Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Ik heb de motor vrijdag opgehaald en even flink genoten van het mooie weer. De eerste 400 kilometer staan er al weer bij. Wat een fijne motor is dit. Trekt goed door en heeft een heel mooi geluid. Hopelijk kom ik nu niet teveel dingen tegen.

Vraag: is er nog iemand die een link heeft na een manual voor de nighthawk uit 86.
 
Ik heb die manual. En volgens mij heb ik sinds vorige week dropbox...
zal eens voor je kijken of ik 'm er op krijg...
 
Afgelopen weekend drie natte dagen op de motor doorgebracht en bijna 800km onder de bandjes. Het "oudje" heeft het prima gedaan en kon de club prima bijhouden. :]
 
Hallo,

Ik heb sinds kort een Honda CB700 SC Nighthawk uit 84, moet nog het een en ander aan gebeuren.
Toen ik hem kocht waren de knipperlichten eraf en heb dus alleen de bedrading. Nu heb ik een paar nieuwe knipperlichten gehaald.

Nu probeer uit te zoeken hoe ik deze moet aansluiten maar het lukt me niet. Voor heb ik drie draden en achter twee. De nieuwe knipperlichten hebben twee draden.

Achter is groen en blauw + groen en oranje.
Voor is oranje, groen en oranje- wit + licht blauw, groen en licht blauw wit.

Heb het bedrading schema al bekeken in het werkplaatshandboek maar kom er niet uit waar de derde draad voor dient en wat ik er mee aan moet. Ik heb geen kaas gegeten van electra, dus misschien is het wel een hele simpele oplossing :? .
 
Bij Honda geldt standaard: oranje=signaal LINKER-RAW; lichtblauw= signaal RECHTER-RAW; groen=massa.
De groene draad (massa) wordt verbonden met de buitenhuls van de lampvoet; de oranje en de lichtblauwe met de centrale pen van de lampvoet.
Dus zowel voor als achteraan verbind je 4x de groene draden, 2x de oranje (linksvoor en linksachter) en 2x de lichtblauwe (rechtsvoor en rechtsachter)
 
knippers eraf laten en je hand uitsteken :Y

Wel mooi maar niet altijd even praktisch ;)

Bij Honda geldt standaard: oranje=signaal LINKER-RAW; lichtblauw= signaal RECHTER-RAW; groen=massa.
De groene draad (massa) wordt verbonden met de buitenhuls van de lampvoet; de oranje en de lichtblauwe met de centrale pen van de lampvoet.
Dus zowel voor als achteraan verbind je 4x de groene draden, 2x de oranje (linksvoor en linksachter) en 2x de lichtblauwe (rechtsvoor en rechtsachter)


En de lichtblauw wit en de oranje wit hoeven niet aangesloten te worden? Die ik dus alleen aan voorzijde over heb.
 
Ik weet niet of lichtblauw/wit en oranje/wit ook gestandaardiseerd zijn. Ik heb wel al donkerblauw/wit tegengekomen op de selectieschakelaar HIGH/LOW BEAM (grootlicht-dimlicht). Oranje/wit heb ik nog niet gezien en is misschien zelfs niet origineel. Het is alleszins zeker dat deze twee draden niets met de RAW te maken hebben.
Oh ja, Honda gebruikt op zijn schema's soms wat rare afkortingen voor de kleuren. L=donkerblauw; Sb=lichtblauw(sky blue):Dg=donkergroen(dark green)
 
Ik kan me herinneren dat sommige Nh's ook een draad hebben die er voor zorgt dat de knipperlichten continu branden, zoals in de US gebruikelijk is. Vandaar dat er drie zijn ipv de gebruikelijke twee.

Ik kan weleens kijken hoe het bij de mijne is, wie weet kun je daar je voordeel mee doen.

Overigens komt de mijne te koop wegens ruimtegebrek. Een Canadese 750 uit 84.
Net nwe accu in gezet. Zodra het weer omslaat en het seizoen ten einde loopt mag die weg.

wordt vervolgd.
 
Dag heren!
Ik rijd sinds een tijdje met Pirellii Sport Demon banden. Een hele verbetering ten opzichte van de BT45 als je het mij vraagt.
De BT45 voorband ging bij mij altijd heel snel cuppen. Iets wat er voor zorgt dat het voorwiel gaat slingeren als je het stuur los laat. Erg vervelend.
Daar heb ik met de Sport Demon totaal geen last van. Ook geven de sport demon's veel meer vertrouwen in de bocht.
Ik ben er dus erg happy mee :)
 
ah goed om te weten :) Het viel mij laatst op dat de BT45 goedkoper was geworden, en dat was volgens mijn vaste garagemeneer doordat er betere concurrenten op de markt waren gekomen.
Al iets bekend over de levensduur? met 12.000 + miles / jaar toch ook aardig belangrijk immers.

Ps mijlstand: >60.000 sinds deze week! maandag middag bleef ie nog haken op 59.999,9 toen ik thuiskwam (heus!) Ik wou de straat nog een keer op en neer, maar het regende.
 
Ik ben vandaag overgestapt naar 34.000 mijl.
Deze week heeft m'n chokekabel het begeven. En zonder choke wil ze toch echt niet starten....
Morgen maar even sleutelen...
 
@marv: die van mij is ook al niet origineel meer, kon de echte niet zo snel vinden en heb een universele bij Roukema gehaald (een uittrekding, volgens mij voor oude goldwings)..

Laat je het even weten hoe je dit uiteindelijk fixt? ik ben bang voor m'n gaskabels ooit, op basis van de km-stand en de vorige breuk zouden ze nu zo'n beetje moeten knappen...Heb nog geen idee hoe ik dat dan weer ga oplossen. Van de andere kant kan het natuurlijk ook nog wel even duren :)
 
@jonno: 54.000 is volgens mij bovengemiddeld hoor :) de meeste die je tegenkomt op marktplaats e.d. zitten rond de 20 - 30. Die van mij trouwens 3 jaar geleden (morgen op de dag nauwkeurig!) gekocht met 24,5 erop.
 
Kabels kan je op zich best makkelijk repareren.
Gewoon een stuk kabel pakken en zelf nippels erop solderen.

Zo heb ik zelf een keer een gaskabel gerepareerd.
 
Jonno suc6 met je verkoop ,
Als je er maar geen spijt van krijgt,net als ik in het verleden met mijn zundapps,kreitlers,en Suzuki t20'
Wou dat ik ze had opgeslagen ipv verkopen! Echt balen.
 
He Jonno, mag ik nog steeds dat ori stuur op komen halen?
Elke dag onderweg van en naar school denk ik er weer aan.... maar zodra ik thuis ben of het weekend is vergeet ik steeds om contact met je op te nemen...
Heb echt een recht ori stuur nodig, want krijg steeds last van m'n linker arm onderweg ... suf he..
 
Terug
Bovenaan Onderaan