Triumph Tiger 1200 Explorer

ik denk dat ik ook nog wel even ga. Moet alleen even kijken wanneer. Ik ga niet zo graag in het weekend vanwege de drukte..
 
Heb de Explorer vandaag live mogen aanschouwen, en ja, wat zal ik ervan zeggen. Hij viel me eigenlijk een beetje tegen. Hij is mooier dan een GS, dat wel. Wat me vooral tegenviel was de afwerking. Ik vond het nogal rommelig. Ik hoop dat het uiteindelijke productiemodel er beter verzorgd uitziet. Hij zal het van zijn blok moeten hebben tegen de concurentie. Tijdens het proefzitten viel op dat de tank erg hoog is en het zadel redelijk smal. Ook stond het schakelpedaal zo hoog dat terugschakelen niet mogelijk is zonder de voet van de step te halen. Later ook de Crosstourer voor het eerst mogen aanschouwen. Die viel me heel erg mee. Erg mooi ding waarbij Honda laat zien hoe afwerking hoort te zijn. Van de concurrentie kan alleen de Yamaha in de buurt komen qua afwerking. BMW en Triumph volgen op grote(re)afstand naar mijn mening. Als ik in dat segment zou moeten kiezen zou het wel heel raar moeten lopen zou ik niet op de Honda terecht komen, ondanks dat ik denk dat het blok van de Explorer geweldig zal zijn....
 
Bedankt voor het delen van je ervaring! Jij mag nog een jaar van je Tiger 1050 genieten. Die is nog nieteens ingereden. Volgend jaar dan weer Japans? Zal toch allemaal heel anders rijden dan SX denk ik.

Hoe ervaar jij trouwens de wind bescherming op de Tiger. Is dat vaste ruitje voldoende? Ik heb hem nu een paar keer vaker zien staan en begin hem stiekem steeds mooier te vinden...
 
In het verleden heb ik 3 Triumph's gehad.

Trophy
Sprint
Sprint ST

Super goede motoren. Dat 3-cilinderblok is het mooiste dat er is!

Ik rij nu 5 jaar op een GS1200. Ook een geweldige motor die ik (waarschijnlijk) nooit meer ga verkopen.

Ben erg benieuwd naar de rijeigenschappen van de nieuwe Explorer. Ik voorspel een Europees verkoop succes.
Veel hangt af van de eerste testen in de motor bladen.

8-)
 
Vind ik niet: Zelf ervaren: vooral lange mensen zoals ik hebben vaak niks aan testen in bladen.
Als de motor niet lekker zit, gaat het over. En dat is vaak bij 85% van de motoren :)
GS(A) of Explorer.. De KTM SMT vind ik de kleine kniehoek hebben voor langere ritten.
 
Hoe ervaar jij trouwens de wind bescherming op de Tiger. Is dat vaste ruitje voldoende? Ik heb hem nu een paar keer vaker zien staan en begin hem stiekem steeds mooier te vinden...

De windbescherming is wat mij betreft prima. Ruitje is voor mij voldoende. Er is ook een touring ruit beschikbaar maar daar heb ik niet mee gereden. Als je afgaat op reacties zo her en der, lees je vaak dat er bij dit segment motoren veelvuldig geëxperimenteerd wordt met ruiten. Veel hangt af van de lengte van de bestuurder. Een paar centimeter langer of korter maakt in dezen soms een groot verschil.
 
Vind ik niet: Zelf ervaren: vooral lange mensen zoals ik hebben vaak niks aan testen in bladen.
Als de motor niet lekker zit, gaat het over. En dat is vaak bij 85% van de motoren :)
GS(A) of Explorer.. De KTM SMT vind ik de kleine kniehoek hebben voor langere ritten.


Niet lekker zitten is erg persoonlijk.

Als een motor niet goed stuurt of de afwerking is slecht dan is dat voor een nieuw type motor niet bevordelijk voor de verkoop.
De verwachtingen voor de Explorer zijn hoog. Triumph heeft de afgelopen jaren bewezen dat ze dat ook kunnen waarmaken.
Honda heeft dat met hun VFR1200 niet gedaan(lees de testen in de bladen maar). Ik vraag me af hoeveel hiervan verkocht zijn?
:)
 
Laatst bewerkt:
@Thelegend024

Inderdaad,Heb hetzelfde 9 vd 10 motoren krijg Ik ook last van mijn knieen,
Snap niet dat de fabrikanten geen rekening met "lange" Europeanen houden!

