Yamaha TMAX 2012

Tja, hetgeen dat ik weet is dat je tijd moet hebben om iets te verkopen... Zowel mijn auto als mijn motor heb ik dit jaar verkocht met een prijs die een dealer zou vragen. Verschil= Ik heb tijd... Indien het van de moete's was (of willens bij aankoop van een andere), zou me dit ong 1000 bij de motor en 1500 bij de auto verschil gegeven hebben. Nu rustig te koop zetten... Is hij verkocht, pak je een maandje openbaar vervoer tot je de nieuwe hebt= volgens mij niet onoverkombaar voor 1000 a 1500euro...
Is hij niet verkocht... Toch geen ramp?
 
De anti-dealer sentimenten vieren hier hoogtij. Ieder zijn voorkeur.

Persoonlijk zou ik niet snel een motor of auto kopen van een particulier, zeker niet als die dezelfde prijs wil hebben als de dealer.

Daarnaast, de subfora zoals "techniek" geven mij evenmin voldoende vertrouwen in de sleutelende MF-er.

En ik besef uiteraard: voor niets gaat de zon op.
 
Laatst bewerkt:
De anti-dealer sentimenten vieren hier hoogtij. Ieder zijn voorkeur.

Persoonlijk zou ik niet snel een motor of auto kopen van een particulier, zeker niet als die dezelfde prijs wil hebben als de dealer.

Daarnaast, de subfora zoals "techniek" geven mij evenmin voldoende vertrouwen in de sleutelende MF-er.

En ik besef uiteraard: voor niets gaat de zon op.


Indien je mijn andere bijdragen zou hebben gelezen, wist je dat ik, integendeel , zeer PRO-dealer ben...

Ik vind zelfs diens tarieven over het algemeen niet overdreven, gelet op zijn investeringen en kosten, waarmee ik beroepshalve goed vertrouwd ben... .

Ik ben dan ook van mening dat de huisvlijt van sommige forumleden die enerzijds een goodwill van de dealer eisen buiten de grenzen van het redelijke, maar hem anderzijds geen rotte cent gunnen, niet door de beugel kan.

Ik heb dan ook, zoals hoger gesteld, "meermaals" mijn BMWdealer blij gemaakt met de overnames van mijn jonge , maniakaal onderhouden motorfietsen... en ik aanvaard dat hij hier een mooie cent aan verdient : ik ben immers af van het gezeur van kandidaat-kopers die gewoon niet komen opdagen, dan wel belachelijk beginnen af te dingen, of in het slechtste geval met je motorfiets aan de haal gaan...

Maar dat belet niet dat we toch ook een beetje met onze dealers mogen lachen ... ?

Zij lachen immers het laatst (als de crisis het hen tenminste nog toelaat).
 
ik ben immers af van het gezeur van kandidaat-kopers die gewoon niet komen opdagen, dan wel belachelijk beginnen af te dingen, of in het slechtste geval met je motorfiets aan de haal gaan...

Idd heb je hier gelijk in... Maar om nu even te vregelijken;
Yamaha Majesty maart 2008 nieuw gekocht 6100euro... September 2009 met 16500km verkocht aan dealer voor 3300.
Honda CBF500 abs bj2007 tweedehands bij dealer september 2009 gekocht voor 4000euro... Februari 2012 verkocht aan partikulier met 16000km meer op teller voor 3000euro met een 400euro aan extra opties...
Groot verschil, vind ik...
Beiden waren even goed onderhouden...

@GT scooter; Als je als partikulier niet op de hoogte bent van de reguliere prijzen is dit niet mijn probleem... Wat ik wel weet is dat mijn motor zonder verandering gewoon in de showroom wordt gezet, met als verschil dat je er garantie op hebt... De kwaliteit van de motor verandert hier niets aan en iets slechts zou ik echt niet verkopen. Om mijn statement kracht bij te zetten= Ik heb de dag voor de koop gesloten werd mijn schoonbroer nog een uitgebreide testrit van een halve dag laten doen om de koper zeker niet voor verrassingen te laten staan. Met mijn auto heb ik net hetzelfde gedaan. Ik zou niemand aandoen wat anderen mij niet mogen aandoen... En dat is net de énige reden waarom ik bij een dealer zou kopen... om de garantie, natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
Dat hangt ervan hoe ze bereid zijn... ik, bijvoorbeeld, bereid mijn TMax steeds "in eigen nat".... :+
Bah wat hebben mannen a one track mind zeg -O- .
Maar blijft de vraag staan die ik al eerder stelde klopt het dat de modellen vanaf 2009 tot nu toe GPS tracking hebben?
 
De mijne is van 2009 en heeft dit niet.
Ken nog 2 mensen met 2009 en die hebben het evenmin.
Dealers zouden er wel mee uitpakken moest dit het geval zijn.
 
Die gele bij motoport hillegom, is van mij geweest.
Die kun je gerust kopen, gaan 3 nieuwe schijven op, en hij heeft zijn 40000 beurt daar net gekregen (als het goed is). compleet met Mivv suono en standaard pijp.

Mad macs,
op het 2012 model kun je het slot niet met ketting om je voorremschijf krijgen.
Op de achterschijf past het allemaal wel, wel zwaar al dat ijzer.

2012 model rijd echt veel strakker dan mijn oude max, of het het geld waard is, dat moet iedereen voor zich weten, ik heb mijn max voor 9000 gekocht, ik vind de inruil best meevallen gezien de kilometers 48000
 
Ow, dat had ik niet verwacht, dat ie niet om het voorwiel zou passen.
Maar eerlijk gezegd, een slot om het achterwiel is wel veiliger, lijkt mij....

@slijkmoto,

Ik ben het helemaal met je eens dat de dealer wel aan de klant mag verdienen.
Mits hij wel laat blijken zijn vak goed te verstaan door de kwaliteit aan werkzaamheden die hij verricht.
 
kun je na gaan hoe snel die is als je de j costa daar weer onder gooit.


Ja, dat zei de verkoopster me ook.... maar de JCosta voor de nieuwe is er nog niet...

Wel er pas opzetten, als-ie zijn eerste beurt heeft gehad... volgens de Franse dealer blijft de Yamaha-garantie trouwens gewoon gelden, als de JCosta door hen wordt gemonteerd.

Nu ook in NL verkrijgbaar JCosta TMax530.
(de 530 vario is niet uitwisselbaar met voorgaande modellen en vice versa ook niet)

Zie Franse topic o.a. vario mod TMax530

@Mippy, wordt je de eerste in NL met de JC in de 530?
 
Laatst bewerkt:
1x Max
full


2x Max :)

full


Vanwege onderhoud mag ik de proefrit wat uitgebreider maken dan gebruikelijk :)
 
Mooi man! Ik zou toch met een bang hartje gaan slapen als ik dat moois op straat moest laten overnachten..
 
Maar, ontopic, die 2 scooters zijn wel "de max". In allebei de klasses zijn dat m'n favorieten. Zalig dat je die als vervangscooter mag gebruiken.
 
Mijn Yamaha-verhaal is (bijna) voorbij, snif...
Gisteren de BMW besteld, en m'n TMax van 2008 wordt overgenomen ... Tenminste, indien ik voor eind april een aanvaardbare leveringsdatum ken voor de BMW...
Anders gaat het feest niet door... De kilometerstand van m'n TMax mag ondertussen niet te hoog oplopen.(nu 9.000 km).... Is beetje vervelend...
 
Laatst bewerkt:
Omdat 'ie er toch staat :) nog maar een rondje gereden. Bewust ook een stuk weg gekozen waar max 30km p/u is. Dat een T-max hard kan is inmiddels wel bekend, maar nu weet ik ook dat je er gewoon rustig mee kan sukkelen zonder dat de motor gaat bokken of nerveus wordt. Wel merk je duidelijk bij iedere snelheid de nog aanwezige power die continue uitnodigt om harder te gaan. De diepe brom uit de uitlaat versterkt dat aanzienlijk. Morgen eerst maar eens tanken en kijken of er ook iets zinnigs valt te zeggen over het verbruik, tot nu toe zakt het metertje maar heel langzaam.

Spiegels blijf ik nog een lastig verhaal vinden. Het zicht naar achteren is prima, maar ik rij vaak samen met vrouw of zoon. Die zijn niet altijd even goed te zien in de spiegels en waar ik met de Majesty met een kleine stuurbeweging alles zie wat er achter mij rijdt, heeft dat met de T-max geen zin omdat de spiegels op de kuip zitten. Staat een stuk mooier maar het heeft dus ook een nadeel.

Verder valt op dat bij bijna stilstaan de T-max eenvoudiger en langer rechtop blijft zonder voet aan de grond te zetten, handig als je tussen auto's doorgaat die wat krap naast elkaar staan.

Tot slot; de honden van de overbuurman gebruiken een soort "kattenluik" en doen er iets minder dan 2 seconden over om de weg over te steken. :Y

edit; @Slijkmoto, heb je al gereden op de BMW, ik zie nog niets in het BMW topic staan?
 
Laatst bewerkt:
edit; @Slijkmoto, heb je al gereden op de BMW, ik zie nog niets in het BMW topic staan?


Neen, voor de eerste keer in mijn lang leven : iets duur gekocht, zonder het zelfs maar in het echt te hebben GEZIEN... moedig, hé ? (lees : stom ! :+ )

Ik vroeg om eerst te mogen gaan proefZITTEN op een exemplaar bij de BMWimporteur : mag niet, want het is een preproductie-exemplaar, bestemd voor de opleiding van de monteurs en BMW wil niet dat de kopers een "verkeerd" beeld van de kwaliteit van de scooters zouden krijgen... |(

Ik zou -eerlijk gezegd- met een veel geruster hart de nieuwe (en prachtige) Tmax hebben gekocht, maar dat helpt me niet vooruit : de nieuwe zit nog krapper dan de mijne (2008) met zijn verlaagde stuur... jammer :N !

Op hoop van zegen, dus.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan