Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

heb er ook een gehad ik heb er met heel veel plezier op gereden .
full
 
Kan wel kloppen,kleuren zelf erop gezet. Toen deze motor op merktplaats werd aangeboden zag hij er heel anders uit.
full
 
Ik zal binnenkort de OP eens uitbreiden met artikelen uit motorbladen uit de tijd van deze motor.

Ik ben nog steeds op zoek naar een digitale versie van de Hondaline accessoire brochures van de jaren '84, '85 en '86.
En ik zoek de Hondaline apparel brochure ook uit '84, '85 en '86....
 
Mooie machines dit. Ben al een tijdje aan het rond kijken en info aan het op doen over deze motoren.
Ik vind ook de blauw witte erg vet..... Maar ja helaas zie je die maar weinig.

Ik ga dit forum dus goed in de gaten houden madmarv..... :}
 
Tof :)

Ik heb heel fanatiek HEEL het internet af staan struinen naar info... dus ik heb flink wat in huis...
Er is nog een hoop te delen hier.

Dus als je vragen hebt, STELLEN!
 
Ik heb vandaag een Bridgestone BT45 130/90-16 67H band achterop gelegd.

Dit type band is 1 van de beste keuzes die je kunt maken. (er zijn veel slechte banden in onze maten te koop. Maar de BT45 is iig erg goed. Vooral ook op nat wegdek.

M'n voorband, een Bridgestone BT45 110/90-16 59H is nagenoeg nieuw (nog geen 1000km oud)

Het hele zootje stuurt erg lekker nu, ben zeer tevreden!
 
Haha, wat een bruut ding!

Heb jij even de mooiste Nighthawk die er is!!!!!!!!
Is hij orgineel blauw wit?

Hoe zit het eigenlijk met onderdelen voor de Nighthawk, is er makkelijk aan te komen?
IK zie af en toe wel aparte onderdelen bijv diepzadel en kapje onder de uitlaat(bron google).
 
Haha,
Het is niet de mooiste in ons land...
Maar voor een 25 jaar oude motor is het niet gek nee!

De kleur is zeker weten origineel!

Alle onderdelen zijn nog wel te vinden.
Als je het niet erg vind om wat extra te betalen (hoef je iig niet die-hard te zoeken) dan kan je vrijwel alles vinden op http://www.cmsnl.com

Slijtage delen zijn doorgaans nog wel te krijgen.
Honda gebruikte veel onderdelen ook op andere motoren (zoals keerringen, schakelaars en hendels enzo)

Op de website van CMS NL kan je alle onderdeelnummers vinden.
En aan de hand van die nummers kan je weer gaan zoeken.
Dan blijkt dat veel andere motoren diezelfde onderdelen ook hebben.
Zo zijn bijv. de stofkappen van de voorvork hetzelfde als die van een Honda PC800.

Dat diepe zadel is een Corbin Fighterpilot geloof ik. Ziet er tof uit, maar ik vind de zit al vrij laag t.o.v. de voetsteunen. Zo'n Corbin lijkt mij dus niet fijn. En ik ben maar 1,76m.

Dat kapje onder de uitlaat moet je even uit leggen...
Bedoel je toevallig zo'n kin spoiler?
 
Het is wel mooi dat er nog makkelijk onderdelen te koop zijn, was wel iets om zorgen over te maken vond ik.

Het kapje onder de uitlaat heb ik gezien op you-tube.
Ik ben nu mobiel, kijk wel even naar een link.

Dat zadel is dus niks voor mij, ik ben 13cm groter dan jou.
Dacht zelfs als ik er één koop om hem te verhogen achter...

Heb je nog tips over de nighthawk waar ik bij aan koop op móet letten?
Behalve banden en tikken in het blok.
Q
 
Laatst bewerkt:
Toevallig vroeg dutch112 dat gisteren ook al in een PB, dus hier mijn reactie aan hem:

Bekende aandachtspunten en kwalen zijn:
Kettingspanner in het blok. Die is zwak. Als je een trilling in het blok voelt bij constante snelheid bij hoge toeren, dan is hij ver heen. Ik voel hem bij mij tussen de 3,5 en 4,5 duizend... (in het midden gebied dus)

De startmotor en/of startmotor-aandrijf-ketting zijn ook zwak.

Verder goed opletten of de uitlaten nog goed zijn. Hier ga je op internet geen vervangende voor kunnen vinden...
Je kan een 4-in-1 uitlaat voor een honda CB750 Seven Fifty monteren, maar dan moet je ook andere sproeiers hebben (100 euro kost dat)

De schokdempers achter gaan vrij snel achteruit... dus als hij niet lekker dempt, dan zijn ze gaar.
Voor 175 euro heb je een mooie set Hagon dempers ter vervanging.

Verder moet je sowieso alle standaard dingen controleren:
-wiellagers
-balhoofdlagers
-pitten in het chroom van de voorvork
-lekkage van de vork (keerringen lek) (voor 20 euro heb je nieuwe + stofkappen)
-olie / "zweet" uit het blok
-dikte remschijven (vervangen is behoorlijk prijzig)
-Goed hard doortrekken tot het rood bij het proef rijden... de koppeling wil dan wel eens gaan slippen... Nieuwe set kale en beklede platen kost iets van 100 euro
-Hoe schakelt ie?
-vreemde geluiden uit het blok?

Ga zo maar door.

Wat je ook vaak zie is dat de kuip ontbreekt, dat deze beschadigd is, of overnieuw gespoten (waarschijnlijk gerepareerd)
Dit duidt erop dat de motor gevallen is. Zorg er dus voor dat je het zadel los haalt om het frame te inspecteren.
Kijk ook of het stuur recht is (stuur is overigens verstelbaar)
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier heeft een leek (nog wel) iets aan.

Bedankt voor de info.
Want voor je het weet koop je een kat in de zak.Haha.
Dus deze info komt goed van pas. Ik had me zelf al wel iets in gelezen, maar er staan nu wel nieuwe aandachts punten bij voor mij. :Y
 
Mooi man.

Er staan veel slechte nighthawks te koop...
Ze zijn niet erg duur, dus er wordt al snel mee geklooid... Met als gevolg dat ze eigenlijk niks meer waard zijn.
Ik zie er ook heel veel met val schade.

Dus altijd zorgen (als je het originele model waardeert) dat de Stuurkuip en originele Uitlaten in onbeschadigde staat verkeren.

Ik zou zelf namelijk nooit een Nighthawk kopen met een andere uitlaat, luchtfilter en/of carburateurs.
Tenzij je zeker weet dat de sproeiers veranderd zijn.

Van een 4-1 uitlaat gaat hij erg arm lopen. Met als gevolg dat de kleppen gaan verbranden en de levensduur van het blok heel snel korter wordt.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet nog bij de eerste gaan kijken, dus heb nog niks slechts gezien.
Ik hou pesoonlijk ook van orgineel, dus met stuur kuip, orginele uitlaten en orginele kleuren.
technisch moet hij goed zijn, uiterlijk hoeft niet 100% te zijn.
kan zelf redelijk spuiten.

Het kan dus wel even duren voor dat ik een goeie hawk tref.
Maar geduld is een schone zaak. :P
 
Ja kan wel ff duren ja..

Zeker als je een blauw witte wilt hebben.... op het Nighthawk forum ook wel bekend als de RWB (Red White Blue)

Ik heb er in 3 jaar tijd 4 te koop zien staan.

Als je gaat spuiten, dan kan je op eBay replica sticker sets vinden voor zo'n 100 euro geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Haha die vraag over de stickers had ik je nog willen vragen.
Of het stickers zijn of spuitwerk...
Maar je bent mij te glad af.. :P

De kleur maakt me niet heel veel uit.
RWB is het mooist maar ook het minst te koop en als ze te koop zijn zal de prijs daar ook naar zijn denk ik.

Er is dus ook een apart Nighthawk forum begrijp ik
Wist ik niet.
Zal is even googlen.
 
Laatst bewerkt:
Yup, die link is http://www.nighthawk-forums.com

De prijzen schommelen nogal. Maar 800 euro is toch wel de meest gemiddelde prijs.
De RWB kan duurder uit vallen, als de verkoper overtuigt is dat hij zeldzamer is.

Maar de vraag naar een zeldzaam iets bepaald uiteindelijk toch de prijs.
En de vraag naar Nighthawks is betrekkelijk laag volgens mij.

Dat is voordeel voor ons, maar toch jammer dat hij zo ondergewaardeerd is.
 
Als jij net zo snel rijdt als reageert.... komt dat niet goed.

Ik het vind ook jammer dat je ze niet meer ziet, het is zo mooie fiets.

Ze zijn ook erg kort gemaakt, 3 jaar is toch niks!

Ik heb net gekeken op het forum, ik moet wel even wennen maar dat komt vast goed.
Heb jij jouw Nighthawk ook via dat forum gekocht?
 
Nee, dat forum is echt Amerikaans.

Ik heb de mijne gewoon via Marktplaats.

De Nighthawk op die foto is geloof ik een 1984 met al het body werk van een 1986.
Daarnaast heeft hij die onderspoiler gemonteerd (is geen officiële optie voor de nighthawk)
En er zit een Kerker uitlaat onder, maar niks klinkt zo goed als de originele uitlaten!

Ik het vind ook jammer dat je ze niet meer ziet, het is zo mooie fiets.

Ze zijn ook erg kort gemaakt, 3 jaar is toch niks!
En daar komt nog bij dat ze niet officieel geleverd zijn in Europa.
Ze zijn hier allemaal als grijze import gekomen.

Wij hadden hier de Honda CBX750F:
cbx750f_600.jpg

Deze had het zelfde blok (de 750cc versie) als wij, maar met 10pk meer (ik denk dat dat in de uitlaten zit, of in een ander luchtfilter)
 
Laatst bewerkt:
Haha ik heb geduld.

Ik struin heel het net af, zie ook echt heel veel verkrachte Nighthawks, zonde is dat.

Nog even over verhogen van achter, is dat eventueel mogelijk?
Gezien ik bijna 1.90 en 95 kilo ben en dus bang ben dat de Hawk klein lijkt...

Die onder spoiler vind ik persoonlijk wel vet, maar smaken verschillen natuurlijk!
Er is nog een honda met die spioler. O ja deze http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRx04IiUh2lRD-Y8ShrhnSS1TiMJI7l2euhSeTa8K6ONrrATHREWA

Als je toevallig een mooie Nighthawk tegen komt laat het dan even weten.
Twee zien altijd meer als 1. Haha (gezien jij de expert bent en ik de leek)

Wat voor kleding draag jij eigenlijk als je rijdt.
Ik heb een R1 gehad een heb dus vol leer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan