Yamaha TMAX 2012

dit matte kleur is zeer gemakkelijk in onderhoud ....zal je je niet beklagen.

Ik had nu ook al hetzelfde kleur.....techmax 2011.

Succes er mee.....voor mij is het nog enkele weken wachten op mijn tmax 530 full option (kon het niet laten)
 
Bikedan gefeliciteerd, ik ben heel benieuwd wat jij van de rijeigeschappen vind van de nieuwe max.

hoi nippy

wat ik vind van de rijeigenschappen,kan niet echt vergelijken met de vorige is al een tijdje geleden dat ik daar op gereden heb.

en met deze heb ik nog niet echt veel gereden(lees net iets meer dan 200km)
om er een oordeel over te geven,heb de scoot nog niet echt aan de tand gevoelt.
maar maak me er niet druk over iets dat goed is bij yamaha word aleen maar beter O-)
de T-MAX is gewoon een hele goede allraund scoot kunt er heel goed stapvoets mee rijden,
touren en ook hard mee rijden, ook in bochten of dat dat langen of korte zijn de scoot geeft geen krimp (kost wat maar dan heb je ook iets)

aan de getande riem moest ik wel even wennen die is wel aanwezig met het rijden kwa geluid en trillingen hoop dat dat nog minder word

en de pomp van de ABS hoor je ook erg goed kan me niet herineren dat dat bij de 2009 ook zo was
maar vind hem wel beter werken de ABS grijpt veel later in, met de vorige ben ik al eens heeeel goed weg gekomen door de ABS die veel eerder ingreep dan dat ik verwachten

de orginele ruit was er ook zo af is niets voor mij, zoals zovele met mij trillende helm
sport ruit er op gezet op de hoogste stand nog het zelvde op de laagste stand geen werveling meer *O*

nog een plaatje voor af te sluiten de nav steun van yamaha

full


:W
 
Het geluid word inderdaad minder, ik voelde de riem bij lage snelheden lopen.
NU na 2750 km niet meer, en hij komt echt veel losser, en het verbruik loopt ook terug nu gemiddeld 4.7 liter per 100 km, rij wel bijna alleen 80 km wegen.
 
Dany,

Een dikke proficiat met de nieuwe machine, echt knap.
Veel plezierige maar vooral veilige kilometers gewenst.

Hoeveel km heb je met de vorige gereden?
 
Het geluid word inderdaad minder, ik voelde de riem bij lage snelheden lopen.
NU na 2750 km niet meer, en hij komt echt veel losser, en het verbruik loopt ook terug nu gemiddeld 4.7 liter per 100 km, rij wel bijna alleen 80 km wegen.

oke verwachte ik ook wel moet een beetje inlopen op elkaar natuurlijk
 
Dany,

Een dikke proficiat met de nieuwe machine, echt knap.
Veel plezierige maar vooral veilige kilometers gewenst.

Hoeveel km heb je met de vorige gereden?

hey jos dank u

met de andere heb ik net geen 10dkm gereden op 1 jaar en 8 maanden
 
Laatst bewerkt:
Damned!! Chemo heeft mijn geheugen aangetast!! (geweldig excuus, hé) Het was die van Droomscooter, volgens mij dan...
De jouwe was zowizo strak :)
Grtz
Tom

ja droomscooter heeft een gelen ik een grijze

en ja de chemo gaat je niet in de kleren zitten die hakt er flink in rotzooi
 
Laatst bewerkt:
Yep! En ik kreeg het warm in de bedoeling van.... Moet ik dat racemaschien volgen?

viel toch wel mee :+

heb netjes achter gereden
en het laatste stuk lag aan jullie had je maar niet moeten vragen of dat ik wou voor rijden begreep hem wel een beetje }) O-)
 
mn aprilia sr 300 max past alleen met behulp van een motormover in mn berging, dus mn BMW 1200 GS gaat echt niet lukken.
Daarom heb ik die maar ergens anders gestald :)

Mmmm, heb je ook motormovers voor motorscooters? Hij gaat er namelijk niet in 1 keer op en het lijkt alsof dit is omdat de middenbok heel dicht op het achterwiel staat?

hoi ferry34

wat voor een heb je er?
er zijn er 2 soorten he een waar je met heel de motor op staat en een voor alleen je middenbok
 
Deze staat alleen op de middenbok. De ellende is dat die als ik m op de middenbok zet, deze maar met 1 poot erop komt.
Daarna moet ik de scoot iets kantelen en de motormover onder de andere poot moet tikken met mn voet.

Het verplaatsen gaat redelijk, maar ik denk dat door de gewichtsverdeling een motormover waar ook het voorwiel instaat, makkelijker te verplaatsen is.
 
Deze staat alleen op de middenbok. De ellende is dat die als ik m op de middenbok zet, deze maar met 1 poot erop komt.
Daarna moet ik de scoot iets kantelen en de motormover onder de andere poot moet tikken met mn voet.

Het verplaatsen gaat redelijk, maar ik denk dat door de gewichtsverdeling een motormover waar ook het voorwiel instaat, makkelijker te verplaatsen is.

hoi ferry34

je hebt ook motormovers waar je met je achterwiel /voor wiel in rijd is dat niets

:W
 
Dany en Tom,

Dat moeten we nog eens doen, is me die dag goed bevallen.

Groeten
Jos
 
Laatst bewerkt:
Dany en Tom,

Dat moeten we nog eens doen, is me die dag goed bevallen.

Groeten
Jos

Zeer graag, maar.... -O-
Als er nog eens een toertje gedaan wordt, zal ik (indien ik kan) naar het midden of eindpunt komen met m'n 4 wielen... en 2krukken '(

Nee, serieus.. Als er nog eens iemand een rit richting Ardennen ofzo organiseert, wil ik wel bezemwagen spelen :+ ... Het is een automaat (Seat Alhambra tiptronic), dus dat komt toch al een beetje terug id buurt met een scooter, hé ;)

Grtz
Tom
 
Dus, jouw auto verbruikt (met je dankbare vrienden en familie over je schouder meekijkend) zo'n 1 : 4, vermoed ik ? :+

Serieus off topic; Zou zeker graag met jouw gebruikersafbeelding willen rondtoeren :9~
Mijn vrouw haren baas rijdt met nieuwe Mustang Cabrio :} ... Alleen hier in het dorp |(

(Mijnen Alhambra verbruikt zo'n 8L/100km ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan