Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Hallo heren
Heeft 1 van jullie misschien nog een tip hoe ik m'n carburateur vlotterbakpakking weer sluitend krijg.
1 van m'n vlotterbakken zweet tijdens het rijden, na een ritje is m'n carburateur nat van de benzine.
Pakking/rubber ring zit er waarschijnlijk al 27 jaar in, dus de veerkracht is er uit. Als je hem eruithaalt is hij ook helemaal afgeplat. Iemand een goed idee of tip ??
John
 
Er zijn revisie setjes te vinden op internet voor de carburateurs.
Of je koopt alleen de rubberen ringen.
Ze zijn niet goedkoop, maar nieuw is wel altijd beter dan een dodgy oplossing...

Kijk hier maar even: Link
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd om ze in warm water te leggen? Dan gaan ze vaak wel uitzetten...
Wie weet dat dat zin heeft... (wel oppassen dat ze niet te groot worden en niet meer willen passen...
 
oem-nummer (zie cmnsl-link van Marv) in google en ik vind ze voor $35. Ietsje goedkoper dus..

Verder: vorige week ergens stond ik naast een wat oudere man bij het stoplicht in Amsterdam, grijs baardje, met....een nighthawk! Een rode met korte einddempertjes, stoer geluidje. Heb hem even gesproken, en het kwam eropneer dat de hawken het gewoon prima doen! Was het toevallig iemand van hier?
 
De verzendkosten vanuit Amerika zijn helaas ook niet mis, dus ik raad je aan te zoeken binnen europa.
Er zijn een hoop fietsen waar deze pakkingen/rubbers op zitten.
Ik heb het vermoeden dat je eens moet kijken in Duitsland.
 
mm via het Honda oem-nummer kom je alleen op de NH uit. Maar aangezien de carburateurs van keileip (?) zijn, zullen ze inderdaad ook wel ergens anders op te vinden zijn
 
Ja, een Nighthawk... heb ik ook nog heel eventjes gehad. Vond het een leuke motor om te zien en het blokje liep zijdezacht, zo mooi. Lekker, die hydraulische klepverstelling. Uiteindelijk vond ik hem niet snel genoeg en gaf hij me qua wegligging aan de voorkant geen vertrouwen dus heb ik hem moeten laten gaan...

Ik vond vooral dat kabeltje bij de koplamp kap geniaal. Soort motorkap openzet stangetje

fa43cb49ac43f374c99ea8556f42aceb
 
Laatst bewerkt:
De voorkant van de motor voelt idd wat anders aan dan gebruikelijk.
De stijle hellingshoek (sloom) en het 16inch wiel (zenuwachtig) zorgen daar voor.

Langzaam, langzaam... ach... 't is natuurlijk een fiets van 25 jaar, echter vind ik 'm best vlot met z'n 80pk. Ook is hij een stuk sneller dan de opvolger met maar 55pk. Niet gek voor een fiets met carburateurs. (moderne fietsen hebben alles elektronisch, en kunnen dus ook met hogere compressie rijden (12:1 vs 9,3:1). Het is dus maar net wat je gewend bent.
 
Hallo Allemaal,

Ik ben hartstikke nieuw op dit forum en ik wilde graag jullie assistentie inroepen. Ik heb een '84er 700 SC (blauw/zwart) die helaas na 6 jaar biten staan optisch zijn beste tijd gehad heeft. Recent zit er geen beweging meer in de gaskabels (maar hij start nog wel met één druk op de kop en een beetje choke...).

Het probleem is dat ik mijn enige originele sleutel jaren geleden al een keer kwijtgeraakt ben, waarna het contactslot is vervangen (en later nog twee keer nadat ze hem gebprobeerd hebben te jatten en het slot eruit getikt hebben...). Kortom: ik heb geen sleutel meer van het Buddyslot en kom dus ook niet bij de bevestiging van de tank. De boutjes van het buddyslot zitten muurvast en zijn heel zacht dus die draai je zo kapot. Voordat ik nou de bruut geel optie toe ga passen om die dingen los te krijgen (of uitboren) wil ik graag weten of dat voldoende is om het zadel te kunnen verwijderen en bij de bevestiging van de tank te komen.

Verder vraag ik me af of iemand een idee heeft waar die gaskabels precies vast kunnen zitten. Kabels smeren heeft niet geholpen en het lijkt dat de gashendel wel wil draaien maar dat er ter hoogte van de carburateurs gewoon geen beweging meer in de kabels zit.

Ik heb het afgelopen jkaar nauwelijks gereden en heb inmiddels een Diversion 900S aangeschaft, maar het uitlaatgeluid daarvan is no fun at all in de Piet Hein tunnel! verkopen levert niks op en slopen vind ik zonde want het is en blijft een leuke machine, dus ik wil hem toch weer aan de praat zien te krijgen, hoewel ik qua motoronderhoud twee linkerhanden heb. De workshop manual heb ik (zowel op papier als digitaal).
 
Hey marker,

Welkom in het topic.

FF kieken of ik je kan helpen.
Als het slotje (dat beugeltje wat op en neer gaat) los is / kapot geslepen, dan zou je de buddy los moeten kunnen halen. Geen idee hoe je dat wil gaan doen, maar d'r is vast een manier.

Dikke kans dat je kabels vastgeroest zitten. Dat is zo gebeurd met buiten staan en niet smeren.
Ik ben er nog niet uit of de CB750 seven fifty gaskabels nou wel of niet goed passen.
Wat je kan doen is proberen de kabels los te wrikken, dikke kans dat ze gewoon zullen gaan breken.
Als ze breken hoop ik dat je ze toch kunt verwijderen zodat je zelf nieuwe binnenkabels kunt gaan maken. Originele vervangingskabels zijn niet meer leverbaar iig.
Probeer een goedje te gebruiken dat roest oplost ofzo (bestaat dat???)
Beter even goed laten weken, dan dat je ze nu al direct kapot trekt...
 
@ pjotter: mm, uitlaten zijn op zich zeldzaam... alleen doen die van mij het nog, en verder is er ook niet echt wat kapot. Misschien wil marker de gaskabels hebben!

@ marker: stond ie altijd langs de geldersekade?
Zadel kan je van bovenaf misschien kapot maken, meot je wel n nieuwe van MP trekken.
Gaskabels zou ik eens in de olie zetten en onderaan los draaien, misschien doen de kabels het wel maar het draaigebeuren beneden het niet. Kabels zijn zeldzaam, trek ze dus niet met geweld door midden!
 
@ madmarv

Dank voor de tip, even moed verzamelen voor ik iets ga slopen wat ik mogelijk niet meer recht kan breien....

Kende je deze commercial voor de SC al? http://www.youtube.com/watch?v=zVL_O0fQjkI fraai stukje motorhistorie!

@ TheHawk

Nee, hij stond niet langs de Geldersekade, maar gewoon bij mij in de achtertuin onder een hoes ;-)

Dat die kabels niet meer te krijgen zijn wist ik al, die prbeer ik heel te houden! Het geweld is vooral gericht op het loskrijgen van het zadel... Zolang die niet losgaat en de tank er niet af kan, kom ik met mijn worstenvingers nergens bij...

Zoek me overigens nog suf naar een site die ik gevonden had toen ik de Hawk net had. Was een leuek site van een gast in Amerika die uitgebreid verslag deed van zijn ervaringen en klussen aan zijn Hawk. Als ik hem vind zal ik hem posten.

Dank voor jullie snelle reacties!
 
grappige reclame! zal me eens verdiepen in de sites. Motor langs een sleutelmaker duwen, is dat een optie? volgens mij is het slot niet denderend lastig open te krijgen voor een expert..
 
Oja, er rijden/staan er dus minimaal 4 in amsterdam: marker, ik, 1 langs de geldersekade, en ik kwam eens iemand tegen op een NH (niet dat ie dus in A'dam woont, maar toch).
 
Dat ding van mij heb ik destijds ook verkocht aan iemand uit Amsterdam. Hij was toen nog bezig met z'n rijbewijs, volgens het RDW heeft ie de motor nog steeds.

Het zou toch grappig zijn als hij zich nog eens in dit topic zou melden :)
 
Er door Madmarv op vriendelijke wijze op gewezen dat ik me hier nog moet voorstellen dus bij deze.

Ik ben Henk, bijna 49 jaar oud en sinds een maand in het trotse bezit van rijbewijs A.

Sinds enige tijd "actief" op het (XJ) forum vanwege mijn '82 Yamaha XJ 750 Seca.

Twee weken geleden eigenaar geworden van een '86 CB700SC Nighthawk. Zolang de XJ nog in revisie is probeer ik de Nighthawk te berijden. Enige mankement zijn de voorvorkseals.

photo1.jpg


photo2.jpg


Helaas worden hier op kantoor de photosites geblocked en kan ik geen foto's uploaden. Zodra ik vanavond even tijd heb zal ik deze erop zetten.

Nu met foto's.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan