Yamaha TMAX 2012

Vraagje aan de scooteraars.

Ik ken de kwaliteiten van de TMAX en vind ook de Integra erg interessant, maar heb al twee motos en rijd daar voorlopig mee door. Later komt er als vervanging van een van de twee waarschijnlijk een mooi scooter.

Echter, op dit moment dacht ik er aan me eens te verdieping in de kymco xciting 500, een scooter die natuurlijk op een heel ander niveau staat van wegligging, etc, maar die kwalitatief wel in orde is (zelf in taiwan een paar kymcos gereden en gezien met honderduizenden kms op de teller) en van prijs echt erg laag. Je vind ze nieuw voor 5000 en tweedehands voor 3000-4000 met ABS, topkfoffer etc; en vaak amper kilometers.

Dus, in acht nemende dat ik weet dat het van een heel ander kaliber is dan de Tmax etc, had ik toch graag geweten als iemand hier er mee gereden heeft of ervaring mee heeft? Ik heb dit ook op de Xciting pagina gevraagd maar daar reageert niemand spijtig genoeg.

Alvast bedankt
Ward
 
Ik denk persoonlijk dat je ff veld werk moet doen in het modellen gamma van Kymco. Dat aangezien er op het moment nog al wat nieuwe modellen op stapel staan, en er ongemerkt wat types uitgekomen zijn.
En zou de xciting zomaar tot de oud gediende kunnen behoren.

Zo stuite ik in Brussel in de motor salon op een prachtige Kymco stand met modellen die je hier nog nooit gezien hebt.
En hier in nl is het maar angstig stil om kymco, ze schitterden van afwezigheid op de jaarbeurs in Utrecht.
 
wel ik woon in brussel, dit is blijkbaar een van hun grootste markten in europa al zie ik toch nog altijd meer yamaha, sym, suzukis etc, .. de xciting is de 500 cc variant (daarom dat ik er hier over informeer, hij is een directe maar goedkopere concurrent van de tmax achtige), er komen inderdaad nieuwe modelen, zoals een nieuwe sportieve 400 cc met dezelfde looks die tegen de 6000 gaat kosten, de nieuwe 500 cc gaat nu echter van de hand voor 5000 (lentekorting).

ik wou gewoon weten als iemand specifiek met de xciting 500 ervaring heeft, gelijk als het de versie met injectie of zonder is.

goed weekend
 
Dany en Tom,

Dat moeten we nog eens doen, is me die dag goed bevallen.

Groeten
Jos

zeg het maar hoor jos
ik heb niet zo veel tijd meer als toen (om iets uit te zetten)
maar kunnen ook een bestaande route rijden hier in de buurt ligt de 7 Heerlijkheden route
is wel een mooie route

en ook niet zo lang als die van toen
deze is ongeveer 100km lang
 
Meer dan of topic!!!!!

Dany, Tom,

Is er iemand van jullie die op 29 April naar Scooterexpress meeting gaat ?
 
Meer dan of topic!!!!!

Dany, Tom,

Is er iemand van jullie die op 29 April naar Scooterexpress meeting gaat ?

was ik niet van plan om daar naartoe te gaan
maar als je er naar toe wil wil ik best mee rijden moet niet werken die dag en staat nog niets op de kalender dat we iets gaan doen
 
Dany,

Ik moet ook niet werken en heb wel zin om dit ook eens mee te maken.
Dus indien je beslist om te gaan wil ik graag afspreken.
Laat het gerust weten.

Groeten
Jos
 
oke....vragen aan de moderator om de titel te veranderen en we starten een
nieuw topic tmax 530 op.
 
Het GROTE LATEN WE AFSPREKEN OM NAAR DE SCOOTEREXPRES MOTORSCOOTEREXPRESMEETING IN ROTTERDAM OP ZONDAG 29 APRIL TE GAAN ALS HET NIET REGENT EN NEMEN JULLIE BROODJES MEE OF HALEN WE EEN PITTA- topic ! :+

hoezo off topic ze zullen daar toch wel een T-MAX hebben staan voor proef te rijden }) }) }) }) }) }) }) }) })
 
De Yamaha TMAX Hyper Modified project getoond op de EICMA


Marcus Walz
met de HARDCORE TMAX

yamaha-a-eicma-2012_36.jpg



Ludovic Lazareth met de Power to the TMAX

yamaha-a-eicma-2012_32.jpg



Roland Sands met Stripped to the TMAX

yamaha-a-eicma-2012_28.jpg

yamaha-a-eicma-2012_30.jpg

yamaha-a-eicma-2012_31.jpg

yamaha-a-eicma-2012_34.jpg
 
Tja, dan wint Sands het weer, net zo als de vorige keer met de Vmax. De standaard Tmax zal het voor mij niet snel worden, maar die van RSD is weer the bomb. Als je dit filmpje ziet en vooral hoort, dan moet het geweldig zijn om er op te rijden. Van mij mag hij in productie, misschien ruil ik m'n MT-01 er dan - ooit - nog eens op in O-) _O- .

Greetz, kowalski.
 
ah jan/kowalski, jij hier:-)

toch grappig dat sands van een up side down vork naar een conventionele vork is gegaan.
wel giga verschil tussen het origineel en zijn resultaat. zal wel onbetaalbare grap zijn.

de lazareth vmax is alleszins niet te extreem duur, staat eentje te koop voor 29.999 euro in frankrijk, minder dan 10.000 extra tov het origineel.
 
ah jan/kowalski, jij hier:-)

toch grappig dat sands van een up side down vork naar een conventionele vork is gegaan.
wel giga verschil tussen het origineel en zijn resultaat. zal wel onbetaalbare grap zijn.

de lazareth vmax is alleszins niet te extreem duur, staat eentje te koop voor 29.999 euro in frankrijk, minder dan 10.000 extra tov het origineel.
Ik zie op de foto's van de bouw geen upside down vork na het slopen van het bodywork:
T-Max-2.jpg
. Ik zou er juist wel een (R1-)upside down in willen hebben.

Die Vmax van Lazaroth vond ik de minst spannende, doe mij die van Sands maar...

Greetz, kowalski.
 
Terug
Bovenaan Onderaan