@GSGeert, Niet zo mee eens wat de "Bladen"schrijven,Je zal toch naar eigen gevoel/smaak een motor kopen,Zo was mijn Vriendin helemaal weg van de BMW800R,(Eddy Pfieffer),(Ze had hem al bijna op naam staan),maar na proefritje van een kwartier had Ze het al helemaal gehad met dat ding.
Ze heeft op Tiger800,na 5 minuten rijden ding gelijk besteld!

Zelf uurtje met een GS1200Adv.gereden,Maar vond er weinig aan...
De zit was wel gewelldig!

Groeten,AJ & Karin
 
Een proefrit van 5 minuten?
Dat zou ik persoonlijk wel erg kort vinden. Dan weet je echt nog niets van een nieuwe motor.

Is je vriendin testrijder of zo. ;) ;)

grt.,

Geert
 
@AJV: het gemak van het rijden en sturen van de GSA heeft me echt verbaasd.
De best sturende motor op dit moment (ook weer persoonlijk ;) ).

Ik zit op een Aprilia Shiver beter dan een KTM 990 SMT. Maar goed dat is de enige + :).
Dus het moto: ontwerpers kijk svp naar lengte, ergonomie, afwerking, en vraag minder salaris, zo blijft onze a.s. motor betaalbaar :)
 
Ik ben maar 1.75 mtr.. :)

Het zadel van m'n GS heb ik in de hoogste stand. Kan ik net met de tenen aan de grond.

Alles is idd erg persoonlijk.

Belangrijkste is dat je een motor kiest die bij je past.

:]
 
Een proefrit van 5 minuten?
Dat zou ik persoonlijk wel erg kort vinden. Dan weet je echt nog niets van een nieuwe motor.

Is je vriendin testrijder of zo. ;) ;)

grt.,

Geert

Tsja; zo snel kan je de ware hebben gevonden; soms is een blik al voldoende *D
 
Laatst bewerkt:
@Alle,na 5 Min was Ze er al uit,en testrijdster kan makkelijk Ze heeft er 4...
(En we rijden al jaartje of 20 op div motoren),
De GS stuurt wel goed,zoniet perfect,maar misde de"Klik",en dat voor 20 rooitjes,net wat je zegt;een motor moet je meteen aanstaan...

En over de VFR1200,Maat van ons heeft er een,vind het helemaal gewelldig,maar net weer iets te iel voor mij,het vermogen is echt waanzinnig.

Tot nu toe is alles wat Ik over de T1200,heb gezien alles maar naar mijn zin,
Greets,AJ&K.
 
Laatst bewerkt:
De dealers hebben nu ook een kartonnen "demo". Kan je er alvast voor gaan staan in de "houding" en doen alsof :+
 
Brussel afgelopen vrijdag.....
full
 
Thanks! Doe mij die blauwe maar. Hoeft niet ingepakt, ik neem hem zo wel mee... *O*
 
Gister ook naar Het Salon geweest. Was juist erg onder de indruk van deze waarschijnlijk nieuwe verkooptopper. Zat ontzettend lekker, goeie ontspannen zit, goeie beenhoek, prettige pedaalstand etc. Designtechnisch, zeker in het blauw, erg mooi. Stukken mooier dan de GS.
Kan niet wachten totdat ik zelf een vergelijkingsrit kan maken tussen de Explorer, de GS en de ST! :]
 
Tja vandaag een bericht van een Engelse Triumph dealer, ik wilde jullie deze niet onthouden.

De "kale" versie kost daar daar £11.149 (€13.394) en de Plus uitvoering £11.999 (€14.145). Jammer van die Nederlandse BPM maar dat geldt voor voor alle voertuigen helaas!
Benieuwd wat de Explorer in België kost.

citaat van de lokale brommerboer:

Enige tijd geleden heeft u uw interesse in de nieuwe Triumph Tiger Explorer kenbaar gemaakt. Zojuist zijn de prijzen bekend gemaakt van deze Triumph Tiger Explorer.
De standaard uitvoering zal 16.290,- gaan kosten. De eerste modellen zullen geleverd worden onder de naam Explorer+. Deze zijn voorzien van de volgende extra's: handkappen, bandendruk systeem, valbeugels, mistlampen, tankpad, hoge ruit en aluminium carterbeschermplaat. De prijs van dit model wordt 17.334,-
 
tsja de huisprijzen in Spanje zijn doorgaans nu ook lager dan in Nederland, maar daar heb ik niet zoveel aan.
Dat door belastingen motorfietsen en brandstoffen hier duurder zijn dan zo'n beetje de rest van Euopa weet een kind al. Ik zie het nut van al die vergelijkingen niet zo, tenzij je wil emigreren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan