijk los te hebben gekregen alles in serie met de 16 Rapid stekkers ergens weggewerkt. Alleen geen idee waar ik de TPS kabel in de kabelboom moest "prikken" maar alla...., komt wel goed, dacht ik. O-)
Niet dus want meteen foutmelding en uiteraard niet lopen. Dan maar ff wachten op mail van Ruud en warempel, vrijdag manual beschikbaar. *D
Volgorde bleek dus anders te zijn dan de originele telling dus spul weer uit elkaar en aangesloten volgens nieuwe manual waarin dus ook het verschil van aansluiten (gebruikte sensoren) met de APRC/ABS versie beschreven staat, mooi want ik had alles aangesloten.
TPS kabeltje verbonden met de juiste kleur/positie in kabelboom en 3 uurtjes later weer startklaar. *O*

full



Helaas pindakaas, zelfde foutmelding en no go. :( O wacht, mogelijk dat verwijderde klep van de "second air intake" toch ook een startvoorwaarde is, betreffende aansluiting gelukkig onder de gasklephuizen vandaan kunnen peuteren en klep aangesloten zonder de hele slangenriedel.
Nog steeds geen sjoege...... B| Inmiddels handiger in het verwijderen van airbox en verstelmechanisme van de kelken (bijna dus) alles nog eens nagelopen maar
niks vreemds/fouts ontdekt.
Zou Rapidbike unit dan mogelijk tóch het zwemavontuur van de 2010 versie niet hebben overleeft?? Vreemd want bij dealer bleek ding gewoon aan te slaan na wat gespetter uit de uitlaat. Ging er dus van uit dat hij zou moeten werken. Geen mogelijkheden in de buurt om ECU uit te lezen helaas dus vanmiddag maar weer alles terug naar origineel, weer hele kabelzooi en connectoren los, kabelboom overal tussenuit gepeuterd tot uiteindelijk aan de unit zelf, trek beetje aan de hoofdconnector en die valt er bijna zó uit. :X
Ding zat dus gewoon niet, of iig niet geheel ingedrukt. :o Ging er gewoon van uit dat ik hem "kant en klaar" had opgeborgen. |( |( |(
Weet momenteel nog niet of het dat is geweest trouwens want moest dit eerst ff kwijt. :P Zo meteen spul weer "ff" inpluggen dus, duimen dat het dan wel werkt. -O-
 
Laatst bewerkt:
Sleuteblunder award van het jaar een idee mogelijk??
Kom er waarschijnlijk voor in aanmerking. :X


Heel verhaal. :X

Zo meteen spul weer "ff" inpluggen dus, duimen dat het dan wel werkt. -O-

Half blij, brommer loopt weer, service melding blijft echter in beeld. Geen idee wat dat veroorzaakt want klinkt en reageert normaal, beter zelfs op gas.

Te vroeg "gejuicht", ding buiten warm laten draaien, start prima en geen melding meer. *O*
Helaas vanaf 7 á 8000 rpm begint hij te haperen en komt er zelfs een "urgent service" in beeld en lijkt hij op soort noodloop te lopen. Opnieuw starten loopt hij weer normaal echter hoger in toeren weer drama. :(
Hopelijk iets met verschil in afstelling t.o.v. de 2010 map. Zal blijken als ik bij Ruud terecht kan, hoop ik. O-)
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe kettingset.

Voortandwielboutjes niet goed aangedraaid.




(niks mis gegaan maar 10km met een los tandwiel is niet echt de bedoeling dunk ik)

Zoiets ken ik.

FZR600, motor van de zijstandaard pakken, starten, in de eerste versnelling, iets gas, koppeling op laten komen en daar ging ik bleef ik staan... :? B|

:?
Gas geven, met of zonder koppeling, er gebeurde niets :?

Ik was toch naar m'n werk gekomen met dat ding, was niets aan de hand toen ik m weg zette.

Ketting hing wel wat ver door... kapje weggehaald, moer was losgekomen. Door het op de zijstandaard te zetten had t tandwiel net genoeg aan de zwaartekracht om ook eraf te lopen :+

Funny B|
 
Pfff dat zijn dan hele kleine schijfjes. Betaal voor me viano voor dacht ik al €100 een set (is wel brembo)
Prijs per stuk, start bij de Viano voor dertig euro van TRW. Bosch een tientje meer, Brembo niet via snelzoeken. :+

Sleutelblunder (vermoed)
Van het weekend drie uur in de auto voor een setje reserve velgen voor de Suzuki TL1000R.
De eigenaar had vlak voor mijn komst de banden verwijderd en zag toen pas een deuk in de velg. |(
Terug naar huis zonder velgen..
 
