Triumph Tiger 1200 Explorer

led knipperlichten kan wel, maar er moeten dan wel weerstanden bij geplaatst worden.
een ander knipperrelais plaatsen gaat niet, want die zit er niet op.
de computer regelt het knipperen.~[/quote]



Thanks bananeman, ga ik dan maar eens proberen met de originele Triumph-leds.
 
Enkele weken geleden dus een tripje gemaakt richting de Franse Alpen (tweede helft oktober). Op twee halve dagen na prachtig weer gehad! In totaal 3700km gereden op 8 dagen. De TEX heeft het fantastisch gedaan: Ideale reismotor ...

Enig "minpunt": mijn voorband (de standaard fabrieksband) was na 6000km op, evenals m'n voorste remblokjes. M'n achterband had nog 2000km meer gekunnen, maar die heb ik gelijktijdig laten vervangen. Ligt het aan mij of is dit snel ?! :/

Enkele sfeerbeelden ...

Lac de Saint-Point nabij Pontarlier
full


Cormet de Roselend (lichte regen en 7°C)
full


Col de l'Iséran (lichte regen en 5°C, de sneeuw was 's nachts gevallen)
full


Lac de Sainte Croix in de Verdon (zonnig, 25°C)
full


Cime de la Bonnette (aangenaam weer, 16°C)
full


Zicht op de Col de la Bonnette (dag erna, open zonnig, 18°C)
full


Col d'Agnel (late namiddag, zonnig, 13°C)
full


Combe Laval in de Vercors (zonnig, 22°C)
full
 
Heel mooie plaatjes van prachtige motor in een bekende omgeving.
Plan is om eerstevolgende motorvakantie ook weer die kant op te gaan.
Persoonlijke mening: Franse Alpen is mooier rijden dan Dolomieten of Oostenrijk.
 
Dolomieten ben ik vorig jaar geweest en vond ik eerlijk gezegd ook niet slecht. Toen ben ik eind september geweest en was het ook best rustig. Natuurlijk, de Dolomieten zijn in oppervlakte wat kleiner, dus ben je sneller doorgefietst :9.

Het was hier in de Franse Alpen ook zéér rustig; wel volgens de regel "Hoe zuidelijker, hoe warmer, hoe drukker" ;). Maar je hebt inderdaad meer het gevoel in een hooggebergte rond te rijden dan in de Dolomieten of in Oostenrijk.
 
Snicker & Firecastle ... proficiat met de aankoop ;)


Vette pics wannesss :9~ ... vooral die van de Vercors vind ik super :Y

Ben momenteel al wat opzoekwerk aan het verrichten voor deze zomer richting Alpen en Vercors te gaan .... op zoek naar een hotel of vakantiehuis tussen beide :Y
Doorreizen is geen optie want het hele gezin gaat mee ... dus TEx op de aanhangwagen :Y
 
Over de banden.

Heb nu 17.000km gereden
Voorband is op, achterband gaat nog, maar wordt ook vervangen.


Laat jij de zelfde banden monteren?
 
Ik had de fabrieksbanden, dus hoogstwss de Metzeler Tourance ... Voorband was op na 6000km, achterband had nog tot 8000 meegekunnen.

Ik heb ginder in Barcelonnette de Michelin Anakee 3's laten monteren. Op zich niet slecht, maar ze maakten in 't begin veel rolgeluid en ik heb gemerkt dat het stuur licht begint te zwabberen tussen 65 en 85km/u. Niet schrikbarend, maar wel verrassend, de eerste keer dat je het meemaakt ;). De volgende set gaat hoogstwss ook de Michelin Pilot Road 4 worden.
 
Nog steeds een originele demper, kuipruit en blokbeschermer te koop. Even een tip ;)
Bij interesse graag PB.
 
Bedankt Bleubanditdave het is inderdaad een fijne fiets. Ik ben ook blij dat ik met mijn 1,74m nu makkelijk met beide benen bij de grond kan komen, dit was anders op mijn 800XC.
Ik heb er net Continental Trail Attack 2's onder laten zetten. Onder mijn 800 zaten ze ook. Hij voelt erg vertrouwd aan en is erg wendbaar met deze sloffen. :]
Nu even de fiets een beetje aanpassen zodat het ook echt mijn motor wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.... :Y
 
Arrow is inderdaad niet goedkoop.
Brengt echter op Marktplaats ook weer goed geld op en zeer goed door te verkopen!
Bij mij zat ie er op toen ik de motor kocht, heb nog nooit zelf hier geld voor uitgegeven maar wil nu niet meer zonder>
Verder zit er een hugger op, extra valbeugels, verstralers, rox-risers, valdoppen, batzen ruitversteller, speciale hoge ruit, 150+ met vizier open!, speciale koppeling en remhendels, GPS-steun, scheepstoeter ;) en vast nog wel wat dingetjes :}

Kortom een hele dikke volle TEX *O* *O*

Vandaag een royale 200 klometr gereden en zeer onder de indruk van het soepele blok en de indrukwekkende versnelling wanneer je boven de 6000 toeren komt.
 
Enkele weken geleden dus een tripje gemaakt richting de Franse Alpen (tweede helft oktober). Op twee halve dagen na prachtig weer gehad! In totaal 3700km gereden op 8 dagen. De TEX heeft het fantastisch gedaan: Ideale reismotor ...

Enig "minpunt": mijn voorband (de standaard fabrieksband) was na 6000km op, evenals m'n voorste remblokjes. M'n achterband had nog 2000km meer gekunnen, maar die heb ik gelijktijdig laten vervangen. Ligt het aan mij of is dit snel ?! :/

Enkele sfeerbeelden ...

Lac de Saint-Point nabij Pontarlier
[afbeelding]

Cormet de Roselend (lichte regen en 7°C)
[afbeelding]

Col de l'Iséran (lichte regen en 5°C, de sneeuw was 's nachts gevallen)
[afbeelding]

Lac de Sainte Croix in de Verdon (zonnig, 25°C)
[afbeelding]

Cime de la Bonnette (aangenaam weer, 16°C)
[afbeelding]

Zicht op de Col de la Bonnette (dag erna, open zonnig, 18°C)
[afbeelding]

Col d'Agnel (late namiddag, zonnig, 13°C)
[afbeelding]

Combe Laval in de Vercors (zonnig, 22°C)
[afbeelding]

Ik heb dan geen Triumph, maar zie net deze mooie en bekende plaatjes voorbij komen. In 2012 en 2013 oa. op de la Bonnette, de l'Iséran en in de regio van Lac de Sainte Croix vertoeft. En ben het met Snicker eens: Afgelopen september in Oostenrijk en Italie geweest. Maar zou zo weer terug gaan naar de Franse Alpen. Alleen voor het weer al :Y :}
 
Beste mensen,

Ik heb een Explorer uit 2012 aangeschaft en begreep dat er bij diverse Explorer's een wisseling van de cylinderkop heeft plaatsgevonden onder garantie.
Is er bij jullie bekend of dit exemplarisch is gebeurd of met alle Explorer's uit een bepaalde range? :?

Ik begreep dat dat tot op heden niet met mijn Explorer is gebeurd.. O-)
 
Was in veel gevallen niet noodzakelijk, maar ik zou het zeker laten doen onder garantie.
 
Dan moet ik maar snel eens actie ondernemen. Ik las net op andere forums dat de motor na zo'n kopwisseling :? ook beter (fijner) zou moeten lopen.. :]
Jullie horen tzt :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan