CBX750 F² krijgt face-lift

Loebassie

MF veteraan
12 feb 2004
4.262
0
Zo dan..

3 maal scheepsrecht wordt er in de volksmond wel eens gezegd.. laten we het hopen.
De eerste keer dat ik wat probeerde was met 'n HONDA CB550 Ik had 'm als gebakkie gekocht en was er ook fanatiek aan begonnen. Eenmaal aardig op weg, heb ik hem door gebrek aan - van alles & nog wat - als afmaak-project verder verkocht..

full

full


Daarna heb ik het geprobeerd met een SUZUKI GSX-G 1100.. wederom aardig op weg & tevens door eerder genoemde gebreken, heeft ook deze vroeg-tijdig het veld moeten ruimen.. Jammer beide hadden wel potentie om wat te worden.. :Y

full

full


Magoe dat is allemaal in het verleden geweest.. Nu kon ik deze HONDA CBX750 op mijn naam laten zetten - voor de prijs waarvoor vandaag de dag, enkel nog de zon op komt - En dat zijn aanbiedingen die je niet voorbij moet laten gaan :+ Omdat deze nog in geheel originele staat verkeerd (op de knipperlichten na) had ik mezelf voor genomen om deze gewoon origineel te houden, lekker te gaan rijden totdat ik genoeg centjes had gespaard om weer een 1000cc 2 cilinder te kopen - dat heeft toch de voorkeur :P - en dan deze wéér te verkopen..

full

full


Maar tja.. je moet wat & 't kriebelt toch weer 'n beetje, dus vandaar dat deze weer lekker uit elkaar gaat.. Dan vragen jullie hebben natuurlijk: "hey loebas, heb je al 'n ideetje dan ?" Tuurlijk, alhoewel er weinig tot geen CBX-en 750 worden verbouwd.. dacht ik aan.. voor- en achter 17 inch velgen (waarbij spaakwielen de voorkeur hebben) USD-voorvork erin, ronde koplamp, ronde km-teller, superbike stuur.. misschien andere achterbrug, afhankelijk hoeveel werk dat gaat geven.. kontje van type CB750 80/82 o.id... zoiets zit erin me koppie, kijken of het lukt omdat allemaal te verwerken. :/ Magoe i.v.m. de vriendelijke aanschafprijs ;) hebbik nog wat budget over..

[me] note to myself: niet teveel hé, je spaart voor 'n 2 cilinder supersport [/me]

Update's volgen vanzelf.. topic kan er maar alvast staan, kennik niet terug. :9 :

groeten loebas :W
 
Laatst bewerkt:
hehehe... ja :Y

hijs verzekerd en zit in de wegenbelasting.. en staat al 2 maanden een goeie 200+ km van huis :$
Ik heb zodirect 2 weken vakantie, zal ik eens kijken of ik een hangertjie kan regelen.. maar ik heb even andere dingen te regelen B| dan weet jij wel wat, Tom O-)
 
Laatst bewerkt:
Zo... eindelijk het gebakje thuis in de schuur staan.

Ben begonnen met demonteren van alles.. om te kijken wat er echt allemaal aan scheelde - waardoor ik gelijk tot de conclusie kwam dat écht verbouwen wat meer moeite gaat kosten, verplaatsen oliekoeler e.d. - Magoe das zorg voor later. first things firts.

short-list..
* achterband lek
* accu ontbreekt (besteld*)
* achtervering werkt niet (op druk gezet en oké bevonden*)
* duw kabel gebroken (nieuw setje besteld*)
* keerringen lek (nieuwe besteld*)
* rechter kuip schade

Nu reed de motor op zich waardeloos, maar motorisch was er buiten, een grote dip op 6000 toeren, de tweede cilinder die af en toe niet mee deed, en een rammelende dynamo ketting, weinig aan de hand.. De eerste twee zijn gewoon terug te leiden naar de carbs.. De cbx stond sinds 2006 geschorst, dus als die gecleaned en gesync. worden moet dat over zijn. Van de rammelende dynamoketting ben ik in een ander topic van Marcos45 al heel wat meer te weten gekomen. Wordt een vervelende klus, maar bij eventuele verkoop, misschien wel wijs om toch te vervangen..

Dan het uiteindelijke verbouwen.. Daar zal ik mezelf nog serieus achter de oren voor krabben.. alles is te koop & zo niet kan je het laten maken.. eerst maar motorisch & rijwiel technisch in goede staat brengen.. :Y
 
.. en dan is dit ongeveer 't beeld dat je krijgt.. Heb ook niet zo'n heel uitgebreide werkplek, magoe moet voldoende zijn :Y

full


full


full
 
zo nieuwe keerringen gemonteerd.. was ook wel nodig ook, leek wel alsof ze sinds 1989 erin hadden gezeten.. :N

full



daarnaast nog een stukje huisvlijt, aangezien de achterband steeds leeg liep.. eerst de goedkoopste oplossing; nieuw binnenwerk ventiel.

full


vondt ik wel weer genoeg voor van 't weekend.. :W
 
dit is een beginner, geen afmaker.

WhOOt... Jij hebt mensenkennis zeg.. Ik verlies snel concentratie bij 4 cilinders !
Deze heeft inderdaad alweer een nieuwe eigenaar.. Overigens helemaal in originele staat ! :P

Ondertussen wel weer een supersport 2 cilinder in de schuur (zoals vermeldt in me OP)
Die wel helemaal uit elkaar is geweest (ander frame/ander blok)

full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Oké..

Goed dat je iig lekker bezig bent! Mooie kleur blauw trouwens.

Ben errug benieuwd naar hoe een CBX750 kan worden als ie aangepakt wordt..
Zal verder sneupen of ik wat vinden kan.

Knutselse mannen

Ltrrr. Guido
 
Vind een beetje smurfenkleur. Niet mijn ding. Wel een lekkere fiets :9
 
Zie trouwens al dat ie mooi rood geworden is. Netjes hoor ;)
 
@ zot .. Dat was me eerste TL1000

@ de rest: hij was lelijk blauw en nu weer rood..

Dus ja ti's me 2e TL.. Met toevallig het zelfde frame van me vorige TL.
Die had ik in 2010 verkocht met motorschade aan een mede MF-er die hem in onderdelen had verkocht.. Maar het frame nog had staan, dus die had ik wéér terug gekocht..

De cirkel is rond ! Maar als je bovengenoemde link volgt op tl1000.nl wordt het allemaal duidelijk. Ik durf hier op MF geen projecten meer te plaatsen :+
 
Leuk hoor, vooral omdat het nu een suziva is.. of een cazuki.. Heeft wel wat. Staat er ook Cagiva op dat blok?
 
Nee ik heb de koppelingsdeksel verwisseld met die van het suzuki blok..
Enige jammere is dat de Suzuki het blok in zwart en cagiva het in zilverkleur heeft uitgebracht.
Het valt dus nu we erg op, dat het een bonte verzameling van merken, bouwjaren, import en onderdelen is.

Magoe, mag de pret niet drukken: de cagiva had 40k weg sinds 2001 en het suzuki blok (was al niet origineel meer) wel wat meer.. :$ het start, rijdt en en ik heb plezier !
 
Terug
Bovenaan Onderaan