Half blij, brommer loopt weer, service melding blijft echter in beeld. Geen idee wat dat veroorzaakt want klinkt en reageert normaal, beter zelfs op gas.

Te vroeg "gejuicht", ding buiten warm laten draaien, start prima en geen melding meer. *O*
Helaas vanaf 7 á 8000 rpm begint hij te haperen en komt er zelfs een "urgent service" in beeld en lijkt hij op soort noodloop te lopen. Opnieuw starten loopt hij weer normaal echter hoger in toeren weer drama. :(
Hopelijk iets met verschil in afstelling t.o.v. de 2010 map. Zal blijken als ik bij Ruud terecht kan, hoop ik. O-)

Story continuous......,

vandaag toch maar ff uit laten lezen bij ex-Aprillia dealer, geeft een melding dat gasklepsensor en of het fly by wire niet klopt, ook de niet aanwezige second air sensor staat geregistreerd. B|
Opnieuw inleren wil hij niet met de melding dat sensoren (1 op ieder gasklephuis) mogelijk verkeerd om werken??
Zijn idd los geweest maar meende zeker te weten dat die, wat lengte kabel betreft, niet anders aangesloten konden worden. Om dat uit te sluiten ter plaatse "ff" airbox en kelkenspul gedemonteerd, één klephuis eraf en bleken dus goed aangesloten te zijn c.q. kon niet verkeerd.
Dan toch maar ff verder kijken, moest dus wel iets anders zijn wat de gasklepbediening, fly by wire dus, hinderde, servo of kabels naar gashandle nooit losgehad dus maar eens met hand bedienen. En daar kwam aap uit de mouw......., mijn mooie, oorspronkelijk voor Suzuki bedoelde smalle slangklemmen, (originele klemmen, zo'n mooi "inkliksysteem" krijg je wel los maar zonder speciale tang in die beperkte ruimte never meer vast) voorzien van langere M4 inbusboutjes waar je met lange bolkop inbus nét bij kunt, blokkeerden het mechanisme dat de kleppen roteert. |( |( |(
Typische is dat ik bij m'n oude 2009 hetzelfde had gedaan zonder problemen, nu echter de klemmen/boutjes naar de andere kant laten wijzen ivm iets betere bereikbaarheid, dit echter zonder te checken of de doorstekende boutjes na aandraaien mogelijk iets in de weg zou zitten. :$
Kleppen konden dus wel stukje open, vandaar normale gasrespons, nu werd het echter een 10Kw begrenzing bij meer gasgeven. :P Reguliere gaskabels had ik het kunnen voelen, nu dus niet met dat "bluetooth" gebeuren. :z
Hoe dan ook....., zaak weer in elkaar en na resetten loopt het weer als vanouds, meteen ook maar de 2-airsensor aangesloten onder de klephuizen vastgezet zodat ECU denkt dat die z'n werk doet. Sensor kan er, mits "racing map" geladen wel af. Nu moet ik het met een Akra map doen.
Volgende week fijntunen bij Ruud op de bank, benieuwd of hij hem net zo mooi als mn voormalige duikboot aan het lopen krijgt. *O*
 
Eventjes eentje om alle vooroordelen te bevestigen...

Mijn motor startte niet. Nouja, checklist hier, daar, alles. Kijken of de bougies vonken. Gelukkig wist ik wat bougies waren, die had ik namelijk net allebei vervangen. Youtube filmpje erbij, dat moest me wel lukken, kijken of ze vonken. Dacht ik.

Zodoende, en nee, geen vonk. Wel verdraaid. Twee dagen lang gezocht naar het probleem in de elektra. En ik Haat elektra. Ik heb een basisbegrip van de principes, maar meer dan dat ook niet. Schakelborden uitdenken kon ik wel op school, maar zodra er daadwerkelijk draadjes gesoldeerd moeten worden ben ik weg. Niet mijn hobby. Niet goed voor m'n humeur ook, eerlijk gezegd. :')

Uiteindelijk met iemand aan het praten over wat er nou mis kon zijn aan die motor dat 'ie deze problemen gaf, want het was toch wel heel vreemd. En toen stelde diegene voor de bougiekabels te vervangen. Ik: 'Maar op zich zouden de bougies gewoon moeten vonken dan, toch. Want die kabel is sowieso niet aangesloten als je de bougie op het blok legt.' Hierop volgde een lachsalvo wat ik totaal niet begreep, en na een tijdje een tekening van hoe ik had moeten controleren op een vonk. :P

Dus toen ben ik alsnog even gaan kijken of mijn bougies vonkten en ja hoor, mooie blauwe vonk. Wel verdomme. _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan