Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga eerst eens na welke zekering doorbrand en welke circuits deze beschermd.
In het bediening en aanstuur deel van de wissermotor zelf zit al geen zekering dus best kans dat de zekering ook voor andere componenten gebruikt wordt.

Been there done that, took the pictures.

Na nog een dag er aan kloten en het enige resultaat een handvol met zekeringen.

naar een vakman brengen ? :+

Het is dus een half systeem, nog net geen volledige canbus maar al wel diverse onderdelen die op elkaar aan gecodeerd zijn. Het draadje dat ik had heeft dus aan beide kanten van het draad niet hetzelfde nummer maar wel dezelfde kleur. Ander nummer ander draad. Dus ik heb mijn gebeunhaas weer teruggedraaid en het ding gaat met alle tupperware die ik al los heb gehaald naar de garage.. donderdag. Gelukkig zijn het daar hele flexibele mensen die er niet al te veel problemen mee hebben als je zelf wat kunt doen. Ze weten dus ook al dat ik er aan heb zitten kloten en dat weer terug heb gedraaid.

Ik dacht dat ik maar zou ophouden voordat het klereding niet meer start en helemaal dood gaat.

db
 
M'n XR600R liep niet echt lekker, zakte langzaam terug in toeren etc.
Dus ik carb uit elkaar halen, sproeiers eruit etc, kwam wat gare rubbers tegen, dus pakking setje besteld, sproeiers en alle kanaaltjes in de carb schoongemaakt.
Sofar so good.
Druk bezig ding weer in elkaar te zetten, laat ik hem uit m'n klauwen vallen.
Zag zo 1-2-3 geen beschadigingen, dus vol goede moed carb helemaal in elkaar en weer gemonteerd.

drie keer trappen en hij liep en wonder boven wonder, hij bleef nu zelfs stationair draaien.
Tot ik nattigheid voelde... slangetje van de vlotter overloop stond vrolijk benzine over m'n schoen te gieten.
Ok, vlotterbak er weer onderuit, vlotter wat teruggebogen, vlotterbak er weer op, benzine kraan open en niks uit de over loop.
Aftapschroef liet zien dat de vlotter het ook inderdaad deed, dus heel enthousiast een paar schoppen tegen de kickstarter ... nog geen pufje kon er af grrr.
Van het weekend nog maar weer eens proberen.
 
Beurtje doen, dimlicht stuk.

lampje vervangen, kut werkt niet.

verder met beurt en een paar koppen koffie verder gaat er een lampje branden.

Eerst de motor starten om dimlicht te controleren @#$% MEER KOFFIE!!!!
 
Gisteren olie aangevuld.

Zojuist een appje krijgen van een collega met de vraag of ik ook iets ronds en klein ter grote van een 2 euro muntstuk kwijt ben.. Euuuhhmmm Nee niet dat ik weet..

Volgende vraag.. Zijn je rechterschoen en rechterbroekspijp ook vies/vettig???

KAK!!!!!!!!

Vuldop vergeten terug te plaatsen...

Nu motor poetsen en nieuwe oliedop bestellen...
 
Een vriend van mij was afgelopen week bezig in onze garage met een GSXR uit 2007 van weer een maat van hem.

Die kerel heeft het gepresteerd om zijn carterpan stuk te draaien. Hij heeft de bout zo strak vastgedraaid dat de carterpan rondom de bout helemaal gescheurd was.

Ik zal er vrijdag een foto van maken.


Je vraagt je dan af wat hij dacht toen hij de bout weer vast draaide. Echter wist deze beste kerel ook niet dat je jouw ketting hoort te smeren. "Dat weet ik toch helemaal niet" is de quote.

De helft van de rubberen o ringen van de ketting lagen achter kapje bij het voortandwiel. -O- :')

De eerste gedachte was dat hij geen fuck gaf om zijn motor en er zo mee om ging. Achteraf blijkt het complete onwetendheid te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Die kerel heeft het gepresteerd om zijn carterpan stuk te draaien. Hij heeft de bout zo strak vastgedraaid dat de carterpan rondom de bout helemaal gescheurd was.

Ik zal er vrijdag een foto van maken.

Dat is een leuk klusje om te vervangen :Y
 
Laatst bewerkt:
Nee, IRL geldt "koop is koop". En dan is het aan een winkel om een zekere coulance toe te passen. Vaak staat dit ook in hun verkoopvoorwaarden en op de kassabon.

Online is het wel verplicht:

"Herroepingsrecht
Voor alles wat u op afstand (dus via internet, telefoon of post) binnen de EU verkoopt geldt een herroepingsrecht. Dat is een afkoelingsperiode (zichttermijn) waarbinnen consumenten het recht hebben om (zonder opgaaf van reden) een koop ongedaan te maken.
.
Consumenten mogen het product gedurende de zichttermijn uit de verpakking halen en bekijken; kledingstukken mogen worden gepast, net zoals in een gewone winkel."

De wettelijke periode van de zichttermijn is in Nederland 7 dagen.

https://www.ieca-europe.nl/bedrijven/europese-wetgeving-en-regels
 
Laatst bewerkt:
Als het E85 was oftewel brandstof met 85% ethanol dan wil een gewone auto of motorfiets daar niet of heel slecht op lopen. Calorische waarde is namelijk veel lager dus je hebt wel tot 30% meer brandstof nodig voor dezelfde prestaties.
 
