RC45 blok gelijk aan VFR750?

fighterfan

MF veteraan
13 okt 2004
15.273
276
Amersfoort
He hallo,

Ik zit met een vraagje.
Is het blok van een rc45 het zelfde blok als dat van een vfr750 ?
En zo niet wat zijn de grote verschillen hier tussen of zijn het echt twee compleet andere carters ? Ik kan me voorstellen dat het het zelfde blok is alleen dan met een andere kop of nokkenassen. De bloken lijken nog al op elkaar dus vandaar mijn vraag. Iemand die hier kaas van heeft gegeten ?
En heeft iemand ook enig iedee wat het vfr750 blok weegt ?

Gr Dennis. :W
 
Laatst bewerkt:
Phoe hij klinkt wel dik maar al die rommel om het blok is echt niks voor mij.

})
full


Veel mooier werk... :9~ :} :}
 
Laatst bewerkt:
Een Honda met een Kerker pijp :? , zou ik toch eerder op een Kawa verwachten :/ .

Oja ik vond dit filmpje :


Fap Fap Fap.... :9~ :9~ . Daar hoort eigenlijk de RC45 ook nog bij te staan, dan ben je klaar. En wil je nooit meer uit de schuur alleen nog maar om te rijden. :Y
 
rommel om het blok heb je sowieso wel met koelerslangen, oliekoelerleidingen, elektronica etc ;) dus dat maakt niet veel uit _O-

en die je laat zien is een RC45 met 360 graden kruk ;)
Maar hij is wel erg mooi niet ? :9~
Nee wat ik in me kop heb wil je die rommel niet bij je hebben.
Voorlopig zijn het enkel nog maar toekomst plannen maar wel die ik zeker in me achterhoofd hou voor een volgend project. Het word geen rc30/45 replica of streetfighter met een charger of turbo. Afwachten dus. :)
 
Wat mij betreft is dit de mooiste kleurstelling van de rc45:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/...0OfNNOZhmXBUDmGzI-Bl0f08d6-lL7ZjaTWSvguZE6Wfc

En volgens de man die er hier opzit, had honda deze motor verder moeten ontwikkelen, want hij vond de basis (V-4) geweldig goed. Wat een tegenvaller was die SP-1 voor hem zeg. We hebben t hier over Joey Dunlop, die heeft die motor van honda gekregen en aan t plafond in zn kroeg gehangen. En een paar jaar later heeft hij de motor nog een x gebruikt tegen de 1000cc superbikes (R1, GSXR-1000 en VTR SP-1) tijdens de North-West 200, en hij won. :} :} Denk niet dat dat alleen aan de motor toe te schrijven is laten we t daarom maar op de ideale combinatie houden. :Y
 
Wat mij betreft is dit de mooiste kleurstelling van de rc45:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/...0OfNNOZhmXBUDmGzI-Bl0f08d6-lL7ZjaTWSvguZE6Wfc

En volgens de man die er hier opzit, had honda deze motor verder moeten ontwikkelen, want hij vond de basis (V-4) geweldig goed. Wat een tegenvaller was die SP-1 voor hem zeg. We hebben t hier over Joey Dunlop, die heeft die motor van honda gekregen en aan t plafond in zn kroeg gehangen. En een paar jaar later heeft hij de motor nog een x gebruikt tegen de 1000cc superbikes (R1, GSXR-1000 en VTR SP-1) tijdens de North-West 200, en hij won. :} :} Denk niet dat dat alleen aan de motor toe te schrijven is laten we t daarom maar op de ideale combinatie houden. :Y
Gaaf verhaal, dat wist ik niet.
Wel leuk dat hij die nieuwere fietsen het na kijken gaf met een verouderd blok. :)
 
Deze foto heb ik als achtergrond op de computer in mijn werkplaats. (Wph's van alle vervoermiddelen waaraan ik sleutel en 200 uur aan muziek voor gevarieerd achtergrond geluid)

full
 
He jongens even weer wat leven in dit topic blazen.
Heeft een van jullie een website over iets van de evolutie van het v4 honda blok ?
Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld de verschillen in boring en slag verhouding, vermogen enz.
Ben vooral benieuwd naar de verschillende slag verhoudingen, welk blok heeft de langste slag en welk het kortst. En dan nog het liefst een 180 graden krukas.
En op deze manier houden we dit topic gelijk een beetje in leven. *D
 
Ook nog iets om het topic in leven te houden, en ik zat er net deze week aan te denken.
Een maatje van me heeft nog een RC30 frame en achterbrug (verder voorlopig niets, voor ik de vragen krijg :+ ) "over".
Weet iemand of het mogelijk is hier een vfr750 blok in te fröbelen ZONDER aan het frame te liggen klooien? En zoja, welke bouwjaren VFR blok meot het dan zijn?
 
Ook nog iets om het topic in leven te houden, en ik zat er net deze week aan te denken.
Een maatje van me heeft nog een RC30 frame en achterbrug (verder voorlopig niets, voor ik de vragen krijg :+ ) "over".
Weet iemand of het mogelijk is hier een vfr750 blok in te fröbelen ZONDER aan het frame te liggen klooien? En zoja, welke bouwjaren VFR blok meot het dan zijn?


RC36-2 blok past erin, bij van Andel Motoren in Kerkdriel staat er 1 met RC36-2 blok erin ;)

Groeten Hans
 
Ook nog iets om het topic in leven te houden, en ik zat er net deze week aan te denken.
Een maatje van me heeft nog een RC30 frame en achterbrug (verder voorlopig niets, voor ik de vragen krijg :+ ) "over".
Weet iemand of het mogelijk is hier een vfr750 blok in te fröbelen ZONDER aan het frame te liggen klooien? En zoja, welke bouwjaren VFR blok meot het dan zijn?
Gaat niet, geef maar aan mij. :+
 
RC36-2 blok past erin, bij van Andel Motoren in Kerkdriel staat er 1 met RC36-2 blok erin ;)

Groeten Hans

:^

ondercarters van VFR750 vanaf 1986 tot 1997 past erin, de kop van de RC30 heeft extern meer weg van de 1986-1989 VFR dan van de 1990-1997 VFR

de 1990-er kreeg wel de bucket-over-shim klepbediening van de RC30, waar de 1986-er nog sleeparm+stelschroefjes had

kleine geschiedenis:

Honda Worldwide | Honda Force V4 Story | 08. V4 History (klik maar raak)
 
boring en slag is vanaf de VF750 Sabre tot en met de VFR750F 1997 (en zelfs ook de RC30 alle bouwjaren) 70.0 mm × 48.6 mm

de RC45 kreeg een kortere slag bij 750cc en dus 72.0 x 46.0mm

de VFR800Fi kreeg 72 mm × 48 mm (iets meer slag tbv meer cc's en koppel onderin)
 
Terug
Bovenaan Onderaan