Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de Honda CX500 kan je de bout van het oliefilter gebruiken om de ventilator van de nokkenas af te trekken. De ventilator zit meestal muurvast dus tussendoor een klap met de hamer op de bout in de hoop dat hij dan losschiet. Jaren geleden overkwam me dus dat ik daarmee de nokkenas volledig doormidden sloeg midden in het blok. Was een duur geintje.

Nu zie ik dat nog altijd als mijn grootste blunder maar laatst op Youtube zit ik naar deze gast te kijken die een CX500 blok wil opknappen komt hij uiteindelijk erachter dat de nokkenas is afgebroken. Ben ik in ieder geval niet de enige die dit overkwam :)

https://www.youtube.com/watch?v=K_9yAbyLlWE
 
valt toch wel mee? bijsluiter van de paracetemol is indrukwekkender.

cyanide is gevaarlijk als je het sneller inneem dan je lichaam het kan verwerken.
het is geen stapelgif.


https://m.youtube.com/watch?v=bWNpO5vvhpk


Alleen jammer, dat het geen pure cyanide is, maar een verbinding met voldoende nare eigenschappen, om er voorzichtig mee te zijn. Lijm fabrikanten zijn bv druk bezig lijmen te ontwikkelen, waar geen isocyanaten meer inzitten. In de toekomst is een verbod te verwachten. Ik ben er door mensen met kennis van zaken ook uitdrukkelijk voor gewaarschuwd.
 
Gelukkig stond de opvangbak er nog onder?

(Mezelf aangeleerd die pas weg te halen nadat de motor gelopen heeft...)

Opvangbak eronder is niet altijd zo'n goed idee. Ik herinner me nog dat ik jaren terug vakantie werk deed in een Ford vrachtwagen garage (kun je nagaan hoe lang het al geleden is..) en kreeg daar het verhaal te horen dat een monteur eens olie had gevuld met de aftap plug er nog uit en de opvangbak eronder. Gevolg was dus dat de chauffeur wegreed zonder olie, hij was niet ver gekomen voor hij terug gesleept kon worden.
 
Niet echt groot, maar wel een sleutelblunder: Bijna klaar met een paar boutjes vastdraaien, en dan valt natuurlijk mijn steeksleutel tussen het blok en de grondplaat. Nog geprobeerd de steeksleutel eruit te vissen met een magneetje maar helaas pindakaas.

Dan maar de grondplaat weer losschroeven, steeksleutel terughalen en dan de grondplaat terug schroeven :(
 
Opvangbak eronder is niet altijd zo'n goed idee. Ik herinner me nog dat ik jaren terug vakantie werk deed in een Ford vrachtwagen garage (kun je nagaan hoe lang het al geleden is..) en kreeg daar het verhaal te horen dat een monteur eens olie had gevuld met de aftap plug er nog uit en de opvangbak eronder. Gevolg was dus dat de chauffeur wegreed zonder olie, hij was niet ver gekomen voor hij terug gesleept kon worden.

het verschil tussen een camion en een motorfiets is .... :?










dat je een olieopvangbak direct ziet staan onder een motor ;)
 
Vergelijkbaar. Bij onze buurman kwam de meelwagen lossen. Tegenwoordig gaat dat onder druk vanuit de tankwagen zo de meelsilo in. Maar dan moet je wel eerst het inspectieluik sluiten _O- . We mochten wel allemaal onze auto wassen op kosten van de meelfabriek.
 
Zelfs bison maakt hele goede lijmen, maar ze worden vaak verkeerd gebruikt. Kunststoffen lijm je met de speciaal op de kunststof afgestemde lijm, idem met metalen en hout. Zelf lijm ik beroepsmatig veel hout op hout en op ondergronden als beton en anhydriet, meestal is het alleen met heel grof geweld weer los te krijgen. Tenzij ik wil, dat het verwijderbaar is.
Ook al het nodige kunststof en metaal gelijmd. Soms hangt mijn leven letterlijk aan vliegers met gelijmde onderdelen. En als het lang genoeg vriest schroef ik een zelf in elkaar gelijmde loperplank met schaatsijzers onder mijn kitebuggy, vlieger de lucht in en met een rotgang over het ijs. Stalen m20 bouten breken dan af als luciferhoutjjes, maar mijn gelijmde plankje blijft al jaren heel.

Afgelopen zomer is er hier een nieuwe houten vloer gelegd, ik was erbij toen de vloer gelegd werd en de hele vloer is dan ook op de betonnen vloer verlijmd met 2-componentenlijm.

Tegen de tijd dat deze vloer versleten is kan ik volgens mij beter het huis verkopen dan de oude vloer eruit halen en vervangen! :+ :X
 
Lang niet de grootste maar verleden week mn nieuwe uitlaatsysteem en luchtfilter binnen gekregen voor de circuitbrommer.. tank eraf, filter erin en tank terug..

Ff lopen maar zo weer uit.. alles nalopen..

Stekker vergeten van de brandstofpomp 😅 Gelukkig maar n minuut of 5 geklooid maar toch
 
Grootste blunder tot nu toe..

Beginnen met het aanleggen van nieuwe minimalistische elektra op een xv750.
Met net niet genoeg elektra kennis.. ofja veel te weinig blijkbaar
Kwam er geen vonk. Forum gek gemaakt hier.

Wat blijkt.. contactslot verkeerd aangesloten en 2 kabels vergeten aan te sluiten.

Aldoende leert men.... Ik heb geleert het niet meer te doen :X
 
Grootste blunder tot nu toe..

Beginnen met het aanleggen van nieuwe minimalistische elektra op een xv750.
Met net niet genoeg elektra kennis.. ofja veel te weinig blijkbaar
Kwam er geen vonk. Forum gek gemaakt hier.

Wat blijkt.. contactslot verkeerd aangesloten en 2 kabels vergeten aan te sluiten.

Aldoende leert men.... Ik heb geleert het niet meer te doen :X
_O- _O- ik had je andere topic ook al gelezen ;)
 
Alleen jammer, dat het geen pure cyanide is, maar een verbinding met voldoende nare eigenschappen, om er voorzichtig mee te zijn. Lijm fabrikanten zijn bv druk bezig lijmen te ontwikkelen, waar geen isocyanaten meer inzitten. In de toekomst is een verbod te verwachten. Ik ben er door mensen met kennis van zaken ook uitdrukkelijk voor gewaarschuwd.

Daarom is wondlijm ook een variant van superlijm omdat het zo gevaarlijk voor je is ;). Ik plak irritante snijwondjes aan mijn vingers die open gaan tijdens het sleutelen ook wel eens vast met superlijm. blijft een dag of twee zitten en daarna is de wond zelf ook wel goed gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan