Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Boring x slag van een Ducati, vroeg me af of het exaxt 748 cc is, maar dus toch. (748.1)
Soms hebben motoren marketingkreten, maar correspondeert de inhoud niet.
Zonder PI wordt dat niks, tenzij je een blokvormige zuiger hebt, en dan reken je het nog verkeerd uit, bovendien 2 cilinders elk een boring en een slag..

Dus : 1\4 * PI * <boring>² * <slag>. En geen fouten in de eenheden maken ,😁 je wilt naar cm³ rekenen
 
Zonder PI wordt dat niks, tenzij je een blokvormige zuiger hebt, en dan reken je het nog verkeerd uit, bovendien 2 cilinders elk een boring en een slag..

Dus : 1\4 * PI * <boring>² * <slag>. En geen fouten in de eenheden maken ,😁 je wilt naar cm³ rekenen
Ik heb de berekening niet neergezet, alleen de uitkomst en die is goed. Zal niet lukken zonder het juiste aantal cilinders etc, etc. ;)
Jouw ktm heeft anders ook maar 510 cc ;) en zelfs de ktm exc 530 heeft "maar" 510 cc.
De exc 500 heeft, je raadt het niet, 510 cc. Wordt eens tijd dat ze een nieuwe naam verzinnen voor die dingen.
Zie je, oplichters. B|
Valt me nog mee. De Laverda 1200 had, schrik niet ...... 1115 CC.
Nog minder waard voor je geld, die SFC. _O-
 
Laatst bewerkt:
Had laatst ook niet echt mijn moment.. na het installeren van een nieuwe remleiding wilde ik de remmen ontluchten. En als ik dan wat remdruk heb rijd ik even een klein rondje, zodat door trillingen misschien wat luchtbelletjes naar een ander plekje komen.

tijdens dat ritje (rondjes op schoolplein) loopt mijn motor ineens slechter, ook stationair. Ik begin verwoed aan het stationair schroefje te draaien. Maar hoe ik ook draai: steeds slechter. Draai uiteindelijk het hele schroefje eruit, en de motor start sowieso al niet meer, ook niet op de choke. :?

owja, brandstofkraantje niet open gedraaid. |( Vervolgens alle kappen er weer af moeten halen, alle veertjes en ringetjes van het stelschroefje die inmiddels tussen het blok liggen eruit moeten frotten..

Wanneer leer ik dat ik eerst even een momentje rust moet nemen als zich iets voordoet.. :/
 
gvd man, ik schrik me verrot.

Nergens voor nodig, want het valt wel mee.

Dames en heren, ik moet u bij deze mijn nederige excuses aanbieden. Ik zat er naast wat de cilinderinhoud van de laverda 1200 aangaat. De exacte inhoud is 1115,89 CC. Af te ronden naar 1116 CC. Niet echt een sleutelblunder, maar een administratieve blunder dus. :$


Hosting - Capitar IT Group

Bosso komt stof tekort om doorheen te kruipen. |(
 
Laatst bewerkt:
Nergens voor nodig, want het valt wel mee.

Dames en heren, ik moet u bij deze mijn nederige excuses aanbieden. Ik zat er naast wat de cilinderinhoud van de laverda 1200 aangaat. De exacte inhoud is 1115,89 CC. Af te ronden naar 1116 CC. Niet echt een sleutelblunder, maar een administratieve blunder dus. :$


Hosting - Capitar IT Group

Bosso komt stof tekort om doorheen te kruipen. |(
Wat een blunder !!

8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan