RC45 blok gelijk aan VFR750?

fighterfan

MF veteraan
13 okt 2004
15.273
276
Amersfoort
He hallo,

Ik zit met een vraagje.
Is het blok van een rc45 het zelfde blok als dat van een vfr750 ?
En zo niet wat zijn de grote verschillen hier tussen of zijn het echt twee compleet andere carters ? Ik kan me voorstellen dat het het zelfde blok is alleen dan met een andere kop of nokkenassen. De bloken lijken nog al op elkaar dus vandaar mijn vraag. Iemand die hier kaas van heeft gegeten ?
En heeft iemand ook enig iedee wat het vfr750 blok weegt ?

Gr Dennis. :W
 
Laatst bewerkt:
Ga je een RC45 replica bouwen Dennis? ;)

Kan je overigens niet helpen met je vragen, maar ik kan me voorstellen dat de verschillen tussen de RC45 en de VFR750 ongeveer hetzelfde zijn als tussen de VTR SP's en de VTR F. Nogal groot dus :P
 
Specs die kende ik al Bjorn. ;)
Waar het mij om gaat of de bijde blokken op zijn geboud op het zelfde carter.
Als dat zo is kan ik ook een vfr blok pakken en daar andere drijfstangen en nokkenassen in doen, dat is het probleem niet.
 
Kijk de blokken lijken sprekend op elkaar alleen de carter deksels zijn wat anders van uiterlijk maar ook deze hebben de zelfde vorm en het lijkt er ook sterk op dat de boud gaten overeen komen van bijde carters, kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar de waterpomp.

Honda vfr 750


Uploaded with ImageShack.us

Honda rc45


Uploaded with ImageShack.us

Mmmww bij mij zijn de plaatjes wat groter... B|
 
Laatst bewerkt:

Well, '98 - '01 VFR engines were actually built using modified RC45 cases.

Dat wou ik idd even weten Bjorn, thanks.
Boring en slag is zo aangepast, de nokkenassen nog sneller.
Maar die moeten er dan toch uit.
Waar het mij om ging is dat ik niet een blok wil hebben wat maar 100pk kan leveren.
Een rc45 replica ? :N
Veel mooier....

:W
 
Laatst bewerkt:
Hey dennis, je bent niet de eerste, ik loop ook al een paar jaar met dat idee in de rondte. En hier op t forum is ook al iemand geweest die een mooie replica gebouwd heeft nl:

foto na verbouwing vfr

Te koop: RC45 replica

En kijk ook eens op deze site: www.thervfproject.com

Maar tot nu toe ben je ongeveer tot dezelfde conclusie gekomen als ik, wat betreft de specs.
Ik kan alleen nog maar toevoegen dat je als basis t beste een vfr 94'-97' kan gebruiken.
Ik had een donor gekocht maar kon m weer verkopen met wat winst dus dat heb ik maar gedaan, ik ga eerst een mono bouwen en over een jaar of 2 is de rc45 aan de beurt.

t blijft een van mn favorieten. *D *D :}
 
Hm Dennis ik bedenk me net als je die Engelsman een mail stuurt kan hij je vast wel meer vertellen over de verschillen. Als die wat te melden heeft laat t mij ook ff weten als je wilt. Ik wilde hem ook een mail sturen maar ja ik heb alles ff uitgesteld. Geld en tijd gebrek t oude liedje he? '( '(
 
He jeroen,

Ik wil ook eerst mijn tijd, geld en energie in de supermono steken hoor maar de mono gaat best aardig de goede kant op zo en ik kijk gewoon naar wat opties voor de toekomst.
Ik wil niet zo zeer een rc45 replica maken hoor ik heb er andere plannen mee.
Ik wil in ieder geval het liefst een v4 gaan bouwen maar een in lijn twin staat/stond ook op het lijstje.
Maar aangezien er niet echt snelle twin in lijn blok blokken zijn twijvel ik hier over.
Een v4 blok heeft al een stuk meer maar 100pk is echt niet genoeg voor wat ik wil gaan bouwen. Een Aprilia Rsv4 blok is wel mooi maar erg duur en ik wil dan wel heel graag een honda blok. :Y
Ik heb ook gekeken naar een vfr1200 blok wat erg veel vermogen heeft maar deze heeft geen ketting aandrijving, en dat wil ik natuurlijk wel hebben.
Ik weet niet of dit om te bouwen is. Verder lijkt me het blok ook wat te zwaar al is het vfr750 blok ook een dikke 77kg ! Die moet zeker op dieet.
Ik kijk gewoon een beetje in de ronte voor de mogelijkheden.

Gr Dennis. :W
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen V-twin als basis, honda sp ook een pracht ding maar daar mag je eigenlijk niets aan veranderen, dat is zonde hij is al mooi. En volgens mij heeft deze ook tandwielen.

Waarom dan geen Suzuki tlr zijn gewoon spotgoedkoop voor wat voor motor je er voor krijgt, tja mijn styling is t ook niet maar daar kun je zelf wat aan doen.
 
Nee mocht het een staande twin zijn ga ik eerder voor een kawasaki er6 blok.
Mischien niet zo veel vermogen maar wel licht en er is zo'n 95pk uit te halen
(95racer als voorbeeld).

Maar nee een Cross-plane R1 is het niet.
Ik wil eigelijk een honda v4 met een min. 140pk en ook moet hij nog aardig toeren maken.

Maar ik lees net in de link die jij posten dat die jongen zijn 750cc blok op heeft geboord naar 836cc en race carburateurs zorgen al voor een 130pk.
Dat komt al aardig in de buurt voor relatief weinig werk. Er moet nog wel wat meer uit kunnen komen. De carters zijn ook niet echt duur dus dat is ook altijd mooi mee genomen.
Aan wat meer toeren is ook wel te komen (lees kortere drijfstangen)

Gr Dennis. :W
 
Waarom geen V-twin als basis, honda sp ook een pracht ding maar daar mag je eigenlijk niets aan veranderen, dat is zonde hij is al mooi. En volgens mij heeft deze ook tandwielen.

Waarom dan geen Suzuki tlr zijn gewoon spotgoedkoop voor wat voor motor je er voor krijgt, tja mijn styling is t ook niet maar daar kun je zelf wat aan doen.
Nee geen twin. :N (hoe mooi een sp ook is)
 
Terug
Bovenaan Onderaan