Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Honda CBF deel 4

Pagina's:
«
»

limp bizkit= mank koekje

Reg. datum:
29 feb. 2008
quote:
Jenkins schreef op 18 mei 2012 @ 07:13:

Dankje, want vorige week zaterdag zaten we in de kerk om afscheid te nemen van de vader van een goede vriendin. 8 Weken daarvoor zaten we in dezelfde kerk om al afscheid te nemen van de moeder van voornoemde vriendin... '(

Maar je plaagstootje ging natuurlijk uit naar het plaagstootje naar mijn vrouw,
waar ik alweer meer dan 11 jaar gelukkig mee getrouwd ben. ;)
Ik moet heel goed naar haar luisteren.
Gillen betekent: dit ging zo hard dat ik niet durf te kijken.
Zingen betekent: gaat lekker zo.
Knijpen in m'n lovehandles betekent: Hey, gas terug ja!?!

Duipje naar rechts betekent: ik wil nú d'raf, dus zoek de eerste de beste parkeerplaats op.

Nee, we hebben geen intercom. :+

:)

Spijtig natuurlijk, maar dit zijn nu éénmaal de dingen des levens... Morgen mogen we ook naar een begrafenis van een familielid..

Vroeger reed mijn vrouw ook mee daar ik geen auto had... Vanaf er een auto was en kids waren, heeft ze mss nog 5X meegereden...
Toen had ik nog geen lovehandles ( _O- )... Nu daarentegen :$ |(

Grtz
Tom

CBF1000FAA

Reg. datum:
28 dec. 2008
quote:
Timmm schreef op 17 mei 2012 @ 22:57:

[...]

Moet het een Honda zijn.
Ik kwijl zelf wel heel erg van een Yamaha FZ8 Fazer word denk ik mijn volgende motor. Alleen nog best duur tweede hands voor zover je het over tweede hands kan hebben. Allemaal van 2010 en nieuwer :9~
[afbeelding]
Of moet ik nu heel snel mijn mond gaan spoelen over een Yamaha beginnen in een Honda topic :+

Mond spoelen hoeft nooit in dit topic, zijn we veel te netjes voor. Maar winnen doe je het natuurlijk nooit O-) .
Zo'n Fazer had ik al eerder op het oog, maar de gas aanname is niet zo soepel. Dan schiet hij ineens vooruit. Da's nie handig in de file, reden waarom ik bij de CBF ben uitgekomen.
Eerst maar even kijken waar de verzekering mee komt. De kleding wordt maar ten dele vergoedt, dus gaat er al wat van het bedrag af. Mijn dealer heeft een mooie ZZ staan van 2 jaar oud met 6000 km, lijkt een geschikte aanbieding.
En ja, Honda heeft mooie nieuwe modellen, maar ik moet het even met de verzekeringpenningen doen. Dan komt alleen de NC700X in aanmerking en dat vindt ik een stap teveel achteruit na een CBF1000F.
CB600F | CBF1000A7 (Zilver) | CBF1000A9 (zwart) | CBF1000FAA (zilver)

Reg. datum:
02 jul. 2007
Aaaaaaarrggghhh, ik weet het, rij door omstandigheden te weinig, maar om nou beslag te leggen op Grey?.

Na het solexen eerder deze week, vandaag toch weer een stukje op een echte brommert. Haal na twee/drie weken het kleedje eraf, ze start binnen een seconde, doppen in, helm op, handschoenen aan en ik stuur de tuin uit. Ineens komt er door de rijwind een hele witte sluier onder uit de kuip waar allemaal kleine spinnetjes uit kruipen!!!

Ieuw! Zit je ineens niet alleen op je motor!

Gelukkig is een wasstraat dichtbij en alles even goed gestraald, sorry spinfamilie, maar Grey is van mij!

Klein rondje gereden, heerlijk.

Goed weekeinde,
Met groet,
Michel
Is het normaal dat mijn linker tepel groter is dan mijn andere twee?

The power of dreams.

Reg. datum:
28 aug. 2010
Hebben jullie dat ook, of valt je dat wel eens op. Als je met een koekblik vertrekt kijkt niemand naar je om. Stap je op de motor bent de schuur nog niet uit. Of er komt al een buurman naar je toe van ga je met de motor weg. (wil ik bijna zeggen van nee dat lijkt alleen maar zo) Maar dat zeg ik niet omdat je dat ook wel weer een beetje lullig vind.

Ik ben 23 dus nog niet zo heel lang van school af. Kom je oud klasgenoten tegen die kunnen dan heel raar naar je staan te kijken en je ziet ze denken van Goh ik wist niet dat hij een motor had, dat zal nog wel wat kosten zeker. Of misschien wel deels jaloezie dat ze het stiekem wel mooi vinden maar het niet durven te zeggen. Als ik van huis weg ga hoop ik altijd dat ik in de eerste paar honderd meter niemand tegen kom. En dat geld ook weer voor de laatste paar honderd meter. Hebben jullie dat nooit dat je denkt van laat mij even lekker allleen weg gaan. Of ben ik de enige :P Klinkt misschien heel stom maar ik wou het gewoon even met jullie cbf rijders delen O-)

Reg. datum:
13 aug. 2011
Het is niet iets wat enkel voor de CBF geldt. Je merkt toch bij heel veel mensen dat ze motorrijden speciaal vinden. Dan heb ik het over de niet-motorrijders die motorrijden speciaal, stoer enz vinden.

Het zijn ook altijd dezelfde personen die vragen of je met de motor bent. Buiten het feit dat ik altijd naar werk op de motor ga, is het ook niet eens relevant voor die personen.

Om kort te zijn, ik herken dus wel wat je zegt. Ik denk altijd maar dat als zij jaloers zijn, het tot een eigen doel moeten maken om ook motor te rijden.

ZZ'04

Reg. datum:
02 apr. 2010
Ik krijg ook altijd van die rare blikken als ik weer als enige scholier met de motor op school kom. Is wel leuk als die scootahjeugd je een beetje jaloers aankijkt ;)
Honda CBF600SA | Yamaha XTZ660 Ténéré

CBF1000FAA

Reg. datum:
28 dec. 2008
Neuh, eigenlijk niet vaak. Maar ben vandaag 52 geworden, dus zoveel schoolvrienden kom ik niet meer tegen. _O- .
Maar als ik over een paar weken weer de auto kan besturen, denken de buren misschien wel: he, gaatie niet meer met de motor?
Met een maand of twee hoop ik de nieuwe ZZ eens uit te kunnen laten. Kan nu al niet meer wachten. En het begint mooi weer te worden! :(

ZZ'04

Reg. datum:
02 apr. 2010
Waarom eigenlijk geen 1000 meer?
Honda CBF600SA | Yamaha XTZ660 Ténéré

Reg. datum:
01 apr. 2009
Vanmorgen ben ik dus naar de Hyperpro vestiging in Leuth, bij Nijmegen, gereden.
Daar is mijn ZZ ontdaan van de standaard veertjes.
Daarvoor in de plaats zijn nu Hyperpro veren + olie gekomen.
Beetje zenuwachtig moest ik aanzien hoe m'n tuf werd ontmanteld.
Dit deed Pierre echter met zoveel zorg, dat ik al snel kon overgaan tot fotograferen.

Kijk... zo dus:

http://i175.photobucket.com/albums/w139/Erjee_foto/Motor/DSC00385.jpg

http://i175.photobucket.com/albums/w139/Erjee_foto/Motor/DSC00383.jpg

http://i175.photobucket.com/albums/w139/Erjee_foto/Motor/DSC00382.jpg

Showa levert het standaard spul. Met deze leverancier is niks mis mee, maar ook die levert dus el cheapo materiaal. Ergens moest Honda immers op beknibbelen.

http://i175.photobucket.com/albums/w139/Erjee_foto/Motor/DSC00386.jpg

De standaard achterveerpoot:

http://i175.photobucket.com/albums/w139/Erjee_foto/Motor/DSC00387.jpg

werd in de pijnbank gezet om plaats te maken voor de progressieve Hyperpro veer:

http://i175.photobucket.com/albums/w139/Erjee_foto/Motor/DSC00389.jpg

http://i175.photobucket.com/albums/w139/Erjee_foto/Motor/DSC00390.jpg

Werken aan zo'n achter veerbeen is altijd extra gevaarlijk. De krachten die in dat compacte stukje techniek zitten die liegen er niet om:

http://i175.photobucket.com/albums/w139/Erjee_foto/Motor/DSC00388.jpg
Deze bank is dus aan vervanging toe... :/

En wat doet dat nu, deze ingreep.
Welnu, bij de eerste rotonde had ik al een AHA-Erlebnis! :Y
Pierre waarschuwde me al dat het even wennen is.
Dat vooral de korte draaien veel gemakkelijker gaan.
En daar was geen woord aan gelogen.
Helaas was de weg terug voornamelijk snelweg.
Maar het korte stukje binnendoor was een feest!!!

Stevig remmen geeft nog minder duik-neiging.
En drempels blijven comfortabel te nemen, maar met veel minder dansen/pompen van de fiets.

Wat een geweldige stuurfiets heb ik terug gekregen. :9
Eens zien wat voor weer het morgen wordt. De drang naar Kurvenkratzen is nog nooit zo sterk geweest als nu met deze veren.

Beste mede-CBFfers: als je twijfelt aan de toekomst van je ZZ of DD en je hebt nog de standaard vering:
Doe jezelf én je banksaldo een plezier en koop geen nieuwe motor, maar investeer een paar honderd euro in betere vering. :Y

Highly Recommended!

*O*

CBF-King

Reg. datum:
09 nov. 2009
@Jenkins: sluit me helemaal bij je verhaal aan..... Heb ze er al 2 jaar naar volle tevredenheid opzitten.
Kost een paar knaken, maar het rijdt veel beter. Elk jaar verse olie (of 20K km) scheelt ook al. Het schijnt dat 80% van de motoren rond hobbelt met vorkolie die ouder is dan 2 jaar.

@ Allen:
Mocht je daarnaast nog een top- of zijkoffer hebben dan helpt het ook om de veerpoten door de kroonplaten te laten zakken. Hierdoor klopt de geometrie weer zoals het ontworpen is.

Groeten Gerwin

Honda VFR1200F CB600FA Hornet

Reg. datum:
03 nov. 2005
@Jenkins, helemaal gelijk, mijn oude CBF1000 stond ook op Hyperpro's dan rijd hij gewoon beter.

Sterker mijn VFR1200 stond na 2 weken ook al bij Hyperpro. (ik was de eerste 1200 op Hyperpro's in Nederland :) )

Wel een paarse veer :o zwart is wel mooier maar 1 blik op de veer zegt nu: Hyperpro :+

post-4265-1286041286.jpg

Ook de 1200 stuurt een stuk beter nu. :]
(VFR) Erbij: kofferset (volledig), Garmin houder, Garmin 550, Kuipverbreders, 12V aansluiting, Middenbok, Hugger, Hyperpro springkit, MPR3, Puig Light Smoke windscreen, DAM uitlaat, Helibars, Fenda Extenda

Reg. datum:
16 mei. 2012
Hallo...

Ik heb sinds een week een CBF 600 SA [ABS] in de garage staan. Mag er nog niet op rijden, ben nog aan het lessen. Maar ik kan wel alvast poetsen en op internet kwijlen naar allerlei accessoires. Nu ben ik dus sowieso 3 dingen tegen gekomen waar ik aan zit te denken om aan te schaffen:

• Givi V35 Tech zijkoffers
• Givi D303ST verhoogde ruit
• Top Block sliders

Nu ik nog helemaal geen praktijkervaring met de CBF heb, vraag ik me af of dit slimme aankopen zijn, en of er wellicht betere opties zijn... En of er nog meer leuke, mooie of handige accessoires zijn. ( iPhone houder voor op de tank of het stuur bijvoorbeeld ?! )

Reg. datum:
01 apr. 2009
quote:
Formshift schreef op 20 mei 2012 @ 01:24:
Hallo...

Ik heb sinds een week een CBF 600 SA [ABS] in de garage staan. Mag er nog niet op rijden, ben nog aan het lessen. Maar ik kan wel alvast poetsen en op internet kwijlen naar allerlei accessoires. Nu ben ik dus sowieso 3 dingen tegen gekomen waar ik aan zit te denken om aan te schaffen:

• Givi V35 Tech zijkoffers
• Givi D303ST verhoogde ruit
• Top Block sliders

Nu ik nog helemaal geen praktijkervaring met de CBF heb, vraag ik me af of dit slimme aankopen zijn, en of er wellicht betere opties zijn... En of er nog meer leuke, mooie of handige accessoires zijn. ( iPhone houder voor op de tank of het stuur bijvoorbeeld ?! )

Er zijn zoveel verschillende categorieën accessoires...
De 4 die je noemt worden veel aangeboden/gekocht. Extra bagageruimte, navi, crash-pads, comfortruitjes...
Wat dacht je van huggers (achterkant schoon houden).
Of een goed schrijfremslot.
Een tankpad (om de lak te beschermen).
Brulpijpen (om anderen te irriteren met nog meer geluidsoverlast) :X .
Extra mistlampen vóór (voor betere zichtbaarheid).
Betere veren vóór en achter (lees 3 posts hiervoor!).

Een comfortzadel.
Zogenaamd functioneel ondergoed.
Gehoorbescherming (op maat gemaakt).

Je schrijft niet of je, naast een uitstekende motor, ook al een complete kledingset hebt.

*D

The power of dreams.

Reg. datum:
28 aug. 2010
quote:
Jenkins schreef op 20 mei 2012 @ 07:07:

[...]

Er zijn zoveel verschillende categorieën accessoires...
De 4 die je noemt worden veel aangeboden/gekocht. Extra bagageruimte, navi, crash-pads, comfortruitjes...
Wat dacht je van huggers (achterkant schoon houden).
Of een goed schrijfremslot.
Een tankpad (om de lak te beschermen).
Brulpijpen (om anderen te irriteren met nog meer geluidsoverlast) :X .
Extra mistlampen vóór (voor betere zichtbaarheid).
Betere veren vóór en achter (lees 3 posts hiervoor!).

Een comfortzadel.
Zogenaamd functioneel ondergoed.
Gehoorbescherming (op maat gemaakt).

Je schrijft niet of je, naast een uitstekende motor, ook al een complete kledingset hebt.

*D

Ik heb de eerste keer opmaat gemaakte oordoppen laten aanmeten. Dat was niet gelukt. Liet achteraf nog veelste veel lawaai windruis door.
De tweede keer leek het goed. Totdat ik mijn helm ging op zetten. Het lijkt alsof je oren wat vervormen plat tegen je hoofd gaan zitten waardoor de afsluiting niet meer klopt. En ik krijg ook best wel last van mijn kraakbeen in mijn oor. Ben ik dan iemand die daar dus niet voor geschikt is voor opmaat gemaakte doppen. Of is het voor de tweede keer ook niet goed aangemeten.

Ik gebruik nu http://www.motorsportlifestyle.nl/gfx/shop/rubrieken/Motor_oordoppen.jpg
Het inbrengen gaat soms lastig. Of je drukt ze te diep of ze gaan weer los zitten als je je helm opzet. Maar als ze goed zitten geven ze veel meer demping als de opmaat gemaakte doppen.

Reg. datum:
01 okt. 2010
Die ervaring heb ik niet; mijn op maat gemaakte doppen dempen uitstekend; beter dan universele doppen.
Heb je wel doppen die geschikt voor motorrijders zijn? Anders zit er soms een soort 'handgreepje' aan, die uiteraard tegen de helm aandrukt.
En heb je harde of zachte doppen?

Zelf heb ik Kendal zachte otoplastieken, aangeschaft bij Apollo. Ben er ontzettend blij mee.

Dat kraakbeen herken ik wel; dat gaat bij mij na een paar uur ook zeer doen. Maar volgens mij heeft dat niets met de doppen te maken want het is meer de rand aan de onder/buitenkant. Ik weet ook niet wat ik hieraan moet doen; mijn helm past goed; moet niet groter en ik heb deze helm ook al 1,5 jaar.
Lady_Di wijzigde dit bericht op zondag 20 mei 2012 12:22 (28%)

Reg. datum:
16 mei. 2012
Dank jullie wel voor de tips.

Ik heb inderdaad al een compleet pak.Het is een zwarte broek en laarzen, met een grijze jas en helm. Wat bizar is, ik had dat pak al gekocht VOOR ik deze motor kocht, die dus precies dezelfde kleuren heeft... Oordoppen heb ik ook al.

De hugger heb ik van de week al besteld, dat leek mij inderdaad ook wel beter voor het behoud van de motor. Zeker als ik 's winters door de pekel rij.

Ik zat inderdaad met aandacht de posts van hierboven over de vering te lezen... Het is sowieso de bedoeling dat de motor binnenkort naar mijn lokale dealer gaat, die gaat hem sowieso een beurt geven, en ik denk dat ik in ieder geval een navraag doe over de vorkolie, want die is volgens mij al tijden niet vervangen.

Ook vraag ik mij af wat de beste achtervering is voor als je zwaar bent. Mij oom ( waar de motor van was ) is ongeveer even lang als mij, maar ik weeg ongeveer het dubbele. Dus ik heb de achtervering wel hoger gezet met de stelring, maar verder nog niks.
Formshift wijzigde dit bericht op zondag 20 mei 2012 12:45 (13%)

CBF1000FAA

Reg. datum:
28 dec. 2008
quote:
Rick-M schreef op 19 mei 2012 @ 10:29:
Waarom eigenlijk geen 1000 meer?

Eigenlijk heel simpel, heb niet verder gekeken dan mijn (betrouwbare) dealer. Die had twee oude 1000's staan. Een daarvan had ik zelf een half jaar geleden ingeruild! En verder nog de financiele kant, ik moet het van het verzekerings geld betalen, en daar gaat nog een deel vanaf voor de beschadigde kleding en helm.
Grappig genoeg stond naast mijn oude DD een mooie ZZ, twee jaar oud en 6000 km. Alleen de topkoffer was van de kleine maat, en ik moet een laptop met accecoires etc meezeulen. Ik zei nog, eigenlijk moet ik deze motor hebben, maar met de topkoffer van de 1000 die ernaast staat. "Dat kan hoor, ze hebben dezelfde bodemplaat". Dus de deal was snel gemaakt.
Ja, ik heb eigenlijk veel tijd om na te denken, maar kan nergens heen met twee handen in het gips. Dit is gewoon een goede oplossing, ik weet dat de ZZ een uitstekende motor is voor mijn gebruiksdoelen, vnl woon-werk. Over twee jaar kijk ik wel weer verder.

Honda VFR1200F CB600FA Hornet

Reg. datum:
03 nov. 2005
quote:
Timmm schreef op 20 mei 2012 @ 12:04:

[...]

Ik heb de eerste keer opmaat gemaakte oordoppen laten aanmeten. Dat was niet gelukt. Liet achteraf nog veelste veel lawaai windruis door.
De tweede keer leek het goed. Totdat ik mijn helm ging op zetten. Het lijkt alsof je oren wat vervormen plat tegen je hoofd gaan zitten waardoor de afsluiting niet meer klopt. En ik krijg ook best wel last van mijn kraakbeen in mijn oor. Ben ik dan iemand die daar dus niet voor geschikt is voor opmaat gemaakte doppen. Of is het voor de tweede keer ook niet goed aangemeten.

He, grappig, ik heb dezelfde ervaring, op de motorbeurs Alpine oordoppen laten aanmeten en zelfde resultaat.
Ze zijn net weer terug, dan worden ze gecontroleerd.

De universele van Alpine zijn ook bij mij veel stiller.
(VFR) Erbij: kofferset (volledig), Garmin houder, Garmin 550, Kuipverbreders, 12V aansluiting, Middenbok, Hugger, Hyperpro springkit, MPR3, Puig Light Smoke windscreen, DAM uitlaat, Helibars, Fenda Extenda

CBF1000FAA

Reg. datum:
28 dec. 2008
Nu iedereen enthousiast over Hyperpro veren begint, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat dat nou kost? Op de site van Hyperpro word ik niets wijzer.

Reg. datum:
01 apr. 2009
quote:
fleng schreef op 20 mei 2012 @ 13:27:
Nu iedereen enthousiast over Hyperpro veren begint, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat dat nou kost?

Nieuwe veren vóór en achter, nieuwe voorvorkolie, montage en afstelling
voor de CBF kost 385 euro.

Reg. datum:
01 apr. 2009
quote:
Formshift schreef op 20 mei 2012 @ 12:38:

Ook vraag ik mij af wat de beste achtervering is voor als je zwaar bent. Mij oom ( waar de motor van was ) is ongeveer even lang als mij, maar ik weeg ongeveer het dubbele. Dus ik heb de achtervering wel hoger gezet met de stelring, maar verder nog niks.

De standaard vering is blijkbaar erg zacht. Als je zo'n zware botten hebt, zul je dus gauw op de grens van die veren zitten. Ik weeg inclusief trouwring 80 kg. en dat gaat prima.
Zodra het echter wat sneller gaat, loop je tegen de beperkingen aan. Dit effect wordt alleen maar versterkt met "zwaardere botten" :X .

En alleen je achterveer wat omhoog schroeven doet dan niet veel.

Vandaag heb ik een kleine 200 km. door het Mergelland gereden en heb kunnen vaststellen dat de standaard vering nogal slaperig, moe, suf werkte.
De Hyperpro veren zijn veel beter "bij de les", reageren veel sneller, bieden veel meer respons en reactiesnelheid. In snelle, krappe bochten over hobbelig asfalt blijft de fiets merkbaar stabieler en koersvaster de geplande bocht vervolgen.

Mijn idee is dat, als je zo'n 400 euro tegen je motor wil smijten, dat je met deze ingreep de meeste "bang for the buck" krijgt.

:Y
Jenkins wijzigde dit bericht op zondag 20 mei 2012 16:08 (101%)

limp bizkit= mank koekje

Reg. datum:
29 feb. 2008
quote:
Jenkins schreef op 20 mei 2012 @ 15:48:

[...]

Altijd gedacht dat dit duurder zou zijn.. Is een goede deal volgens mij :Y

Reg. datum:
16 mei. 2012
Dat denk ik ook. Alhoewel ik liever geld zou uitgeven aan die kofferset, denk ik dat het verstandiger is om het geld te steken in een upgrade van de vering. Zeker aangezien ik een stuk zwaarder ben dan de vorige bestuurder.

CBF1000FAA

Reg. datum:
28 dec. 2008
quote:

[...]

Dat valt mij allesinds mee. Even kijken hoe het financiele dubbeltje valt, maar dit komt hoog op het prio lijstje te staan.
Dank voor de waardevolle info *D

Reg. datum:
13 aug. 2011
quote:

Dat is helemaal niet zoveel vind ik. Gezien het feit dat je daar voor de rest van de tijd mee door kan blijven rijden, is dat veel toegevoegde waarde voor relatief weinig geld.
Ik ga dit onthouden.

Pagina's:
«
»
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Hosting by True