Was ethanol bij de Tamoil. Ik wist het niet zeker en belde de ANWB voor advies. Een beetje had wel gekund, maar ik had de hele tank er vol mee zitten en dat was te puur volgens hen.

@DAF400: Niks kapot gegaan want leeg laten pompen voordat ik de boel startte.
 
Laatst bewerkt:
Was ethanol bij de Tamoil. Ik wist het niet zeker en belde de ANWB voor advies. Een beetje had wel gekund, maar ik had de hele tank er vol mee zitten en dat was te puur volgens hen.

@DAF400: Niks kapot gegaan want leeg laten pompen voordat ik de boel startte.

Pure ethanol hebben ze niet aan de pomp. En ethanol zit wel al een hele tijd ook in nederland in de basis euro95, iets van 5%.

E85 is inderdaad een ander verhaal maar ik begrijp noet uit je post wat je er nou in hebt gegooid voor je besloot om de tank leeg te laten pompen.
 
Als het E85 was oftewel brandstof met 85% ethanol dan wil een gewone auto of motorfiets daar niet of heel slecht op lopen. Calorische waarde is namelijk veel lager dus je hebt wel tot 30% meer brandstof nodig voor dezelfde prestaties.

Ik zou toch zeggen dat ik dat dan heb getankt, ik pak zonder uitzondering de goedkoopste.
Dan heb ik een fijne auto en hou ik hem nog maar even :)
Op 50 pk en 1800 kg zou je zeggen dat vermogen tekort toch merkbaar moet zijn.
 
Beurtje doen, dimlicht stuk.

lampje vervangen, kut werkt niet.

verder met beurt en een paar koppen koffie verder gaat er een lampje branden.

Eerst de motor starten om dimlicht te controleren @#$% MEER KOFFIE!!!!



:} :} :}

I
Op 50 pk en 1800 kg zou je zeggen dat vermogen tekort toch merkbaar moet zijn.


Volgens mij heb je met zulke waardes sowieso vermogen te kort. Verschil tussen bijna niks en ook bijna niks is te verwaarlozen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Hmja 50pk is zelfs voor een Amerikaan wel weinig.

Citroen HY komt alleen niet aan de 1800kg en ook niet aan de 50pk. Zijn wel weer geld waard met die hele foodtruck hype. Een VW T3 weegt ook bij lange na geen 1800kg...
 
Laatst bewerkt:
Wilde wat kabels doormeten voor de startmotor maar de multimeter viel na 5sec uit. Nieuwe batterijen gehaald, oude eruit. Telefoon opnemen, nieuwe erin...en helemaal niets. Uiteindelijk hele ding uit elkaar gehaald voordat k me besefte dat ik gewoon de oude batterij er weer in had gedaan ipv de nieuwe -.-
 
Hmja 50pk is zelfs voor een Amerikaan wel weinig.

Citroen HY komt alleen niet aan de 1800kg en ook niet aan de 50pk. Zijn wel weer geld waard met die hele foodtruck hype. Een VW T3 weegt ook bij lange na geen 1800kg...

Ik heb nog even gekeken, 58 pk staat in het boekje. Wat er nog van over is weet ik niet ;)
Het is inderdaad een Citroen HY.

1400 kg leeg, hij is camper van binnen, imperial erop, een paar mensen erin, nog wat reserveonderdelen. 1800 kg is een schatting maar ik denk dat dat redelijk klopt.
 
Mijn ooms en neven hebben vier van die golfplaten busjes.
Familiehype in Noord Holland. Maar ik ben geëmigreerd naar Zuid Holland dus doe niet mee. :+
 
Laatst bewerkt:
Ja zo'n HY wil zelfs op petroleum lopen. _O- Starten op benzine en warm rijden en vervolgens over schakelen op petroleum. Alleen na het rijden niet vergeten om eerst weer terug te schakelen naar benzine anders start het zo lastig. }) Tis net een oude A ford of een oude petroleum trekker van de jaren 50 van de vorige eeuw 8-) _O-
 
Oké nou laat ik ook maar eens mee doen.

Bij een 747 met kapotte startvalve kun je de valve handmatig open doen, je helpt hem in het begin en dan gaat hij vanzelf helemaal open.
Om dit te kunnen doen zit er in de cowl van de motor een gat van ongeveer 3 cm, daar staat je een sleutel of verlengstuk met half inch aansluiting doorheen, de valve zelf zit dan een cm of 25 diep in de cowl.

Dus er staat een vol vliegtuig op de taxibaan die net zijn pushback heeft gehad, de piloot maakt een ground call dat een motor niet start (overige 3 zijn al aan) of we de valve open willen doen, ik had niet de juiste sleutel bij me dus ik pak een ratel met 2 verlengstukken, een korte en een lange, ik zet de lange op de korte en start de motor nu gaat met het terug trekken van de sleutel het korte verlengstuk eraf en blijft in de motor binnen in de cowl zitten, dus de motor moest Door de piloot weer uit, alles openmaken, mijn korte verlengstuk eruit en weer opnieuw beginnen.

Tip: lange verlengstuk eerst bij het starten van een 747
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan