Triumph Tiger 1200 Explorer

mooie topkoffer!

Heeft iemand nog last van het niet de eerste keer starten?
gebeurt bij mij regelmatig.

start wel direct daarna, volgens dealer heeft dat met een sensor te maken die de stand van de zuigers controleert.

alvast bedankt voor de reactie.
full
 
Duw je meteen op de startknop als je de contactsleutel hebt omgedraaid of wacht je een paar seconden? Met die computerfietsen van tegenwoordig is "even wachten nog" handiger krijg ik de indruk, gelukkig draaien die dingen niet op Windows...
 
Bij mijn Tiger 1050 startte ik ook vaak te rap.
Later heb ik een versnellingsindicator van Gipro gemonteerd.
Niet vanwege het genoemde probleem, maar voor de lol.

Wat blijkt, zet ik het contact aan dan telt hij op en af van 1 naar 6 en staat vervolgens op 0 (vrij-stand).
Dit duurt een paar seconden maar als ik daarna de motor start heb ik geen problemen.
 
Heeft iemand nog last van het niet de eerste keer starten?
gebeurt bij mij regelmatig.

Idem hier ... ik had het met de tiger 800 en vervelend genoeg dus ook wederom met de Explorer :/
Nu op zich is het geen drama want heb nog nooit gehad dat de motor niet starte na de 2de keer maar als ze weten wat het is dienen ze er ook wel iets aan te doen he |(

Maar ik hoor het van zoveel Tiger-eigenaars , blijkbaar normaal bij Triumph :P
 
Ik wacht altijd even, geleerd van de Tuono. Die moest je echt niet proberen te starten voor de toerentellernaald weer terug naar 0 was (liep bij omdraaien sleutel eerst naar het rode gebied voor weer af te zakken).
 
wacht altijd netjes tot de meters in de ruststand zijn en vaak nog langer.
maakt geen verschil, sensor gecontroleerd, werkt goed.

het soms pas na de 3e keer dat de Tex start.

ben er nu wel aan gewend, maar toch?
 
mocht er iemand zich geroepen voelen of iemand kennen die eentje zoekt, m'n explorer gaat vanaf heden de verkoop in.
Het betreft een groene xc met weinig km, meer info over pm.
 
Mooie hendeltjes ... Ben zelf ook aan 't twijfelen over het plaatsen van andere (kortere) hendels. Ik heb gemerkt dat ik meer en meer slechts met twee vingers ontkoppel en/of rem...
 
Ik heb het niet zo voor die korte hendels ... bij een lange trip of bv een ellendig lange autostrade-rit voorafgaande aan een reis vind ik het soms wel is fijn om men vingers te kunnen strekken en deze te laten rusten op de hendels :Y ... ik prefereer ook om met 4 vingers te remmen :Y

Kan je wel zeggen dat deze hendels van V-Trec van prima kwaliteit zijn , heb oa in het verleden nog pazzo's gehad en die voelden niet beter aan dan deze ;)
Ook al chinese gehad ... maar na een dag waren die reeds terug verwijderd , ik hoef geen hendels die je 2 a 3 cm op en neer kan bewegen tenzij het holding levers zijn maar dat waren gewone |(
 
Zit momenteel nog met een andere kwestie ivm de Explorer ...

Bij het terugschakelen al een keer of 5 gemerkt dat hij van 3 naar N gaat ipv 3 naar 2 ... het gebeurt niet zo heel veel maar het gebeurt dus wel degelijk , dacht eerst dat ik me misschakeld had maar 5x kan geen toeval zijn he .

Wat opzoekwerk gedaan en blijkt dat dit probleem zich wel is meer voordoet ... dacht vandaag is langs te gaan bij de dealer maar deze was gesloten wegens feestdag dus t' zal voor volgend weekend zijn.
MOET opgelost worden ... motor van net wa geld en 2.500km op de teller , kan niet he :N
 
Laatst bewerkt:
Zit momenteel nog met een andere kwestie ivm de Explorer ...

Bij het terugschakelen al een keer of 5 gemerkt dat hij van 3 naar N gaat ipv 3 naar 2 ... het gebeurt niet zo heel veel maar het gebeurt dus wel degelijk , dacht eerst dat ik me misschakeld had maar 5x kan geen toeval zijn he .

Wat opzoekwerk gedaan en blijkt dat dit probleem zich wel is meer voordoet ... dacht vandaag is langs te gaan bij de dealer maar deze was gesloten wegens feestdag dus t' zal voor volgend weekend zijn.
MOET opgelost worden ... motor van net wa geld en 2.500km op de teller , kan niet he :N
Same here ... Ik dacht dat het aan mijn eigen verstrooidheid lag en "tsjien, dan zal ik toch in de 2 gezeten hebben", maar enkele keren verder was ik toch overtuigd dat het van 3 naar N was. Inderdaad niet altijd, maar het gebeurt.
Vooral lastig als je in de Alpen aan 't afdalen bent in 3de, voor de haarspeld wilt schakelen naar 2de en ongewild in N terecht komt, met totale afwezigheid van motorrem *D. *ervaring mee ondertussen*
 
Zit momenteel nog met een andere kwestie ivm de Explorer ...

Bij het terugschakelen al een keer of 5 gemerkt dat hij van 3 naar N gaat ipv 3 naar 2 ... het gebeurt niet zo heel veel maar het gebeurt dus wel degelijk , dacht eerst dat ik me misschakeld had maar 5x kan geen toeval zijn he .

Wat opzoekwerk gedaan en blijkt dat dit probleem zich wel is meer voordoet ... dacht vandaag is langs te gaan bij de dealer maar deze was gesloten wegens feestdag dus t' zal voor volgend weekend zijn.
MOET opgelost worden ... motor van net wa geld en 2.500km op de teller , kan niet he :N



het is niet de versnellingsbak die in de fout gaat, maar de versnellingsindicator.
gaat wel vaker stuk en is ook garantie en slechts 20 min werk.
 
Heb daar toch men twijfels bij of het de versnellingsidicator zou zijn hoor :? ... ik voel en weet toch ook wanneer ik in 3de rij ... is toch een verschil tov de 2de versnelling niet :?

Donderdag wordt het eens nagekeken en eventueel blijft de TEx maar een paar dagen bij de dealer staan , trek het mij niet aan ... t' moet opgelost worden , en t' zal wel opgelost worden ook ... daar heb ik wel vertrouwen in ;)

Op zich voel ik niets vreemd aan de versnellingsbak en hoor ik ook niets abnormaals.
Op een ander Explorer forum lees ik trouwens ook een topic waar dit probleem voorkomt en daar is er iets aangepast geweest aan de versnellingsbak :Y
 
Daarnet langs geweest bij de dealer , deze heeft een korte testrit gedaan met de TEx ... en uiteraard dan gebeurt het weer niet he :-/

Dus ik moest het in de gaten houden en als het nog moest gebeuren dan terugkomen ... geen verwijt naar de dealer want ik kon em toch niet laten staan vandaag , t' was maar even om hun mening te horen maarja als er niets gebeurt kunnen ze ook weinig mening geven.

In het naar huis rijden ... een zijstraat willen inrijden en van 3de naar 2de geschakeld (dacht ik toch tenminste) en midden op de helft van de tegenliggers zonder aandrijving komen te zitten omdat de motor in N stond ipv 2de :-( ... vrij gevaarlijk en niet acceptabel .

Mailtje gestuurd naar dealer (t' was al na sluitingstijd) en ondertussen al antwoord gekregen dat em binnen mag voor herstelling.

Beetje teleurstelling in de TEx momenteel want dit was en is men droommotor en na 3.000km steekt het eerste probleem de kop op :-(
Gelukkig nog het nodige vertrouwen in de goede service en kennis van de dealer ... t 'komt wel in orde :-)
 
Beste mensen, sinds kort ben ik ook plotseing eigenaar van een Explorer.
Mijn vraag is of er iemand al ledrichtingaanwijzers op zijn fiets heeft geplaatst. Ik zie alleen maar van die grote "richtingaanwijzerblokken" op de diverse foto's op internet.
 
Beste mensen, sinds kort ben ik ook plotseing eigenaar van een Explorer.
Mijn vraag is of er iemand al ledrichtingaanwijzers op zijn fiets heeft geplaatst. Ik zie alleen maar van die grote "richtingaanwijzerblokken" op de diverse foto's op internet.

led knipperlichten kan wel, maar er moeten dan wel weerstanden bij geplaatst worden.
een ander knipperrelais plaatsen gaat niet, want die zit er niet op.
de computer regelt het knipperen.
 
Hallo,

Vandaag het contract afgesloten voor aankoop van een mooie, jonge en vooral goed onderhouden Tiger Explorer, bouwjaar 2013, lekker compleet, oa Arrow, Rox-risers, Valbeugels, Verstralers, Kofferset etc. etc.

Uiteraard eerst een flinke proefrit gemaakt, wat een genot!

I'am so happy!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan