Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Haha, nee ik rijdt doorgaans niet als een ouwe sok :)

Vandaag rustig aan gedaan tijdens toertocht met een maat.
Nog niet in het oranje, maar wel al 120 mls op de teller.
Doorgaans sta ik dan al op reserve :')
 
Ben vandaag trouwens omgeflikkerd met de Nighthawk :')

Ik was heeeel hard aan het nadenken en wilde een heel strak bochtje maken op een heuveltje... en door dat harde nadenken zat ik met m'n hoofd niet bij het bochtje... dus toen ging de hawk om....
Ik hield 'm niet meer, dus snel afgestapt en 'm opgevangen door 'm met rechts bij de kont te pakken ( en links aan het stuur) en 'm heel snel weer rechtop te tippen.
Het stepje heeft de grond geraakt iig, had daar net een nieuwe slider + beugeltje onder gezet omdat de oude krom was... issie nu dus weer krom :(
Gelukkig verder geen schade dus, behalve de onderkant van m'n steuntje.
 
Hmmmm nee ik ben niet op de daynobank geweest, het was knap druk toen ik er was.
Ik heb je niet gezien maar dat is ook niet gek want er stonden ook aardig wat motoren.
Hoeveel pk's kwam je uiteindelijk op uit ondanks de slippende kopling?

Je hebt de laatste dagen behoorlijk pech madmarv.
Eerst de gaskabel en nu het omvallen!

Je kunt ook beter eerst doen en dan denken :+
 
Ik kwam uit op 59,6pk @ 7900rpm met 54Nm @ 7866rpm... Verder is de meeting niet gekomen.
Volgens die kerel bij de dyno zou het om krukas pk's gaan.
 
Laatst bewerkt:
1 van de lijst geschrapt.

De 84'er met 85' kappen.
Banden waren aan vervanging, motor loopt te hoog in toeren, knippers missen en een deuk in de tank o ja + de verkeerde kappen.

kortom een te groot risico voor mij.

Ik ga nu verder met die andere 2.
Hou je op de hoogte.

hallo volg dit onderwerp al een tijdje ,als ik het goed begrijp had u deze bekeken
had u er ook op proef gereden?,en wat kan de oorzaak zijn dat ie hoog in toeren loopt ?
en hoe groot is de deuk,adventerder spreek er niet over in adv en mail

of weet iemand nog een 700 staan in 1 van de noorderlijke provicieen

vr gr pjotter :)
 
Welkom Pjotter,

Hoe ben je bij de CB700SC uitgekomen?

De 700's zijn niet dik bezaaid, dus als je er 1 wilt kan je het beste rustig de tijd nemen.
Er komen een aantal goede voorbij, maar ook een aantal mindere...
Niet te snel enthousiast worden dus!
Het wachten zal beloond worden ;)
 
de looks van de 700 hoekige tank,cadan ,en hydralische klepgebeuren daardoor ben ik bij de 700 gekomen,maar een mooie 750/900 boldor kan het mij ook doen, :] de 650nighthawk vind ik kwa vormen minder
heb nu voor het woon/werk een ltd 550 en ik heb idee dat ik met mijn lengte van 1.86 op een poepdoos rijdt, 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens wilde plannen voor een te gekke CB700SC...

Maar waarschijnlijk zal een CBX750F als basis nodig zijn.

Ik heb echter geen ruimte om het project te bouwen, dus het komt er niet van.

Maar ik had wat ideeën opgedaan na het zien van deze CBX750 Horizon:
129967769150116231337_008.JPG


Het frame van een CBX750F is in grote lijnen vergelijkbaar met die van de CB700SC.

De CBX750F heeft een Pro-Link achterbrug met mono shock i.p.v. 2 stereo shocks.
En dus ook geen cardan, maar een ketting.

Het overzetten van zo'n brug op een 700 heeft dus geen zin, óf je moet het blok om lepelen.

De balhoofdhoek van de CBX750F is volgens mij maar 27graden t.o.v. de 30graden van de CB700SC. Dit is 1 van de negatieve punten aan de 700 wat mij betreft.

Nu vraag ik me dus af of het mogelijk is om een CBX750F frame te nemen en daar allemaal CB700SC onderdelen op over te zetten.
 
Laatst bewerkt:
zondag met de hawk na de motorzegening geweest, de v-max laad niet bij is lullig als je daar staat en niet meer wil starten,na de zegening een flink stuk gaan toeren met de maten moet zeggen dat de hawk het nog goed doet, snap niet dat niemand hem wil kopen heb je een goede motor aan
gr math
 
Ik denk toch dat het komt omdat er aan geknutseld is en dat hij z'n originele looks kwijt is.
De meeste mensen hebben geen vertrouwen in andermans sleutelpraktijken.

Ook denk ik dat je vraagprijs wat aan de hoge kant is. Voor dat geld koop je namelijk een nette originele.

Edit:
Ik zie dat je hem nu op t.e.a.b. staat. Dat schrikt iig niet af.
Ik zou wel de beschrijving wat volwassener maken, staat nu er rommelig en onduidelijk voor de normale mens.
Gebruik op z'n minst hoofdletters, punten en komma's.
 
Laatst bewerkt:
zondag met de hawk na de motorzegening geweest, de v-max laad niet bij is lullig als je daar staat en niet meer wil starten,na de zegening een flink stuk gaan toeren met de maten moet zeggen dat de hawk het nog goed doet, snap niet dat niemand hem wil kopen heb je een goede motor aan
gr math

sorry dat ik inhaak ,is het een 700 die u te koop hebt en heeft u ergens een adv staan dan,misschien een linkje?
 
:) math-max

heb hem inmiddels gevonden ,staat dus weer op de andere kant van nederland '(


dat water van het zegenen is niet slecht voor :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo pjotter,

Ik ben niet bij deze hawk gaan kijken.
Ik vond dat er te veel dingen niet klopte niet orgineel waren en dan ook nog dat de motor niet goed liep, dus was het voor mij een te groot risico en had dan ook een uur moeten rijden met groote kans dat het niks was.
Heb daarom eieren voor mijn geld gekozen :P
Ook is de motor nu 200 euro goedkoper dan toen ik contact heb gehad met de verkoper, dus hij raakt hem niet kwijt, dat zou wel niet voor niets zijn.
De deuk in de tank kun je zien op de foto 2 in de advertentie

Twee dagen later ben ik bij de eerste hawk wezen kijken en meteen ook gekocht.
Een 84'er helemaal orgineel op de handvatten na.
De vorige eigenaar had hem 20 jaar in bezit gehad.

Als je dit topic goed door leest staan er heel veel dingen in waar je heel veel aan hebt.
Ik spreek uit ervaring *D
Mocht je dan nog vragen hebben kun je ze hier altijd stellen.



hallo volg dit onderwerp al een tijdje ,als ik het goed begrijp had u deze bekeken
had u er ook op proef gereden?,en wat kan de oorzaak zijn dat ie hoog in toeren loopt ?
en hoe groot is de deuk,adventerder spreek er niet over in adv en mail

of weet iemand nog een 700 staan in 1 van de noorderlijke provicieen

vr gr pjotter :)
 
Laatst bewerkt:
@ madmarv.

Die Horizon is een vet ding!!!

Hier kun je goed zien waarom ik de achter kant wil verhogen,
al weet ik niet of dat zo makkelijk is, met bijv. alleen andere achterveren?
Ook de hoge uitlaten vind ik heel erg mooi.


Waarom ga je niet gewoon voor de cbx750F lijkt me een stuk eenvoudiger :Y
Of wil je niet van de Nighthawk af :?
 
Laatst bewerkt:
Haha.. nee ik wil er niet vanaf voorlopig.

Heb al weer 3 bestellingen de deur uit gedaan voor onderdelen....

Ik rijdt er iig dit seizoen nog mee.

De CBX750F heeft een ketting, en dat wil ik niet :+

Het was ook maar een idee hoor, ga het niet uitvoeren.

Ik moet maar eens wat gaan photoshoppen denk ik :Y
 
~
Ik denk toch dat het komt omdat er aan geknutseld is en dat hij z'n originele looks kwijt is.
De meeste mensen hebben geen vertrouwen in andermans sleutelpraktijken.

Ook denk ik dat je vraagprijs wat aan de hoge kant is. Voor dat geld koop je namelijk een nette originele.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Oké,

Wel even laten zien als je geshopt hebt.

Weet jij zo of er hogere veren zijn voor een hawk, of veren van een andere motor die hoger zijn en passen?
 
@math-max:
Waar ben je het niet mee eens?

@ANAR:
Ik heb geen idee welke andere veren zouden passen...
 
Laatst bewerkt:
Oké,

Wel even laten zien als je geshopt hebt.

Weet jij zo of er hogere veren zijn voor een hawk, of veren van een andere motor die hoger zijn en passen?

Je kunt een aantal leveranciers een mailtje sturen. Meestal willen ze wel meedenken. ik heb goede ervaringen op dat gebied met HyperPro in Werkendam. Het lijkt erop dat die Horizon op de foto XJR veren heeft.

Ik heb er te weinig verstand van , maar misschien kun je er achter komen wlke kriteria je in de gaten moet houden bij vervangingsveren of dempers.
 
Au.

Dat is veel geld.
Daar kan ik nog anderhalve nighthawk voor kopen.
En op zoek gaan naar een andere woning, want mijn vrouw schopt me er uit als ik deze shocks koop!
_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan